English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fotball og forretning
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 31.08.2006 19:39    Post subject: Reply with quote

Feil, tbone!
Kjapp update sier at mannen bak MSI, Kia Joorabchian, som har gått hardt inn i Corinthians, har tidligere gjort business med Abramovich og en mann som heter Boris Berezkovsky, som har en lignende historie som Roman. Nyrik russer som får trøbbel i hjemlandet og flytter sakte men sikkert virksomheten over til Storbrittania. Joorabchian har innrømmet å være close med Berezkovsky, som ikke eier noen fotballklubb... ennå...

MSI er selskapet som har hentet Mascherano og Tevez samt en del andre til Corinthians, og eier disse spillerene. De gjør omtrent som de vil, selv om de sikkert må ha klubbens underskrift også... Men med tanke på hvor mye penger MSI har lagt ned i klubben setter de seg nok ikke veldig til motverge.

MSI kom for et par år siden omtrent ut av ingenting, og ingen har fått klarhet i hvor pengene deres kommer fra. Mange spekulerer i at de kommer fra Mr. Chelsea, men ingenting er sikkert. Et kjapt søk på en connection med West Ham viser jo også at Joorabchian har forsøkt å kjøpe klubben tidligere uten hell, men et par stjernespillere på plass vil kanskje gjøre klubbstyret mer velvillig?

Et vilt tips er kanskje at West Ham blir kjøpt opp snart?

Edit: Joorabchian har opptrådd som stråmann for Berezkovsky tidligere, ved kjøp av en avis i Moskva, så han er ikke ukjent med rollen...

Edit2: Selv om jeg har uttrykt det uklart over her, så håper jeg det går fram at det er langt mer sannsynlig at Berezkovsky finansierer MSI enn at Abramovich gjør det. Det snakkes også om at Boris har med seg en partner, Badri Patarkatsishvili, en Georgiansk businessmann. Overraskende nok befinner også han seg i en situasjon der han ikke bare er velsett i hjemlandet.


Men uansett så må jeg si at denne ovegangen er noe av det rarest jeg har sett i min tid som fotball-suporter. Corinthians betalte jo 22.5 millioner pund/dollar (husker ikke helt) for Tevez så han kan umulig ha vært billig!

I Mai sa Kia Joorabchian, presidenten for det London-baserte MSI at:
"Tevez will leave Corinthians if a team pays the contract's release clause, which is between £69m and £83m."
_________________
Sjel kan ikke kjøpes!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
HeiaVincent
Veteran


Joined: 12 Dec 2005
Posts: 1500
Location: Vestlandet

PostPosted: 31.08.2006 21:22    Post subject: Reply with quote

Baadshah du får mye (velfortjent) pes pga. din flooding av forumet, men du skal ha skryt for et bra innlegg hvor du tok deg tid til å finne ut meget nyttig info. Tommel'n opp!

Mer slikt og mindre link-innlegg så skal du nok se at de andre begynner å respektere dine innlegg mer.
_________________
4-4-3
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 31.08.2006 21:23    Post subject: Reply with quote

Jeg siger mig enig med HeiaVincent. Indlægget dit længre oppe er et af de bedste jeg har læst fra dig på længe. Keep up the good work. Tommel'n opp!
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 01.09.2006 00:02    Post subject: Reply with quote

Jeg må nok beklage mine fans, å be om en unnskyldning for at jeg ikke skrev opp noen kilde. For jeg tok det utdraget fra ManUnited.nos forum:
http://forum.united.no/ph...;start=540

Beklager, gutter!

"Mer slikt og mindre link-innlegg så skal du nok se at de andre begynner å respektere dine innlegg mer."
Jeg må bare beklage, men jeg prøver bare å legg ut det som jeg mener er interesant og diskusjonsbart, beklager igjen.

Flooding av forumet?
_________________
Sjel kan ikke kjøpes!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
jarln
Veteran


Joined: 13 Nov 2005
Posts: 1089

PostPosted: 01.09.2006 00:11    Post subject: Reply with quote

to så gode spillere er ikke meg i mot.. West Ham har vært mitt favorittlag i England en stund og det er morro at det virkelig skjer noe i klubben.. *ekstatisk*
Back to top
View user's profile Send private message
HeiaVincent
Veteran


Joined: 12 Dec 2005
Posts: 1500
Location: Vestlandet

PostPosted: 01.09.2006 07:49    Post subject: Reply with quote

Baadshah/Tab wrote:
Flooding av forumet?


Flooding av et forum er når man lager så mange innlegg at folk begynner å mistenke at man lager innlegg for å ha flest innlegg av alle.
_________________
4-4-3
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2658
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 01.09.2006 08:58    Post subject: Reply with quote

Baadshah/Tab wrote:
Jeg må nok beklage mine fans, å be om en unnskyldning for at jeg ikke skrev opp noen kilde. For jeg tok det utdraget fra ManUnited.nos forum:
http://forum.united.no/ph...;start=540


Jeg begynte å lure på hvordan du kunne skrive noe så fornuftig, og feilfritt Smile Men informasjonen var jo nyttig uansett.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59146
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.09.2006 12:04    Post subject: Reply with quote

• Joorobchian planlegger et nytt forsøk på å kjøpe opp West Ham. MSI har sagt de ikke vil kjøpe en klubb utenfor Sør-Amerika, men det trenger ikke hindre Joorobchian, skriver Daily Telegraph.

• De to argentinerne skal tilpasse seg engelsk fotball i West Ham før de selges videre til Chelsea eller en annen storklubb.

Les mer: Slik fikk West Ham to av verdens største talenter
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 01.09.2006 18:20    Post subject: Reply with quote

Ja ikkesant, Gislefoss Jr.! Razz

Men angående denne avtalen som sier at:
Manchester United har førsteretten på å kjøpe Mascherano, mens Chelsea vil følge Tevez ekstra nøye.
forstår jeg ikke mye av, åssen kan 2 hovedkonkurenter sammarbeide om en slik avtalet når en tredjepart er med?? Dette tviler jeg på at stemmer altså, selv som det er Daily Mirror som skriver dette. Tror dette er en ren påstand og at dette ikke har noe med virkeligheten å gjøre. Tipper Chelski får dem begge til neste år.
_________________
Sjel kan ikke kjøpes!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Kjetil Rekdal
Veteran


Joined: 14 Mar 2006
Posts: 6202

PostPosted: 01.09.2006 18:37    Post subject: Reply with quote

Chelsea får nok begge ja. De blir stallfyll som alle andre (desverre for spillernes del). Det med at Man Utd får en av de, må være noe av det dummeste jeg har hørt. Chelsea og scums er ikke akkuratt bestevenner.

Uansett, http://home.skysports.com...iscussions
_________________
In Rekdal We Trust!
Back to top
View user's profile Send private message
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 01.09.2006 19:35    Post subject: Reply with quote

Tok ikke lange tiden, nei!
Fy faen blir nesten skremt av fotballen og åssen den utvikler seg, Brann, VIF og LSK med eksterne innvestorer mens klubber som Chelski, Pompay, CSKA osv. med russiske penger.
Nesten sånn at man vudere å slutte som supporter for en idrett der Alt dreier seg om penger. Rolling Eyes
_________________
Sjel kan ikke kjøpes!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Erik
Veteran


Joined: 04 Oct 2005
Posts: 3291
Location: Kristiansand

PostPosted: 01.09.2006 22:39    Post subject: Reply with quote

Baadshah/Tab wrote:
Manchester United har førsteretten på å kjøpe Mascherano, mens Chelsea vil følge Tevez ekstra nøye.
forstår jeg ikke mye av, åssen kan 2 hovedkonkurenter sammarbeide om en slik avtalet når en tredjepart er med??.


Pga de er intresert i hver sin spiller, og west ham bare er en tilveningsklubb, noe spillere og kluber er enige om?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 01.09.2006 23:47    Post subject: Reply with quote

Tror det bare er en påstand og tviler på at det har noe som helt med virkeligheten å gjøre. Tror nok Daily Mirror driver med sladder her!
_________________
Sjel kan ikke kjøpes!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
fubar
Veteran


Joined: 27 Sep 2002
Posts: 1213

PostPosted: 03.09.2006 07:00    Post subject: Re: Spesielle hendelser Reply with quote

I ettertid virker det ikke så rart i og med at en russisk milliardær jobber med å overta klubben... han har spyttet i penger før overgangsvinduet. Eller så har WestHam gamblet med at han skal ta over klubben, og derfor brukt opp alle pengene sine på de to spillerne (og kontraktene deres).
Back to top
View user's profile Send private message
fubar
Veteran


Joined: 27 Sep 2002
Posts: 1213

PostPosted: 03.09.2006 14:20    Post subject: Re: Spesielle hendelser Reply with quote

Og her er forklaringen:

http://www.vg.no/pub/vgar...tid=128601
Back to top
View user's profile Send private message
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 05.09.2006 15:30    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...e64226.ece

Den amerikanske finansmannen Randy Lerner har kjøpt seg ytterligere inn i Aston Villa og har snart full kontroll over klubben. Han eier nå 85,5 prosent av Aston Villa, når han 90% så Må de gjenværende aksjeholderne selge sine aksjer. Det skjer mye i fotballverden for tiden.
_________________
Sjel kan ikke kjøpes!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59146
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.10.2006 15:14    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Juventus have a deal with Tamoil worth £15million (22million euro) annually; Real Madrid's shirt sponsors next season will be Taiwanese mobile phone football BenQ paying £14million (20million euro); Bayern Munich's deal with T-Com is worth £12million (17million euro) and Chelsea's Samsung deal £10million (14million euro).

Read more: Who'll put their shirt on United?

Noen som greier å finne denne "'European Jersey Report"?


Schalke sin nye avtale med Gazprom knuser det meste:

Schalke 04 hat den russischen Energiekonzern Gazprom in Dresden offiziell als neuen Hauptsponsor vorgestellt.

Im Kurfürstensaal des Taschenbergpalais wurde der Vertrag, der dem Verein angeblich bis zu 125 Millionen Euro einbringen kann, offiziell unterzeichnet. Der Rubel rollt auf Schalke ab dem 1. Januar 2007 vorerst bis zum 30. Juni 2012.

Lies mehr: Auf Schalke rollt der Rubel

Altså får de 1 milliard kr(!) for seks og et halvt år. Det er samtidig snakk om at avtalen innebærer tett samarbeid med Zenit St. Petersburg, som Gazprom mer eller mindre tok over hele eierskapet til i vinter.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
tobias_1989
Proff


Joined: 01 Feb 2006
Posts: 297
Location: Jessheim

PostPosted: 13.10.2006 01:18    Post subject: Reply with quote

Gislefoss Jr. wrote:
Baadshah/Tab wrote:
Jeg må nok beklage mine fans, å be om en unnskyldning for at jeg ikke skrev opp noen kilde. For jeg tok det utdraget fra ManUnited.nos forum:
http://forum.united.no/ph...;start=540


Jeg begynte å lure på hvordan du kunne skrive noe så fornuftig, og feilfritt Smile Men informasjonen var jo nyttig uansett.


Jeg syns alle kjefter så fælt på Baadshab/Tab, jeg... Razz Syns ikke han er noen ekstrem patriot, eller skråsikker idiot. De to største problemene på forumet... Jeg liker deg Baadshab Tommel'n opp!
_________________
Tobias Dahle
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 21.10.2006 18:39    Post subject: Reply with quote

Vet De hvor mye er det iforhold til Manchester United
pr. sesong, 2mas?

Gidder De å regne det ut? Smile

På forhånd Tusen Takk!

Ps: Takk, tobias_1989. Dette er ikke til deg direkte tobias_1989, men jeg må si at det er Ufattelig mange vri jeg har sett på nick-name mitt. Kan ikke forstå at det er så vanskelig å kopiere navnet. Wink
_________________
Sjel kan ikke kjøpes!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 27.10.2006 01:28    Post subject: Reply with quote

Frykter konkurser!

Norsk toppfotball befinner seg på kokepunktet. Akkurat nå er økonomien så overopphetet at LSK-manager Jan Åge Fjørtoft frykter at toppklubber kan gå konkurs de nærmeste årene.


Jeg deler faktisk bekymringen til herr. Fjørtoft. Jeg tipper et av topplaga vil bli slott konkurs. Brann er et het tips, når/hvis Hardball (BF) og de andre investorene trekker seg så vil nok Brann slite enormt. Og Brann-fans (investorene) er vel ikke akkurat de mest lojale.

Vi får vent å se om jeg får rett...
_________________
Sjel kan ikke kjøpes!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59146
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.10.2006 10:44    Post subject: Reply with quote

Jeg deler ærlig talt ikke frykten til Fjørtoft. Klubbene har sluttet å budsjettere med spillersalg, og inntektene har blitt faste. De vet altså hvor store inntekter de får, og kan dermed tilpasse kostnadene bedre enn tidligere.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 27.10.2006 14:15    Post subject: Reply with quote

Hvilken inntekter er faste?

De fleste klubbene som nå satser, budsjettere jo med sukksess. RBK er jo helt avhengig av å være med ut i Europa, man ser jo at de går med underskudd det ene året vi var ute (iår altså).
_________________
Sjel kan ikke kjøpes!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59146
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.10.2006 14:20    Post subject: Reply with quote

Ja, men før avskrivinger går RBK i null i år. Skandaleoverskriftene i Adressa er ikke så interessante når man studerer budsjettpostene.

Sjøl om Fjøra mener noe annet, har norske klubber blitt veldig mye flinkere til ikke å bruke penger de ikke har. Tidligere var mange helt avhengige av investorer (Molde er det fortsatt), men de fleste skaffer seg penger gjennom sponsorer og billettinntekter. Såfremt at billettinntektene i stor grad kommer fra sesongkort (som f.eks. hos oss, Brann og Viking) er inntektene relativt faste.

Når det gjelder Brann og Hardball, budsjetterer ikke Brann med tilskudd fra dem. Først ved mulige kjøp, setter de seg ned.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 27.10.2006 23:24    Post subject: Reply with quote

For oss som ikke kan si vi har peiling på økonomi, hva ligger i avskrivninger?
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 27.10.2006 23:37    Post subject: Reply with quote

Afskrivinger er, hvis jeg har fåorstået det ret, når ting mister værdi. F. eks hvis du har købt en ny bil, vil den miste værdi jo ældre den bliver og jo mere den bliver brugt.
Det er også vigtigt at bestemme levetiden på aktivet. Derfor beregner man hvad man taber på f. eks et år. Man kan f. eks sige at bilen bliver afskrevet(mister værdi) for 20.000,- hvert år. Der er så forskellige metoder og beregne afskrivninger ud fra.
Dette bruges på inventar kontormøbler, biler osv. men kan vel også bruges på spillere?
Er ikke helt sikkert, men mener det er sådan det er.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13  Next
Page 3 of 13

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb