English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Dommerkontroversene Elite/Serien 2017
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 09.04.2017 09:55    Post subject: Reply with quote

Midtsj skulle åpenbart hatt straffe der. Han tar med seg ballen før en smurf hekter han rett innenfor 16-meteren.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 09.04.2017 10:17    Post subject: Reply with quote

Klar straffe, rett og slett pinglete av en generelt veldig pinglete dommer å ikke blåse straffe der.

Han var så pinglete, den dommeren, at det tok ham 37 minutter å bestemme seg for at Moldes KONSEKVENTE etterslenger og nedklippinger når de ble gått av en mot en faktisk var verdt et gult kort. Fått beskjed på NFF-kurs, sikkert, om at man helst ikke skal gi kort tidlig, for ikke å 'ødelegge' kampen. Strand, Aursnes og Sall la alle inn en 4-5 gode søknader til kort i tillegg til de de faktisk fikk, og hva med Amang? Brustad? Gregersen?

Det er sånn hver gang Molde kommer til Lerkendal, de har en klar strategi om å aldri la seg gå av ustraffet, så den RBK-spilleren som passerer mann med ball blir nesten alltid klipt ned etter å ha spilt ballen videre. Veldig merkelig at ikke dommerne ser det. Da får det heller være at Konradsen nok også skulle hatt ett.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 09.04.2017 10:18    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Den var ikke klar. Umulig å si selv på reprisen om det var kontakt, og om kontakten i så fall var det som medførte Midtsjøs ubalansel.


Har sett situasjonen igjen nå 20 ganger og jeg ser fortsatt ingen annen mulighet enn at det var kontakt med Midtsjøs unaturlige bevegelser idet han mister balansen.
Dette er uansett en klassisk situasjon etterkampen studio dedikere 30 min til om det går motsatt vei. Men ble vell ikke nevnt med et ord?
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 09.04.2017 11:16    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke det ble nevnt.

I fjor med TV2 ville det vært i alle innslag og lang diskusjon i studio hvis det hadde vært Molde
Back to top
View user's profile Send private message
Demolith
Rutinert


Joined: 02 Feb 2009
Posts: 842

PostPosted: 09.04.2017 14:30    Post subject: Reply with quote

Ganske tydelig at Remmer tråkker på foten til Midtsjø, som gjør at han mister balansen. Ikke like lett å se som jeg trodde den var da jeg var på stadion, men da er jo alt åpenbart forseelser mot Rosenborg Wink
_________________
"Could the world fall?" - Karl Pilkington
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 09.04.2017 16:16    Post subject: Reply with quote

Det som er så synd er at man faktisk må falle for å få straffe. Og det er ingen tjent med.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Whoppa
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 1293

PostPosted: 09.04.2017 19:50    Post subject: Reply with quote

Flamur Kastrati fikk gult kort for målfeiringen sin i kampen mot vif. Mulig dette klippet ikke viser hele hendelsen. Men virker ganske strengt. Er det noe nytt rundt det å provosere motstanderfans?
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 09.04.2017 19:59    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke hvorfor det er gult kort. Det er kanskje noen små bevegelser retning hjemmefansen, men det er alt for strengt å gi kort for det.

Dersom det der er kort for å provosere fansen burde Helland fått flere kamper karantene for flaggplantingen på Røkkeløkka.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 09.04.2017 20:08    Post subject: Reply with quote

Hvis flaggplantingen hadde skjedd under kamp ville han nok fått grønt kort, som er resultat av det foreløpig hemmelige sponsorsamarbeidet med Felleskjøpet.
Der ligger det vel også en forpliktelse om å dyrke krydderurter i vinduskarmen og besøke et årsmøte i Bondelaget etter tre grønne.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Rolfka
Junior


Joined: 30 Mar 2017
Posts: 15

PostPosted: 10.04.2017 13:27    Post subject: Reply with quote

Midsjø og straffe først: Jeg var på stadion så har ikke 100% kontroll på den. Luktet straffe der og da, men det er forholdsvis lite protester fra aktuell spiller (noe som pleier å være en indikasjon), så jeg er usikker. Har prøvd å vinne klippet på nett, men ikke funnet den situasjonen. Noen som har en link til et klipp der den situasjonen er med?

Kastrati: Tja... han sier det vel litt selv også at det er MYE adrenalin som skal ut, og at det kokte litt i topplokket. Har fra sikkert hold at det skal ha vært litt gestikulering som ikke jeg har sett på noe klipp i alle fall, så jeg tipper den er grei.

2x gult på Nation (VIF): Det første er det ingen tvil om. Nummer to er en 50/50. Soleklart frispark, og jeg tipper dommer oppfatter at han går i spilleren for å forhindre at han skal være på vei til en målsjanse. Jeg synes den er ok. Hadde ikke slått ned en vegg om det ikke hadde blitt gult om det var mot OSS, men alt i alt synes jeg det er greit. Om alle dommerne begynner å ta slike "taklinger" der man KUN er ute etter å forhindre målsjanse, vil det gjøre fotballen mer underholdende.
_________________
Jeg er dommerjævel og stolt av det!


Last edited by Rolfka on 10.04.2017 13:50; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 10.04.2017 13:37    Post subject: Reply with quote

Her er feiringen til Kastrati. Det kan vel betegnes som en duckwalk eller noe i den duren. Jeg skjønner at det kan virke provo når det gjøres på den måten rett foran motstanderfansen og med det blikket i retning dem. Om det objektivt sett kvalifiserer til gult, det er vanskelig å si for meg som misliker fyren sterkt.

Last edited by attach on 10.04.2017 13:52; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 10.04.2017 13:51    Post subject: Reply with quote

Når Kastrati spilte på Mensa-rekka i Godset-angrepet med Pedersen og Høiland tror jeg du skulle jobbe litt for å finne en samling på tre voksne menn som er mindre i stand til å tenke klart. Huet hans må være fylt opp med sånn oppmalt IKEA-spon.

Hvis vi later som Mesterfinalen er tellende kamp kan man argumentere for at vi burde hatt straffe i 3 av 4 kamper (Acosta vs. Rashani, Jevtovic mot Sandefjord, Midtsjø mot Molde). Nå har jeg aldri hatt noe tro på de konspirasjonsteoriene om at vi får straffe når vi vil, men litt spent på om denne trenden vil fortsette (vi må vel kompensere litt for supporter-bias og ekstremt liten sample size). I en typisk sesong de siste 30 årene har vi vært et topplag, angrepet mot de aller fleste og dermed også tilbragt en god del mer tid i 16.-meteren til fi. Da er det ikke unaturlig at man får litt flere straffer heller IMO.

På andre siden - for en del sesonger siden insisterte en vif-kompis på at de bevisst ble bortdømt, for de hadde unormalt få straffer. Han hadde statistikken på sin side (igjen med meget liten sample size), men det stoppet på første kontrollspørsmål; Hvilke konkrete tilfeller mener du at dere SKULLE hatt straffe? Han kom ikke med noen.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 10.04.2017 13:55    Post subject: Reply with quote

Ha ha, klart det blir en liten sample size om man har 70 angrep i løpet av en hel sesong, satt litt på spissen men alikevel. Og det er jo nettopp det som er poenget, man får ikke så mange straffespark om man tillbringer brorparten av kampen med å kave rundt i midsirkelen og på egen banehalvdel.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
wendigo
Senior


Joined: 12 Aug 2008
Posts: 158
Location: Oppland

PostPosted: 10.04.2017 15:29    Post subject: Reply with quote

Skjønner godt at Kastrati fikk gult. Han hadde garantert strukket strikken lenger neste gang med mer provoserende oppførsel om ikke dommeren hadde reagert på feiringen.

OT: Hvorfor skriver flere her inne (også i trådtittel) Eliteserien som Elite/Serien? Er det på grunn av at logoen får det til å se slik ut?
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 10.04.2017 16:09    Post subject: Reply with quote

Ja det er en av mange stående vitser på RBKwebs brede vitserepertoar.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Rolfka
Junior


Joined: 30 Mar 2017
Posts: 15

PostPosted: 10.04.2017 20:04    Post subject: Reply with quote

Etter å ha sett nøye på situasjonen med Midtsjø så mener jeg det er en klar straffe. Han blir stemplet på vrista, og det gjør at han kommer i ubalanse. Mulig han ikke ville nådd ballen, men det har ingen innvirkning så lenge ballen er i spill.
_________________
Jeg er dommerjævel og stolt av det!
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 10.04.2017 20:19    Post subject: Reply with quote

Rolfka

Mulig du har rett i at han tråkker på vrista. Men med den forutsetningen at det ikke er videodømming, så kan vel ikkeen straffe være klar så lenge vi må se på reprise i sakte film for å avgjøre det. Dommeren har 1 sekund og ingen video.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 10.04.2017 20:24    Post subject: Reply with quote

Jeg syntes at det var klar straffe når jeg så det live. Det er mulig at jeg hadde på meg rbk-brillene mine dog. Uansett så står jeg på mitt og mener at grunnen til at Midtsjø ikke fikk straffe var at han ikke datt.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Borden
Veteran


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 1069

PostPosted: 10.04.2017 20:28    Post subject: Reply with quote

Jeg syns i det hele tatt at Midtsjø får færre frispark enn han burde hatt. Det virker på meg som om dommerne overser mye fra motstandernes side når Midtsjø er involvert. Mulig fordi han ikke er blant de aller mest kjente og fordi han går aggressivt (ikke ufint) inn i dueller.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 10.04.2017 20:40    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Jeg syntes at det var klar straffe når jeg så det live. Det er mulig at jeg hadde på meg rbk-brillene mine dog. Uansett så står jeg på mitt og mener at grunnen til at Midtsjø ikke fikk straffe var at han ikke datt.


Det tror jeg også. Synd for fotballen at det er slik.

Jeg er stolt av Mitch Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
rbkidrammen
Senior


Joined: 03 Jan 2008
Posts: 205
Location: Drammen

PostPosted: 10.04.2017 20:43    Post subject: Reply with quote

I tillegg så oppfatter i allefall jeg han som en som spiller til dommeren blåser, og om dommeren ikke blåser spretter han opp for å vinne igjen ballen.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 10.04.2017 21:38    Post subject: Reply with quote

Det sykeste er at han ikke så ut til å ville klage til dommern engang. Midtsjø selv må jo ha visst at det var kontakt.
Back to top
View user's profile Send private message
Rolfka
Junior


Joined: 30 Mar 2017
Posts: 15

PostPosted: 10.04.2017 22:14    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Rolfka

Mulig du har rett i at han tråkker på vrista. Men med den forutsetningen at det ikke er videodømming, så kan vel ikkeen straffe være klar så lenge vi må se på reprise i sakte film for å avgjøre det. Dommeren har 1 sekund og ingen video.

Beklager. Jeg har nok uttrykket meg litt uklart her Smile Ut fra forseelsen er det et klart straffespark, men jeg har som dommer selv full forståelse for at situasjoner kan være vanskelig å oppfatte riktig. Vinkel til situasjonen, fart på involverte og mye annet spiller inn. Det er slett ikke alltid så enkelt.
_________________
Jeg er dommerjævel og stolt av det!
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 11.04.2017 10:28    Post subject: Reply with quote

I følge Flamur Kastrati sa dommeren til ham at det gule kortet kom fordi han sparket ballen inn i mål på nytt etter scoringen, ikke pga. duckwalken foran VIF-supporterne.
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 26.04.2017 12:26    Post subject: Reply with quote

Mot slutten av kampen mot AaFK (ca. de siste 89 minuttene) var det vel drøying av tid som sto i fokus. 6 minutter ble lagt til, og mesteparten av disse 6 minuttene gikk til stopp i spillet (er inntrykket jeg sitter igjen med). En ting som skjedde var at Midtsjø ble stoppet (var det en overgang?) av #36 (tror jeg) hos Ålesund som hang i armen hans, og når man ser på tv-bildene ser man at han nøkker til skikkelig - og Midtsjø får selvfølgelig et soleklart frispark. Han hisser seg opp og går mot 36 med et kroppsspråk som sier "Hva FAEN!?", og Mensa-president Mos kommer løpende til og er drithissig på Midtsjø.

Døvle har her etter mitt syn mistet totalt kontroll, og bruker 1-2 minutter på å få AaFK-spillerne til å komme og "ta imot" det gule kortet de hadde gjort seg fortjent til.

SÃ¥ vidt jeg husker, endte denne situasjonen med 2 gule til AaFK og 1 til Konradsen, som blandet seg og kjeftet litt.

Sitter igjen med litt spørsmål til dere med bedre fotballforståelse og kjenskap til regelverket enn meg;

1. Burde det ikke vært lagt til MASSE ekstra tid pga. bare denne situasjonen alene?
2. Fikk 36 og Mos de gule kortene for AaFK, eller var det andre spillere som blandet seg inn slik som Konradsen?
3. 36 fikk vel fordi han stoppet en overgang med ulovlige midler (noe annet ville mildt sagt vært sjokkerende), men fikk Mos? Jeg mener at vi i Mesterfinalen mot Brann fikk et gult på Rasmussen som gikk inn og kjeftet på en eller annen bergenser når en av våre lå nede, og da ble det sagt på twitter av Chris Thomas Skogli i RBK at en ny regel sier at blander man seg i en sånn situasjon, er det automatisk gult. Burde ikke det bety at Mos fikk det? Det kan ha vært han som fikk det, det var bare så mye kaos at jeg ikke husker detaljene.

Rolfka eller andre som har kvalifiserte synspunkter?

Edit: Kan svare på det som faktisk skjedde, i det minste, basert på her:
http://www.altomfotball.n...lUrl=false

Det var #36 Solnørdal og Mos som fikk de gule for AaFK, så det virker ihvertfall umiddelbart ganske korrekt.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 4 of 10

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb