English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Christian Gytkjær
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 48, 49, 50, 51  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 27.01.2017 19:13    Post subject: Reply with quote

Hadde vært fint å fått denne overgangen ute av verden nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 27.01.2017 19:42    Post subject: Reply with quote

Bekreftet på 1860 sin Twitter-side nå.

https://twitter.com/TSV1860

Og hjemmeside: http://www.tsv1860.de/de/...s/2730.htm

De som klager på RBK sine presentasjoner, får vel mer vann på mølla nå.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 27.01.2017 19:46    Post subject: Reply with quote

Lykke til Gyt!! Takk for innsatsen og pengene vi får for deg.

Dessverre ikke overraskende at rbk.no er trege ute igjen...
Back to top
View user's profile Send private message
Ciljan
Rutinert


Joined: 28 Jan 2012
Posts: 610
Location: Langevåg

PostPosted: 27.01.2017 19:47    Post subject: Reply with quote

endelig!
da får vi bare smøre oss med tolmod og se hva som kommer i januar.

nå fikk vi vann på mølla ja. jeg er en av de som har kommentert dette.

vi kunne absolutt hatt ett mer proff opplegg rundt presentasjon av nye spillere.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 27.01.2017 20:01    Post subject: Reply with quote

standarn wrote:
Lykke til Gyt!! Takk for innsatsen og pengene vi får for deg.

Dessverre ikke overraskende at rbk.no er trege ute igjen...

Det er ganske standard at klubbene blir enige om at kjøpende part får kjøre sitt opplegg først. Ligger nok en sak klar på rbk.no som bare venter på å bli publisert.

Normalt er rbk.no ofte ute med kjøpenytt før noen medier vet om det, noe som er ganske godt gjort mtp tiden vi lever i.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 27.01.2017 20:21    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Jeg må si at jeg liker at vi kjøper middelmådige spillere, får maksimalt ut av dem den tiden de er her for så å selge de videre med solid profitt.


Enig, men hva om vi i tillegg klarte å kjøpe spillere med enda høyere potensiale?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59310
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.01.2017 20:30    Post subject: Reply with quote

Fortsatt ingenting på rbk.no. Litt rart hvor trege de har blitt på å bekrefte salg for tida. Londak ble aldri nevnt, men det tok dagesvis før avskjedene Solli og Steiring ble opplyst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hulken
Rutinert


Joined: 20 Dec 2016
Posts: 778
Location: T-Town

PostPosted: 27.01.2017 20:49    Post subject: Reply with quote

Litt sein, men takk for 2016, og lykke til i 1860!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 27.01.2017 21:01    Post subject: Reply with quote

Dæven! Har'n begynt med tidsreise? Surprised
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Hulken
Rutinert


Joined: 20 Dec 2016
Posts: 778
Location: T-Town

PostPosted: 27.01.2017 21:04    Post subject: Reply with quote

Haha, så den etter jeg posta selv Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1063

PostPosted: 27.01.2017 21:12    Post subject: Reply with quote

Late spisser skal man ikke jage vekk i RBK, så lenge de putter med samme frekvens som mush er de gull verdt.

Kent wrote:
Mustrum Ridcully wrote:
Jeg må si at jeg liker at vi kjøper middelmådige spillere, får maksimalt ut av dem den tiden de er her for så å selge de videre med solid profitt.


Enig, men hva om vi i tillegg klarte å kjøpe spillere med enda høyere potensiale?


Gersbach? Rasmussen? Botheim? Tar bare lengre tid med slike enn når vi kjøper OK spillere som er ferdig produkt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 27.01.2017 21:39    Post subject: Reply with quote

Jeg ser VG har gravd frem et knippe eksperter som er voldsomt overrasket over prisen på Gytkjær. Det er klart det er meget godt betalt, men jeg synes ikke dette er mer sinnsykt enn at Deshorn Brown gikk for 10 mill etter 13 mål på 37 kamper for VIF, for eksempel.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 27.01.2017 22:19    Post subject: Reply with quote

Synes det er litt merkelig også. 20 mill er da en helt fair pris for ligaen soleklare toppscorer som bare har vært i klubben 1 år og har mange år igjen av kontrakten (+ at han er i sin beste alder).

Flere andre spillere som har blit solgt for mer en de er verdt, Boli feks ble vel solgt for 10 mill og Aaron Samuel rundt 15 mill (han har nok dog bra talent). Men de mest latterlige prisene har jo Aafk fått, dro vel inn nærmere 35 mill på Hamdallah og rundt 19-20 for Leke James. Nå har Hamdallah vist seg å bøtte inn i Kina og midtøsten også men Leke James sin pris var utrolig høy. Men tingen alle disse overgangene har til felles er jo kinesiske klubber. RBK kunne sikkert fått enda mer om noen kinesiske klubber ville ha Gytkjær og Gytkjær selv ville dra. Da hadde vi snakket imponerende høye summer for en overgang.
Back to top
View user's profile Send private message
Numsk
Rutinert


Joined: 25 Jul 2014
Posts: 596
Location: Skaun

PostPosted: 27.01.2017 22:58    Post subject: Reply with quote

Lykke til Gyt, we hardly knew ya!
_________________
Instagram, YT, FB og Twitter: skauniversal
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 28.01.2017 01:10    Post subject: Reply with quote

Molde fikk vel også 10 mill for Gulbrandsen med 6 måneder igjen på kontrakten og nesten ikke spilt en kamp siste året. Men at vi får 20 millioner for Gytkjær er visst overraskende.
Back to top
View user's profile Send private message
kris0stby
Veteran


Joined: 08 Dec 2008
Posts: 1562

PostPosted: 28.01.2017 01:57    Post subject: Reply with quote

Litt trist. Bildet med pokalen gjorde ham til en helt i mine øyne. Er overbevist om at han ville bikket 20 mål i år. Var en av våre bedre i Europakampene. Muligens seriens beste spiss. Allikevel kanskje den spilleren i førsteelleveren vi tåler best å selge. Et 4-3-3-lag med 3 spisser + talenter er litt i overkant.

Ser ikke for meg at vi trenger å hente noen direkte erstatter til spissplassen. Om Mush ikke knekker igjen har jeg trua på ham. Vi har også en islending og to spisstalenter vi kan bruke. Ser heller at "erstatteren" er en forsterkning på midtbanen eller vingplass om vi skal erstatte. Om dette ikke holder så kan vi handle ny spiss i sommervinduet.

Merkelig å gå til nivå 2. Men det er tydeligvis der ES ligger om dagene.Og om han trives og får gode penger skal jeg ikke fordømme Gyt for dette. Takk for den korte tiden vi fikk. Du var verdt din vekt i gull.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 28.01.2017 02:16    Post subject: Reply with quote

Jeg tror også Gytkjær hadde rundet 20 i år, og fort kunne passert Søderlund også. En ting er at han scoret 19 mål på en sesong, men det jeg ser på som mer relevant, er at 15(?) av disse var på en halvsesong. Før pausen var han helt ute av det, og det var mange her inne - undertegnede inkludert- som nærmest hadde gitt ham opp før han plutselig putta et mål per kamp i snitt.

Samtidig er vi, heldigvis og dessverre, i den situasjonen at Europa er målestokken i større grad enn hjemlig serie, og her tror jeg dansken fortsatt hadde blitt for lett.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 28.01.2017 12:10    Post subject: Reply with quote

Snodig at det ikke er lagt ut noenting på hjemmesidene våre enda. Helg?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59310
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.01.2017 14:01    Post subject: Reply with quote

– En sjanse jeg umulig kunne si nei til. 1860 München er en sovende gigant i tysk fotball, en klubb med en stolt historie, betydelige ressurser og et enormt uforløst potensial, sier Gytkjær til TV 2.

Som danske har Christian Gytkjær vokst opp med et tett forhold til tysk fotball, og han betrakter 2. Bundesliga som et spennende utstillingsvindu.

– 1860 München har ny trener, ny sportssjef og store ambisjoner. Jeg synes det er smigrende at de vil ha meg, en kjempespennende utfordring og en veldig motiverende oppgave å ta fatt på, sier angriperen.

Les mer: Gytkjær solgt til tysk klubb
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59310
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.01.2017 01:44    Post subject: Reply with quote

– Klubben har helt ny, portugisisk trener (Vitor Pereira) og helt ny sportsdirektør. Jeg hadde et langt møte med begge to, og likte veldig godt hva jeg hørte. Klubben starter litt på nytt igjen, og skal spille en type fotball som tiltaler meg veldig. Ikke noe panserfotball, smiler Gytkjær, som dermed bestemte seg for å si ja.

I tillegg er det kjent at den styrtrike eieren Hasan Ismaik har bestemt seg for å spytte inn mellom 50 og 100 millioner Euro i det nye 1860-prosjektet.

Fredag ble Gytkjær formelt klar for klubben, i en overgang verdt om lag 20 millioner kroner.

– Jeg er utrolig glad for at Rosenborg får godt betalt for meg når jeg først drar. Det ble til slutt litt slik at dette var en mulighet jeg ikke kunne si nei til, mener dansken.

Etter overgangen har det dukket opp enkelte spørsmål rundt Gytkjærs motivasjon for å forlate RBK til fordel for nedre halvdel av 2. Bundesliga. Da dukker ett ord opp: Penger.

Slik svarer 27-åringen når han blir konfrontert med dette:

– Jeg tjener vel litt mer enn i Rosenborg, men det er ingen stor forskjell. For meg handler det aller mest om muligheten dette tross alt er for meg sportslig. Jeg har veldig lyst til å hjelpe 1860 München til å klatre på tabellen, sier han.

Les mer: Gytkjærs emosjonelle farvel: - RBK-miljøet må være blant de beste i verden

Det var imidlertid ikke bare lett å forlate Rosenborg.

- Jeg sa farvel i går og det var veldig vemodig. Det sier litt om hva slags klubb de har bygget opp. Kulturen i den klubben er helt fantastisk, og jeg har nytt hver eneste dag der. Det var selvfølgelig vanskelig å si farvel, sier 26-åringen til NTB.

Spissen er for øyeblikket hjemme i Danmark med familien. Fredag fikk han se sitt nye lag ta en kjærkommen seier etter 2-1 hjemme mot Mathis Bollys Greuther Fürth.

Søndag reiser han tilbake til Tyskland og mandag er han i gang på treningsfeltet med sin nye klubb.

- Det er et spennende prosjekt de har på gang, det vil jeg veldig gjerne være en del av. Klubben har virkelig fått kontroll på ting med en svært dyktig trener og organisasjon. Klubben er en "sleeping giant", forteller han.

Les mer: Gytkjær: - Veldig vemodig å forlate Rosenborg

Det er litt stort sprik mellom Ekstra Bladet som hevder salgspris på 2,3 MEUR og Die Blaue 24 som skriver 1,5-2 MEUR. Førstnevnte virker tydeligere i sin "spekulasjon", som muligens er bekreftet av agenten. Adressa bygger også oppunder at det er (mer enn) 20 millioner. Så satser på det.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
LarsG
Veteran


Joined: 03 Nov 2008
Posts: 1482
Location: Oslo

PostPosted: 31.01.2017 00:19    Post subject: Reply with quote

enda ikke noe på rbk.no . Hvorfor det? Rart.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 31.01.2017 00:25    Post subject: Reply with quote

Enig, det er veldig rart. Er nok som Haavarl sier, fortsatt uenig mellom klubbene. Men når både 1860 og Gytkjær er ute å bekrefter overgangen virker det ganske spesielt. Får håpe det ikke er noe trøbbel.
Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 31.01.2017 00:35    Post subject: Reply with quote

Er det sånn at i verste fall så kommer han tilbake? Klarer ikke å se det heller.

Vil bare bli ferdig med denne overgangen, finito.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 31.01.2017 00:38    Post subject: Reply with quote

Kåre har jo selv sagt at vi må finne en erstatter og at Gyt er solgt. Har selv en sterkere følelse at det er noen på rbk.no som rett og slett har glemt å publisere artikkelen og fjerne han fra spilleroversikten.
Back to top
View user's profile Send private message
Jolern
Proff


Joined: 11 Mar 2016
Posts: 271

PostPosted: 31.01.2017 00:44    Post subject: Reply with quote

Har ikke noe konkret eksempel, men mener å huske at det har drøyet med oppdateringer i spilleroversikten på rbk.no flere ganger tidligere.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 48, 49, 50, 51  Next
Page 49 of 51

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb