English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 370, 371, 372 ... 537, 538, 539  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 06.02.2017 23:08    Post subject: Reply with quote

Video: http://www.asse.fr/fr/Act...e--ac18805
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 06.02.2017 23:31    Post subject: Reply with quote

Henderson’s short career to date is a lesson in the benefits of young players getting out and playing football rather than sitting on a bench.
Spells with Rosenborg and Hibs have clearly matured him beyond his 20 years.

Read more: http://www.dailymail.co.u...z4XwXFyW00
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Katalysator
Veteran


Joined: 15 Jan 2006
Posts: 1947

PostPosted: 07.02.2017 18:27    Post subject: Reply with quote

Gammelt nytt, men Lustig slo til med en leken rabona-pasning i et morsomt Celtic-angrep i helgen:

http://streamable.com/dlvth
_________________
"A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 07.02.2017 22:41    Post subject: Reply with quote

Du mener selvfølgelig Maradona-pasning Wink , men jo. Så den ja.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.02.2017 23:53    Post subject: Reply with quote

Tok det subtile hintet. Cool

Ellers:

– Man må nesten være der for å vite hvordan det er. Jeg har hatt kompiser på besøk i helgen, og de var helt sjokkskadet etter kampen. Det så ut som de hadde sett spøkelser alle mann da jeg møtte dem etter kampen. De hadde aldri vært med på noe i nærheten, forteller Selnæs.

– Det er utrolig artig å spille foran et sånt publikum. Det er derfor man holder på med fotball, man får et voldsomt adrenalinkick, sier han.

Les mer: Her får Selnæs fansen til å koke over av «shalala»

Etter drøyt to sesonger i Elverum Fotball, har Emil Lynum nå bestemt seg for å fortsette karrieren i Løten.

(...)

Den hurtige 25-åringen nøt stor tillit i sin debutsesong ved Glommas bredder, men fikk ikke mange minuttene i Elverums opprykksjagende mannskap under fjorårets sesong, noe som etter hvert førte til at han ble utlånt til moderklubben Orkla i midten av august.

Ifølge Lynum selv hadde han et møte med Elverum-trener Tore Fossum tidligere i år, hvor det langt på veg ble antydet at han ikke kom til å spille en sentral rolle i årets OBOS-liga.

Ferden går derfor videre til Løten og 4. divisjonsfotball. Et valg trønderen er godt fornøyd med.

Les mer: – Skal score i hver kamp!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.02.2017 23:38    Post subject: Reply with quote

Sindre Haarberg er nå klar for Blink. Han er opprinnelig Remyra-spiller, og var innom Blink også i 2015. Han har også vært i Rosenborg samt Elche,Valencia og Alboraya i Spania, i tillegg til collegefotball i USA. Han har også et knippe kamper for stavangerklubben Brodd. Haarberg skal fullføre masteroppgave kommende året.

Forrige uke fornyet Jørgen Sollihaug og Markus Hermo sine kontrakter.

Les mer: 1.div-stopper til Blink

Neste uke fyller Trond Egil Soltvedt 50 år.

(...)

- Hva driver du med nå?

- Jeg er daglig leder i IL Kvernbit og i stiftelsen Meland aktiv. Jeg arbeider med barn og frivillige, og er med på å organisere aktiviteter. Dette har jeg holdt på med de siste ti-årene. Det er ingen dager som er like. Jeg er litt vaktmester og er med på å vedlikeholde anlegget som vi har vært så heldig å få av Trond Mohn. Jeg bor to-trehundrede meter fra anlegget, så jeg går bort dit hver eneste kveld.

- Hva gjør du utenom jobben?

- Jeg er fremdeles gift, og feirer 25 års bryllupsdag i år, i tillegg så fyller jeg 50 år 15. februar. Jeg tilbringer mye tid med sønnene mine, og jeg er blitt bestefar til tre gutter. Vi har fremdeles hunden vår som er blitt 14 år, jeg ser at jeg begynner å bli eldre. Men alder er bare et tall.

(...)

- Nå arbeider din bror, Rune Soltvedt i Brann. Hva tenker du om mulighetene deres i kommende sesong?

- Det er nok andre lag som vil være mer observant på Brann når de viste seg å være såpass sterke i fjor. Men det var nettopp det som var gøy med oss da vi holdt på i Rosenborg. Alle andre lag strevde og jobbet for å slå oss, så vi spilte cupfinale uansett hvor vi var. Det var det som var med på å skjerpe oss. Men det blir nok tøft å være med i toppen, men jeg håper og tror at Brann blir blant topp tre når vi oppsummerer sesongen.

- Du er ikke lysten på en trenerkarriere?

- Nei, jeg har ikke noen stor iver for det. Jeg har fått dyrke egoet mitt i spillerkarrieren min. Jeg vet hvor heldig jeg har vært med alt jeg har vært med på. Så det handler om å legge egoet til side og være med i nærmiljøet. Jeg er glad for at jeg er her ute, for å si det sånn.

Les mer: Trond Egil Soltvedt tviler på trenerkarriere: - Det handler om å legge egoet til side

Hadde vel tenkt at Soltvedt ikke er det mest vanlige navnet i Bergen, men visste sannelig ikke at de er brødre.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 10.02.2017 13:37    Post subject: Reply with quote

Harde kår i lokalfotballen, Magnar Florholmen ferdig etter 34 dager som Hommelvik-trener.

En annen eks-RBKer, Ståle Stensaas overtar.

http://www.mb.no/sport/20...193528.ece
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Strand
Veteran


Joined: 23 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 10.02.2017 14:21    Post subject: Reply with quote

Han er vel på vei til AC Milan?
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 10.02.2017 15:06    Post subject: Reply with quote

Hah!
Back to top
View user's profile Send private message
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 10.02.2017 21:11    Post subject: Reply with quote

https://radio.nrk.no/seri...04-02-2017

Dagfinn Enerly er gjest i Heia Fotball.
_________________
https://twitter.com/djuptjuv
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.02.2017 21:30    Post subject: Reply with quote

Om noen ikke tok poenget over: Florholmen og Milan Smile

Fra våre dager:

31 år etter debuten på Glimts A-lag er en epoke slutt for Runar Berg. Glimts markedssjef har sagt opp jobben sin.

- Det ligger overhodet ingen dramatikk bak denne avgjørelsen. Det handler ikke om at vi rykket ned. Det handler ikke om at vi får på plass et nytt styre. Jeg har vært markedssjef på Aspmyra i sju år nå, påpeker Glimt-legenden og fortsetter:

- Tanken om å gi seg har modnet over tid. Det kreves ganske mye for å gjøre en god jobb i denne stillingen. Akkurat nå har jeg ikke den rette energien til å gjøre en så god jobb som Glimt fortjener. Da er det bedre å være ærlig om dette, og la andre få sjansen.

(...)

Han har foreløpig ingen ny jobb i sikte.

- For å si det sånn, det står ingen ledig jobb og venter på meg som markedssjef i Tromsø, gliser Berg og påpeker videre:

- Jeg skal nyte friheten og roen litt. Hva framtiden bringer vet man ikke. Jeg kan jo spørre Dutte om han gidder å åpne opp Berg Sport igjen, spøker 46-åringen med rungende latter.

Les mer: Runar slutter i Glimt

Mange husker kanskje Karim Essediri fra spill i Tromsø, Bodø/Glimt, Rosenborg og Lillestrøm, men nå blir 37-åringen å finne på Myhrer. Eidsvold Turn Fotball og fransk-tunisieren ble i helgen enige om en ettårskontrakt. Eidsvold Turns trenerduo for 2017-sesongen blir dermed Jon A. Slaatsveen og Karim Essediri. Den tidligere toppspilleren, som også deltok i fotball-VM i 2006, møtte Turn-spillerne for første gang før tirsdagens trening.

Les mer: Karim Essediri blir Turn-trener!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 11.02.2017 00:15    Post subject: Reply with quote

Vet ikke om det er nevnt noe sted allerede, men Søderlund og Strandberg besøkte spillerhotellet til RBK i København i kveld - ifølge Svea på twitter.

Edit: Nå også fra Rosenborg
Quote:
Hyggelig gjensyn med to gamle kjenninger på hotellet i København fredag kveld. #rosenborg

Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 11.02.2017 01:13    Post subject: Reply with quote

Det er ikke mange igjen fra da Strandberg spilte her for et og et halvt år siden:
Hansen, Reginiussen, Skjelvik, Jensen, Midtsjø og Helland. Pluss noen av juniorene.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.02.2017 01:32    Post subject: Reply with quote

Ser at Ken Remi først spiller kamp på mandag, så derfor han kunne ta seg en tur nordover på Autobahn.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 11.02.2017 01:33    Post subject: Reply with quote

Men ganske spesielt å ta en 6-timers tur for å hilse på noen gamle kompiser. Regner med de ikke har fri helt til mandag liksom.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.02.2017 01:35    Post subject: Reply with quote

Vil gjette at han dro etter trening i dag og har fri i morgen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.02.2017 13:17    Post subject: Reply with quote

Jonas Svensson kan få sin debut for AZ Alkmaar mot Martin Ødegaards Heerenveen søndag.

Vi besøkte verdalingen i Nederland og snakket med 23-åringen om presset som kommer som følge av å bli kjøpt, tankene om fotballen i Æresdivisjonen og hvordan det var å forlate Rosenborg.

Les mer: – Det er ikke Paul Pogba-summer, men det er jo alltid et press

Katalysator wrote:
http://streamable.com/dlvth


Lustig, who had earlier attempted a spectacular, if unsuccessful, overhead kick, had a big hand in Dembele’s third goal. The right back supplied the penultimate pass of an intricate move with a rabona. That a player in his position attempted such an audacious manoeuvre highlighted that confidence is sky high in this Celtic team.

“I don’t practice it (the rabona) in training,” he said.

“It’s something I have tried before, but it is going to be a big thing when it is part of a goal. It was just an instinctive thing. It’s not as if I’m thinking of doing it before the game, I’m not that type of player. But I got the ball and it was on my left foot, so I thought ‘why not?’.”

Read more: Mikael Lustig buys into Brendan Rodgers’ vision at Celtic
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 11.02.2017 13:30    Post subject: Reply with quote

Skeptix wrote:


Søderlund og Unge Ferrari.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.02.2017 13:37    Post subject: Reply with quote

Den lave rubelkursen har gitt utslag i fillete klær, ser jeg.

Ser på ytterdøra at RBK nok bor på Quality Airport Hotel Dan på Kastrup. "Dan" er et av de teiteste hotellnavnene jeg har sett.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.02.2017 20:42    Post subject: Reply with quote

[Gjermund Åsen] har under ett år igjen av TIL-kontrakten og takket nylig nei til ny avtale.

(...)

Trønderen takket nei til Rosenborg og Kåre Ingebrigtsen i 2014. Åsens agent er Rosenborg-treneren bror, Kevin Ingebrigtsen.

– Det er mange regnestykker du kan sette opp i verden og finne mulige svar på ting. Men dette har ikke jeg tenkt på, sier Åsen om den «linken».

– Du vet ikke om noe interesse?

– Nei, jeg har som sagt fokus her og nå. Hvis det skal bli noe, så får Kevin ringe meg. Han har nummeret mitt, svarer Åsen.

Les mer: Åsen: – Agenten får ringe meg, hvis det dukker opp interesse
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6526
Location: Heaven

PostPosted: 12.02.2017 15:11    Post subject: Reply with quote

Svensson starter på benken for AZ i dag,Som møter Heerenveen kl 14.25 nå.

Martin Ødegaard og Morten Thorsby starter kampen!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.02.2017 21:15    Post subject: Reply with quote

Ifølge VG Helg har Carew trolig tjent mellom 250 og 300 millioner kroner i årenes løp. Han eier omlag 30 eiendommer i Norge, USA og England. Dét betyr likevel ikke at han kaster om seg med penger.

- Jeg har vært gjennom det rushet med sportsbiler i ung alder, som alle fotballspillere er. men jeg sløser ikke med penger. Jeg er ikke streng, men jeg er faktisk ikke veldig sånn «flashy», sier Carew til VG Helg.

Les mer: - Jeg kunne hatt ti dyre biler, men det er ikke sånn jeg holder på
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 13.02.2017 10:57    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Mange husker kanskje Karim Essediri fra spill i Tromsø, Bodø/Glimt, Rosenborg og Lillestrøm, men nå blir 37-åringen å finne på Myhrer.

Da passer det også å minne om den gangen da [webred] kommenterte at vi hadde Essediri i stallen, samtidig som Yssouf Koné hadde en kjæreste som het Karim. Som nå skulle bli Konés kone.

kjernen.com 25.05.06 wrote:
Kones første større avisintervju er ute. Kone sier norsken er bedre enn formen. Ikke noe galt i det. Det samme gjelder for [webred]. Norsken er langt bedre enn formen. Slik har det egentlig vært en bra stund nå. Men Kone trives i alle fall og er tent og har det greit og alt ser egentlig bra ut. Bortsett fra denne leie strekken, selvfølgelig. Men han har fått hit kjæresten og det hjelper jo på både det ene og det andre. Kjæresten heter forresten Karim. [webred] la merke til det. Vi trodde et øyeblikk Kone var på vei ut av skapet. Men han er visst på vei inn i det i stedet. Ekteskapet. Det er altså ikke høyrekant-Karim det er snakk om. Ikke at det hadde vært noe galt i det, selvfølgelig. For all del. Det hadde på mange måter vært enklere. Slik det er nå kan det jo fort oppstå forvirring og misforståelser i RBK-miljøet. Spesielt om Karim også skaffer seg en kone. Altså høyrekant-Karim. Og tenk om Kone og Karim gifter seg. Da har vi det gående. Karim inviteres med kone. Kone vil helst ha biff, mens Karim gjerne vil ha fisk. Karim derimot, er allergisk mot fisk, og foretrekker kylling. Karim med kone og Kones kone Karim. Nei, det der blir fort veldig vanskelig. Nå er det kanskje alt for tidlig å bekymre seg for dette ennå, men vi nevner det likevel. Skader ikke å ha tenkt gjennom sånt på forhånd. RBK kan ikke tillate seg å slurve mer med integreringen. En løsning kan kanskje være å kalle Kones kjæreste for Karin. Ikke Karim. Bare en liten bokstavs forskjell uansett. De er sikkert ikke så nøye på slikt i Elfenbenskysten. Eller Elfembenskysten, som man også helt fint kan si.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 13.02.2017 11:00    Post subject: Reply with quote

Mon tro hva Koné driver med om dagen. Får håpe han er happy. Very happy.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 13.02.2017 15:12    Post subject: Reply with quote

https://ci.linkedin.com/i...e-1b498049

Quote:
consultant à FME
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 370, 371, 372 ... 537, 538, 539  Next
Page 371 of 539

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb