English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ivar Koteng
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 67, 68, 69  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 05.01.2017 20:06    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Milliardær Ivar Koteng: – Det er de dumme som gjør det best innen eiendom

På trykk i VG i dag:

Han er blitt kalt en «annerledes milliardær» og en «riking uten stil og eleganse», som trives best i hverdagslige klær. Det finnes dem som er blitt redde i møtet med gutten fra Åfjord, han kan være brautende og direkte. Og han er klar over det selv.

- Jeg har mine gode og dårlige sider. Jeg kan lamme forsamlinger, og noen ganger gjør jeg det bevisst. Jeg krever plass. Men det er ikke sånn jeg egentlig er. Inni meg er jeg ydmyk og opptatt av folkeskikk.

- Oppfatter du deg selv som en annerledes riking?

- Egentlig ikke, det er flere rikinger i Trøndelag som er som meg. Nøkterne og jordnære, som vanlige folk. Odd Reitan og jeg er helt på bølgelengde. Det er noen rikinger på Østlandet som kunne trengt en virkelighetssjekk.

- Og T-skjortestilen?

- Jeg liker å gå i T-skjorte. Må jeg gå i en tvangstrøye med skjorte og slips fordi jeg er rik? Det er bare tøys.

- Andre med penger har behov for å vise fram rikdommen ...

- Jeg har ikke behov for oppmerksomhet på grunn av penger. Og jeg er gift med verdens vakreste kvinne. For det følger en viss oppmerksomhet med penger. Er du rik, er du mer sexy - sånn er det bare.

Han smiler lurt.

- Men jeg er ikke så nøktern som jeg fremstår i klærne, det må jeg innrømme. Jeg gjør alt jeg vil.

- Hva er det mest ekstravagante du bruker penger på?

- Jeg har eid et privatfly, det er kanskje det verste, sammen med seks kompiser, blant dem Odd Reitan. Det var ekstremt praktisk for å komme seg av gårde på kort tid. Ellers har jeg hus, biler og hytte. Jeg har jo alt. Så nøkternheten er mer et image.

(...)

- Norsk næringsliv er preget av feighet. Det sies at det er vanskelig å sparke folk i Norge, men det er ikke det. Det er ubehagelig å sparke folk, mens det vanskelige er å ansette riktige folk. Men norsk næringsliv gjemmer seg bak revisorer og jurister i stedet for å ta ansvar. Det er en stor utfordring for næringslivet i dag.

Som styreleder i Rosenborg har han fått vist tøffheten. Han har sparket to trenere (Jan Jönsson og Per Joar Hansen) og én daglig leder (Hroar Stjernen) siden han fikk vervet i 2012.

- Det er på mange måter samme jobben som i en bedrift, du må ta noen valg innenfor et mulighetsrom og gjøre det ordentlig. Og som i en bedrift må du vise arbeidsglede og kompetanse - og gjøre alt det ubehagelige. Det er jeg flink til.

- Du er flink til å gi folk sparken?

- Til å gjennomføre det som må gjøres. Og gjøre det med en gang, ikke vente fordi det er tøft og vanskelig.

Les mer: – Det er de dumme som gjør det best innen eiendom
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 05.01.2017 21:53    Post subject: Reply with quote

Milliardær som eier er pyton, men å ha en som styreleder funker greit.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 05.03.2017 19:34    Post subject: Reply with quote

http://www.vg.no/sport/fo.../23941394/

"– Donald Trump blir for smågutt å regne når vi ser hvordan idrettsforbundet har behandlet pressen i det siste, sa han foran et par hundre delegater fra hele landet."

Må si jeg begynner å virkelig få sansen for mannen Tommel'n opp!
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 05.03.2017 21:57    Post subject: Reply with quote

Jeg også. Trodde han skulle være en kynisk høkkert, men han har blåst nytt liv i "RBK-ånden" og han leverer treffsikkert fra hofta gang på gang. Han er også såpass kompromissløs at han neppe blir vurdert til noen viktige stillinger i NFF. De kommer de aldri til å ta sjansen på.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Strand
Veteran

PostPosted: 05.03.2017 22:04    Post subject: Reply with quote

Ligger i kortene at han er neste president i NFF.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 05.03.2017 22:42    Post subject: Reply with quote

To presidenter på rad fra RBK? Ser ikke helt den egentlig. Men det er utvilsom tjenesteforsømmelse fra valgkomiteen om de ikke forhører seg.
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 19:16    Post subject: Reply with quote

Tror nok han har et mål om det ja. Ikke tvil om at NFF ville trengt noen som kunne røske opp skikkelig i det bolet der. Sykt mye daukjøtt der.
2mas
Sjef

PostPosted: 07.03.2017 23:07    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke like sikker. Hvorfor skal han bytte ut den store kjærligheten med en Oslo-bimbo?

Svendsen var i en helt annen posisjon; han ble tvunget bort fra Lerkendal.
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 07.03.2017 23:14    Post subject: Reply with quote

ace wrote:
Tror nok han har et mål om det ja. Ikke tvil om at NFF ville trengt noen som kunne røske opp skikkelig i det bolet der. Sykt mye daukjøtt der.

Nettopp derfor vil han neppe bli det i uoverskuelig fremtid. Svendsen er omtrent Kotengs rake motsetning, og ble tatt inn i varmen. Det er nok fryktelig mange med kontor rundt Ullevål som vil slippe en renhåret og tøff businessmann som tør å stille spørsmål.
Resten må gå fan account
Veteran

PostPosted: 09.03.2017 12:31    Post subject: Reply with quote

Haha. Koteng er så herlig direkte i Adressa-podcasten! "Det er jo bare piss det du kommer med her" Tommel'n opp!

Anbefales!
https://soundcloud.com/ra...sk-fotball
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 09.03.2017 12:49    Post subject: Reply with quote

Elsker at de ramser opp den ene fillesaken etter den andre og Koteng slår det rett ned. Det er jo piss.

Kjørte Mercedes til trening i Wolfsburg, fortjener det egentlig å bli nevnt i det hele tatt som 'bråk'? Skjønner forresten godt at enkelte spillere kan mistrives der nede hvis de er så nazi på sånt.

Koteng Love
Back to top
Sjt. Wiseth
Veteran

PostPosted: 09.03.2017 14:19    Post subject: Reply with quote

Flåsete type han Ole Sagbakken. Ivar er jo helt magisk Very Happy
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 09.03.2017 15:56    Post subject: Reply with quote

Liker veldig godt komboen Saga/Rasmus, syntes de har en god og morsom kjemi. Koteng framstår alltid som en folkelig, jovial og genuint interessert herremann.
germain
Proff

PostPosted: 09.03.2017 17:12    Post subject: Reply with quote

Rasmus er ok, men jeg synes ærlig talt at Sagbakken virker ekstremt slitsom. Spørsmålene kommer jo i hytt og pine, uten at det ser ut til å ligge noen særlig tanke bak. Humoren er bare pinlig. Koteng framstår rett og slett ganske tålmodig, spør du meg. Makan til vås.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 09.03.2017 17:16    Post subject: Reply with quote

Sagbakken litt vimsete til tider. Koteng noe kort og brysk til tider.
Back to top
Huber
Veteran

PostPosted: 09.03.2017 17:21    Post subject: Reply with quote

Nå hoppet vel Koteng glatt over fyllekjøringa da. Den og hærverket er vel ikke ting som kan ignoreres.
Back to top
Altitude
Rutinert

PostPosted: 09.03.2017 18:04    Post subject: Reply with quote

Må bare understrekes enda en gang hvor mye bra som har skjedd i klubben siden herr Koteng ble styreleder. Tommel'n opp! Virker som en handlingens mann.
Back to top
Chuck Bendtner
Veteran

PostPosted: 10.03.2017 00:17    Post subject: Reply with quote

germain wrote:
Rasmus er ok, men jeg synes ærlig talt at Sagbakken virker ekstremt slitsom. Spørsmålene kommer jo i hytt og pine, uten at det ser ut til å ligge noen særlig tanke bak. Humoren er bare pinlig. Koteng framstår rett og slett ganske tålmodig, spør du meg. Makan til vås.

Hørte min første episode og stiller meg bak dette.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 10.03.2017 00:26    Post subject: Reply with quote

Det som irriterer meg mest er når Sagbakken bryter av deltakerne med nye spørsmål midt i et interessant svar og resonemment. Typisk sånn journalist som er mer opptatt av å pøse ut de kjappe spørsmålene og svarene istedenfor å gå i dybden.

Koteng er en fin type og kommer til å stå igjen som en av de viktigste styrelederne i klubbens historie den dagen han gir seg.
Back to top
Bagh
Proff

PostPosted: 10.03.2017 12:58    Post subject: Reply with quote

Sagbakken er så opptatt av at de har dårlig tid og vil helst gå videre med en gang. Men i avbrytelsen bruker han mer tid på å gå videre enn om gjesten eller Rasmus hadde fått fullført resonnementet sitt.

Flott at Koteng irettesetter Sagbakken til det punktet at han blir målløs.
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 27.03.2017 21:14    Post subject: Reply with quote

Han sparket Jönsson da det trengtes som mest. Han sparket Perry til tross for helt OK tabellplassering. Økonomien har pekt oppover siden han tiltrådte. Han åpner lommeboken når han mener det trengs. Han fronter åpenhetsdebatten mot NIF. Han snakker fra levra.

Rett og slett en likanes kar! Håper han blir sittende lenge.
Back to top
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 28.03.2017 07:58    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Det som irriterer meg mest er når Sagbakken bryter av deltakerne med nye spørsmål midt i et interessant svar og resonemment. Typisk sånn journalist som er mer opptatt av å pøse ut de kjappe spørsmålene og svarene istedenfor å gå i dybden.

Koteng er en fin type og kommer til å stå igjen som en av de viktigste styrelederne i klubbens historie den dagen han gir seg.

1 Enig, jævlig masete

2 Tommel'n opp! RBK

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 28.03.2017 08:39    Post subject: Reply with quote

Trodde det var Tove som styra mest med penga? Uansett har Koteng vært utrolig viktig for oss, syntes har framstår som en type som kan og tør å ta viktige valg, og er ikke redd for å gi noen fyken om det trengs.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 28.03.2017 08:40    Post subject: Reply with quote

Styret (v/ Koteng) skal legge føringer, administrasjonen (v/ Tove) skal sette det ut i praksis.
2mas
Sjef

PostPosted: 31.03.2017 19:19    Post subject: Reply with quote

Klassekampen:

(...) etter et samlivsbrudd tok [han] forsørgerretten for eldstedatteren.

– Aurora vokste opp hos meg fra hun var ett år gammel, fra 1986. Om ikke annet var det et fantastisk sjekketriks. Og det gjorde at jeg jobbet annerledes og har et annet forhold til unger, sier Koteng, som dermed holdt jobben unna ettermiddagene og investeringene i Trondheim.

– Det at jeg var alenefar, gjorde at jeg ikke kunne reise så mye. Skal du på et møte i Oslo, må du stå opp klokka fire og kommer ikke hjem før på kvelden. Og æ like å vær hjæm, sier Koteng.

Etter hvert skal den nevnte Aurora (31) ta over som sjef, med lillebror Imre (27) i staben. Kotengs yngste datter Hedda (16) går sisteåret på ungdomsskolen. Hun har lang tid på å velge hva hun vil jobbe med.

I tillegg har han to bonusbarn og «verdens vakreste kone», ifølge ham selv. Dette gjør at huset innimellom er fullt, og at en barnestol fremdeles står i baksetet på bilen hans etter helgas skitur med barnebarnet på fem år.

– Åh! Det beste i verden er en sånn liten varm neve i din, sier Koteng.

Det tredje knekkpunktet i Ivar Kotengs liv kom med konkursen i 1991. Opplysningen kommer på eget initiativ og med følgende forklaring:

– Det ga meg en skamfølelse som til dels sitter i ennå. Hjemmefra ble jeg lært opp til at «du skal betale regningene dine». Og det greide jeg ikke.

Men det var altså da. Nå har han «så my pæng» at han kan gjøre akkurat hva han vil. Som å bruke elleve millioner kroner på å grave ut Klemenskirka, som sannsynligvis er Olav den helliges første hvilested, og deretter bygge kontorbygg over det hele. Eller å gå i T-skjorte og dongeri uansett anledning.

– Odd (Reitan journ.anm.) er mye mer forfengelig enn meg. Han prøver å være snobbete, men han får det ikke helt til.

Bare tanken på å ha dyre klokker og biler og vesker får Koteng til å himle med øynene.

– Jeg greier ikke skjønne at klokker skal koste så mye penger. Skulle jeg først brukt noen millioner, ville jeg heller brukt dem på å kjøpe meg et idrettslag, sier han.

– Har T-skjorta blitt et varemerke, som strikkelua til Olav Thon?

– Jeg har vokst opp sånn og gått sånn alltid. Hvorfor i all verden skulle jeg gå i dress?

– Mange i din bransje gjør nettopp det?

– Jeg er ikke en bransje, jeg er et menneske, som har kompiser og venner og familie. Jeg har ingen å gå og gjøre meg til for, sier han, og markerer seg i kjent stil mot alt som smaker av konformitet, politisk korrekthet, opplært åndssnobberi og A4-tenkning.

(...)

Hva slags musikk hører du på?

– Om jeg skal si én artist, må det bli Elton John, men jeg hører på alt fra Edvard Grieg, som jeg er veldig glad i, til rap, for eksempel Snoop Dogg.

Hvilken bok har gjort sterkest inntrykk på deg?

– To bøker: «Tusen strålende soler» (2007) av Khaled Hosseini, den gråt jeg til mange ganger. Og «Kjærlighet i koleraens tid» (1985) av Gabriel García Márquez. Det er en fantastisk bok: Når jeg leste den, kjente jeg lukter.

Hva er din favorittfilm?

– Kanskje «Taxi Driver» fra 1976 (Martin Scorsese), den er flott. Jeg liker egentlig ikke amerikanske filmer med slåssing og biljakt, men den er bra. Ellers ble jeg fascinert av «45 Years» fra 2015 (Andrew Haigh), om et ektepar som skal feire bryllupsdag, men hvor liket av en ekskjæreste dukker opp.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 67, 68, 69  Next
Page 27 of 69

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb