English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Helsinki - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Montana
Veteran

PostPosted: 09.03.2017 19:11    Post subject: Reply with quote

Er ikke spesielt glad i å se treningskamper på denne tiden av året, og denne kampen bekreftet følelsen min for det. Var iallefall 2 pene angrep å ta med seg, og det er jo ikke så alt for lenge til seriestart. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran

PostPosted: 09.03.2017 19:15    Post subject: Reply with quote

HJK er ikke de finske seriemesterne, de tapte 6-0 for VÃ¥lerenga her i forrige uke.

Skal ikke svartmale dette, det er jeg enig i. Prestasjoner i preseason har veldig sjeldent noe med hvordan det ser ut når det blir alvor. Formen kommer seg etterhvert. Jeg er mer bekymra for manglende samspillstrening for de nye, for det har det ikke blitt mye av i disse treningskampene. Vi må nok belage oss på en vår der spillet kommer til å gå i bølgedaler, forhåpentligvis vil resultatene komme likevel.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 09.03.2017 19:20    Post subject: Reply with quote

Jeg er bekymra for rollen som sentral herremann, må jeg si.
eksil
Veteran

PostPosted: 09.03.2017 19:21    Post subject: Reply with quote

vegran wrote:
Toilling wrote:
Er Vilhjalmsson svaret på sentral midtbane?

Nei.

Hadde vi midtbanespillere på banen i dag...?

Ellers må det sies at jeg sjelden har sett en kamp med 99% feilpasninger.
At det går an!
målmaskina
Junior

PostPosted: 09.03.2017 19:36    Post subject: Reply with quote

Var det trening på 1v1 defensivt i disse kampene også eller er vi ferdige med å tvinge frem situasjoner der vi blir tvunget til å gjøre alt selv?

Forøvrig, lekre mål og nok en kamp der Bakenga passer best som midtspiss!
Toilling
Veteran

PostPosted: 09.03.2017 19:38    Post subject: Reply with quote

målmaskina wrote:

Forøvrig, lekre mål og nok en kamp der Bakenga passer best som midtspiss!

NÃ¥ja, vi fikk ikke til noen verdens ting mens han var midtspiss, i 60 minutter.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 09.03.2017 19:39    Post subject: Reply with quote

Bakenga passet ikke som noe som helst i dag. Hadde en fin flikk på målet ellers totalt anonym. Botheim gjorde mer ut av seg til og med.
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 09.03.2017 19:55    Post subject: Reply with quote

Intervjuer

http://www.rbk.no/nyheter...ra-midtsjo

Gutta og Kåre er ærlige, ingen fornøyde med kampen. Sånn det skal være Smile
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 09.03.2017 20:12    Post subject: Reply with quote

Artig å se at det ikke var en eneste spiller fra Finland fra start for Helsinki.
De satser bra pÃ¥ talentutvikling i Finland 🙊
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 09.03.2017 20:20    Post subject: Reply with quote

Så bare noen minutter av Kampen, men han der Jallow på topp for HJK, er det samme fyr som var talent omtrent i Bendtner-klassen for Brøndby for noen år tilbake?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
nidaros997
Veteran

PostPosted: 09.03.2017 20:25    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Så bare noen minutter av Kampen, men han der Jallow på topp for HJK, er det samme fyr som var talent omtrent i Bendtner-klassen for Brøndby for noen år tilbake?

i følge wikipedia ser det slik ut...

https://en.wikipedia.org/...man_Jallow

En gang jaktet av Arsenal og Chelsea, deretter gikk det nedover ser det ut som.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 09.03.2017 20:27    Post subject: Reply with quote

Vil ikke akkurat si Bendtner-klasse. Men ja, det er han Ousman Jallow. Spilte begge kampene mot oss i 2008.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
GeirOve
Proff

PostPosted: 09.03.2017 20:32    Post subject: Reply with quote

number10 wrote:
Artig å se at det ikke var en eneste spiller fra Finland fra start for Helsinki.
De satser bra pÃ¥ talentutvikling i Finland 🙊

Pirinen, Jalasto, Rafinha (med finsk pass), Dahlstrom, og Pelvas. Enda har vi tapt flere landskamper på U16,17 og 18 nivå mot Finland de siste 3 årene. Til og med mot Island har vi tapt.

Norsk talentutvikling er et gedigent hinder for RBK, talenter oppvokst i NFF systemet er rett og slett for dårlige på det tekniske, og nå også det fysiske. Fortsetter det sånn må vi hente Belgiske, Finske, Slovakiske 16 åringer for å trene de selv til å bli klubb utviklet. Rene FM tilstander
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 09.03.2017 20:39    Post subject: Reply with quote

Såså. La oss nå holde litt perspektiver her. Rosenborg har utviklet masse gode trøndere og nordmenn de siste årene. NFF systemet har ingenting å si, det er klubbene som utvikler spillere og det er Rosenborg sitt ansvar å gjøre en best mulig jobb for å få frem A-lagsspillere.
Back to top
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 09.03.2017 20:44    Post subject: Reply with quote

Laget skriker etter en kreativ midtbanespiller. I RBK's måte å spille på er dette langt på vei den viktigste posisjonen. Utrolig synd at klubben ikke har prioritert denne posisjonen. Ellers begredelig kamp. Godt de har noen uker til på seg før det braker løs.
GeirOve
Proff

PostPosted: 09.03.2017 20:46    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Såså. La oss nå holde litt perspektiver her. Rosenborg har utviklet masse gode trøndere og nordmenn de siste årene. NFF systemet har ingenting å si, det er klubbene som utvikler spillere og det er Rosenborg sitt ansvar å gjøre en best mulig jobb for å få frem A-lagsspillere.

Ja, og Rosenborg må hele tiden være foran og bedre en NFF, som med "systemet" jeg kaller det er Region, Fylke, Krets hvor NFF har kontrollen på utvikling og hva som skal satses på. Norge er langt bak i talentutvikling, det kan ikke RBK være

Hvor mange utenlandsproffer har RBK produsert de siste 3-4 årene?

Last edited by GeirOve on 09.03.2017 20:50; edited 1 time in total
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 09.03.2017 20:49    Post subject: Reply with quote

Det største problemet for landslagene er slik jeg ser det at de beste lagene i Norge spiller stort sett 4-3-3, og landslagene gjør ikke det. Så jeg føler mye av spillemønstrene spillerne har til daglig ikke i god nok grad blir overført til landslagene.

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
GeirOve
Proff

PostPosted: 09.03.2017 20:53    Post subject: Reply with quote

STRANDerGUD wrote:
Det største problemet for landslagene er slik jeg ser det at de beste lagene i Norge spiller stort sett 4-3-3, og landslagene gjør ikke det. Så jeg føler mye av spillemønstrene spillerne har til daglig ikke i god nok grad blir overført til landslagene.

Det kan jeg være veldig enig i, et eksempel er jo Tobias Gran feks

Jeg savner en rød tråd, fra barnefotball og opp til senior-nivå. Hvor det er fastslått ferdighetsmønstre og hvordan det skal trenes helt ned til 6-7 års alder. Elverum fotball har begynt med det i år, men det er på klubb nivå. Norsk fotball må profesjonaliseres, men det går imot den politiske vinden for tiden. Det er ikke lov å være god lenger, eller toppe lag
Back to top
Standarn og Crick
Veteran

PostPosted: 09.03.2017 20:58    Post subject: Reply with quote

Ingen god kamp. Manglet spesielt i hurtighet i kombinasjonspillet offensivt. Alt for lite samtidige bevegelser. Som også Kåre sier, ble vi alt for lave og fikk ikke opprettholdt et høyt trykk.

Men dette betyr ikke at jeg er bekymret på noe som helst måte eller roper etter nye spillere. Når alvoret braker løs derimot, da kommer også syting og klaging fra min side hvis og når det går dårlig.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 09.03.2017 21:00    Post subject: Reply with quote

GeirOve wrote:

Men det er jo knapt en klubb som jevnlig og pålitelig produserer spillere som blir proffer på gode lag ...

Sett over tid har vi produsert mange. De siste 3-4 årene har det vært lite, men noe skjules jo av at storklubber snapper spillere opp tidligere og andre slike ting. Tenk Tørset Johnsen, Aleksander Sørloth, Øyvind Alseth.

Ellers finnes jo den detaljerte oversikten i "De tok steget".
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 09.03.2017 21:01    Post subject: Reply with quote

GeirOve wrote:

Når du setter kriteriet til de siste tre-fire årene blir det litt urimelig synes jeg og det kan virke som at du gjør det for å underbygge din egen påstand. Talentutvikling er noe som bør ses over tid og om det skorter fryktelig på egenutvilkede talenter over la oss si en tiårsperiode bør man rope varsko. Men over korte tidsperioder kan det variere veldig og man bør derfor se slike ting i et lengre perspektiv.

De siste tre-fire årene har vi produsert:
Selnæs
Sørloth
Svensson

En egenutviklet utenlandsproff per år i snitt er bra synes jeg. Det er vel ikke om å gjøre å selge så mange som mulig heller, eller?
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 09.03.2017 21:10    Post subject: Reply with quote

GeirOve wrote:
Jeg savner en rød tråd, fra barnefotball og opp til senior-nivå. Hvor det er fastslått ferdighetsmønstre og hvordan det skal trenes helt ned til 6-7 års alder. Elverum fotball har begynt med det i år, men det er på klubb nivå. Norsk fotball må profesjonaliseres, men det går imot den politiske vinden for tiden. Det er ikke lov å være god lenger, eller toppe lag

Selvfølgelig er det lov å være god, hvem har sagt noe annet? Uansett, den røde tråden innom barnefotballen bør og skal være at ungene har det moro når de spiller og trener. Har de ikke det kommer de til å slutte å spille fotball uansett. Jeg synes også at man skal være forsiktig med å toppe lag når ungene er små, det er knalltøft å ikke få spille og aldri få sjansen å vise at man kan når man er liten.
hello
Veteran

PostPosted: 09.03.2017 21:12    Post subject: Reply with quote

GeirOve wrote:
STRANDerGUD wrote:

Det kan jeg være veldig enig i, et eksempel er jo Tobias Gran feks

Hva er Tobias Gran et eksempel på egentlig?

Rød tråd er vel og bra det. Men det opplever jeg egentlig bare er viktig i forholdet mellom et A-lag og juniorgruppen. Nedover i aldersklassene er det mye viktigere med dyktige trenere enn at de skal bli nedlesset med formaninger fra toppen om en eller annen rød tråd som skifter så fort klubben skifter hovedtrener. Basisferdigheter og ikke minst ta vare på alle sammen på alle områder er mye viktigere enn om et lag spiller 4-3-3 eller 4-4-2.

Synes dette ble en voldsom svartmaling av situasjonen i dag, norsk fotball gjør det helt greit, at landslaget har underprestert de siste årene er ikke spillerutvikling i de yngre aldersklassene sin skyld. Rosenborg for eksempel har Selnæs, Svensson og Sørloth som har tatt steget ut bare de siste 3-4 årene. Det må sies å være særdeles bra. En utenlandsproff per år i snitt fra regionale nærområdet er ekstremt nesten. Legg på at man har eksportert andre innkjøpte spillere også.

NFF-systemet som du kaller det fremstår mye mer seriøst i dag enn de gjorde bare for noen år siden. Utvikling står i førersetet og det jobbes godt. Norsk fotball har blitt voldsomt profesjonalisert de siste årene, så at du hevder det stikk motsatt forteller meg at du ikke helt vet hva du snakker om.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 09.03.2017 21:14    Post subject: Reply with quote

Må da gå an å kunne ta opp ting man ønsker seg bedre i norsk fotball uten å bli anklaget for å svartmale alt? Smile

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 09.03.2017 21:17    Post subject: Reply with quote

Må da gå an å synes det er svartmaling?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Next
Page 14 of 15

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb