English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2017
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 60, 61, 62 ... 178, 179, 180  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
avtrekkeren
Proff

PostPosted: 26.01.2017 23:22    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:

Hvis spiss ha fart! Ulidelig å se hvor treg Gytkjær var i E-cup på kontringer/løpsdueller. Og når propellen til Vilhjalmsson vel er på samme nivå som Gytkjær, er det bare Bakenga igjen - som heldigvis er temposterk. Han kan kanskje blomstre ii favorittrollen, men det er jo risikosport å satse på at han holder seg skadefri.

Problemet med Bakenga er jo at han virker til å få strekk i hvert tredje løp han går på...
Back to top
View user's profile Send private message
iconbit
Veteran

PostPosted: 26.01.2017 23:23    Post subject: Reply with quote

Nej, Helenius (Silkeborg) spiller i bunden af den danske ligaen og har kontraktudløb til sommer. I modsætning til Cornelius genfandt han aldrig sit tidligere nivå efter floppet i PL. Stadig kun 25 år, men han har ikke nivået til Rosenborg længere.

Jeg har nævnt interessante danske spillere på forrige side.
Back to top
Noah FC
Rutinert

PostPosted: 27.01.2017 00:48    Post subject: Reply with quote

Husker jeg feil, eller kom Halvard fra eller reiste til Australia når han kom innom på Gran Canaria? Skal jo da ikke bli overasket om det kommer noe fra den kanten da kansje? Noen som har noen som helst oversikt over tallenter eller andre aktuelle?
tombur
Rutinert

PostPosted: 27.01.2017 01:00    Post subject: Reply with quote

Noah FC wrote:
Husker jeg feil, eller kom Halvard fra eller reiste til Australia når han kom innom på Gran Canaria? Skal jo da ikke bli overasket om det kommer noe fra den kanten da kansje? Noen som har noen som helst oversikt over tallenter eller andre aktuelle?

https://www.youtube.com/w...98xTq2ErBU spissen Lokolingoy... Det der er turbo. Hadde hvert spennende.
Vollrik
Veteran

PostPosted: 27.01.2017 01:22    Post subject: Reply with quote

Hva med denne karen her?

http://www.aftonbladet.se...ju-manader
Fusion
Veteran

PostPosted: 27.01.2017 01:48    Post subject: Reply with quote

Har sansen for Kujovic.
Back to top
DonRevie
Proff

PostPosted: 27.01.2017 11:22    Post subject: Reply with quote

Ser Henning Hauger har signert for Godset... Kunne han gjort den god jobb for oss som midtbaneanker? Rutinert, god defensivt, norsk, ingen videresalgspotensiale pga høy alder.

Forøvrig synes jeg Godset er flinke når det kommer til det å signere de "rette" spilerne som passer til deres profil
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 27.01.2017 12:11    Post subject: Reply with quote

Det føles som om kvaliteten i laget bygges ned så langt i shoppingen vår. Vår beste midtstopper ut en 19 åring uten førstelagsfotballerfaring inn. Jevtovic som ren erstatter for Lanlay. En skadeutsatt Lundemo føles som stallfyll/back up. Gytkjær ut og ingen inn. Dette virker dessverre som svært skrale saker Sad .
Back to top
Tortuga
Junior

PostPosted: 27.01.2017 12:38    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Det føles som om kvaliteten i laget bygges ned så langt i shoppingen vår. Vår beste midtstopper ut en 19 åring uten førstelagsfotballerfaring inn. Jevtovic som ren erstatter for Lanlay. En skadeutsatt Lundemo føles som stallfyll/back up. Gytkjær ut og ingen inn. Dette virker dessverre som svært skrale saker Sad .

Katastrofe om Gytkjær blir solgt uten at det kjøpes en erstatter som går rett inn i elleveren. Det å bare kunne belage seg på Bakenga og Vilhjamsson er ikke godt nok.
Back to top
Sjt. Wiseth
Veteran

PostPosted: 27.01.2017 12:45    Post subject: Reply with quote

http://www.adressa.no/100...9496b.html

Read and weep
MariusM
Proff

PostPosted: 27.01.2017 12:58    Post subject: Reply with quote

100% enig med artikkelen i adressa.

Matti og Mush har kvaliteter, gi de sjangsen. Vi finner ikke noe bedre, og om noen trur det, trur de på julenissen.

Mush har imo større evner enn Gyt hadde, Matti har visst stor tilitt og evnen til å score når han kommer inn. Har også tenkt på Botheim med innhopp over året, dette skjer ikke om det kommer en ren spiss inn.

Derimot en ving kunne vi ha trengt.
Back to top
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 27.01.2017 13:10    Post subject: Reply with quote

Er også enig i artikkelen. Matti og Mush har også fordelen med at de er vant til treningsopplegget og ikke trenger et halvår på å akklimatisere seg spillegruppen og spillestilen.

Matti har vært en lojal potet, og det han fikk vist i fjor som spiss vil naturligvis ikke stå i stil med det han kunne prestert om han hadde blitt satset på i den posisjonen og trent bevisst mot det. Han bør være fremst i køen, fordi han er en god avslutter med fantastisk innstilling og guts.
Om noen er uenig så vennligst pek på noe som Gyt eller Søder har som Matti ikke ville hatt med samme tillit.

Mush bør være utfordrer, da han er såpass skadeutsatt.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 27.01.2017 13:11    Post subject: Reply with quote

Skeptisk. Skammelsruds ufeilbarlighet til side, dette lukter litt at SIB og Kåre har bedt dem om å ta en prat med Adressa og si at det er kjempelurt å selge toppscoreren og så ikke kjøpe noen erstatning.

Bakenga? Tja. Har ikke vist mye som spiss hos oss i denne omgangen. Klar til å levere mål som førstespiss? Det vil vise seg, for å si det forsiktig.

Villmann? Tja. En fantastisk type, og god på mye, men når Gyt sleit med produksjonen i fjor vår var ikke Matti noen åpenbaring når han kom inn fra benken.

Botheim? Tja. Ung og vil med stor sannsynlighet variere veldig i prestasjonene.

Dette lukter Ole vs. Konradsen all over - vi kan ikke kjøpe kvalifisert erstatter, så vi lukker øynene, krysser fingrene, og HÅPER det går seg til.

Motstanden i Norge er jo så håpløs at vi ikke blir avslørt på det uansett.
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 27.01.2017 13:16    Post subject: Reply with quote

MariusM wrote:

Matti og Mush har kvaliteter, gi de sjangsen. Vi finner ikke noe bedre, og om noen trur det, trur de på julenissen.

Håper det var ironi. Hvis ikke, god jul til deg!

Man skulle tro Mini og Skammelsrud hadde mer peiling på fotball enn meg og en del andre her på forumet. Ser ikke slik ut. Villmann har INGEN egenskaper eller potensialer som skulle tilsi at han kommer til å blomstre med tillit. Bakenga velger jeg forran Gyt, men jeg er redd hans skadesituasjon. Botheim trenger man ikke å stresse med. Spiller han mye nå, og vi henter en klassespiss i sommer, kommer han til å grine og vil bort fra RBK.

Det som jeg er mest bekymret over er at dersom vi venter med klassesigneringene våres frem til sommer, og de bruker tid på å slå til i RBK. Vi må ha spillere klare til den tid!
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 27.01.2017 13:20    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:

Helt enig. Håper KI har lært dette. Bedre sent enn aldri. Matti kommer sikkert til å score et par mål mot Aafk, Kristiansund og folk her inne kommer til å erklære at han tar oss med til Champions Leauge Smile
Back to top
målmaskina
Junior

PostPosted: 27.01.2017 13:22    Post subject: Reply with quote

iconbit wrote:
Hedon wrote:
Det må da være en eller annen svensk eller dansk talentfull spiss som har blitt solgt i ung alder til en bedre liga, for så å slite med spilletid der? Altså noe a la Bakenga, bare et par hakk bedre. Det er denne spilleren vi må hente. Han er gjerne 21 år og har 30 kamper på U21-landslag.

Jeg har søgt efter spillere, der opfylder kravene: Ung, spiss, udlandsophold og omkring 30 kampe på danske U-landslag. Kategorien indeholder spillere som Fischer (Middlesbrough), Poulsen (RB Leipzig), Dolberg (Ajax) og Mor (Dortmund), der alle er utilgængelige. Dernæst kommer spillere som Berggren (Mainz) Bech (Hannover 96), Brock-Madsen (Zwolle) og Zohore (Cardiff), der enten er skadesplaget, feil type eller for dårlige.

Jeg er enig med dig i, at Ingvartsen (FC Nordsjælland) er interessant. Han er den rigtige spillertype. Jeg linker til en video, som viser hans kvaliteter en smule bedre enn den du havde fundet. En anden spiller der minder mye om Ingvartsen er den tidligere Aab-spiller Spalvis (Sporting Lissabon), der har fået sit ophold ødelagt af en skade. Kunne også være interessant at følge.

Jeg vil også fremhæve, at vi bør holde øje med talenterne Laursen (PSV, 1998) og Odgaard (Lyngby, 1999), selvom de stadig ikke er gode nok til at hæve laget umiddelbart.

http://footy.dk/2017/01/1...t-page-49/

Skal være interesse fra større klubber, men kun scouted visst nok. Og fyren er jo god!
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 27.01.2017 13:31    Post subject: Reply with quote

Hjelpes meg. Hvordan noen ved sine fulle fem kan mene at vi bør gå for Matti med sine 5 mål på 29 kamper i fjor og Bakenga som ALDRI holder en hel kamp en gang og i tillegg har kontrakt kun ut året er for meg helt hinsides all form for forstand. Botheim har jo enda ikke spilt en A-kamp for oss. Ærlig talt hvis noen tror det holder med SkadeBakenga på utgående kontrakt og Matti som ikke scorer mål så ønsker jeg god bedring. Hvis Matti blir skadet så skal altså Botheim inn å skyte oss til champions league, for Bakenga blir garantert skadet. Særiøst. Livredd for det der når Gyta blir solgt. Det er en tragedie å selge Gyta hvis de på brakka tror at vi ikke trenger å erstatte han. Vi trengte to nye spisser før Gyt ble solgt.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 27.01.2017 13:39    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
OrionPax wrote:

Helt enig. Håper KI har lært dette. Bedre sent enn aldri. Matti kommer sikkert til å score et par mål mot Aafk, Kristiansund og folk her inne kommer til å erklære at han tar oss med til Champions Leauge Smile

Akkurat denne lærdommen bør jo være godt forankret nå.
Det var jo nesten tragisk å se forskjellen på hvordan vi klarte å hevde oss mot norske lag i forhold til når vi møtte middels-minus-lag i europa i 2016.

Jeg trodde ambisjonen var CL. Dersom man nok en gang legger til grunn tro håp og kjærlighet for å nå CL er jeg redd det blir 2016 i reprise. Vi må da kunne satse litt i det minste.

No pain no gain..
Bruttern
Proff

PostPosted: 27.01.2017 13:40    Post subject: Reply with quote

Noen som vet hvorfor Bakenga har så kort kontrakt. Rosenborg som er skeptiske til fysikken, eller han som vil være fri til å stikke av?
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 27.01.2017 13:40    Post subject: Reply with quote

Quote:
Villmann har INGEN egenskaper eller potensialer som skulle tilsi at han kommer til å blomstre med tillit.

Det samme sa halve forumet om Gyt i første halvdel av fjorårssesongen.

Quote:
Matti med sine 5 mål på 29 kamper i fjor

Her unnlates, beleilig nok, minutter, posisjon og rollen Matti hadde i troppen.
5 mål på 29 kamper som potet er jo faen ikke dårlig.
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 27.01.2017 13:45    Post subject: Reply with quote

Var egentlig enig i at vi burde la Matti og Mush prøve seg frem til sommeren å heller kjøpe en ny spiss da. Men så kom jeg på at vi var tilbøyelig for å hente en 28 år gammel irsk semi-proff spiss for at han scoret 5 mål i kvalifiseringen til CL. Kjøpt et godt talent på spissplass a la Rassmusen å la han spille seg inn på laget i rekken bak Mush og Matti.
Back to top
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 27.01.2017 13:47    Post subject: Reply with quote

Hvorfor det når vi har Botheim?
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 27.01.2017 13:51    Post subject: Reply with quote

Synes definitivt Botheim kvalifiserer til "godt spisstalent".
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 27.01.2017 13:51    Post subject: Reply with quote

Botheim er et kjempetalent for fremtiden, og det er absolutt lov til å være optimist, men han er helt uprøvd på toppserienivå i Norge, for ikke å snakke om europa-kvalik.

Er Matti/Mush gode nok til å spille spiss istedenfor Gytkjær? Etter min mening, nei. Da hadde de spilt fremfor Gyt i fjor, da han var helt fraværende i Europa. Han falt igjennom. Da kan vi ikke basere oss på at 2. og 3. valg bak ham vil gjøre det bedre.

Å ikke erstatte Gyt vil kanskje ikke være en nedbygging av stallen på linje med å ikke erstatte Ole, men det er heller ikke fryktelig langt unna.
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 27.01.2017 13:53    Post subject: Reply with quote

Bare så det er klart, jeg synes det var helt feil å ikke erstatte Ole. Jeg synes ikke det er feil å satse på Matti framfor å erstatte Gyt.

Men nå virker det som om folk har helt forskjellig oppfatning av hva Matti er kapabel til.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 60, 61, 62 ... 178, 179, 180  Next
Page 61 of 180

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb