| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
vemundo Veteran
|
Posted: 30.08.2006 18:46 Post subject: |
|
|
| Gashi virker som en usympatisk lykkejeger, ville ikke hatt ham om han var gratis. |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 30.08.2006 19:10 Post subject: |
|
|
Jeg mener det er rart at VIF selger til Brann, ser de ikke på seg selv som en toppklubb lenger?
Mener Gashi kunne vert et bra kjøp.... For et halvt år siden. Nå er midtbanen så bra at et kjøp ville vært "Chelsea-nykter".
Tipper Gashi hentes inn som erstatter for Miller, og er derfor et klart minus for brann. _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 30.08.2006 20:07 Post subject: |
|
|
Tettey, Skjelbred og Sapara er de eneste midtbanespillerne vi har som vil duge for fremtiden. Solli er for dårlig (og blir forhåpentligvis snart ryddet ut), mens Hyka har flere år igjen før han kan duge godt nok defensivt på et rosenborgsk førstelag (har sett ham nok live til å påstå dette).
Etter mitt skjønn er vi derfor temmelig tynt besatt på midtbanen !
Gashi er en habil spiller, som har lokal forankring og som kunne levert godt for oss i årevis. Jeg skjønner ikke hva han skal ned i bergen for. Det må i så fall være at RBK har planer om andre midtbanespillere som vi ennå ikke har hørt om. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.08.2006 20:31 Post subject: |
|
|
He-he, VPN.no tar farvel:
 |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 30.08.2006 21:04 Post subject: |
|
|
| Thor Arild wrote: | | Baadshah/Tab wrote: | | Alle som kan forsterke RBK er for dyre eller så sier de Nei! |
Så derfor mener du at vi skulle kjøpt Gashi. Ikke for å forsterke laget, men fordi vi ikke får noen andre? |
Grunnen har du i det puckno sier, pluss at når Strand legger opp Solli blir som (noe som jeg Gjerne vil). Da trenger vi erstartere, og Garshi hadde vært fint. Men vi trenger ikke å snakke mer om det med Garshi, han er klar for Brann, dermed basta. _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 31.08.2006 07:38 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | OH happy day!
En stk Gashi til Brann = ingen Gashi hit.  |
Det var visst ikke noe å frykte likevel, viser det seg:
"– Vi fikk en visshet om at det var en mulighet, sier Ludvigsen.
Den samme beskjeden fikk også Rosenborg som i fjor bød i underkant av 10 millioner kroner for 25-åringen. Den gang sa Gashi nei. Etter det BT erfarer var det nå trønderklubben som avslo fordi egne spillere som Per Ciljan Skjelbred og Aleksander Tettey har dekket behovet."
Det var en klok avgjørelse. Særlig med den begrunnelsen. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 31.08.2006 08:17 Post subject: |
|
|
For Gashis egen del tror jeg et klubbskifte er lurt nå. Virker som utviklinga har stoppa opp litt i det siste. Så gjenstår det selvsagt å se hvem som er det beste kjøpet av Gashi og Sappara. _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 31.08.2006 08:21 Post subject: |
|
|
| Hunk wrote: | Jeg mener det er rart at VIF selger til Brann, ser de ikke på seg selv som en toppklubb lenger?
|
RBK gjorde det samme med Helstad for 2 mnd siden...
Vil en spiller bort er det idiotisk å la han bli i klubben og sutre og skape dårlig stemning, selv om han vil til en konkurrent.
Det virker ikke som det har vært det beste miljøet i VIF den siste tida så da kan det vel være greit å luke ut sutrepavene.
Og ja, sånn som Tettey har vokst denne sesongen er Gashi totalt unødvendig i RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 31.08.2006 08:29 Post subject: |
|
|
Fint! Da slipper vi å se Gashi i RBK drakta! Kan være god på sitt beste men altfor varierende i prestasjonen. Flott avgjørelse fra folka på brakka dette
 |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 31.08.2006 08:46 Post subject: |
|
|
| ARIS wrote: | | Så gjenstår det selvsagt å se hvem som er det beste kjøpet av Gashi og Sappara. |
For RBK er det garantert Sapara. Gashi er definitivt uaktuell som midtbaneanker. På indreløper har vi Tettey, Skjelbred og Strand som nå holder bedre nivå enn Gashi.
Om han forsterker Brann er da egentlig ganske uvesentlig. Vi kan vel heller ikke fylle stallen med spillere som vil vekk bl.a pga spilletid bare for å svekke en konkurrent.... |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 31.08.2006 09:35 Post subject: |
|
|
| Gashi har ikke forsterket Rosenborg noe nevneverdig. Skal vi ha enda en midtbanespiller så må vi ha en som er bedre. I Norge er det vel bare Doffen og Strømstad som er gode nok for Rosenborg som midtbanespillere nå. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 31.08.2006 09:51 Post subject: |
|
|
| At den tidl. østlandsbaserte trønderen fra Kosovo flytter til Bergen er vel kun positivt. Kunne trengt ham før, men ikke nå lenger. Flere hissigpropper i Brann og mer baluba i Vålerengen. En fin dag! |
|
| Back to top |
|
 |
Duke Junior

|
Posted: 31.08.2006 10:12 Post subject: |
|
|
| Stano_11 wrote: | | Gashi har ikke forsterket Rosenborg noe nevneverdig. Skal vi ha enda en midtbanespiller så må vi ha en som er bedre. I Norge er det vel bare Doffen og Strømstad som er gode nok for Rosenborg som midtbanespillere nå. |
Frem til jeg har sett Sapara i aksjon. Vil jeg nå si at Martin Andresen er god nok. Han som holder brann i toppen.
Forøvrig tror jeg ikke Gashi får spille i Bran. De har lokale spillere som bør gå før. Som Huseklepp og Knudsen. Og Aldri om han tar over plassen til en av de som er der nå. _________________ "One accusation you can't throw at me is that I've always done my best"
- Alan Shearer |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 31.08.2006 10:47 Post subject: |
|
|
Jeg tror Gashi er kjøpt inn som en sentral midtbanespiller. Dermed har man nok en gang prøvd å erstatte Helge Haugen: Branns Trygve Nygaard. En som skal alltid erstattes, men som alltid greier å spille seg inn på laget igjen ved å løpe en runde ekstra på trening. En midtbane som består av Vaagan Moen, Gashi, Andresen og Miller er en meget sterk midtbane.
Brann har hatt et problem, og det har vist seg å være Haugens manglende fotballforståelse. Han kan løpe veldig mye, men kommer ofte i etterkant av situasjoner. Noe som er avgjørende, ettersom Brann har en tendens til å falle fra hverandre når de mister ballen i midtbaneleddet etter høyt press. Samtidig er Haugen ganske ubrukelig når det gjelder det offensive. Hvordan visste jeg at Brann skulle vinne over Vålerengen på hjemmebane? Jo, selv Helge Haugen scorte. Han har forbedret seg litt på dette punktet, men Gashi er milesvis foran på dette punktet.
Samtidig trenger Brann flere vinnertyper på banen. Slike som Scharner. Folk som ikke tåler å tape fotballkamper. Helstad er jo mer fokusert på hva han skal ha på seg når han skal ut på Metro i helgen. Det er en gåte at han ligger foran Memelli i køen med den innstillingen han har. _________________ 4-4-3 |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 31.08.2006 11:15 Post subject: |
|
|
Fansen brenner Gashi
Syns Klanen/VPN overreagerer. Det er tross alt snakk om en spiller som har ønsket seg bort i lang tid. Ønsker de virkelig å ha en umotivert spiller? |
|
| Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 31.08.2006 11:35 Post subject: |
|
|
Det viser vel bare om at han var populær i Vålerengens. Forøvrig kan man lese på db.no det flotte sitatet: "Helvete fryser til is før Brann tar seriegull."
Brann har kjøpt Ardian Gashi.
Nært nok. _________________ 4-4-3 |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 31.08.2006 15:38 Post subject: |
|
|
| Ronaldinho wrote: | | Frem til jeg har sett Sapara i aksjon. Vil jeg nå si at Martin Andresen er god nok. Han som holder brann i toppen. |
Enig med deg når det gjelder Sapara, men Martin Andresen har skuffet meg Stort så langt iår. Vinner Brann så er MA god men når de taper er han rett å slett dårlig. Synes ikke han presterer som en Landslagskaptein verdig, han er alt for ujevn. Og i forhold til Åge Hareides egen regel at man skal være i form hvis man skal spille i landlaget så må jeg si at MA har vært dårlig i de siste kampene for Brann. Så han burte ikke være med, i landlaget, han skuffet mot Brasil også.
Nå trenger vi jo ikke å diskutere Garshi.
Han er klar for Brann, ferdig med det. _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 01.09.2006 00:06 Post subject: |
|
|
| trondh wrote: | | Hunk wrote: | Jeg mener det er rart at VIF selger til Brann, ser de ikke på seg selv som en toppklubb lenger?
|
RBK gjorde det samme med Helstad for 2 mnd siden...
Vil en spiller bort er det idiotisk å la han bli i klubben og sutre og skape dårlig stemning, selv om han vil til en konkurrent. |
Forskjellen er vel at Helstad var en drukkenbolt klubben ville bli kvitt. VIF ville jo beholde Gashi. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Peto Senior
|
Posted: 03.09.2006 19:34 Post subject: Oppførselen til Ardian Gashi |
|
|
Ardian Gashi har det siste halveåret "siklet" på RBK (kilder i VIF-miljøet). I år har han vært ut og inn av VIF-laget og da han heller ikke skal ha blitt forespeiltet en fast plass på laget ved trenerbyttet skal det ha rent over for Gashi. Foran Viking-kampen skal Gashi ha truet VIF-ledelsen med å legge opp hvis han ikke var å finne i startellveren. Da helgen kom og det sportslige utvalget til VIF klargjorde laget for spillergruppen var ikke Gashi med på laget. Dette med bakgrunn på hvem som var gode nok. Talentene Glenn Roberts og Alexander Mathisen var i øyeblikket rangert som bedre enn Gashi. Da avreise til Stavanger kom møtte ikke Ardian Gashi opp på Gardermoen og kontaktet lege og fikk sykemelding. Offisielt sier Gashi at det er personlige problemer men min kilde sier at det er en overvurdering av egne prestasjoner som er "roten" til problemet og når disse ikke harmonerer med virkligheten har Ardian Gashi virkelig fått problemer. Gashi er nå så frustrert at han bruker alle pressmidler for å komme seg bort fra VIF. Agenten til Gashi legger så ut agnet for RBK og sier at Gashi vil bort fra VIF for enhver pris. RBK er nå ikke interessert i Gashi på bakgrunn av hva Gashi har prestert i år og med Tetteys gjennombrudd og signeringen av Sapara blir det altfor mange midtbanespillere i klubben. Samtidig har Brann prøvd i hele sommer å få kjøpt Jan Gunnar Solli men Solli og RBK har blitt enige om at framtiden til Solli er i RBK. Solli er veldig anvendelig og kan bekle flere roller i laget. Det hjelper ikke at Brann prøver med Thorstein Helstad som "lokkemiddel" eller det som er for å få Solli til Vestlandet. Samtidig nå så er Gashi ledig på markedet da RBK ikke er interessert og Brann må gi opp Solli. Det ender opp med at "kjøpekåte" Brann kjøper Gashi da han er den eneste som er tilgjengelig på markedet. Med Gashi og andre sterke personligheter på laget tipper jeg det ikke tar lang tid får det ulmer i Bergen. Jeg synes Gashi har stagnert og det er lenge siden han har prestert noe på en fotballbane. Med dårlig "psyke" itillegg mener jeg at det sportslige utvalget i RBK tok en riktig avgjørelse! Mannen er rett og slett ikke bra nok!  |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 03.09.2006 20:26 Post subject: |
|
|
| Om det der stemmer, er jeg meget glad på vegne av RBK. Og håper Brann driter på seg selv igjen med dette kjøpet. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 03.09.2006 21:02 Post subject: |
|
|
Det stemmer sikkert det du sier, Peto, men det kan vel ikke kalles revolusjonerende avsløringer. Alt dette er vel allment kjent fra før. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Peto Senior
|
Posted: 03.09.2006 21:09 Post subject: Hei |
|
|
Var ute i Oslo i helgen og pratet med endel folk. Blant annet folk fra VIF-rmiljøet. Fikk endel opplysninger og noen av dem skal jeg ikke publisere offentlig da de ikke egner seg på trykk. Men heretter har jeg ingen som helst sympati for Gashi fordi han har opptrådt på en måte som bryter med det som kalles normal folkeskikk. Er så glad for at den karen ikke er RBK-spiller og at det sportslige-teamet i Brann har fått et nytt problem!  |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 03.09.2006 23:46 Post subject: |
|
|
Takk for infoen, Peto!
Fint å ha deg tilbake!
Ikke enig med deg, Dags. Alt var vel ikke allment kjent, med denne infoen så tyder det på at Gashi er verre enn anntatt og at han ikke har nerver nok til å tåle motgang. Så nå er jeg meget glad for at vi ikke kjøpte ham.
Nok en gang Peto, takk for nyttig info! _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 04.09.2006 02:43 Post subject: Re: Oppførselen til Ardian Gashi |
|
|
| Peto wrote: | | Det hjelper ikke at Brann prøver med Thorstein Helstad som "lokkemiddel" eller det som er for å få Solli til Vestlandet. |
Etter hva jeg har forstått kunne Solli selv tenkt seg en overgang til Brann, og at det er RBK som har holdt igjen. Hvilken strategi du tror Brann-ledelsen bruker når de skal lokke med en spiller man nettopp har solgt er jeg litt usikker på..... |
|
| Back to top |
|
 |
|