English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sivert Solli
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 30.01.2017 13:53    Post subject: Reply with quote

Fikk 77 minutter som ving i 4-3-3 i 2-5-tapet for Mjøndalen.
http://www.elverumfotball...-mjondalen
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 31.01.2017 12:48    Post subject: Reply with quote

Skal visst være med RBK-juniorene til Amsterdam for å møte Ajax som oppkjøring til møtet mot Basel neste uke. Tar det for gitt at han er med mot Basel da også. Bra Tommel'n opp!

http://www.rbk.no/lag/sal...g-mot-ajax
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 31.01.2017 15:03    Post subject: Reply with quote

Stemmer det. Ble meldt når han ble sendt ut på lån mener jeg å huske, at han (i likhet med Tromsdal som går permanent til Ranheim) skal spille for RBK i UYL kampen før de drar offisielt.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 31.01.2017 15:11    Post subject: Reply with quote

Da var det gått meg hus forbi. Hvem ville erstattet Sivert ellers?
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 31.01.2017 16:16    Post subject: Reply with quote

Nordengen er jo ute og Skarsem er/har vært skadet. Vet ikke om sistnevnte får spilt. Da er det jo nesten bare Solbakken og Solli igjen på de to kantene. Kan vel riktignok være at de kjører både Botheim og Erlien som to av de tre på topp og Solbakken feks som den tredje med Solli ned på midtbanen (men tror midtbanen vil bestå av Hou Sæter, Tromsdal og Vinje).
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 05.02.2017 15:26    Post subject: Reply with quote

Solli med mål for Elverum i går i en målrik derbykamp mot Nybergsund. Scoret kampens første mål etter 1 min i en kamp som endte 7-4 til Elverum. Solli (og alle andre som starta) spilte hele kampen ettersom Elverum spiller kamp i dag også, mot Brummundal.

Quote:
Allerede etter 1 minutt gikk Elverum opp i ledelsen, etter bra spill som endte med et innlegg fra venstre side over til Sivert Solli, som satte ballen hardt opp i motsatt kryss. Dette var Siverts første målkjenning for Elverum, og han viste gjennom kampen at han blir en spennende signering som kommer til å sette sitt preg på laget gjennom sesongen


http://www.elverumfotball...-for-helga
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.02.2017 23:25    Post subject: Reply with quote

- Jeg har vært der i to uker nå. Jeg trives veldig godt og har kommet godt inn i gruppa. Så jeg ser fram til dette året, kommenterer Solli.

Les mer: - Det er helt nydelig!

Hadde vært artig om han lykkes i 1. divisjon.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hakkespett
Veteran


Joined: 22 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 09.02.2017 00:06    Post subject: Reply with quote

Jeg har en visjon; ett år i 1. div, ett år i et drittlag i TL (Midtsjø i Ulf), og deretter gjennombrudd i TL. Jepp.
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 09.02.2017 01:12    Post subject: Reply with quote

Er noe Jesse Lingard over han så du kan fort få rett Hakkespett. Har noen veldig spennende kvaliteter, men han trenger kanskje noen år for å komme seg på det nivået. Ferguson sa til Lingard i sin tid at han neppe ble god nok som 18/19 åring, men når han ble 22/23 så ville han være en spiller som kan spille for A-laget. Det fikk han veldig rett i.

Tror noe av det samme kan gjelde Solli også, får han seg mer erfaring via utlån så kan det være at RBK sitter igjen med en solid A-lagsspiller etter hvert. Spillere som ikke har fysikken (styrke og høyde) på sin side kan trenge litt lenger tid på å tilpasse seg seniorfotballen.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 09.02.2017 08:09    Post subject: Reply with quote

Hakkespett wrote:
Jeg har en visjon; ett år i 1. div, ett år i et drittlag i TL (Midtsjø i Ulf), og deretter gjennombrudd i TL. Jepp.


Når en fotballspiller begynner å ta steg går det som regel ganske fort. Det vil ikke forundre meg om han er klar allerede neste år.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.02.2017 20:44    Post subject: Reply with quote

Fosna-Folket:



- Jeg må bruke all min energi på Elverum når åttendedelsfinalen er unnagjort. Det er helt nødvendig dersom jeg skal ha mulighet til å spille i førsteelleveren. Men jeg er glad for at Elverum og Rosenborg har lagt forholdene til rette for at jeg kan få spilt de to internasjonale kampene. Jeg tror ikke det går utover Elverum ettersom jeg er med på de fleste treningsøktene. Det ble et par fraværsdager i forbindelse med at jeg var med til Nederland og spilte mot Ajax i forrige. Fra søndag og frem til onsdag var det forberedelser i Trondheim, sier Solli.

Han debuterte tidlig på Rosenborgs A-lag og har mange aldersbestemte landskamper. Både Sivert og Rosenborg-ledelsen var enige om at det var best for hans utvikling at han gikk til en klubb hvor det var mulig å få spilletid.

- Det er mye bedre for meg å spille 1.divisjonsfotball som jeg nok vil få sjansen til dersom jeg presterer bra nok i Elverum. Det krydrer oppkjøringen at jeg får muligheten til å spille internasjonale kamper for Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 11.02.2017 16:28    Post subject: Reply with quote

Solli ut med skade (vil jeg tro) for Elverum i dag. Gikk i hvert fall av etter 18 min.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.02.2017 19:21    Post subject: Reply with quote

Bekreftet skade:

Elmahdi Bellhcen ble kastet rett uti det etter at Sivert Solli (18) måtte ut med skade etter 18 minutter, men spilte seg etter hvert inn i kampen og gikk av banen med to mål. Elverums-gutten var fornøyd etter seieren.

Les mer: Bellhcen ledet an i sterk borteseier

Så får vi se hva det er for skade - og langvarighet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 04.03.2017 16:44    Post subject: Reply with quote

Solli tilbake fra skade for Elverum i 1-0 tapet mot rivalen Hamkam i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 05.03.2017 20:27    Post subject: Reply with quote

Jeg liker typer som har spissferdigheter som Solli (stor hurtighet og bra med ball). Håper han utvikler seg til å bli RBK-spiller (kanskje back etter hvert?).
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.03.2017 23:54    Post subject: Reply with quote

– Jeg har utviklet meg veldig på de to årene, men det er på tide å ta steget ut og spille voksenfotball. Det er viktig for min utvikling å få spilletid.

Starten i Elverum har vært bra.

– Jeg trives veldig. Det er bra miljø og en bra gruppe.

Solli er vant til å trene med flere av Norges beste fotballspillere, men har latt seg imponere av nivået på Elverum-trening.

– Det er jo litt forskjell i tempo og kvalitet, men det skulle kanskje bare mangle. Det skal være forskjell på et lag som skal ta seriegull hvert år, og et lag som har rykket opp til 1. divisjon. Men vi trener steinhardt og det er bra trøkk på trening. Litt overraskende bra, selv om jeg vet det er mye trøkk i 1. divisjon.

Les mer: Derfor valgte Rosenborg-talentet Elverum
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 11.03.2017 12:58    Post subject: Reply with quote

Tromsdalen mot Elverum på Eurosport N nå kl. 13.00 med Sivert Solli fra start.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 11.03.2017 13:19    Post subject: Reply with quote

Fin scoring av Solli.
Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 11.03.2017 13:50    Post subject: Reply with quote

NÃ¥r han setter fart er det virkelig ingen som kan stoppe ham.
Back to top
View user's profile Send private message
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1402

PostPosted: 18.04.2017 13:47    Post subject: Reply with quote

Satt ringside på Aspmyra i går og så Glimts (resultatmessige) nedsabling av Elverum. Fulgte naturligvis ekstra med på Solli, og har følgende betraktninger:

- Solli var innblandet i _alt_ Elverum skapte, fra sin høyreving-posisjon. Enten slo han innleggene, eller så kom han gjennom sjøl. Han ble spilt gjennom og hadde et godt skudd som kunne gitt 0-1 eller 1-1 i 1. omgang.

- Han slet veldig med å utfordre Glimt-spillerne 1v1. Driblet seg enten bort, eller måtte slå støtte. Han slet også litt med farten(!) virket det som. Ble bl.a satt opp på kontring etter corner i mot, men ble til slutt tatt igjen av 5(!) Glimt-spillere.

- Gikk dessverre ut med skade i det 60. minutt. Skal ikke si det var derfor, men Elverum gikk da fra å være helt på høyde med Glimt, de hadde nettopp brent et straffespark og lå under 0-1, til å kollapse fullstendig. Kampen endte 5-0 til Glimt.

Alt i alt litt blanda inntrykk. Han var langt mer sentral enn jeg trodde han kom til å være, men han briljerte på ingen måte. Håper han kommer seg fort fra skaden.
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 13.05.2017 18:52    Post subject: Reply with quote

Mål i dag på Solli borte mot Mjøndalen. Scoret 2-1 målet til Elverum tidlig i 2 omg, det holdt til slutt til 2-2.
Back to top
View user's profile Send private message
XChrisX
Rutinert


Joined: 12 Nov 2006
Posts: 586

PostPosted: 16.05.2017 17:32    Post subject: Reply with quote

Solli virker veldig positiv på Elverum. Ser litt på kampen mot Strømmen nå. Tror han kan gjøre seg som ving på RBK.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
varg88
Proff


Joined: 31 Aug 2012
Posts: 475
Location: Haldane, New Zealand

PostPosted: 16.05.2017 18:07    Post subject: Reply with quote

Meget gledelig at han får spille og utvikle seg. Tror virkelig at vi vil benytte han en dag.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.12.2017 14:17    Post subject: Reply with quote

RBKweb wrote:
- Framtida til Sivert er uavklart. Jeg vet at det er interesse for Sivert, røper den sportslige lederen.


Jeg vil tro at han er ferdig i RBK.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 02.12.2017 14:29    Post subject: Reply with quote

Har sett Solli i kamper både ringside og på TV, og gutten holder knapt OBOS-nivå. Tror han vil slite pr nå med spilletid i både RIL og LFK.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 4 of 5

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb