English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicklas Bendtner
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 297, 298, 299  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 08.03.2017 20:25    Post subject: Reply with quote

Megafritz wrote:
.. Fulgte denne med 500kr selv før den droppet. Angrer på at jeg satte så lite. ...


Fremdeles god verdi selv om oddsen droppet da. Det er jo tross alt 50% sannsynlig at dette går inn: enten blir Bendtner toppscorer, eller så blir han det ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
toki
Veteran


Joined: 14 Nov 2007
Posts: 1668

PostPosted: 08.03.2017 20:29    Post subject: Reply with quote

Hulken wrote:
attach wrote:
Ble snakket om kunst, kultur og jakt, ja. Smile


Kanskje han følger Beckham, Casillas og de andre Real stjernene og drar på sopptur i Klæbu..Skal visst være mye bra sopp der på høsten.

Haha. Hva var dette?
_________________
04.12.96
Back to top
View user's profile Send private message
Hulken
Rutinert


Joined: 20 Dec 2016
Posts: 778
Location: T-Town

PostPosted: 08.03.2017 20:33    Post subject: Reply with quote

Det var vell i 2005 i forbindelse med CL at halve Real madrid var i Klæbu for å plukke sopp. Var vell RBK's kokk som hadde ansvar for denne turen. Sto på adressa eller trønderavisen for en del år tilbake, klarer dog ikke å finne artikkelen nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Megafritz
Veteran


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 2031
Location: Stjørdal

PostPosted: 08.03.2017 21:10    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Megafritz wrote:
.. Fulgte denne med 500kr selv før den droppet. Angrer på at jeg satte så lite. ...


Fremdeles god verdi selv om oddsen droppet da. Det er jo tross alt 50% sannsynlig at dette går inn: enten blir Bendtner toppscorer, eller så blir han det ikke.


Du har nesten et poeng der ja. Kjøper hvertfall ikke 1,70 som man får på minst 15 mål. Med 15 mål blir man jo trolig toppscorer i denne ligaen.
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1120
Location: Trondheim

PostPosted: 08.03.2017 21:24    Post subject: Reply with quote

Utdrag fra Adressa i fjor, om soppturen:


Det er ventet forholdsvis lav sigarføring når Austria Wienspillerne ankommer Trondheim onsdag, til den livsviktige playoffkampen om plass i Europaligaen.

Men slik har det ikke alltid vært når RBK-motstandere fra det store Europa har landet på Værnes.



Yrke: Sjekke skinnseter Da Real Madrid-stjernene møtte til supercupfinalen tidlig i august, var det med en raider lang som et vondt år - som måtte oppfylles av arrangørene av kampen. Man krevde blant annet sju massasjebenker i garderoben, og 80 kilo is.

Det er imidlertid ikke bare Real-stjernene som har skapt hodebry og også en smule latter for arrangørene når de har ankommet Trondheim for å spille e-cupfotball.

Da Juventus var på plass i 1997 for å spille kvartfinale i Mesterligaen, var det februar og iskaldt på Lerkendal. Dermed tok italienerne med en ekstra person på flyet som hadde én spesialoppgave: Å sjekke om kvaliteten på skinnsetene på VIP-tribunen på Lerkendal var god nok for småkalde italienske bakender under kampen.



Fargekart på fisk En av dem som har vært tettest på de europeiske fotballstjernene er tidligere kjøkkensjef på Scandic Nidelven hotell, Mikael Forselius. Han har siden 2008 vært administrerende direktør for Røros Hotell, men husker godt Arsenals kostholdsekspert før 1-1-kampen på Lerkendal høsten 2004.

- Thierry Henry og de andre hadde svært individuelle matbestillinger, og kostholdseksperten hadde derfor med seg eget «fargekart» på kjøkkenet.

Det viste hvor lenge fisken skulle stekes. Det var masse ulike nyanser på fargekartet, hvor hver spiller hadde ulike ønsker om nøyaktig steketid for «sin fisk», smiler Forselius - og sier det var klare individuelle hensyn å ta også hva gjaldt grønnsaker.



Overrasket Klæbu-bonde Forselius påpeker at kjøkkenet ved hotellet aldri så på dette som noe problem, mer som kuriosa. Det er også historien fra 2005, da den franske storklubben Lyon var på besøk. Klubben hadde stjerner som Karim Benzema, frisparkeksperten Juninho og også John Carew på laget den gangen, i en kamp franskmennene vant 1-0.

- I Frankrike bruker man ofte søndagene på familietur i skogen for å plukke sopp. Men forekomstene kan være magre; får man en kurv full betegnes det som en svært vellykket tur. Kokken til Lyon var med oss på kjøkkenet i forbindelse med kampen, og ble begeistret for den kortreiste soppen vår. Da inviterte vi klubben med til Klæbu, og i utgangspunktet meldte seks-syv mann seg på. Men da vi dro tidlig om morgenen dagen før kampen, var det 16-17 stykker med. Alt fra spillere på laget til folk i trenerstaben. Vi fikk vanvittige mengder sopp, som vi tørket og sendte til Lyon med laget da de reiste hjem igjen, sier Forselius - og legger til:

- Jeg husker vi møtte på en bonde mens vi sto og plukket sopp i skogen ved jordene hans. Han ble overrasket da Lyonstjernene brukte tida der inn mot kampen.



Beckhams spesialbestilling Da Real Madrids stjernegalleri gjestet Trondheim i 2005 måtte Forselius enda en gang ut i felten. David Beckham, det vil si kona Victoria, hadde hørt godord om den norske laksen. Og ville gjerne ha med seg «noen kilo» tilbake til den spanske hovedstaden. Ett ekstraønske for fine popstjerne-ganer: Det holdt ikke med oppdrettslaks. Det måtte være villaks.

- Vi kastet oss rundt, og i samarbeid med Frøseth gård på Byneset skaffet vi til veie laksen. David Beckham fikk med seg ca 20 kilo tilbake til kona, smiler Forselius om dette i dag.



Truet med 16 timer i buss Mye jobb, der, altså, men tross alt temmelig fredelig. Noe annet var det da Astana fra Kasakhstan gjestet Trondheim sommeren 2007, i kvalifisering til Mesterligaen. Klubben ankom i et fly som var så stort at det ikke kunne parkere på vanlig vis på Værnes, og i stedet holdt til «omtrent ved Værnes kirke». Og regningen ... Da skuffede Astana-spillere skulle hjem etter å ha blitt slått 7-1, endte det i tumulter mellom klubb og flyselskap. I lufta.

Klubben slet med å betale regningen, og det hevdes at det endte i fysiske basketak mellom folk fra flyselskapet og klubben - hvor flygerne truet med å lande i den tidligere hovedstaden Alma Ata - 16 timers busstur fra Astana.

Til slutt betalte Astana regningen, som naturligvis vokste underveis på flyturen.



Prøvespillerne som ble sendt hjem Med på det samme flyet satt også to ekstra skuffede Astanaspillere. Vingen Eduard Sergiyenko og midtstopperen Maxim Zhalmagambetov hadde levert solid i den første kampen, og RBK hadde kvelden før ordnet med visum, slik at duoen skulle bli igjen en uke for prøvespill.

Da Rosenborg dagen etter valset over Astana, ble imidlertid duoens ferdigheter avslørt, og RBK-tolk Magne Vårvik måtte i aksjon. Spillerne hadde gledet seg til å få vise seg fram, i stedet måtte Vårvik gi dem den tunge beskjeden - etter et braktap som i seg selv vart skuffende.

- Jeg husker at jeg så litt mørkt på å gi dem den beskjeden, sier Vårvik når Adresseavisen ringer ham tirsdag.

- Det endte med at jeg måtte dra en aldri så liten hvit løgn om at RBK allerede hadde funnet spillere i de posisjonene på banen, og at det derfor ikke var plass. Jeg ønsket jo ikke å si rett ut at de var for dårlige!



Bordell i 2001 Avslutningsvis bør man vel også nevne episoden som blåste stort opp i mediene i oktober 2001, da en ikke navngitt klubb som RBK møtte i Mesterligaen endte opp på bordell etter kampen. Eller som VG skrev det:

«Et helt lag med utenlandske fotballstjerner kjøpte sex på et bordell da de møtte RBK i Mesterligaen. Dette var opplysninger som kom fram i politiforklaringer i den såkalte «Club 4saken».
Back to top
View user's profile Send private message
apresthus
Proff


Joined: 02 Sep 2007
Posts: 369
Location: Trentino, Italia

PostPosted: 08.03.2017 21:30    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Megafritz wrote:
.. Fulgte denne med 500kr selv før den droppet. Angrer på at jeg satte så lite. ...


Fremdeles god verdi selv om oddsen droppet da. Det er jo tross alt 50% sannsynlig at dette går inn: enten blir Bendtner toppscorer, eller så blir han det ikke.


Dette er vel ikke helt riktig. Tviler på at det er 50% for at Tore Reginiussen blir toppscorer for eksempel, selv om han enten blir det eller ikke han også. Jeg håper og tror at det er større enn 50% sjangse at Bendtner blir toppscorer.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 08.03.2017 21:36    Post subject: Reply with quote

Back to top
View user's profile Send private message
apresthus
Proff


Joined: 02 Sep 2007
Posts: 369
Location: Trentino, Italia

PostPosted: 08.03.2017 21:41    Post subject: Reply with quote

Uff da, overså jeg ironi nå? Eller et eller annnet, annet. Tar i såfall full selvkritikk på den Smile
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1044

PostPosted: 08.03.2017 21:50    Post subject: Reply with quote

Teknisk sett var det ingen ting som avslørte at det var ironi i den posten - jeg spekulerte litt selv faktisk... Men jeg landet på at det forhåpentligvis for puckno sin del var ironisk ment! Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 08.03.2017 22:26    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
CLkvart wrote:
Jeg skjønner ikke dansk Sad


Bendtner sin dansk er jo superlett å forstå?


Ja, snakker veldig ren dansk den godeste Bendtner. Det er bare å trene øret så skjønner man dansk ganske fort. Med forbehold at de ikke snakker sønderjysk, det er en ehem...acquired taste for å si det litt diplomatisk.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Chrito
Junior


Joined: 21 Feb 2017
Posts: 6

PostPosted: 08.03.2017 22:30    Post subject: Reply with quote

Blir morsomt til høsten når Arsenal og Wenger spiller EL samtidig som Nicky skyter oss in i mesterligaen Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 08.03.2017 22:31    Post subject: Reply with quote

apresthus wrote:
Uff da, overså jeg ironi nå? Eller et eller annnet, annet. Tar i såfall full selvkritikk på den Smile


apresthus støtter deg 100%. Det var helt sikkert satt på spissen men det er direkte feil uansett. I mine øyne et direkte meningsløst utsagn og jeg hadde tenkt å kommentere det men gadd ikke. Når det først ble gjort så gir jeg deg min fulle støtte Very Happy
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
ricko11
Rutinert


Joined: 03 Aug 2012
Posts: 994
Location: Nidaros

PostPosted: 08.03.2017 22:34    Post subject: Reply with quote

Humor kan til tider være litt vanskelig Wink
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 08.03.2017 22:38    Post subject: Reply with quote

sandnes1985 wrote:
Jeg er tydeligvis i solid mindretall, men jeg er ikke bare skuffet over at vi har signert Bendtner - jeg er også direkte flau over hvordan Ingebrigtsen og Helland omtaler denne signeringen.


Haha, er det liv i deg også? Du verden!

Ikke vær surpomp nå.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 08.03.2017 22:40    Post subject: Reply with quote

Heldigvis er vi mennesker skrudd sammen forskjellig og finner derfor ulike ting morsomt. Når jeg tenker meg om er det kanskje hysterisk morsomt at han viser total mangel på kunnskaper om sannsynlighetsregning.
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 08.03.2017 22:45    Post subject: Reply with quote

Humor/sarkasme er ofte ekstra vanskelig i skriftlig form, da måten ting blir sagt på ofte avslører om det er humor eller ikke.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Numsk
Rutinert


Joined: 25 Jul 2014
Posts: 596
Location: Skaun

PostPosted: 08.03.2017 22:47    Post subject: Reply with quote

Personlig ville jeg tenkt meg om minst ett par ganger før jeg sendte Bendtner til marka på sopptur. DET kunne blitt byturen sin etterpå det!
_________________
Instagram, YT, FB og Twitter: skauniversal
Back to top
View user's profile Send private message
Kjetil Rekdal
Veteran


Joined: 14 Mar 2006
Posts: 6202

PostPosted: 08.03.2017 22:49    Post subject: Reply with quote

Det overrasker meg at folk fortsatt sliter med dansk etter Jensen, Mikkelsen og Bille.
_________________
In Rekdal We Trust!
Back to top
View user's profile Send private message
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 08.03.2017 22:52    Post subject: Reply with quote

Til og med Bendtner slet med et spørsmål fra en dansk journalist i dag.
_________________
https://twitter.com/djuptjuv
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 08.03.2017 22:53    Post subject: Reply with quote

VI ... FORSTÃ…R ... HINANDEN ... IKKE ....
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 08.03.2017 23:01    Post subject: Reply with quote

Traff forresten en danske for et par uker siden som elsket den sketsjen.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 08.03.2017 23:03    Post subject: Reply with quote

Kan nesten ikke huske sist jeg var så begeistret. Tror det må ha vært etter Valenciakampene. Fy flate folkens! Stor framtid!
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 08.03.2017 23:04    Post subject: Reply with quote

Jeg får bittelitt angina hver gang jeg tenker på kampen på Mestalla.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Kjetil Rekdal
Veteran


Joined: 14 Mar 2006
Posts: 6202

PostPosted: 08.03.2017 23:07    Post subject: Reply with quote

Largactyl wrote:
Til og med Bendtner slet med et spørsmål fra en dansk journalist i dag.


Finnes da utallige eksempler hvor folk må høre et spørsmål på nytt på sitt eget språk. Fordi de ikke hører eller fikk med seg hele.
_________________
In Rekdal We Trust!
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4821
Location: Trondheim

PostPosted: 08.03.2017 23:09    Post subject: Reply with quote

Der bestilte du akkurat 1000 liter melk Tommel'n opp!
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 297, 298, 299  Next
Page 28 of 299

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb