English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg Ballklub 100 år
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.12.2016 16:51    Post subject: Reply with quote

Filmen med arbeidstittelen «Rosenborg - mer enn et fotballag» skal ta for seg hele klubbhistorien fra 1917 til 2017.

- Vi får personlige fortellinger fra hendelsene som vi kjenner fra før, slik som cupfinalen i 1960 og seriefinalen i 1985. Jeg skal ikke nevne navn, men det er spillere med litt dårlig hukommelse som har sittet hjemme dagene i forveien og sett gamle kamper og lest seg opp for å få fakta riktig. Det syns jeg er bra, jeg er ikke vant til sånt, skryter Tanem.

I tillegg til nye intervjuer blir det mye arkivmateriale - også klipp som aldri tidligere har blitt vist.

- Vi har fått spillernes egne opptak fra e-cupturer. Vi har også funnet private "Super 8"-opptak fra 70-tallet, som er filmet fra tribunen. Kostnaden for en slik liten tre minutters filmrull med framkalling tilsvarer tusenvis av kroner i dag. Filmene kommer fra forløperen til Kjernen - den gamle supporterklubben.

Les mer: Jubileumsfilmen tar form
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.01.2017 23:07    Post subject: Reply with quote

Adresseavisen wrote:
Flere andre aktører i regionen feirer jubileum i 2017. Blant annet fyller UKA, Norges største studentfestival, at det er 100 år siden den første studentuka i Trondheim. Også Rosenborg Ballklub ble stiftet i 1917 og passerer sitt første århundre.

- Vi er i dialog med både UKA og Rosenborg, så at det kan bli fellesaktiviteter knyttet til Adressa-jubileet og deres respektive jubileer er svært sannsynlig. Ikke minst er Adresseavisens store fotoarkiv som dokumenterer Trøndelag de siste 100 årene en ressurs vi vurderer å bruke i sammenheng med disse jubileene, sier [Hege Bye-Andersen, prosjektleder for 250-årsjubileet i Adresseavisen].


Blir spennende å se hvilke planer det blir. Forhåpentligvis prøver RBK med drahjelp å gjøre noe mer ut av det enn bare jubileumskamp mot Lillestrøm med påfølgende festmiddag for medlemmene.

Noen punkter kan sikkert diskuteres, men i mine øyne traff Bodø/Glimt ganske bra med opplegget sitt i september. Også stilig med times lang jubileumssending på NRK.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ciljan
Rutinert


Joined: 28 Jan 2012
Posts: 610
Location: Langevåg

PostPosted: 07.01.2017 00:37    Post subject: Reply with quote

Opplegget til Glimt der er jo helt prima!

håper virkelig rbk får til noe lignende!
er en veldig fin tid på året også, så skulle fått til ett opplegg 18-20.mai.

UTROLIG SPENT!!
Back to top
View user's profile Send private message
Jomer
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 590
Location: Trondheim

PostPosted: 07.01.2017 13:53    Post subject: Reply with quote

Tror ikke du skal ha alt for høye forventninger.
_________________
ultras nidaros
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.02.2017 23:38    Post subject: Reply with quote

Fredag 19. mai inviterer Rosenborg på 100-årsdag på Lerkendal stadion. NRK sender direkte.

- Vi kommer til å invitere hele Trøndelag og hele Norge til bursdagsfest på Lerkendal, smiler Tove Moe Dyrhaug til rbkweb.no.

Det blir gratis adgang på arrangementet, som er tenkt fra klokka 18.30 til 21.15. NRK2 skal ha direktesending i 100 minutter fra klokka 19.30.

- Det sier litt om at vi er en veldig stor klubb, når statskanalen ønsker å få sende fra vår jubileumsfest. Det syns vi er artig. For da kan faktisk de som sitter rundt om i landet være med på bursdagsfesten sjøl om de ikke klarer å komme seg hit, påpeker Dyrhaug.

(...)

29. september er det (...) premiere på jubileumsrevyen "Helt i 100", der den nordtrønderske humorgruppa Kveli, Rånes og Bremseth har med "Superlaget" bestående av ingen ringere enn Roar Strand, Charlotte Audestad og Trine Lise Olsen.

Les mer: Feirer jubileet med hele Norge

Rykker ikke særlig i godfoten av handlinga i forestillinga på Scandic Lerkendal:

Kveli Rånes Bremseth har bidratt til gapskratt og spontane brokkutbrudd over hele Midt-Norge de siste årene. De har skapt sitt eget humorunivers med fengende musikk og snodige figurer fra nabobygdene Lein og Brein. Det ryktes at Lein Ballklubb (LBK) også jubilerer med en overivrig lagleder Hvaithart Lein i spissen.

Billettsalget åpner 2. april.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
toki
Veteran


Joined: 14 Nov 2007
Posts: 1668

PostPosted: 20.03.2017 15:51    Post subject: Reply with quote

Hvem er det som har laget jubileumslogoen?

Slagordet (Stolt fortid - stor fremtid) er det vel Tifo Trondheim som står bak (mulig det ble hentet fra en plass en gang i tiden).
_________________
04.12.96
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 20.03.2017 16:54    Post subject: Reply with quote

Jeg tror faktisk ikke det ble hentet noe steds fra, men her får eventuelt haavarl korrigere meg. "Stolt fortid, stor fremtid" ble brukt på tifoen mot Vålerengen på Ullevaal høsten 2005, og det slo såpass godt an at klubben rett og slett adopterte det, hvorpå jeg og sikkert en del andre ble såpass forbløffa at vi ei stund var usikre på om vi skulle bli forbanna eller beæret (kom i hu at dette var samme høst som hold kjeft-aksjonen mot Real Madrid, samme høst som Endre Storholt slutta). Heldigvis landet vi på det siste.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2078

PostPosted: 20.03.2017 17:12    Post subject: Reply with quote

Var vel noen som hadde vert på 4.divisjons-kamp på Sunnmøre og sett Rollon spille.
Back to top
View user's profile Send private message
Sliter
Veteran


Joined: 10 Aug 2012
Posts: 1094
Location: Oslo

PostPosted: 20.03.2017 17:43    Post subject: Reply with quote

Kan være Hoftun som har kommet med "Stolt fortid, stor fremtid". Mener han sa at den var hentet fra Aston Villa, er ikke han Villa supporter?
De har noen skjerf med denne påskriften: Proud history, bright future.
Back to top
View user's profile Send private message
Trondheim
Veteran


Joined: 10 Mar 2007
Posts: 3109

PostPosted: 20.03.2017 19:10    Post subject: Reply with quote

Den passer vel bedre for Rosenborg enn for Aston Villa! Wink
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 20.03.2017 19:51    Post subject: Reply with quote

Nå har ikke vi vunnet serievinnercupen, slik Villa har gjort. Men framtiden vår ser definitivt lysere ut.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 20.03.2017 22:27    Post subject: Reply with quote

Men det kunne vi fort ha gjort om ikke Juventus hadde dopet seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 20.03.2017 22:30    Post subject: Reply with quote

Det finnes få klubber jeg hater like mye som jeg hater Juventus.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 20.03.2017 23:06    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
Jeg tror faktisk ikke det ble hentet noe steds fra, men her får eventuelt haavarl korrigere meg. "Stolt fortid, stor fremtid" ble brukt på tifoen mot Vålerengen på Ullevaal høsten 2005, og det slo såpass godt an at klubben rett og slett adopterte det, hvorpå jeg og sikkert en del andre ble såpass forbløffa at vi ei stund var usikre på om vi skulle bli forbanna eller beæret (kom i hu at dette var samme høst som hold kjeft-aksjonen mot Real Madrid, samme høst som Endre Storholt slutta). Heldigvis landet vi på det siste.


Jeg fant det på helt selv. Var noen kontroverser, ja, jeg diskuterte saken med en eller annen i administrasjonen, det var noen greier vi ikke var helt fornøyd med. Men det løste seg. Alle er glade.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 27.03.2017 10:07    Post subject: Reply with quote

Trondheims stolthet, RBK, feirer 100-års-jubileum i 2017. I den anledning inviterer Samfundet til Excenteraften: Rosenborg Ballklub på Biblioteket førstkommende tirsdag, kl. 19!
Her skal forfatter Geir Svardal og andre gjester gi oss et unikt perspektiv på historien til Norges viktigste fotballklubb.

Event: bit.ly/ExcenteraftenRBKEvent
Back to top
View user's profile Send private message
Scarlett82
Junior


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 6

PostPosted: 29.03.2017 09:48    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Fredag 19. mai inviterer Rosenborg på 100-årsdag på Lerkendal stadion.


Skal det ikke skje noe etter at vi har knust kanariene da? Medlemsmiddag var nå litt... satt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.03.2017 17:45    Post subject: Reply with quote

Ja, det er festmiddag 20. mai. Folkefest 19. mai.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 30.03.2017 23:40    Post subject: Reply with quote

Denne må nevnes her: "I 1917 på Rosenborg"
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.03.2017 20:23    Post subject: Reply with quote

Gamle lesere vil se at jeg fant litt inspirasjon i tolv år gammel sak, men har oppdatert den med nøkkelopplysninger fra 2007-boka.

Mer gammelt nytt:

– Vi forkorter gruppenavnet vårt til KRB. Dermed blir det KRB som hyller RBK. Vi føler oss heldige som får denne sjansen, sier Arnt Egil Rånes i pressemeldingen.

RÃ¥nes er kanskje best kjent som sologitarist i D.D.E. Sammen med Harald Morten Bremset og Sigmund Kveli danner han trioen Kveli RÃ¥nes Bremseth.

Premieren vil bli avholdt 29. september, hvor opp til 800 publikummere kan få plass i San Siro-salen på Scandic Lerkendal. Men allerede nå kan du se musikkvideoen til jubileumslåta «Helt i 100» øverst i denne artikkelen.

Les mer: Kveli RÃ¥nes Bremseth lager jubileumsshow for Rosenborg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
suruk
Rutinert


Joined: 14 Apr 2006
Posts: 539

PostPosted: 02.04.2017 19:30    Post subject: Reply with quote

Radio Trondheim nevnte et rykte om jubileumskamp med gamle helter nå på sendinga foran RBK-Odd.

Vil se følgende lag:

By Riise
Bergdølmo - Hoftun - Bratseth - Stensaas
Roar - Bent - Ørjan
Brattbakk - Sørloth - Mini

RBK
Back to top
View user's profile Send private message
MkBerg
Veteran


Joined: 26 Sep 2012
Posts: 1561
Location: Ski

PostPosted: 03.04.2017 01:00    Post subject: Reply with quote

Å se Rosenborg XI mot 1. divisjon/Tippeligaen XI på Lerkendal hadde vært fantastisk. Hadde vært moro med Classic XI (1988-97) mot dagens Rosenborg men det blir vel litt urettferdig. Var det kun spekulasjoner eller referertes det til "det har vært snakk om..."?
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 03.04.2017 01:24    Post subject: Reply with quote

Det har vel vært annonsert/informert om i en sammenheng tidlig i vår.
Klarer ikke hente frem fra husken hvor jeg så det og prioriterer ikke å søke etter det nå, men jeg har i alle fall allerede avtalt at noen skal være med på den kampen. Blir spennende å se hvem som deltar.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
MkBerg
Veteran


Joined: 26 Sep 2012
Posts: 1561
Location: Ski

PostPosted: 03.04.2017 01:30    Post subject: Reply with quote

Oppfattet. Jeg får pushe min landlord Runar til å melde seg på. Når man er ubeseiret i Champions League på hjemmebane og i tillegg det er mot lag som Olympiacos, Porto, Real Madrid, Juventus og Athletic må man i alle fall få en plass på benken.
Back to top
View user's profile Send private message
MkBerg
Veteran


Joined: 26 Sep 2012
Posts: 1561
Location: Ski

PostPosted: 05.04.2017 16:36    Post subject: Reply with quote

Bare å lete i skuffer og skap. Regner med enkelte har stålkontroll på hvor de har vimplene sine.

RBK etterlyser vimpler

Forøvrig fortalte Runar (Berg) meg at han hadde "fått invitasjon fra Rosenborg" (ang. innleggene over).
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.04.2017 21:15    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Det har vel vært annonsert/informert om i en sammenheng tidlig i vår.


Kan vel være at du så det på årsmøtet og/eller forsida. Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 3 of 7

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb