English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mushaga Bakenga
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 108, 109, 110 ... 124, 125, 126  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 10.03.2017 01:58    Post subject: Reply with quote

Nous* Cool
_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2314

PostPosted: 10.03.2017 07:34    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Nei. Men når Adressa kommer og stiller spørsmål så sier du enten ingenting, eller så kommer du med noe banalt om at konkurranse er bra for laget. Det er ikke så forbanna vanskelig.


ja, vi trenger virkelig flere spillere som lirer av seg selvfølgeligheter, klisjeer og eller leser fra et manuskript.

ærlig talt, hva er vitsen med å lese et ntervju hvis du allerede vet svarene? nei jeg tar heller ærlig sutring en tomme høflighetsfraser
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 10.03.2017 09:19    Post subject: Reply with quote

Jeg mener at lojalitet til laget og klubben er viktigere enn å gjøre avise mere lesbar for folk som vil ha ærlighet og slarv.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 10.03.2017 10:08    Post subject: Reply with quote

Det er vel en balansegang det der, noen ganger er det best å holde kjeft eller moderere seg litt. Men som Silas sier, det er kjedelig og frustrerende å lese de samme selvfølgelighetene gang på gang. Steiner som skal snus og hester man skal opp på igjen osv.

Bakenga er dog en spiller som burde tenke litt ekstra før han uttaler seg i media, det vil si om han har et minimum av selvbevarelsedrift og selvinnsikt. Men jeg synes som sagt at uttalelsene han kom med nå isolert sett ikke er noe å hisse seg opp over selv om jeg forstår at mange har ham langt opp i halsen.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1842
Location: Stjørdal

PostPosted: 10.03.2017 10:59    Post subject: Reply with quote

Isolert sett er det ikke noe galt med det Bakenga sier, og jeg er enig med de som synes det er kjedelig når spillerne bare lirer av seg floskler og selvfølgeligheter. Samtidig så handler dette også om helheten. Ser man på timingen og på tidligere historikk så forstår jeg at folk reagerer på dette intervjuet.

Det er fortsatt 3 uker til seriestart, men allikevel er Bakenga ute i media og snakker som om han allerede har blitt vraket. Når det i tillegg er 2-3 dager etter den nye signeringen så blir det i mine øyne en form for sutring/syting. Han kunne ha ventet til han har sett hvordan ting utvikler seg.

Som andre har nevnt, når han i tillegg kun har 1 år igjen av kontrakten så har han heller ingen grunn til å være misfornøyd. Alle forstår at klubben ikke vil satse på en spiller som de står i fare for å miste som bosman.

Personlig så kan Bakenga bare stikke så lenge han har Solbakken som agent. Klubben trenger ikke å ha noe med han å gjøre, uavhengig av hvilken spiller det er snakk om.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 10.03.2017 11:09    Post subject: Reply with quote

waterfalls:

Timingen kommer jo av overgangen. Det er nå journalistene er interesserte, dro til Marbella og stiller spørsmålene til spillerne.

Jeg ville syntes det var mye verre om denne kom ut av intet om noen uker, for da var det antagelig spilleren som gikk ut til pressen, eller pressen stillte spørsmålet fordi de hadde hørt rykter om misnøye.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1842
Location: Stjørdal

PostPosted: 10.03.2017 12:42    Post subject: Reply with quote

PerO

Han kan alltids avvise intervjuet også. Jeg mener det er feil å allerede snakke som om man har blitt vraket kun dager etter et nytt spillerkjøp og flere uker før seriestart. Han kommer jo også til å få spille en god del som kant og sikkert også få noen minutter som spiss. Også har man jo historikken til Bakenga i bakhånd også som nok forverrer inntrykket. Hadde han vært vraket så hadde nok pressen vært kjapt på pletten med spørsmål.
Og hvordan vet du at det ikke er Solbakken/Bakenga som har sendt ut signaler om dette? De har jo ikke intervjuet f.eks. Vilhjalmsson til tross for at dette sender han også lengre bak i køa?

Han har Solbakken som agent. Det har ikke blitt uttrykt noe ønske om å signere en ny kontrakt til tross for at den går ut etter sesongen. Allikevel virker det som at Bakenga mener at klubben burde ha satset på han. Forrige gang han var her virket det som at han ikke kunne dra til utlandet raskt nok, hoppet vel på det første tilbudet som klubben aksepterte til tross for at han manglet et definitivt gjennombrudd i hjemlig serie. Før det nølte han vel med å forlenge kontrakten også om jeg ikke husker feil, og Eggen gikk vel til og med ut i media å sa at gutten burde forlenge.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5461

PostPosted: 10.03.2017 12:53    Post subject: Reply with quote

Storm i vannglass. Han svarer helt naturlig.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 10.03.2017 12:58    Post subject: Reply with quote

waterfalls:

Det er nok historien hans som fremskaffer reaksjonene ja.

Hadde han vært en populær rbker hadde nok reaksjonene vært.

"Skjønner han er litt skuffa. Flott at han har ambisjoner og vil kjempe videre"
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 10.03.2017 13:06    Post subject: Reply with quote

Ja, for alle her inne er retards som ikke klarer å skille sak og person per default.

Det er kommentarene til Bakenga, kombinert med timing, egen situasjon, historikk, kontrakt, med mere som er årsaken til at man tolker kommentarene som man gjør. Det er ikke sånn at det er inndelt populære og upoplære spillere som får standardreaksjoner uansett hva de sier. Bakenga kunne også benyttet intervjuet til og gjort seg selv mer populær, men istedet bekrefter han bare for mange skepsisen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 10.03.2017 13:12    Post subject: Reply with quote

Hedon: NÃ¥r drar du det jeg skrev vel langt. Du skriver jo i praksis det samme som meg... historien++++.

Og om de ikke er retards, så er det åpenbart at noen ikke skjønner at om noe skrives i avisa så er det ikke nødvendigvis spilleren som har løpt til avisa for å få frem dette.

Og at man pr. default, må regne med at selv om en person som er intervjuet er riktig sitert (noe de forbløffende ofte ikke er) så er det i alle fall ikke sitert alt som blir sagt.

Journalister tar med de delene de mener gir den historien de vil ha....
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 10.03.2017 13:21    Post subject: Reply with quote

Vi skriver ikke det samme i det hele tatt, fordi du velger å fordumme alle sammen med å anta at det er status og ikke uttalelser som blir vurdert. Dette er ikke ungdomsskolen, og det er nettopp pga intervjuer som dette at Bakenga er upopulær.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 10.03.2017 13:35    Post subject: Reply with quote

PerO

Første jeg påpekte i denne debatten var at det er noe som skurrer med mediehåndteringen til flere, her kan man også sette Kåre og Helland på lista.

Det er heller ikke slik at media kan klippe og lime som de vil, de har rutiner rundt sitat sjekk også videre.

Dette er utvilsomt et klønete og lite gjennomtenkt intervju av Bakenga, sett i sammenheng med hans historie.
_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
tobamessi
Junior


Joined: 07 Mar 2017
Posts: 24
Location: Oslo

PostPosted: 10.03.2017 13:49    Post subject: Reply with quote

Det blir nok vanskelig å holde på to backupspisser i overskuelig framtid. Vilhjalmsson eller Bakenga forsvinner nok ut dørene enten i sommer eller etter sesongen, uavhengig om Bendtner gjør det (han må erstattes av noen med høyere kvalitet enn de to førstnevnte).

Hva angår Bakengas overgang til Club Brügge i 2012 så klandrer jeg han overhodet ikke. Personlig trodde jeg han kom til å lykkes, for jeg fikk nesten litt Daniel Braaten-feeling da han kom inn mot TIL i 2009. Sjukt talent, tenkte jeg.
Men overgangen til Molde derimot, den var taktløs og klønete, og for min del mistet han det jeg definerer for å være ekte Rosenborg-gutt. Og ikke kom med Hoftun og Strand, for meg blir det helt annerledes. På den tiden var rivaliseringen litt annerledes, og Molde var ikke en like sterk utfordrer.
Bakenga kunne valgt en annen klubb enn Molde, enten i Norge eller i utlandet.

Jeg tror dessverre at skader og lite spilletid har ødelagt det potensialet Bakenga hadde, og jeg vurderer han som knapt svakere enn Vilhjalmsson basert på prestasjonene de siste 9 månedene.
_________________
Den som venter på noe godt Bendtner ikke forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
angvik
Proff


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 486
Location: Oslo

PostPosted: 10.03.2017 14:02    Post subject: Reply with quote

Dette kalles etos - Bakengas troverdighet og moral. Troverdigheten til Bakenga er syltynn, og det er etter min mening derfor vi oppfatter ham som vi gjør. Og det er helt naturlig. Sånn sett er det vanskelig for oss (i hvert fall meg) å skille sak og person (etos og logos) fordi Bakengas historikk tilsier det.

Bakengas troverdighet er tynn fordi han, etter min mening, først dro (for) tidlig til utlandet, kom igjen med halen mellom beina etter mye sportslig ræl nedi Belgia, valgte vår erkerival, lar seg representere av Jim Solbakken og til sist fordi han skriver kort kontrakt og fremstår som sytete.

Bakenga må først og fremst vise lojalitet og forbedringsevne før jeg skal gå god for ham.

At vi supportere er så kritiske til ham er i mine øyne helt naturlig.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 10.03.2017 14:03    Post subject: Reply with quote

Det hjelper ikke at han loffer rundt og underpresterer på banen heller.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 10.03.2017 14:07    Post subject: Reply with quote

Helst bør både Matti og Bakenga ut og man får tak i en Spalvis eventuelt en annen bedre spiss enn dem. Bendtner og en spiss kvalitetsmessig så nærme han som overhode mulig. Vi trenger to svært gode spisser. Vi har trolig en i Bendtner. Når Bendtner eller den andre blir solgt så henter vi en ny kvalitetsspiss. Gjenta prosessen for evig Smile . Er det lett:nei Er det umulig:nei.
Den vanskeligste signeringen er allerede gjort med Bentner inn. Enn så lenge er Matti fin og ha i og med at han også er back up på midtbanen og har fabelaktige holdninger.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 10.03.2017 14:19    Post subject: Reply with quote

Matti er backup overalt. Han må bli.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 10.03.2017 15:27    Post subject: Reply with quote

Jeg ønsker ikke at klubben skal gi en spiller på utgående kontrakt muligheten til å bruke klubben som utstillingsvindu for seg selv med mindre spilleren er så bra at laget regelrett svekkes dersom han ikke brukes. Derfor mener jeg at Bakenga nå bør være reserve for reservene. Det virker som at klubben ikke er alt for ivrige med å tilby han ny kontrakt og han selv virker ikke som interessert i lang kontrakt.

Det naturlige ville vært om Bakenga hadde ved noen eller flere anledninger sagt noe som "Jeg elsker RBK og min første periode ble for kort selv om jeg følte det var riktig avgjørelse der og da. Jeg forstår at klubben trenger å vurdere meg, men jeg skal gjøre mitt beste for å overbevise den og fansen om at jeg er en spiller de bør satse på i noen år fremover slik at jeg får tilbud om en lengere kontrakt. Selvfølgelig drømmer jeg om ny mulighet i utlandet, men ikke med mindre det er riktig for både meg og klubben. Klubben satser hardt og jeg ønsker å være med og bidra til at klubben kommer tilbake til gamle høyder".

Bakenga er i dag en spiller som ikke er bedre enn at han er en stall/rotasjonsspiller. Han har potensialle til å bli ett førstevalg som spiss eller Brattbakk ving, men er pr dags dato langt unna dette. Tror derfor Bakenga egentlig er døfødt prosjekt for klubben. Han ønsker ikke en kontrakt/lønn og status som stall/rotasjonsspiller og han har ikke i dag de kvalitetene som forsvarer at klubben skal slenge en lang kontrakt med høy lønn etter han. Hadde han hatt større selvinnsikt så hadde han gått ned på kravene og snakket seg til en avtale hvor han ikke var for kravstor men med muligheter til å reforhandle kontrakten dersom han presterte.

Jeg ønsker meg Bakenga i klubben på lang kontrakt med normale krav og at den forbedres dersom han slår til. Jeg tror han kan bli en spiss/ving som vil ligge på 15 - 20 mål i sesongen. Slik situasjonen er i dag ser jeg helst at han fases ut og ikke spiller mer enn nødvendig rett og slett fordi jeg tror hans krav og forventninger ikke står i stil med virkeligheten.
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 10.03.2017 16:17    Post subject: Reply with quote

FanFraSør wrote:
"Jeg elsker RBK og min første periode ble for kort selv om jeg følte det var riktig avgjørelse der og da. Jeg forstår at klubben trenger å vurdere meg, men jeg skal gjøre mitt beste for å overbevise den og fansen om at jeg er en spiller de bør satse på i noen år fremover slik at jeg får tilbud om en lengere kontrakt. Selvfølgelig drømmer jeg om ny mulighet i utlandet, men ikke med mindre det er riktig for både meg og klubben. Klubben satser hardt og jeg ønsker å være med og bidra til at klubben kommer tilbake til gamle høyder".


Bakenga er i mine øyne alt for umoden til å si noe sånt. Egoet er for stort og. Han er megatalentet som nesten gikk til Chelsea, tok TL med storm og ble utenlandsproff i sitt hode.
Nei, dra til Danmark eller noe og kom tilbake når du får litt bedre perspektiv på deg selv og har kvittet deg med det menneskelige avfallet av en agent du har.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.03.2017 16:34    Post subject: Reply with quote

Jeg tror jeg har sagt mitt angående Bakenga, forhåndsdømming, innstilling osv.

Men jeg vil benytte anledningen til å stille meg opp og geitestirre uforstående med åpen munn mot Aristoteles, som her for tredje-fjerde gang på kort tid argumenterer for at vi burde kvitte oss med Bakenga OG Vilhjalmsson for å hente (for eksempel) Spalvis som BACKUP for Bendtner, og da må jeg virkelig spørre:

Er det fortsatt fysisk kontakt mellom undersiden av tennissokkene dine og parketten? Tror du vi plutselig har blitt Chelsea? Hvorfor i alle dager skulle en spiller av det kaliberet velge det?

Vilhjalmsson er per nå en fin backup for Bendtner - han gir oss noe, men mindre av det samme. Bakenga er per nå et fint alternativ til Bendtner - han gir oss andre kvaliteter, men er god nok for laget på sitt beste. Og burde kanskje finne en annen rolle dersom han skal spille fast.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2314

PostPosted: 10.03.2017 16:48    Post subject: Reply with quote

Uansett hva folk mener om Bakenga er jeg ganske sikker på at det var RBK, og ikke en slu Bakenga, som valgte kort kontraktlengde - rett og slett fordi de var usikre på kvaliteten hans.

Dette har etter min mening vist seg å være et riktig valg fordi Bakenga rett og slett ikke har overbevist om at han er god nok for RBK til tross for et veldig bra målsnitt. Som ving er han håpløst anonym og som spiss er han ikke mye bedre, ihvertfall ikke i spillestilen til RBK. Han sliter veldig med å involvere seg positivt i det oppbyggende spillet og han greier heller ikke å skape farligheter på egenhånd. Jeg sliter faktisk med å huske hva Bakenga var god på i sitt første RBK opphold, men tror nok han passer bedre i 4-4-2 med store rom der han kan time gjennomløpninger for å komme i gode avslutningsposisjoner
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare


Last edited by PauloSilas on 10.03.2017 16:57; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 10.03.2017 16:53    Post subject: Reply with quote

Kåre snakket om at det kanskje kunne komme en spiss i tillegg til Spalvis for et par uker siden. Han kan fort ha tenkt på Bendtner da.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 10.03.2017 18:03    Post subject: Reply with quote

Jeg returnerer gjerne geitestirringen zaphod81. Vi klarte å få Bendtner til rbk men du tror ikke det finnes en eneste annen god spiss som vil komme til rbk. Matti og Bakenga er faktisk de beste spissene som noensinne kan spille i rbk så lenge Bentner er her?

Vi har da mer en en god spiller i andre posisjoner på laget også. Hvorfor i alle dager skulle vi ikke ha det på den viktigste plassen på laget. Bendtner kan ikke spille samtlige minutter i cupen,serien og eventuelt europakamper. Vi trenger å kunne veksle på to gode spisser samtidig som om en av dem kan bli skadet. At vi fikk Bendtner hit bør vell kunne tilsi at det skal være mulig å ha bedre alternativ enn Matti og Bakenga også?

Forøvrig synes jeg du uttrykker deg unødvendig hånlig.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 10.03.2017 18:17    Post subject: Reply with quote

Det er mye man KAN gjøre, men det er neppe økonomisk forsvarlig for RBK å hente enda en spiller på samme kostnadsnivå i samme posisjon. Jeg vil si at Bakenga og Villmann som backup på spissplassen er rimelig råflott i utgangspunktet. Det var ikke mange Eggen-årganger vi hadde slike backup-alternativer for å si det sånn. Og det er heller ikke bredden som er utfordringen vår, men 11'eren som skal starte i e-cup.

Vi har i utgangspunktet klare svakheter på midtbanen og i midtforsvaret. Da vil det være galskap å peise på med masse penger for å finne en Bendtner #2 å sette på benken.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 108, 109, 110 ... 124, 125, 126  Next
Page 109 of 126

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb