English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hallvar Thoresen
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 28.12.2015 21:03    Post subject: Reply with quote

Takk Laße Smile . Det forklarer den saken ja. Forøvrig har jeg samme inntrykk som Hjelde.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.12.2015 15:20    Post subject: Reply with quote

Thoresen var vel ferdig i Twente allerede i 2012, så nyere økonomiske problemer er vel ikke nødvendigvis årsaken til at han begynte i NFF i stedet? Derimot kan jo de første kostnadskuttene ha skjedd den gang.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.06.2016 16:44    Post subject: Reply with quote

Hallvar Thoresens egen garderobe var det ingenting å si på. Ulastelig antrukket i dress, frakk og solbriller inntok han sidelinjene på norske fotballarenaer der en Eggen i skeiv topplue, slakk treningsbukse og slitt boblejakke var idealet. Men Branngarderoben mistet han likevel så det sang, da han i 1995 utsatte spillerne for en sjokkartet sjarmdefensiv.

Mandatet fra ledelsen var å innføre toppidrettskulturen han hadde med seg fra et langt og suksessfullt proffliv i Nederland. Det krevde kustus, mente han.

Først forsvant brusautomaten. Skulle spillerne absolutt spise vafler, måtte røren inneholde havregryn; riktig kosthold og nok hvile er essensielt i toppidrettsutøverens liv. Snus og alkohol ble bannlyst. Å spre glede var ikke en del av Thoresens pedagogiske arsenal.

Spillernes eventuelle tro på at det strikte regimet i det minste ville gi sportslige resultater, forsvant allerede da Molde ydmyket dem med 0-6 i serieåpningen på Brann stadion. Vårsesongen ble en sportslig katastrofe, isfronten mellom spillere og trenere var massiv.

- Han manglet totalt sosiale antenner, sier Trond Egil Soltvedt.

Han hadde tidligere spilt i Viking under Benny Lennartsson, som hadde absolutt sosialt gehør og skapte en seriemester bygget på godt kameratskap. Nå ble Branns toppscorer og publikumsfavoritt hærfører i spilleropprøret mot Thoresen.

Konsekvensen var at han fikk sparken for illojalitet, og at flere lagkamerater ble bøtelagt, degradert eller irettesatt. Da gikk 200 supportere i protesttog fra Torgallmenningen til Brann stadion.

- Jeg har ikke angret. Jeg fremmet konstruktiv kritikk. Men mister du garderoben, er du ferdig: To måneder etter at jeg ble oppsagt, fikk Hallvar sparken, sier Soltvedt, som forsvant videre til triumfer i Rosenborg og en proffkarriere i England.

21 år er gått. Fortsatt har ikke han og Thoresen vekslet et ord.

I etterpåklokskapens klare lys innser Thoresen at han burde valgt reform fremfor revolusjon.

- Jeg kom fra nederlandsk fotballkultur og var ikke forberedt på hvor annerledes den norske var. Jeg aksepterte ikke de holdningene som hersket, men burde gått mye langsommere frem. Jeg håper jeg lærte noe av det.

NÃ¥r det er sagt, synes han at norske spillere har altfor stor makt.

- Flere steder har treneren fått sparken etter en åpen avstemning blant spillerne. Det er håpløst. Spillerne ser ikke det store bildet, og hvis ledelsen først spør dem, er den tvunget til å følge rådet. Noe sånt er utenkelig i utlandet, sier han.

Les mer: Garderobens maktkamper

Mer fra den gang: Sparkinga av Soltvedt og sparkinga av Thoresen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 05.03.2017 01:04    Post subject: Reply with quote

Hva er det han driver med? Ikke funnet noen interessante spillere?
Var ikke det han som foreslo Gudi?
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 05.03.2017 02:32    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen,
ha ha, du vil virkelig vinkle noe negativt, uansett hva.
Det viktigste er noe å klage på, ikke sant?

Hvem som foreslo Gudi, får vi nok aldri vite.

Det som vi derimot vet, er at hvem som kommer med forslagene bare er en side av saken. Hvem som tar avgjørelsene på hvem som skal hentes, er noe annet.

Uansett hvordan du vrir på dette vil svaret være delt skyld. Det er flere personer involvert i kjøpeprosessen.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor du går så hardt ut, når du bare skaller ditt eget hode i veggen. Du har jo tidligere ment at Spalvis var et spennende og interessant navn, eller vet du at Thoresen umulig kan ha foreslått ham?

Mikkelsen wrote:
Håper på at Spalvis ordner seg. Tviler på at vi får tak i en bedre pdd.

_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 05.03.2017 14:59    Post subject: Reply with quote

Vet ikke om du følger med på RBK eller om du bare er på forumet for å være negativ, men jeg husker godt at KI og Hallvar Thorsen var i samme video da Gudi ble presentert. Husker noe som da intervjueren spurte om Hallvar hadde truffet godt. Da sa KI at vi får vente og se eller noe.

Og: Hvordan i huleste klarer du å få frem at jeg virker negativ? Jeg bare spør. Det står ingenting om han på media. Ja, det er sannsynlighet for at Thorsen var den personen som ga tipset om Spalvis.

Tell til 10 før du skriver noe er du snill.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 05.03.2017 15:52    Post subject: Reply with quote

Det er ikke Thoresen som kjøper spillere. Om Thoresen sier kjøp Ulrik Saltnes, så betyr ikke det at Bjørnebye og Kåre trenger å løfte en finger.

Når det er sagt, er jeg også bekymret over vurderingsevnene til Thoresen. Han bringer med seg mye kunnskap. Spesielt om hvordan klubber på kontinentet jobber både med speiding og talentarbeid. Men jeg skulle gjerne sett et par-tre-fire mann som komplementerer egenskapene hans.
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 05.03.2017 19:05    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen,
din jåssbukk.

Du var kritisk til Thorsen fordi han ikke finner interessante spillere, selv om du påpeker at: "det er sannsynlig at han fant Spalvis", en spiller som du synes er interessant.

Du skriver jo bare tull!
JÃ¥ssbukk.
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 05.03.2017 19:21    Post subject: Reply with quote

Bare fordi jeg sier at han sannsynligvis er hentet pga. Hallvar, betyr ikke at det stemmer 100%. Det var det som var poenget mitt med innlegget. Hvem har han funnet av de vi har hentet. Hva er det han søker etter. Og hvor.

Oppfør deg pent på forumet.
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 05.03.2017 19:27    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen,
du vet hverken hva du skriver eller mener.

Alle innleggene din er bare vås og mangler mening.

Jeg kan svare som deg;
poenget mitt var bare at Thoresen finner spillere du mener er interessante. Det er det han driver med.
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 19.08.2017 13:14    Post subject: Reply with quote



Back to top
View user's profile Send private message
thomas_katt
Proff


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 496
Location: Tromsø

PostPosted: 19.08.2017 13:20    Post subject: Reply with quote

Hahaha, noen som har sett den filmen? 😂
_________________
ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 19.08.2017 13:23    Post subject: Reply with quote

Det regner jeg med de aller fleste med en viss interesse for fotball har. Det er ikke tidenes film det der, det må jeg si
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.08.2017 14:49    Post subject: Reply with quote

Har likevel sett verre fotballfilmer.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 20.08.2017 14:51    Post subject: Reply with quote

Bend it like Beckham? Goal? Goal 2? Goal 3?

Synes i det heletatt at fotball på film fungerer dårlig. Eneste som hadde tendenser til å funke litt var den norske filmen United i sin tid. Men lenge siden jeg har sett den, ikke sikkert jeg hadde sagt det samme i dag
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 20.08.2017 14:54    Post subject: Reply with quote



Love
Back to top
View user's profile Send private message
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 734
Location: Barteland

PostPosted: 20.08.2017 16:05    Post subject: Reply with quote

Og supporter(u)kultur på film?
The Football Factory > Green Street Hooligans
Så førstnevnte sammen ekskona. Hun trodde den skulle handle om fotball. Sistnevnte er parodisk.

Oi, utrolig nok er konsensus på IMDB at sistnevnte er en bra film, og førstnevnte litt mindre bra.
Back to top
View user's profile Send private message
Bonnien
Senior


Joined: 25 Feb 2005
Posts: 153
Location: Bergen

PostPosted: 20.08.2017 16:12    Post subject: Reply with quote

Green Street Hooligans er jo en kvalitetsfilm. Kan anbefale The Damned United som handler som Brian Cloughs 44 dager som manager i Leeds. Michael Sheen er meget bra i rollen som Cloughie.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 20.08.2017 18:28    Post subject: Reply with quote

Dammed United er en av favorittfilmene mine. Jeg hadde den konstant i tankene før dagens kamp, spesielt scenen hvor Derby spiller mot Leeds med fullt lag tre dager før semifinale i europakøppen moy Juventus - og halve laget blir kvestet.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 20.08.2017 18:50    Post subject: Reply with quote

Spiller Thoresen i noen av disse filmene?
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5315

PostPosted: 20.08.2017 18:58    Post subject: Reply with quote

Ja, han spiller i Victory eller hva den heter
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 20.03.2019 14:02    Post subject: Reply with quote

Valsvik, Linnes, Berget, Dæhlie, Fossum, Berisha er spillere vi har hentet eller vistnok er/har vert ute etter i vinter. Vi lander vindu etter vindu på trygge navn med Eliteseriefortid som alle, inkludert min senile bestemor vet hvem er. Samtidig lønner vi en speidersjef som har flere medarbeidere rundt i Skandinavia for å speide og finne nye spillere for oss.

Hva i all verden er det Thoresen egentlig gjør? Hvor er det han speider for tiden? Eller kommer han faktisk opp med masse bra som vi ikke klarer å lande? Han har vert her i flere år nå og man skulle jo kunne se resultater av arbeidet.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 20.03.2019 14:50    Post subject: Reply with quote

Jeg lurer også fælt på hva Thoresen egentlig driver med. Jammen ikke ofte man ser resultater. Serbecic og Denic er stallfyll, muligens fra Thoresen, hvem vet.

Men det er langt mellom de ukjente perlene, for å si det slik.

Må si at jeg etter rettssaken ble ganske kritisk til hvordan klubben drives. Der fikk vi innsikt i at endel avgjørelser tas på kort varsel i langt større grad enn hva vi liker å tro her inne.

Når det gjelder Thoresen er vel regnestykket enkelt. Hva betaler vi og hva har vi fått.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Svangen
Proff


Joined: 28 Oct 2012
Posts: 439
Location: Canada

PostPosted: 20.03.2019 15:01    Post subject: Reply with quote

Norsk fotball er i steinalderen når det kommer til speiding. Nå er vi til og med bak andre norske klubber på det området. Skremmende.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 20.03.2019 16:20    Post subject: Reply with quote

Uenig i at Denic og Serbesic er stallfyll. At sportslig velger å satse på "no skill" Konradsen og saltstøtter i forsvar er jo ikke spillernes feil.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 3 of 6

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb