English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Akademispillerne
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 85, 86, 87 ... 102, 103, 104  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.02.2017 22:48    Post subject: Reply with quote

En som fulgte ekstra med Jonathan Lein Valberg fredag, var Vidar Riseth. Frostingen så kampen på tv og mener 16-åringen klarte seg meget godt.

- Han tok absolutt nivået. Det imponerer meg at han gjør det allerede nå, og ikke minst at han framstår så rolig, sier Riseth.

Sambygdingen har bistått familien Lein Valberg i stor grad det siste året, og ordnet blant annet et treningsopphold hos Strømsgodset i fjor vår. Siden den gang har interessen økt betraktelig, og 2001-modellen hadde tilbud fra Både Vålerenga og Rosenborg i vinter. Riseth er veldig godt fornøyd med at valget falt på Levanger.

- Vi ble veldig imponert over det Levanger presenterte for oss i vinter, og følte det var det beste tilbudet. Det mener vi i aller høyeste grad fortsatt. Å trene fast med A-laget, spille fast for andrelaget og ta de sjansene han får, er perfekt der Jonathan er nå, sier Riseth.

- Det er lett å se at han har tatt store steg i Levanger allerede. Han blir bare bedre og bedre og det er tydelig at de har jobbet godt med ham. Blant annet har plasseringsevnen blitt mye bedre, mener den tidligere midtstopperen.

Han er trygg på at Valberg får en best mulig oppfølging i Levanger.

- Magnus Powell er en veldig god trener som er opptatt av å følge opp unge talenter som Jonathan. Dessuten er det rutinerte spillere rundt ham som er flinke til å hjelpe ham på trening og i kamp, sier Riseth.

Les mer: Jonathan (16) høster lovord fra alle kanter etter ilddåpen i LFK-forsvaret
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kris0stby
Veteran


Joined: 08 Dec 2008
Posts: 1559

PostPosted: 27.02.2017 13:09    Post subject: Reply with quote

God mann den godeste Riseth. Er flott å se folk som hjelper ungdommen. Er også godt å se at han går utover gamle kameratgjengen. Hvor mange av eks-spillerne våre er det som bare har blitt ubetalte RBK-ambassadører?

At gutten får muligheten hos SIF, men fremdeles velger å bli hos lokalklubben vitner også om gode verdier. Man kan vel kanskje utvide Eggens "ikke dra ut før du er klar"-mantra til at mange vil være tjent med å utvikle seg hjemme heller enn hos "storklubbene" RBK, VIF og SIF. Kanskje.

Selvsagt, som RBK-supporter ønsker jeg at alle de lovende skal komme til oss, men føler ikke det bør gå på bekostning av spilleren.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 27.02.2017 19:25    Post subject: Reply with quote

Har inntrykk av at Riseths klienter havner i andre klubber enn Rosenborg. Ihvertfall virker han ikke å guide dem mot oss. Irriterende
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 1994

PostPosted: 27.02.2017 19:51    Post subject: Reply with quote

Riseth er trøndersk svar på Jim Solbakken, han gjør ingenting gratis.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 27.02.2017 20:45    Post subject: Reply with quote

Det finnes mange mennesker som ikke gjør noe gratis, men det betyr ikke nødvendigvis at de er kriminelle. De er glade i penger begge to, ja. Men Jim Sunnyhill er yrkeskriminell og Vidar Riseth er kremmer.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 27.02.2017 21:13    Post subject: Reply with quote

Da Riseth la fotballstøvlene på hylla, bytta han dem med vernesko.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 18.03.2017 12:55    Post subject: Reply with quote

u- landslagsspiller Brede Frøysa (16) fra Mo IL melder overgang til RBK. Blir i Mo frem til sommeren og flytter til Trondheim da. jfr plussartikkel i Rana blad
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 18.03.2017 19:45    Post subject: Reply with quote

Det er da bra, for G16 laget trenger flere spillere. Det er jo bare 15 spillere som holder G16 alder i RBK systemet nå (utifra de som er på G16 siden på RBK.no). Ser dog utifra laget som vant 14-2 i G16 NM kvalik tidligere i måneden at tre spillere til var med som ikke står på RBK.no siden, så da er de i hvert fall 18 spillere.

De 3 er Sander Tangvik (Byåsen), Kristoffer Halvorsen (Nardo i fjor og Othilienborg før det)) og Emanuel Kulego (Kolstad).
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.03.2017 18:10    Post subject: Reply with quote

Litt mer om Frøysa:

I helga reiser han til Stavganger for å spille turnering med junior-/rekruttlaget - som fersk RBK-spiller. Det bekrefter leder i Mo IL Toppfotball, Lars Erik Z. Nilsen.

- Rosenborg har fulgt han over tid, ikke minst via G16landslagssamlinger og kamper. Han flytter dog ikke ned til Trondheim før i sommer. Han leies ut til Mo IL og bor i Rana fram til 1. juli, opplyser Zetterlund Nilsen.

(...)

Også Mo ILs Adrian Teigen Olsen har hospitert hos Rosenborg i samme periode som Frøysa. Han kom ikke gjennom nåløyet denne gangen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kaize
Proff


Joined: 11 Jan 2011
Posts: 269

PostPosted: 06.05.2017 13:01    Post subject: Reply with quote

Bra å se at juniorene har ambisjoner; http://www.bladet.no/spor...681509.ece
noen som kjenner noe mer til spilleren, styrker og svakheter?
_________________
Helland som sentral blir for meg å forsøke å fylle et rundt hull med en oval kloss laget av sagspon med syltetøystrikk rundt. Zorac 19.02.21
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 06.05.2017 13:43    Post subject: Reply with quote

Skal få slite stort med å få a kontrakt.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.05.2017 21:14    Post subject: Reply with quote

Erik Nordengen er endelig tilbake for fullt etter skademarerittet som begynte i 2015.

- Det har løsnet litt nå. Etter mye trøbbel med skader er jeg endelig tilbake og har fått et lite fysisk grunnlag. Nå håper jeg at utviklinga fortsetter. Så får vi se hvordan det går, innleder vingen, som er inne i sin siste sesong som juniorspiller.

- Jeg hadde vel én 90-minutter i hele fjor på grunn av den skuldra mi, som har gått ut av ledd så mange ganger. Det var en veldig kjedelig sesong for min del. Det var veldig mye frustrasjon, så det er godt å være kvitt det nå.

Les mer: - Det var veldig mye frustrasjon
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 11.05.2017 17:56    Post subject: Reply with quote

Sørgelig at skader har ødelagt for Hou, Nordengen, Solbakken og Helmersen. Flere av disse kunne nok vært bidragsytere på a-laget.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2004
Location: Bodø

PostPosted: 11.05.2017 19:36    Post subject: Reply with quote

Hva er greia med Nordengen? Jeg spør siden han blir gitt så stor oppmerksomhet her på RBKweb, og jeg ikke klarer å huske om han var noe utenom det vanlige eller ikke. Sikkert bare jeg som har dårlig husk.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.05.2017 19:55    Post subject: Reply with quote

Er mest en gladnyhet dette. Var dessuten bare juniorspillere å snakke med for Karlsen etter RBK2-kampen i går.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 11.05.2017 20:14    Post subject: Reply with quote

Nordengen hadde mye stor motor, teknikk, rask og målfarlig. Ble brukt som midtbane og spiss.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.05.2017 22:04    Post subject: Reply with quote

Mikkel og Emil Konradsen Ceide (15) fra Finnsnes er ikke vurdert som gode nok for TIL. I Rosenborg ønskes de derimot velkomne med åpne armer.

Denne uka skrev duoen under en avtale om overgang til Rosenborgs ungdomsakademi. Dette til tross for at Tromsø Idrettslag allerede har hatt dem inne på hospitering.

(...)

– Vi har fått svært god oppfølging i Finnsnes, og har lært veldig mye her. Det vi tror Rosenborg kan tilføre, er bedre matching mot spillere på vår egen alder, sier Mikkel Ceide Konradsen til iTromsø.

– Hvordan vil du beskrive dere som spillere?

– Vi er ganske forskjellige. Emil er ekstrem en mot en, er en god dribler og rask. Jeg har min styrke defensivt, har god fysikk og pasningsfot, sier Mikkel Ceide Konradsen videre.

(...)

[Frank] Berntsen, som har bakgrunn som hovedtrener fra både Finnsnes og Senja for herrer, samt Avaldsnes og Medkila (i toppserien for kvinner), er svært skeptisk til valget om å gå til RBK.

– Jeg tviler ikke på at Rosenborg har muligheten for å få det til, men i tillegg til det fotballmessige, handler det også om å utvikle et menneske. Der vet jeg ikke om Rosenborg kommer til å levere. De har ikke alltid vært så gode til slikt, det blir fullstendig overlatt til spillerne å selv skaffe seg et slikt nettverk, sier Berntsen til iTromsø.

– Hvorfor tror du de til slutt valgte å gå til Rosenborg?

– Min ærlige mening er at de har blitt «starstruck». Selv er jeg uenig i det valget, sier Berntsen.

En annen grunn guttene oppgir er at de har familie i Trondheim. Tremenningen deres - Anders Konradsen – spiller fast på A-laget til Rosenborg.

Moren Ingvill Konradsen Ceide, som i en årrekke har ledet humanitærorganisasjonen «Prosjekt Haiti», flytter med sønnene til Midt-Norge.

Les mer: TIL slo RBK på 16. mai, men tapte kampen om disse tvillingtalentene
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 04.08.2017 19:37    Post subject: Reply with quote

https://www.aftenposten.n...5881b.html

Noen som har ytterligere opplysninger om tilganger / avganger i jr - og guttelag.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 05.08.2017 02:21    Post subject: Reply with quote

Ikke mye på den fronten. Den nevnte saken og Elias Hansen (tidligere nevnt her inne) er i hvert fall 3 spillere som har kommet nå i sommer. Ut så har jeg bare lagt merke til at Preben Husby (som var ferdig med juniortiden i fjor og som ikke har spilt i år) ikke lenger er på RBK.no sine sider.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 06.08.2017 01:18    Post subject: Reply with quote

Ser av de som spilte i Norway Cup at med unntak av Mikkel og Emil Ceide og Elias Hansen så har Brede Frøysa (Mo) også blitt RBK spiller. I tillegg så spilte Nardo keeper Petter Resell for RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 20.10.2017 16:37    Post subject: Reply with quote

En sak fra en del dager siden i Østlendingen om Erik Nordengen, sier at han trolig er ferdig etter sesongen. Best for begge parter sier han. Har vært litt i kontakt med andre klubber, noen i 1 div sier han men ingenting konkret enda.

Blir nok ny trønderklubb eller så blir det vel en på Østlandet slik som Ham Kam eller Elverum.
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 20.10.2017 19:03    Post subject: Reply with quote

Har hørt at skarsem og solbakken har trent regelmessig med a-laget i høst.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 20.10.2017 19:18    Post subject: Reply with quote

De to bør absolutt få tilbud om ny kontrakt. De to som har vært nær A-laget og de virker å ha noen veldig gode ferdigheter. Dessverre så har jo begge de, som med mange andre, slitt med skader lenge. Nettopp derfor de bør få muligheten et år til.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.10.2017 21:57    Post subject: Reply with quote

Utdrag fra den nevnte Nordengen-saken:

For til tross for at han nå er klar for sin tredje aldersbestemte finale med trønderne, har Nordengen hatt nok av problemer i sin tid hos trønderne.

To ganger har han måtte operere en skulder som til stadighet gikk ut av ledd. Og på forsommeren røk menisken.

- Det har blitt mange perioder ute, så det å få være med på noe sånn er naturligvis stort. Jeg følte jeg var veldig på gang før problemene begynte. Men når du er skadet så ofte på kort tid, mister man en god del.

- Hvor kunne du vært om du hadde holdt deg skadefri?

- Det er vanskelig å spekulere i, men med flere avbrekk er det mange som har tatt meg igjen og gått forbi meg. Det er det ingen tvil om.

Cupfinalen, mot vinneren av kampen mellom Molde og Stabæk, blir Nordengens siste for Rosenborg.

- En perfekt avslutning. Med tre finaler på fire år er det ingen tvil om at jeg har vært på den beste plassen jeg kunne være som juniorspiller.

Kontrakten hans med trønderne går ut etter inneværende sesong og Nordengen er fast bestemt på at han ikke blir værende.

- Jeg tror det er best for begge parter å skille lag nå. Skal man bli værende i Rosenborg må man nesten ta steget opp på A-laget etter endt juniorkarriere. På det nivået er ikke jeg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JW
Rutinert


Joined: 04 Dec 2014
Posts: 530
Location: Hell

PostPosted: 27.10.2017 16:44    Post subject: Reply with quote

Både Stabæk og Molde har 4 spillere med på det siste uttaket til G18-landslaget - RBK har ingen. Dette skulle vel tilsi at Molde er klare favoritter til neste måneds juniorfinale.

http://www.stabak.no/nyhe...landslaget
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 85, 86, 87 ... 102, 103, 104  Next
Page 86 of 104

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb