English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stig Inge Bjørnebye
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 102, 103, 104  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 02.02.2017 23:36    Post subject: Reply with quote

SIB læxer'n i Liverpool og bare, jaha, kidsa trur jeg må værra på brakka for å hente spellerær? Særr? tbh fam
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Sletto
Proff


Joined: 15 Jan 2013
Posts: 335

PostPosted: 02.02.2017 23:48    Post subject: Reply with quote

Sa jo at Stig Inge var i Liverpool (i nye spilleretråden).
Bodde på Novotel. Sammen med Oss som var på tur med supporterklubben for å se Liverpool-Chelsea.
Back to top
View user's profile Send private message
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 03.02.2017 00:38    Post subject: Reply with quote

Uff. Tommel'n ned



Det virker som om etter at SIB kom inn, så har vi begynt å låne spillere oftere enn før. Liam Henderson, Elba, Jevtovic og nå Spalvis. Slett ikke dumt så lenge de ikke tar plassen til et fremmadstormende talent eller et overgangsobjekt.
_________________
https://twitter.com/djuptjuv
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Asbøll
Proff


Joined: 12 Mar 2009
Posts: 276

PostPosted: 03.02.2017 05:40    Post subject: Reply with quote

Skeptisk til at vi vinner og går i pluss med SIB som jockey

Hvor blir det av dramaet? Tapene? Norske middelmådige dyre spillere? Underskuddene?
_________________
Troa!
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 03.02.2017 10:07    Post subject: Reply with quote

Det er først og fremst kontraktskonfliktene jeg savner. Da ble det veldig mye god PR i media.
Back to top
View user's profile Send private message
Fotsoppen
Proff


Joined: 18 Feb 2012
Posts: 259
Location: Trøndelag

PostPosted: 03.02.2017 11:44    Post subject: Reply with quote

Synes det virker som Stig Inge gjør en god jobb. Men her inne skal man selvsagt kaste bensin på bålet med en gang et par spillere går ut. Fortsatt lenge igjen av vårt vindu og det er tid til å lete klokt etter gode, rimelige spillere som kan heve kvaliteten.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 03.02.2017 11:55    Post subject: Reply with quote

Det har det vært god tid til helt siden sommeren 2015, gjennom mange vinduer, uten at det ser ut til å ha hjulpet vesentlig. Gode, rimelige spillere som kan heve kvaliteten har vi vel sett kun 1 av foreløpig (Hansen).

Lite konstruktivt, synes jeg, å messe om 'god tid' uten å angi noe tidspunkt når man har fått nok tid.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 03.02.2017 12:11    Post subject: Reply with quote

Litt av vitsen med å ikke ha en dødslinje eller å flytte den fram hele tiden er jo at man alltid har god tid. Ordner seg i neste vindu, mange gode spillere i troppen, god bredde etc.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1063

PostPosted: 03.02.2017 12:35    Post subject: Reply with quote

Åja, han var kun ansvarlig for den beste signeringen det siste tiåret? Flopp spør du meg.

Er selv ekstremt fornøyd med spillerlogistikken, drives fornuftig og bygger fundamentet først. Spennende signeringer for en billig penge samtidig som det hentes inn stallfyll som er gode nok til å spille på norges beste lag.

Er av og til frustrerende at vi luker på spillere som hadde heva laget flere hakk, uten at vi slår til, men vi må være sikre før en overgang. Kjedelig hvis annenhver signering blir en bille.[/i]
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 03.02.2017 12:39    Post subject: Reply with quote

Fotsoppen wrote:
Synes det virker som Stig Inge gjør en god jobb. Men her inne skal man selvsagt kaste bensin på bålet med en gang et par spillere går ut. Fortsatt lenge igjen av vårt vindu og det er tid til å lete klokt etter gode, rimelige spillere som kan heve kvaliteten.

Det er jo ikke spillersalg som er problemet. Jeg tror de fleste er fornøyd med de pengene vi har fått. Over 100 millioner siste året er vilt, men vi har enda ikke fått inn en god rollespiller på midten (tør ikke skrive selnæs-erstatter for da tror folk jeg mener en spiller som er like god eller bedre enn Selnæs Rolling Eyes ). Vi har heller ikke fått inn en god erstatter for Strandberg(!). Da er det ikke rart folk blir skeptiske når vi selger. Jeg mener hverken Gytkjær eller Svensson er så gode at det å selge dem til gode priser er noe problem. Tvert i mot. Det er siste vinduers erfarigner som gjør at mange blir skeptiske.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 03.02.2017 13:21    Post subject: Reply with quote

Beklager, min feil. Stig Inge kan naturligvis ikke få æren for Hansen, som allerede hadde vært i klubben i tre måneder da Bjørnebye kom inn. Så vi står på 0.

Og det snakkes så mye om å bygge fundament, stein for stein og så videre. Men jeg forstår ikke helt hvordan Stig Inge har bidratt med spillere som styrker dette fundamentet? Det er vel mer en haug småstein som ligger ved siden av det uferdige byggverket? Grunnmuren i laget, som Kåre nettopp kalte den så treffende, består jo utelukkende av spillere som allerede var i klubben da Stig Inge tok over.

Han har gjort en god og viktig jobb med å forlenge kontrakter med eksisterende spillere - der er han hode og skuldre bedre enn forgjengeren sin, og det skal han ha all mulig ære for. Det er det som gjør at vi er i stand til å selge spillere for titalls millioner hver sesong. Men nå må han vise at han har ressursene til å erstatte de spillerne vi selger, ellers må han faktisk sørge for at klubben har de. Ved å selge spillere for enda mer penger, eller ved å bedre vår oversikt og forhandlingskapasitet. Han er faktisk øverste ansvarlige på dette feltet.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 03.02.2017 13:34    Post subject: Reply with quote

Men jeg synes jo at sånne som Lundemo og Rasmussen er gode kjøp; spillere som har potensiale til å bli ordentlig gode innen få år.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 03.02.2017 14:05    Post subject: Reply with quote

Enig med deg angående Rasmussen - sleng gjerne på Gersbach - dette er kjøp til kyllingrekka som potensielt hever laget 1-3 år etter innkjøp. Lundemo har alt for mye å bevise, og alt for dårlig skadehistorikk, til å bli med i den oversikten, synes jeg.

Men potensielt er ordet her - hittil har vi bare lovende benkfyll og uoppfylte løfter. Det kan være gode kjøp, forutsatt at scoutinga og spillerutviklinga til Rosenborg holder mål - på samme måte som Traoré var et godt kjøp, mens Hyka ikke var det.

Jobben til Bjørnebye er jo å sørge for at laget forsterkes både på kort og lang sikt. Å være flink til å signere neste rundes spillere tidlig er jo utmerket, men han må klare å tette de mest gapende hullene kortsiktig i tillegg.
Back to top
View user's profile Send private message
Whoppa
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 1294

PostPosted: 03.02.2017 16:37    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jobben til Bjørnebye er jo å sørge for at laget forsterkes både på kort og lang sikt.

Hvis vi deler inn spillere i ferdighetsklasser som f.eks:

1. Meget høyt nivå, kan fortsatt ta steg (typ. Selnæs)
2. Meget høyt nivå, ferdig utviklet (typ. Jensen)
3. høyt nivå, kan fortsatt ta steg (typ. Midtsjø, de Lanley)
4. høyt nivå, ferdig utviklet (typ. Reginiussen)
5. Ok nivå, kan fortsatt ta steg (typ. Reitan, Skjelvik)
6. Ok nivå, ferdig utviklet (typ. Villmann)

Hva er den optimale, samtidig realistiske, fordelingen av spilleretroppen inn i disse klassene? Hva er supporternes krav til SIB?
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 03.02.2017 18:36    Post subject: Reply with quote

Sier bare "hva sa jeg?"

Om dere er tålmodige og avventer kan dere få slakte SIB så mye dere vil i etterkant.

Nå kommer Spalvis, er det drita dårlig arbeid av SIB & Co?

Fremdeles enig i at vi mangler et anker dog.

God helg RBK
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
tombur
Rutinert


Joined: 09 Aug 2012
Posts: 978
Location: PÃ¥ ryggen til hesten

PostPosted: 03.02.2017 18:52    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Sier bare "hva sa jeg?"

Om dere er tålmodige og avventer kan dere få slakte SIB så mye dere vil i etterkant.

Nå kommer Spalvis, er det drita dårlig arbeid av SIB & Co?

Fremdeles enig i at vi mangler et anker dog.

God helg RBK


Om vi får Spalvis i form er det selvfølgelig potensial til at det kan bli bra. Skyter han oss til Europa, så er det en kjempesignering. Om vi ryker i kvalifisering, så er det en elendig signering, fordi han da har tatt uvurderlig tid som man kunne gitt en kjøpt spiss eller til Bakenga, eller mer utvikling for Botheim for den saks skyld.... Vi kunne nok fint vunnet tippeligaen med Bakenga, Vilhjalmsson og Botheim som spiss-alternativer.
_________________
rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit!
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 04.02.2017 11:06    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Han har gjort en god og viktig jobb med å forlenge kontrakter med eksisterende spillere - der er han hode og skuldre bedre enn forgjengeren sin, og det skal han ha all mulig ære for.


SIB gjør en god jobb med dette, men skal vel ikke ha æren for den endringen. Dette skjedde vel da Skutle ga seg og Tove tok over. Klubben gikk ut og erklærte at de skulle være en selgende klubb, og at spillerne skulle få gå når de riktige tilbudene kom. Umiddelbart gikk kontraktslengdene opp, og yngre spillere ble re-signert i et bedre tempo.

Så også her kom SIB til en godt organisert klubb og kunne fortsette ik samme stil
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6721
Location: South-west coast exile

PostPosted: 04.02.2017 11:13    Post subject: Reply with quote

Det er jo selvsagt at SIB ikke ene og alene har skylda for at klubben har blitt drevet så mye bedre som den har de siste par årene, men han har vært en medvirkende faktor. Tove og Koteng har også vært deltakere som i langt større grad har vært tydelige og mer konkrete på hvilken rolle klubben skal spille i Norge og internasjonalt, og driver klubben økonomisk og administrativt i en retning som legger til rette for det. Bare ved å se på hvordan synet på offentlighet og ansikt utad. Forskjellene blir ikke mye mer annerledes. Jeg tror noe av det viktigste administrasjonen har gjort er å endre kulturen innad, ikke bare i spillergruppe, men generelt i det organisatoriske. Det ligger en mye mer positiv aura rundt brakka nå enn før, og vi har en klubb som er for og på linje med fansen, der den før var for, men på en helt annen linje en fansen. Åpenhet og folkelighet har igjen blitt en del av RBK, og det tror jeg har hatt stor betydning.
Back to top
View user's profile Send private message
Ciljan
Rutinert


Joined: 28 Jan 2012
Posts: 610
Location: Langevåg

PostPosted: 10.02.2017 00:28    Post subject: Reply with quote

vært mye dritt om Stig Inge her inne.

forumet har en tendens til å slakte ett vindu, før det omtrent har begynt for oss(ref 1.feb).
med to gode spillere inn nå, og kanskje den tredje i spalvis, så har vel de på brakka levert over det vi kunne håpe på.

vil spesielt si hedenstad er en virkelig oi-case!
Back to top
View user's profile Send private message
tombur
Rutinert


Joined: 09 Aug 2012
Posts: 978
Location: PÃ¥ ryggen til hesten

PostPosted: 10.02.2017 00:31    Post subject: Reply with quote

Nei. Den viktigste posisjonen er enda ikke forsterket. Jeg er ikke fornøyd før det kommer en sentral. Konradsen sentralt er forskjellen på en sesong med liga og cupgull og en med champions league eller europa-league.

Bruk svarknappen. Takk. Mod
_________________
rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit!
Back to top
View user's profile Send private message
Driblevækk
Veteran


Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1468
Location: Drammen

PostPosted: 10.02.2017 00:33    Post subject: Reply with quote

Hørte fra en bekjent at SIB sleit med helsa i Liverpool, type psykiske problemer grunnet prestasjonsfrykt/stress? Håper ikke han er typen som brenner seg ut så hjerteinfarktet lurer.
_________________
Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS)
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6246
Location: Skottland

PostPosted: 10.02.2017 00:38    Post subject: Reply with quote

Han fortalte i et intrvju med VG eller DB for fem-ti år siden at han slet med depresjon og ensomhet i begynnelsen av oppholdet på Merseyside. Jeg tviler på at varte spesielt lenge, for han ble ganske god etterhvert.

Enkelte vil kanskje huske at han kom heim på lån i 93-sesongen. Det hadde nok noe med krisen hans å gjøre. Men flytter man til et nytt land så tar det som regel litt tid å bli varm i trøya. Bare se på Skjelbred.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 10.02.2017 00:39    Post subject: Reply with quote

Kjent sak det. Han har vel skrevet bok om det også, om jeg ikke husker helt feil. Han virker rimelig robust nå idag, så jeg tror ikke vi trenger å bekymre oss.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 03 Feb 2017
Posts: 984

PostPosted: 10.02.2017 00:57    Post subject: Reply with quote

tombur wrote:
Nei. Den viktigste posisjonen er enda ikke forsterket. Jeg er ikke fornøyd før det kommer en sentral. Konradsen sentralt er forskjellen på en sesong med liga og cupgull og en med champions league eller europa-league.



Fullstendig enig. Om Spalvis går gjennom, og med det blir den siste signeringen, kan man sammenligne dette vinduet med at man kjøper seg en flunkende ny og feiende flott bil. Problemet er at man får gjort svært lite med bilen om man glemmer å kjøpe bensin. For RBK er bensinen den sentrale midtbanespilleren. Om man ikke har en bra spiller her går resten av laget på 50% av sin egentlige kapasitet. En god ballfordeler er helt essensielt for ethvert lag på EL-/CL-nivå
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 10.02.2017 01:03    Post subject: Reply with quote

krister83 wrote:

med to gode spillere inn nå, og kanskje den tredje i spalvis, så har vel de på brakka levert over det vi kunne håpe på.

Jeg er ikke enig. For det første kan man ikke se dette overgangsvinduet isolert fra de andre overgangsviinduene de siste par årene. Å få inn et par gode backer endrer ikke to år der vi har bygget ned troppen til en slik forfatning at det fremdeles er mye å gå på før laget er godt nok for Europa.
For det andre er ikke hverken Meling eller Hedenstad signeringer som er over det vi bør håpe på, men heller den hyllen vi bør forvente det hentes spillere fra når det forsvinner nøkkelspillere. Veldig bra det, men det er ikke mer enn det burde være i en klubb som RBK.
For det tredje har sentrallinjen vært det største problemet etter at Strandberg og Selnæs forsvant. Ingen av de er erstattet enda.
Jeg er positiv til at det endelig har kommet noen gode signeringer, men brakka har fremdeles mye å bevise, og jeg ser ikke problemet med at det stilles høye krav til dem fra supportere, sportskommentatorer eller andre. At det har kommet kritikk fra langt flere en grinete supportere kan jo ha noe med at kritikken har noe i seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 102, 103, 104  Next
Page 24 of 104

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb