English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erik Botheim
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 31, 32, 33  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bonzo
Veteran


Joined: 02 Aug 2005
Posts: 1126
Location: Drammen

PostPosted: 19.07.2016 15:04    Post subject: Reply with quote

@SillySeasonNOR:

Sterkt av RBK å sikre seg Erik Botheim foran flere europeiske storklubber. Borussia Dortmund blant lagene som sto klare til å hente i fjor.

I Botheim får RBK et talent med stjernepotensiale. En kombinasjonspiller som alltid søker ball og avgjør kamper på seniornivå allerede nå.

Botheim også svært sterkt mentalt til tross for at han kun er 16 år og vi blir ikke overrasket om han blir å se i TL allerede i 2017.

GLEDER SEG TIL Ã… KOMME I GANG
Erik Botheim er allerede på plass i Trondheim og Rosenborg.
- Jeg valgte Rosenborg fordi det er landets beste fotballklubb, og så var det viktig for meg at Stig Inge Bjørnebye er sentral i klubben.
Stig Inge Bjørnebye trente Erik når har var i Lyn, og hentet også Botheim til Rosenborg i fjor da Erik var på prøvespill.
Erik har også vært i Dortmund, Barcelona, Arsenal og Stabæk, men valget falt altså på Rosenborg noe LFM skjønner veldig godt.
- Det er litt for tidlig for meg å dra til utlandet så derfor ble det Rosenborg som jo gjør det skarpt for tiden, sier Botheim til LFM.
- Jeg gleder meg til å komme igang, og etterhvert vil jeg dele leilighet med broren min som skal studere i Trondheim.
Det er selvfølgelig mye trygghet i det.
Skolen er viktig for Erik, og som resten av klubbens juniorspillere vil han gå Strinda vgs.
Avtalen med landets desidert beste klubb er på 3 år.


https://www.facebook.com/...9353718164
Back to top
View user's profile Send private message
Bonzo
Veteran


Joined: 02 Aug 2005
Posts: 1126
Location: Drammen

PostPosted: 19.07.2016 15:05    Post subject: Reply with quote

VÆRT PÅ BLOKKEN LENGE
- Erik Botheim har vært på blokken i Rosenborg lenge før jeg ble ansatt i klubben.
Stig Inge Bjørnebye, sportslig leder i Rosenborg er glad for at Erik Botheim valgte Trondheim.
- I Erik ser vi et stort talent med de rette holdningene, og en unggutt som virkelig vi satse på en fotball-karriere, sier Bjørnebye til LFM.
I Rosenborg kommer Erik inn i et meget proffesjonelt miljø med gode trenere, et apparat som fungerer, og spillere på samme nivå som ham selv.
Alt ligger med andre ord til rette for at Erik Botheim utvikler seg ytterligere og at han om et par år tar steget inn på A-laget til Rosenborg.

LFM
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 19.11.2016 16:41    Post subject: Reply with quote

Erik (16) lover flere stolte øyeblikk etter finalescoringen

Lovende!
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 11.01.2017 02:05    Post subject: Reply with quote

Blir spennende å se om det blir noen sjanser på denne karen utover sesongen. Viser han seg frem i oppkjøringen så vil han nok få muligheten etter hvert, først og fremst i cup og CL kvalik (2 runde bør bli lettere i år enn Norrköping i fjor) men kanskje han kan få TL debut også.

Blir interessant å se hva han har å by på. Så G16 NM finalen og da kunne man jo se at han var fysisk overlegen de jevnaldra spillerne, men jeg fikk ikke så mye annet inntrykk av hvordan han er som spiller annet en at han virker å ha mål teft (posisjonering og avslutning) og at han kan bruke beina til andre ting enn å avslutte også.
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 23 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 11.01.2017 02:21    Post subject: Reply with quote

Kan bli vanskelig for ham å presse seg fram i rekka, når både Gytkjær, Bakenga og Villmann står forran i køa.
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 11.01.2017 02:48    Post subject: Reply with quote

Om Kåre i alle kamper tenker at spillere skal få sjansen i tur og rekke etter hvor gode de er for øyeblikket, så har vi et problem. Talenter må få snike i køen noen ganger om vi skal utvikle noe som helst.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 11.01.2017 02:53    Post subject: Reply with quote

Hakkespett wrote:
Kan bli vanskelig for ham å presse seg fram i rekka, når både Gytkjær, Bakenga og Villmann står forran i køa.


Helmersen er jo snart også tilbake.

Men jeg er enig i det attach skriver, talenter må jo av og til få slippe til foran de rutinerte slik at de får smake på nivået.
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 11.01.2017 12:43    Post subject: Reply with quote

Av en eller annen mystisk grunn snakkes det hele tiden om stor slitasje på spillere som spiller to kamper i uka. Rulering er kanskje ikke det beste svaret, men det er i hvert fall et svar. Det er egentlig bare å la han få varme seg i cupen, og så gi han noen omganger på hjemmebane. Om han tar nivået, er det hyggelig - i motsatt fall er det også et svar.
Back to top
View user's profile Send private message
otters
Rutinert


Joined: 27 Aug 2010
Posts: 706
Location: romerike

PostPosted: 18.01.2017 15:44    Post subject: Reply with quote

Hyggelig overraskelse at Erik tar steg så raskt
MÃ¥tte stigningen fortsette👍



http://www.aftenposten.no...xtor=RSS-3
_________________
vi banker Alltid LSK
Back to top
View user's profile Send private message
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 18.01.2017 15:49    Post subject: Reply with quote

Og tror ikke han kunne fått en bedre mentor enn Matti. Tommel'n opp!
_________________
https://twitter.com/djuptjuv
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1063

PostPosted: 19.01.2017 01:00    Post subject: Reply with quote

Håper han blir å se i kjedelige midtukekamper etter hvert. Kanskje allerede mot sandefjord?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.01.2017 00:00    Post subject: Reply with quote

– De andre spillerne gjør meg gode. Samtidig må man prestere selv. Jeg føler jeg har grepet muligheten, og jeg skal bare fortsette å jobbe, sier 17-åringen, som i fjor kom til Rosenborg fra Lyn.

Botheim er ikke beskjeden når han blir spurt om hvilke ambisjoner han har for kommende sesong.

– Jeg ønsker å gjøre det bra for Rosenborg 2 og å debutere og score for A-laget.

– Er det realistisk?

– Ja, det tror jeg!

– Jeg har ikke tenkt å ta plassen fra noen, men jeg satser på å få noen minutter, smiler 17-åringen.

Les mer: Botheim imponerer på RBK-leir – og unggutten har planer om å debutere for A-laget i år
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
huffameg
Rutinert


Joined: 08 Jul 2014
Posts: 601

PostPosted: 20.01.2017 09:39    Post subject: Reply with quote

Morsomt at det også står:

"Han har vært klart bedre enn vi trodde før vi dro på treningsleir. Det har vært litt «oi» og fantastisk spennende. Utrolig artig, sier Ingebrigtsen til avisen."

Er Botheim definisjonen på et "oi"-case?
Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 20.01.2017 09:51    Post subject: Reply with quote

Her må vi tidlig begynne å snakke om ny kontrakt. Når Kåre har en slik reaksjon på Botheim så ser jeg for meg at han kan ta en plass på laget i løpet av et par år, og plutselig så er han på utgående kontrakt.
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 26.01.2017 10:53    Post subject: Reply with quote

otters wrote:
Hyggelig overraskelse at Erik tar steg så raskt
MÃ¥tte stigningen fortsette👍

http://www.aftenposten.no...xtor=RSS-3


Høres nesten ut som at han er god nok til å spille i ES. Skal jaggu bli spennende å se han i forsesongens treningskamper.

Kanskje nevnt tidligere i tråden, men jeg aner dessverre ikke noe om han, er det noen som vet hvilken type spiss/spiller dette er?
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 26.01.2017 11:47    Post subject: Reply with quote

Finner lite informasjon om han på nettet. Han er jo heller ikke listet opp på rbk.no. Men utifra det han selv har sagt i videosnutter og hva som er skrevet om han, er han en stor og sterk spiller. Stor for alderen (2000-modell), kanskje litt som Sørloth, men virker enda bedre.

Alt jeg sier må taes med en bøtte salt. Jeg har tross alt ikke sett han i det hele tatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 26.01.2017 11:55    Post subject: Reply with quote

Det hadde vært interessant å vite om Kåre mener Botheim p.t. er på samme nivå - eller bedre - enn Sørloth var da han ble lånt ut til Bodø/Glimt.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjt. Wiseth
Veteran


Joined: 07 Feb 2012
Posts: 1005

PostPosted: 26.01.2017 12:00    Post subject: Reply with quote

Knowrud wrote:
Her må vi tidlig begynne å snakke om ny kontrakt. Når Kåre har en slik reaksjon på Botheim så ser jeg for meg at han kan ta en plass på laget i løpet av et par år, og plutselig så er han på utgående kontrakt.


Et par år? Garranterer deg at han er en "snakkis" før årets TL sessong er over.
_________________
Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 26.01.2017 12:16    Post subject: Reply with quote

Like greit å klippe inn litt av teksten fra artikkelen.

MASPALOMAS: – Han har vært klart bedre enn vi trodde før vi dro på treningsleir. Det har vært litt «oi» og fantastisk spennende. Utrolig artig, sier RBK-trener Kåre Ingebrigtsen.

– Han er et relativt nytt bekjentskap for meg, men en veldig spennende spiller. Han har en fysikk som ikke tilsier at han er bare 17 år. Erik er også uredd og litt frekk i spillestilen. Samtidig er han en ydmyk og fin type, forteller Tore Reginiussen.

– Han har vært kjempegod på treningene. En spiss med veldig stort potensial. Både som oppspillspunkt og avslutter. Jeg visste at han var god, men han har vist her nede at han godt kan spille mot voksne allerede nå, mener Matthias Viljalmsson.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 26.01.2017 12:20    Post subject: Reply with quote

Hvis de mener han er så god som de sier bør det skrives ny lang kontrakt før han eventuelt brukes i tippeligaen.
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 26.01.2017 12:59    Post subject: Reply with quote

Kom til å tenke på at vi har brukeren FKLyn på forumet, han kunne sikkert fortalt oss hvilken spiller dette er. Spørs vel om han er her så mye, men han pleier vel i Lyn-tråden å skrive lengre innlegg om ståa i Lyn før hver sesong, så kanskje er han innom forumet snart?
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1663

PostPosted: 26.01.2017 13:55    Post subject: Reply with quote

Sagbakken skrøt av botheim på adressa podcast. Helmersen også på vei tilbake.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 26.01.2017 14:02    Post subject: Reply with quote

Har sett litt av Botheim på G15/16-landslaget. 2000-kullet er ikke det mest lovende, men Botheim kan definitivt bli en veldig bra spiss. God avslutter med hode og bein - ganske tilstedeværende fysisk, men ikke like stasjonær som Sørloth. Han er dessuten bedre teknisk.

Virker ha en veldig bra innstilling når det kommer til trening/utvikling, og bare det kommer man jo langt med.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.01.2017 15:37    Post subject: Reply with quote

Botheim skal nå trene med førstelaget tre til fire dager i uka.

- Vi får se hva vi gjør nå; hva som er best. Han har skole og litt annet, så vi må sette oss ned sammen med skoleverket og se hvordan vi løser det på best mulig måte, forklarer Ingebrigtsen.

Les mer: Botheim og Skarsem blir hospitanter
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 29.01.2017 16:20    Post subject: Reply with quote

Hvordan fungerer det i forhold til den nye fraværsgrensa? Får han spesialopplegg?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 31, 32, 33  Next
Page 4 of 33

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb