English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Adam Larsen Kwarasey
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 10.01.2017 20:19    Post subject: Reply with quote

Brøndby kan muligvis have eftergivet nogle krav på Rashani, ellers synes jeg også at én million er i den lave ende.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 10.01.2017 21:43    Post subject: Reply with quote

På den annen side: Når var det egentlig sist klubben tjente penger på en keeper?
Örlund
Lund Hansen
Jarstein
Bråthen
Barli
Hagen
Johnsen
Jamtfall
By Rise
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."


Last edited by gisp! on 10.01.2017 21:48; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2972

PostPosted: 10.01.2017 21:44    Post subject: Reply with quote

1 mill kan umulig stemme. Vi betalte mere enn det i sommer for å hente han. Og han signerte en 4 års kontrakt med oss? Også henta vi han Sarpsborg spilleren for 1,5.

Minimum 5 mill må man forvente, uansett hvor mye han skulle ha sutret.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 10.01.2017 21:52    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
På den annen side: Når var det egentlig sist klubben tjente penger på en keeper?


Godt poeng gisp! Razz Men hva med Lars Hirschfeld? Tjente vi ikke noe på han?

Ellers, ALK. Det kan vel være en mulighet at 1 mill er innledende betaling og at det kan være noe ekstrabetaling for antall kamper spilt osv?
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 10.01.2017 22:01    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Samtidig er han vår eiendom, så han har ikke så mye han skulle ha sagt selv. Eventuell sign on fee må det da delvis være mulig å kreve tilbake.


Enig i det siste, vi får håpe at vi klarte å få på plass en deal med ALK som innebar at han sa fra seg penger, men at hans sutring i media i praksis gjorde at vi måtte slippe han billig er jeg ganske sikker på. Vi er opptatt av god stemning i troppen og da vil vi ikke tviholde på en pottesur gjøk bare for å statuere et eksempel. Konsekvensen av det blir at vi lar han gå billig og det spiller mindre rolle hva vi kjøpte han for (og ingen rolle hva vi betalte for Østbø).
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 10.01.2017 22:32    Post subject: Reply with quote

standarn wrote:
Men hva med Lars Hirschfeld? Tjente vi ikke noe på han?

Ellers, ALK. Det kan vel være en mulighet at 1 mill er innledende betaling og at det kan være noe ekstrabetaling for antall kamper spilt osv?

Om vi tjente noe på Hirschfeld og hvem vi eventuelt tjente dem til ved overgangen til det gjennomkorrupte landet er ikke godt å si. Er litt skeptisk til disse kontraktene som Hoftun kan ha hatt en finger borti.
Rbk.no fortalte i sin tid at Rosenborg ved salg av Hirschfeld til Cluj skulle få:
"1,3 mill. Euro ved signering i tillegg til en videresalgskontrakt [ ... ]
- Det var en fornuftig løsning, i og med at vi har investert mye i Rune Jarstein som ny keeper. [ ... ]
Vi er også godt fornøyd med overgangssummen, sier assisterende sportslig leder Erik Hoftun til RBK.no

Nå skyldte vel Cluj både Hirschfeld og Dorsin en god del penger etter kort tid, men gjorde de opp for seg overfor RBK?

Arason skal også inn på minuslisten. Vi betalte muligens ikke stort for ham da han kom fra Stjarnan, men fikk null da landslagsspilleren gikk på Bosman.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 11.01.2017 14:28    Post subject: Reply with quote

"Nu ser Adam Larsen Kwarasey frem til at skulle træne og vise, hvem han er i Brøndby. Han er indstillet på at være andenkeeper, men hvis chancen byder sig til, så vil han stå klar med handskerne til at gribe den.

- Jeg skal vise til træning, at jeg er klar, hvis chancen kommer. Jeg har spillet professionelt i mange år, så jeg kender gamet. Man er altid lidt ekstra tændt, når man kommer til en ny klub, men man skal være klar fra start, for det kan være at chancen kommer hurtigere, end man havde forventet. Og når den chance kommer, så er jeg helt klar.

Brøndby og Kwarasey har lavet en kontrakt for de næste fire år."

yeah right... jeg spår at han klager innen 3-4 mnd.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 11.01.2017 15:32    Post subject: Reply with quote

Så andenkeeper er ok, men ikke reservekeeper? Måske noen bør købe han en dansk ordbok!
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3748

PostPosted: 11.01.2017 15:35    Post subject: Reply with quote

Rett å slett pinlig det han klarer å lire fra seg med bakgrunn i hans oppførsel mens han var her.
Back to top
View user's profile Send private message
iconbit
Veteran


Joined: 29 Sep 2012
Posts: 1973

PostPosted: 11.01.2017 20:24    Post subject: Reply with quote

varg88 wrote:
iconbit wrote:
Rønnow er bedre enn de danske førstekeepere i Bundesligaen, Jonas Lössl (Mainz) og Martin Hansen (Ingolstadt). Ligaens vel nok bedste keeper efter min mening (foran FCKs/Sveriges førstekeeper Robin Olsen).

Lössl og Hansen har vært ganske svake syns jeg, da er både ALK og ikke minst Andre Hansen klart bedre.

ALK er klart bedre enn flere førstekeepere i Bundesligaen og vi selger ham til under 1 mio. kr. som andrekeeper til en dansk klub.

Høres rett og slett veldig dumt ud? Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3748

PostPosted: 11.01.2017 20:41    Post subject: Reply with quote

Råtne epler kan til og med gies bort. Svært bra at klubben fikk sendt han bort så kjapt.
Back to top
View user's profile Send private message
iconbit
Veteran


Joined: 29 Sep 2012
Posts: 1973

PostPosted: 11.01.2017 22:30    Post subject: Reply with quote

Super at få ham bort, men naivt at tro mannen er mer enn god nok til en liga, hvor Nyland sliter benken.
Back to top
View user's profile Send private message
varg88
Proff


Joined: 31 Aug 2012
Posts: 475
Location: Haldane, New Zealand

PostPosted: 11.01.2017 23:30    Post subject: Reply with quote

Hradecky har vært veldig god, uten tvil en av de bedre keepere i Tyskland. Jeg har pratet med flere Eintracht-fans og de er veldig overrasket at han klarte å erstatte Kevin Trapp på utmerket vis.

Syns Nyland har stagnert siden U21-EM hvor han storspilte, mens ALK hadde gode kamper både i MLS og for Ghana. Men du har sannsynligvis rett, iconbit, han ville slite med å holde nivået i Bundesliga, men det gjør Hansen og Lössl også Wink
Back to top
View user's profile Send private message
iconbit
Veteran


Joined: 29 Sep 2012
Posts: 1973

PostPosted: 12.01.2017 00:44    Post subject: Reply with quote

Hradecky var faktisk god allerede før han kom til Brøndby, og derfor skrev jeg også, at vi burde købe ham. Kun Neuer der får flere stemmer i Bundesligaens officielle afstemningen om beste keeper.

Haha, jeg ved ikke, hvad der er mest usandsynligt: At AKL faktisk var førstekeeper i Bundesligaen eller at Lössl/Hansen dro til Brøndby for at slite benken? "Hakon Opal ville slite i Bundesligaen, men Ørjan Nyland sliter også" er ikke et særlig godt argument for at Opdal er klart bedre enn Nyland Wink
Back to top
View user's profile Send private message
varg88
Proff


Joined: 31 Aug 2012
Posts: 475
Location: Haldane, New Zealand

PostPosted: 12.01.2017 09:56    Post subject: Reply with quote

Sikkert ikke Very Happy

Husker for øvrig at du skrev om Hradecky og du hadde jo fullstendig rett! Klubber som RBK og Brøndby kan være glad at de fikk så gode keepere som han eller Rønnow og Andre Hansen og klarer å beholde dem en stund. Jeg mente bare at Lössl eller Hansen i Ingolstadt ville være en nedgradering men det er egentlig mer sannsynlig at RBK eller Brøndby må nøye seg med dem mens Rønnow og Andre Hansen spiller i Bundesliga Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 12.01.2017 10:15    Post subject: Reply with quote

Setter punktum der.

/thread
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15
Page 15 of 15

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb