English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicklas Bendtner
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 54, 55, 56 ... 297, 298, 299  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
JohnnyLoveLo
Junior


Joined: 10 Mar 2017
Posts: 39
Location: Gran Canaria

PostPosted: 09.04.2017 02:10    Post subject: Reply with quote

Lord

johnny
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 09.04.2017 17:55    Post subject: Reply with quote

SÃ¥ lenge du er kul nok er det innafor med dress og topplue.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9662
Location: Drammen

PostPosted: 10.04.2017 09:14    Post subject: Reply with quote

Sjekket med en dansk kollega for å være sikker på at "flet næbbet"-uttrykket som har blitt så populært her - var rett forstått. Som de fleste vel har fått med seg betyr det noe ala "hold kjeft", men som det fantastiske språket dansk er har de selvfølgelig en skala fra snille til mindre pene uttrykk for å si det samme:

Hold mund, hold bøtte, flet næbet, klap kaje, hold kæft, luk røven.

Så flet næbet er vel sånn ca. på den snille siden av midten. Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5315

PostPosted: 10.04.2017 09:17    Post subject: Reply with quote

Haha Tommel'n opp!
Kan vi ikke starte en ny tråd som heter "Det Danske sprog"?
Tror det er et potensielt underholdningskonsept Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.04.2017 10:36    Post subject: Reply with quote

Jeg blir faktisk sikrere og sikrere på at dette går bra for hver kamp som går. I en ellers litt traurig kamp for Bendtner leverer han altså en (rbkweb-)assist av topp klasse, samt en glimrende frispilling av Midtsjø som sender ham tvers igjennom når han så blir felt og skal ha straffe. Og et antall småting som kunne ha fått en bedre skjebne. Hvor var Gytkjær på samme tidspunkt i fjor?

Jeg tror altså dette kan bli litt som da vi hentet Sapara, at resten av gutta faktisk må lære seg å spille med en såpass god spiller for å vite hva de kan forvente. Dersom Bendtner klarer å dele av sin erfaring på trening for å få dette til å gli, så vil jo mange av medspillerne rett og slett bli bedre fotballspillere av det. Bendtner er en så enormt mye bedre kombinasjonsspiller enn det Søderlund og Gytkjær er at det må litt tilvenning til i kampsituasjon - det vil vi se mer av etter hvert.

Og så MÅ vi klare å forsyne ham med flere innlegg han kan gå i duell på. Mot Molde var det kun ett (1) innlegg som traff i nærheten av ham - da sov han dessverre. Det er Kåres ansvar sammen med kantspillere og backer: å klare å etablere en timing i samhandlingen deres som lar de få prikke Bendtner i boksen litt oftere, uten at vi skal bli helt Odd av den grunn. Det blir vanskelig for motstanderne å hindre Helland og Jevtovic i å gå innover, samtidig som de hindrer Hedenstad og Meling/Gersbach i å komme rundt, men da må spesielt Helland lære seg å bruke mindre tid med ball, og slutte å kun lete etter muligheten til å score sjøl.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 10.04.2017 10:55    Post subject: Reply with quote

Veldig godt innlegg, zaphod. Jeg er spesielt enig med deg i siste punkt. At vi ikke slår flere innlegg på Bendtner er absurd.
Back to top
View user's profile Send private message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2078
Location: Lørenskog

PostPosted: 10.04.2017 11:11    Post subject: Reply with quote

Kanskje zaphod burde spilt, har så godt innlegg...
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.04.2017 11:38    Post subject: Reply with quote

Stiller opp jeg vettu. Må bare hive meg i jogginga først.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2313

PostPosted: 10.04.2017 11:42    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Og så MÅ vi klare å forsyne ham med flere innlegg han kan gå i duell på. Mot Molde var det kun ett (1) innlegg som traff i nærheten av ham - da sov han dessverre. Det er Kåres ansvar sammen med kantspillere og backer: å klare å etablere en timing i samhandlingen deres som lar de få prikke Bendtner i boksen litt oftere, uten at vi skal bli helt Odd av den grunn. Det blir vanskelig for motstanderne å hindre Helland og Jevtovic i å gå innover, samtidig som de hindrer Hedenstad og Meling/Gersbach i å komme rundt, men da må spesielt Helland lære seg å bruke mindre tid med ball, og slutte å kun lete etter muligheten til å score sjøl.


Jeg tror litt av grunnen til at det blir få innlegg er fordi vi spiller med to innoverkanter. Både Helland og Jevtovic virker rimelig "en-bente" og er veldig ivrige på å skyte. I tillegg har ikke Gersbach lyktes offensivt, samtidig som Hedenstand fortsatt er litt forsiktig framover på banen. Tror nok det blir flere innlegg når De Lanley og Meling kommer inn.
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.04.2017 12:05    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke De Lanlay kommer til å konkurrere ut noen av kantspillerne våre. Blir kanskje valgt når Jevtovic forsvinner og han selv har et par måneders trening i kroppen. Samtidig er jeg usikker både på hvordan han vil framstå etter en såpass alvorlig skade og hvor god han egentlig er - han var jo bare god i to måneder etter å ha vært ganske dårlig i åtte. Det kan ha vært et blaff. Han har jo vært litt som Midtsjø - mange gode involveringer helt uten sluttprodukt, og Jevtovic framstår som mye skarpere, på mange måter.

Det er klart at innoverkantene våre begrenser innleggsfrekvensen, men for eksempel Helland er jo langt fra enbeint. Jevtovic hadde jo også et par ordentlige kremmerhus med keiva i fjor. Det handler mer om at de av og til kan velge å slå et tidlig innlegg i stedet for å utfordre, slik Helland gjorde den ene gangen mot Molde, og at lagkameratene kan sette opp kanten eller backen til å sikte inn et innlegg.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 10.04.2017 12:17    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg tror ikke De Lanlay kommer til å konkurrere ut noen av kantspillerne våre. Blir kanskje valgt når Jevtovic forsvinner og han selv har et par måneders trening i kroppen. Samtidig er jeg usikker både på hvordan han vil framstå etter en såpass alvorlig skade og hvor god han egentlig er - han var jo bare god i to måneder etter å ha vært ganske dårlig i åtte. Det kan ha vært et blaff. Han har jo vært litt som Midtsjø - mange gode involveringer helt uten sluttprodukt, og Jevtovic framstår som mye skarpere, på mange måter.


Kunne ikke vært mer uenig ang. Lanlay. Han var en av RBKs beste spillere og en av årsakene til at vi tapte mot A. Wien. Kommer til å utkonkurrere både Rashani og Helland.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 10.04.2017 12:36    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Han var en av RBKs beste spillere og en av årsakene til at vi tapte mot A. Wien.


Men de dårligste RBK-spillerne må vel ha vært enda viktigere årsaker til tapet?
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.04.2017 12:54    Post subject: Reply with quote

Det hjelper ikke så mye å utkonkurrere Rashani, med mindre man er opptatt av hvor på benken man sitter. Når det gjelder Helland så er jeg jo egentlig enig - akkurat nå ville jeg jo definitivt ha brukt De Lanlay i normal form i stedet, men det hjelper ikke så mye når Helland har klippekort, og dermed ikke kan utkonkurreres av Dølle.

De Lanlay var god i fjor, før han ble skadet, jeg er helt enig i det, men produksjonen hans av målpoeng var fortsatt litt lav. Det, og hans tidligere statistikk for andre lag samt prestasjoner i RBK-trøya, gjør meg usikker på om vi egentlig kan forvente at han er en stabilt skapende spiller for oss, spesielt etter en type skade som er kjent for å hemme eksplosive og fintesterke spillere i ganske lang tid. Det kan i alle fall ta tid før han er på en virkelig god stim igjen.

Vi får nok se ham fra start iblant så snart vi mister Jevtovic, tipper jeg, men jeg tror ikke vi skal forvente noe fyrverkeri i år.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 10.04.2017 19:49    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Mikkelsen wrote:
Han var en av RBKs beste spillere og en av årsakene til at vi tapte mot A. Wien.


Men de dårligste RBK-spillerne må vel ha vært enda viktigere årsaker til tapet?


Det sammens med taktikken og spillet vårt.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 10.04.2017 20:58    Post subject: Reply with quote

Ok, så de beste spillerne, de dårligste spillerne, samt taktikken og spillet, var årsaken til at vi tapte. Da henger jeg med.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 10.04.2017 21:04    Post subject: Reply with quote

Helgardering det!
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 10.04.2017 21:10    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Ok, så de beste spillerne, de dårligste spillerne, samt taktikken og spillet, var årsaken til at vi tapte. Da henger jeg med.


Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 10.04.2017 21:32    Post subject: Reply with quote

Vi får heller ikke glemme at ballen er rund og at cup faktisk er cup.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 10.04.2017 21:54    Post subject: Reply with quote

E-cup er e-cup!
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
MariusV
Veteran


Joined: 15 Feb 2012
Posts: 1045
Location: Norge

PostPosted: 10.04.2017 23:35    Post subject: Reply with quote

What did the Romans ever do for us??
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6249
Location: Skottland

PostPosted: 12.04.2017 22:09    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Kunne ikke vært mer uenig ang. Lanlay. Han var en av RBKs beste spillere og en av årsakene til at vi tapte mot A. Wien. Kommer til å utkonkurrere både Rashani og Helland.


Mener du at han skal spille både på venstre og høyre side?
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 12.04.2017 23:19    Post subject: Reply with quote

Han er hovedsakelig best på venstrevingen for da kan han skjære inn og score med høyre foten. Men vi har sett at KI ikke er redd for å la vingene spille på de to ulike posisjonene alt etter taktikken. Nå som vi har fått inn en spiss med høyde, god i feltet, god på hodet og etc. så er det egentlig enda større sjans for at man prøver Lanlay på høyreving slik at Bendtner kan få gode innlegg.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 13.04.2017 01:45    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Ok, så de beste spillerne, de dårligste spillerne, samt taktikken og spillet, var årsaken til at vi tapte. Da henger jeg med.


- Hansen og Lanlay var ute. Helland ble skadet i hjemmekampen.

- KI snakker om at han skal rullere mer i år enn i fjor etter evalueringen pga. kampbelastning. Ble for mye med Eliteserien, cup og E-cup når han stilte med samme ellever.

- Vi hadde noen dårlige spillere i Skjelvik, Konradsen og Gytkjær. Skjelvik fikk ikke gjort noe som helst som ving. Konradsen slo de mest åpenbare pasningene og støttepasninger. Så aldri fremover. Var og er ikke god nok. Var involvert i det ene målet i mot da han ikke kom i press før motstanderen skøyt ballen i mål. Gytkjær var ikke involvert i noe som helst.

- Jeg mener at taktikken ikke var bra mot AW. AW hadde fått inn ny trener, de hadde dårlig/lite samspill i laget. De levde av kontringer, noe vi fikk sett både på borte og hjemmebane. Hadde vi "parkert bussen" og satset på kontringer, ville vi spilt på deres svakheter.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 13.04.2017 02:02    Post subject: Reply with quote

Parkering av buss er noe av det vi er desidert dårligst på så den løsningen er ganske lite lur føler jeg.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6249
Location: Skottland

PostPosted: 13.04.2017 08:58    Post subject: Reply with quote

At vi var taktisk naive mot Austria er fakta.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 54, 55, 56 ... 297, 298, 299  Next
Page 55 of 299

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb