English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2017
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 104, 105, 106 ... 178, 179, 180  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
digre
Proff


Joined: 24 Oct 2012
Posts: 262

PostPosted: 01.03.2017 22:02    Post subject: Reply with quote

Jeg kjenner jeg er sterkt uenig med de aller fleste her inne for tiden. Helt siden Selnæs forsvant, har maset om en erstatter vært enormt. Og ja, jeg savner Selnæs - men å erstatte ham er umulig - såfremt vi ikke skaper erstatteren selv. Så lenge jeg har fulgt med på fotball og Rosenborg, har det vært tre norske spillere som har kvalitetene til å ha den sentrale midtbanen i Rosenborg. Det er Brandhaug, Skammelsrud og Selnæs. Og klubben kjøpte inn en av landets beste midtbanespillere for å erstatte Selnæs - et halvt år før han ble solgt. At han ikke har kvalitetene som en sentral midtbanespiller på Rosenborg har i våre drømmer, gjør han ikke til en mindre dårlig spiller.

Vi solgte en middelmådig spiss som plutselig scoret masse mål for mange penger til Frankrike og erstattet ham med en bedre spiss. Vi hentet inn en av de mest talentfulle målscorerne vi har fostret opp i klubben - igjen et halvt år før vi solgte spissen vår for mange penger til Tyskland.

I mine øyne er dette god overgangspolitikk.

Derfor mener jeg at det haster mer å få skrevet en langtidskontrakt med Mush enn å hente inn en verdensklassespiller. Så får vi heller kose oss hvis det kommer en som blåser håret av oss - det lille som er igjen.

Personlig har jeg ikke helt troen på Skjelvik som midtstopper. Og Bjørdal er et vandrende straffespark. Jeg har ikke sett nok av Rasmussen til å vite om han har nivået inne - eller om han får det. Likevel har vi en tropp som er landets beste. Vi skal vinne serien. Og vi skal være med å kjempe om å kvalifisere oss til Europa.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 01.03.2017 22:10    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Casen med sentral midt utvikler seg til den desperate midtstopper - jakten vi holdt på med i årevis for 10ish år siden.


Eller den desperate jakten etter Skammelsrud, som ikke løste seg før Selnæs vokste seg inn i rollen. Det er som forrige taler her skriver bare tre spillere som har løst den rollen godt over tid, man kan legge til Ørjan Berg til nød, men han var egentlig bare en jævla god indreløper som tok noen runder sentralt på tampen.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 01.03.2017 22:33    Post subject: Reply with quote

digre wrote:
Så lenge jeg har fulgt med på fotball og Rosenborg, har det vært tre norske spillere som har kvalitetene til å ha den sentrale midtbanen i Rosenborg. Det er Brandhaug, Skammelsrud og Selnæs.


Det er de vi har prøvd med suksess, i alle fall. Men det er jo en del norske spillere vi ikke har prøvd. Antar at Rekdal i sin gode spillerperiode kunne gjort sakene finfint, og Stefan Johansen hadde antakelig kunne tatt rollen bra. Sikkert flere også.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5315

PostPosted: 01.03.2017 22:34    Post subject: Reply with quote

Klarte det greit Annan også...
Back to top
View user's profile Send private message
germain
Proff


Joined: 08 May 2007
Posts: 275
Location: Trondheim.

PostPosted: 01.03.2017 22:35    Post subject: Reply with quote

Angående om Sælnes er erstattelig: Sælnes var ikke Sælnes da han tok over sommeren 2014 heller. Vi vil selvfølgelig aldri få tak i noen som er like god som Sælnes da han dro, men det må da finnes noen unge spillere der ute som har potensiale som ballfordeler og som kan vokse seg inn i rollen i løpet av 1-2 år.

Når vi selger en sånn spiller så må vi i en viss forstand starte på nytt. Det gjør at det blir vanskelig å komme seg til CL, osv., men sånn er virkeligheten for klubber på vårt nivå (og over, se bare på Ajax). Men å forsøke å erstatte gode spillere som forsvinner med nyervervelser som skal ta nivået med en gang er utopisk, og oppskrift på økonomisk katastrofe.
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 01.03.2017 22:44    Post subject: Reply with quote

Digre og Germain,
Tommel'n opp!
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 01.03.2017 23:33    Post subject: Reply with quote

vegran wrote:
Klarte det greit Annan også...


Ja, jeg droppet de ikke-norske. Regner med at f.eks. Andreas Mayer ville gjort en bra jobb dersom Skammelsrud ikke kom tilbake. Sikkert andre utlendinger også. Men vinklingen var norske spillere.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 02.03.2017 00:02    Post subject: Reply with quote

Annen hadde en ganske annen rolle, en som passet han perfekt. Han hadde fått masse tyn i dag hvis han skulle vært ensom som sentral i en 4-3-3.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4684

PostPosted: 02.03.2017 00:55    Post subject: Reply with quote

Digre: Jeg er både enig og uenig med deg. Mest uenig.
Det jeg er enig med deg i, er at det er fint at vi henter spillere som har potensialet for billige penger, og selge dem dyrt. Men samtidig må man veie disse spillerne som har begrenset med kvalitet opp mot det å ha 1-2 klassespillere som kunne ha ført oss til EL/CL. Ja, vi fikk Gyt for billige penger og solgte han for 20 mill eller hva det var. Men jeg vil vedde på at en bedre spiller ville minst ha ført oss til EL om ikke CL også. Da hadde vi plutselig fått inn enormt med penger. De 20 mill ville ikke vært noe ifh de pengene man får fra CL. Også fra EL forøvrig. Det er risikofylt/sjansespill å hente en altfor dyr og god spiller, også ikke komme oss ut i Europa, men jeg mener det ikke skal veldig mye til. Det er bare å lære av Malmø. De hadde aldri kommet seg til CL 2 år på rad uten Markus Rosenberg. Vi holdte nesten på å slå Apoel, da ville vi gått direkte inn i EL-spill og fått inn 50-60 mill (?). Men vi hadde Gyt som løpte som en høne på bortebanen.

Konklusjon: Ja, vi dominerer i ES. Det er lettere da å selge spillere når laget fungerer. Vi tjener penger ved å hente billige spilere fra konkurrenter i ES. Men problemet er at vi tjener såvidt 10-20 mill per spiller, mens våre europeiske konkurrenter uten rike onkler, klarer å gjøre det bra i europa, får inn store summer der og samtidig som de klarer å selge sine spillere for flere mill ettersom de har bevist at de duger i Europa også.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6251
Location: Skottland

PostPosted: 02.03.2017 00:55    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
vegran wrote:
Klarte det greit Annan også...


Ja, jeg droppet de ikke-norske. Regner med at f.eks. Andreas Mayer ville gjort en bra jobb dersom Skammelsrud ikke kom tilbake. Sikkert andre utlendinger også. Men vinklingen var norske spillere.


Hah. Mayer ble jo presset ut da Winsnes begynte å ta nivået. Hoftun spilte også en del gode kamper som sentral.
Back to top
View user's profile Send private message
digre
Proff


Joined: 24 Oct 2012
Posts: 262

PostPosted: 02.03.2017 06:59    Post subject: Reply with quote

Jeg tror mange blander kvalitetene vi søker i en defensiv midtbane i 4231 og den sentrale i 433. Annan er den beste ballvinneren jeg har sett live - trolig den beste ballvinneren som har vært i Norge. Men han kunne jo knapt slå pasninger lengre enn en meter og han scoret aldri. (Mener han puttet et i cupen en gang).

Tettey var også en strålende boks til boks-spiller i 4231. Tror han som Annan ville blitt kjeftet huden full her inne - som sentral hos oss. Jeg håper fremdeles han kommer tilbake som indreløper og banker inn kremmerhus mot Vålerengen.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 02.03.2017 09:30    Post subject: Reply with quote

Personlig blir jeg mektig lei av det der Selnæs maset. Han var og er ikke så god som folk skal ha det til. Vi ble veldig forutsigbare fordi alt skulle innom han i vært eneste angrep og når han i tillegg er for treg så ble det ofte lett å stoppe. Vi klarte oss fint før han slo gjennom og vi klarer oss fint uten. Vi var veldig nære å komme oss til europacupene uten Selnæs og det er ikke mye som trenger å bli bedre for å kunne klare det.
Vi har tre gode midtbanespillere og kvaliteten på de tre reservene hadde ideelt sett hvert på samme nivå, men det kan da ikke være noen som helst tvil om at det vi trenger soleklart mest er bedre spisser.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 02.03.2017 10:07    Post subject: Reply with quote

Personlig er jeg mektig lei av argumentet om at siden vi ikke finner noen som er like god som Selnæs eller har nøyaktig like ferdigheter, da er det ikke noe vits å signere en sentral midtbanespiller.

For enten bruker man 50 millioner kroner på en sentral, eller så signerer man ingen. For til under 50 mill så finnes det ikke bedre sentrale midtbanespillere til 433 enn en indreløper og en spiss vi har i stallen.

Dette er det største forbanna tullet av en unnskyldning som har fått feste seg som en sannhet på lang tid.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 02.03.2017 10:23    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Antakelig ville Skjelbred fungert bedre sentralt for RBK enn Tettey. Dette fordi Skjelbred har disse dribleferdighetene som jeg ønsker at en ballsentral skal ha for å "løse opp" situasjoner og beholde ball under stort press. I tillegg har jo han også utviklet seg til å bli en bra ballvinner.


Dette er jeg helt enig i. Av spillere som kan bli aktuelle for Rosenborg over de neste årene er nok Skjelbred topp 1 som midtbaneanker. Slik han har utviklet seg som spiller etter at han dro herfra, er nok ankerrollen den som kler ham aller best også. Grunnen til at jeg trekker fram Tettey er at han nok kan bli aktuell 3 år tidligere enn Skjelbred pga klubbsituasjonen.

Å si seg fornøyd med våre indreløper- og spissdisponeringer på sentral midtbane kun fordi Selnæs var et stort talent, det er for meg kun mangel på ambisjoner. Vi er en profesjonell klubb med tilgang til et internasjonalt talentnettverk, og mulighet til å betale spillere flere millioner for å spille for oss. Det gjør ikke jobben kjempeenkel, nødvendigvis, men det er heller ikke sånn at vi bare må mikse og trikse med de spillerne vi allerede har, eller som tilfeldigvis bor i Trondheim. Selvfølgelig fins det bedre tilgjengelige rollespillere enn de vi har brukt siden Selnæs ble solgt, og det er også sportslig ledelse nesten nødt til å se.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 02.03.2017 10:24    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Hva med en ungkalv fra Spania?

http://www.transfermarkt....ler/372246

https://www.youtube.com/w...2pq0597YNQ



Henter opp denne på ny, syntes det er vel så sannsynlig som noen av de andre vi diskuterer her..

- ung
- meget god ballfordeler
- tilgjengelig for ~10 mill
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1659
Location: Trondheim

PostPosted: 02.03.2017 10:54    Post subject: Reply with quote

En ungkalv fra Spania som har 2 mål i La Liga på 10 kamper og som spiller for Valencia??

Drøm da gutter. Drøm. Det skjer ikke at Valencia selger et slikt talent. I hvertfall ikke for 10 mill.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 02.03.2017 11:15    Post subject: Reply with quote

Han har utkjøpsklausul på 300 millioner (hevet fra 80 millioner for noen uker siden), så her er det bare for Bjørnebye å sette i gang arbeidet! Jose Mourinho skal også være på banen her og er interessert i å punge ut, men i England er jo vinduet uansett stengt så vi har et greit fortrinn her.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 02.03.2017 11:16    Post subject: Reply with quote

Mulig at jeg er litt negativ her, men 300 millioner er kanskje bittelitt dyrt eller?
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 02.03.2017 11:29    Post subject: Reply with quote

Ser at det ble presisert at det var norske sentrale midtbanespillere som har gjort seg posisjonen verdig, men vi må heller ikke glemme at Rosenborg også hentet spillere som Macbeth Sibaya i 2002 og Sebastian Eguren i 2005. Begge kunne sikkert blitt meget gode for Rosenborg sentralt på midten, men hhv. Hareide og Hansen hadde ingen tro på disse spillerne og lot de gå.

Nå var det kanskje lettere å hente gode spillere til Rosenborg da vi spilte i CL, men disse kjøpene viser at det skal være mulig for Rosenborg å hente meget gode utenlandske spillere som kan fylle den sentrale midtbanerollen.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 02.03.2017 11:30    Post subject: Reply with quote

Utkjøpsklausul er ikke alltid (egentlig sjeldent, spesielt i Spania/portugal..) = verdi.

Utlån er vel ikke såå usannsynlig for en unggutt
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 02.03.2017 11:33    Post subject: Reply with quote

På siden og nok flisespikking, men var det ikke Høgmo som slapp/ikke ville bruke Egurén, nidaros997?

Ellers hadde det selvfølgelig vært digg å sette ham også på kontoen til meget habile spillere som aldri fikk det til i RBK takket være klompfot-huet Perry.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 02.03.2017 11:34    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Utkjøpsklausul er ikke alltid (egentlig sjeldent, spesielt i Spania/portugal..) = verdi.

Utlån er vel ikke såå usannsynlig for en unggutt


Det er fullstendig usannsynlig. Han har vært en av Valencia sine beste spillere og eneste lyspunkt i år, og store klubber er på banen for å hente han for svære beløp. Hvorfor i alle dager skulle han ha interesse av å gå til lån i Rosenborg? Det er fullstendig urealistisk. Er som om at vi skulle ha lånt ut Selnæs til Åfjord.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 02.03.2017 11:35    Post subject: Reply with quote

spesielt at transfermarkt har ham verdsatt til 700k Euro da.
Dersom "svære beløp" har blitt annonsert Smile

Burde dog ha gjort noe mer research ser jeg, jaja Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 02.03.2017 11:55    Post subject: Reply with quote

Gleder meg til den dagen folk slutter å anse Transfermarkt som en fasit.

Barcelona og Manchester United er to klubber som er interessert i å hente han, og det er usannsynlig at han vil gå for mye under 30 mill euro om de skal ha han nå.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6251
Location: Skottland

PostPosted: 02.03.2017 12:00    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Henter opp denne på ny, syntes det er vel så sannsynlig som noen av de andre vi diskuterer her..

- ung
- meget god ballfordeler
- tilgjengelig for ~10 mill


De andre har vel poengtert det til en viss grad. Jeg vet heller ikke når du først fant Solér og postet det opprinnelige innlegget. Men per dags dato har han slått igjennom for fullt og er det neste store av spanske playmakere. Så det toget har ikke bare gått, det er et høyhastighetstog fra Renfe med strak kurs for enten Madrid eller Barcelona.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 104, 105, 106 ... 178, 179, 180  Next
Page 105 of 180

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb