English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jacob Vandsø Rasmussen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 18, 19, 20  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 07.01.2017 02:01    Post subject: Reply with quote

For meg virker det ganske klart i det intervjuet med Adressa at Kåre skal satse på Rasmussen som førstevalg og at han er erstatteren til Holmar. Forsvinner Bjørdal tipper jeg det kommer inn en ny backup-spiller til Tore.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 07.01.2017 02:11    Post subject: Reply with quote

Jeg tviler ikke på at du har rett. Vil i så fall tro de kjører samme taktikk som i fjor, satser på Rasmussen fram til sommeren og ser om de når Europa før vurderer da om det er behov for forsterkning. Jeg personlig liker ikke denne transferstrategien. Det gir en økonomisk sikkerhet, men samtidig gjør det oss sårbare. Vi hadde Reginiussen, Holmar og Strandberg, det mener jeg burde være "standarden" for dekningen på midtstopperplassen. Med Rasmussen, Reginussen og eksempelvis Ekong mener jeg stopperposisjonen ville vært optimal. Det gir rom for rullering, skader, ett stortalent og to mer rutinerte stoppere på høyt nivå.

Men men, jeg håper selvsagt strategien lykkes bedre i år.
Back to top
View user's profile Send private message
Tyholt
Senior


Joined: 17 Sep 2016
Posts: 231

PostPosted: 07.01.2017 02:13    Post subject: Reply with quote

Vinduet er vel åpent til 31.3. Man ser fort om Rasmussen har nivået inne. Kan være at man henter en ytterliggere stopper og kvitter seg med Bjørdal innen den tid.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 07.01.2017 02:20    Post subject: Reply with quote

Jeg tipper spillere som Forren og Ekong har vært førstevalg hele veien, men har vært utenfor vår rekkevidde økonomisk. Så da gikk man for en dark horse i stedet. Får bare håpe Thoresen har sett en del kamper med St.Pauli 2 i høst.

Jeg også har tenkt tanken at de gir Rasmussen oppkjøringa og kanskje våren til å overbevise, og heller handler inn en nødvendig forsterkning i sommer om han ikke lykkes. Vi får bare håpe at Tore ikke går på en ny langtidsskade noen dager etter vinduet stenger igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 07.01.2017 03:02    Post subject: Reply with quote

Nivået er det ingen av oss som vet all verden om, så vi får bare gi teamet som hentet ham tvilen tilgode. Det jeg merker meg er at ferdighetsregisteret er veldig spennende. Ro med ball, bra teknisk, og aktiv i det oppbyggende samt spisskompetanse på hodet og bra fot haker av mange bokser hos meg. Farta har vi ikke hørt noe om, men om den også er ok, nærmer vi oss en komplett moderne stopper.

Utrolig spennende virker han i hvert fall, så får vi se kvaliteten når han kommer i gang.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6526
Location: Heaven

PostPosted: 07.01.2017 07:53    Post subject: Reply with quote

Leste en plass at han er ikke sinnsyk rask,Men god til og posisjonere seg og lese spillet.

Ta det med en klype salt,Mange som plutselig kjenner spillern nå så Razz
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 07.01.2017 11:22    Post subject: Reply with quote

Overgangsvinduet i norge åpner i morra, og da er det vel sånn at Bjørdal forsvinner til Brann. De publiserte jo selv etter sesongslutt at ønsker Bjørdal fra Rosenborg, og RBK er villige til å la spilleren gå.
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 07.01.2017 11:56    Post subject: Reply with quote

Brann har alt kjøpt en stopper fra Aafk (Wermgoor ellerno), så Bjørdal går ikke til Brann dette vinduet, med mindre Acosta blir solgt da. Det at overgangvinduet offisielt fortsatt er lukket, er ingen hindring for å signere spillere. De kan bare ikke registreres og spille.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.01.2017 13:27    Post subject: Reply with quote

Nye spillere kan bli brukt i så mange treningskamper man bare vil før overgangsvinduet åpner. Sånn sett kunne man ha ventet med å åpne det til 1. februar. Vi spiller ingen obligatoriske kamper før i april lell.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
trondhb
Veteran


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 1572

PostPosted: 07.01.2017 15:42    Post subject: Reply with quote

Quote:
Rasmussen er mannen som skal inn og fylle hullet er forsvarsrekka etter salget av Hólmar Örn Eyjólfsson til Maccabi Haifa.

– Jeg håper at Jacob kan gå rett inn og erstatte Hólmar. Men det vet man aldri. Vi kunne hentet en spiller til ti millioner uten å være sikre på det. Likevel lener jeg meg tilbake og føler at vi har kontroll. Vi lever godt med de midtstopperne vi har nå. Jeg er trygg på at Jacob er så god at vi ikke leter lenger, sier han.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 07.01.2017 15:59    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
Leste en plass at han er ikke sinnsyk rask


Det var det du sa før hurtighetstrening med Vebjørn Rodal.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 07.01.2017 21:06    Post subject: Reply with quote

Willoch wrote:
Tore,jacob, jørgen og marius er dette midtstopperne?


Det er ikke utopisk å tenke seg at Vilhjálmsson også kan steppe inn dersom forfallet blir for stort.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
iconbit
Veteran


Joined: 29 Sep 2012
Posts: 1973

PostPosted: 07.01.2017 21:30    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
Dette skal være, etter Rosenborg sitt syn, nordens største midtstoppertalent. Bedre enn Grønner, Yttergård Jensen o.s.v...

Hvordan vurderes, efter Rosenborg sit syn, Andreas Christensen? Der er budt 175 mio kr for Chelsea-stopperen, der er blevet linket til Bayern München og Barcelona.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6526
Location: Heaven

PostPosted: 07.01.2017 22:08    Post subject: Reply with quote

Andreas Christensen tror jeg også er nordens største midtstopper talent ja Razz
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Jolern
Proff


Joined: 11 Mar 2016
Posts: 271

PostPosted: 07.01.2017 22:14    Post subject: Reply with quote

Andreas Christensen?
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6249
Location: Skottland

PostPosted: 08.01.2017 01:09    Post subject: Reply with quote

Christensen er jo allerede Nordens beste midtstopper, så det kan jo være at det er vanskelig å kalle han et talent (selv om han utvilsomt kan ta enda et par, tre, fire steg).

Så Rasmussen må heller sammenlignes med andre nittenåringer på reservelag rundt omkring i Europa. Jeg har ikke kunnskaper om han er bedre enn disse.

Men jeg vet at en norsk nittenåring på reservelaget til en engelsk klubb ville vært langt utenfor vår rekkevidde. Så jeg tar dette som et tegn på at Rosenborg er et sterkere navn i Danmark enn i Norge.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 08.01.2017 01:33    Post subject: Reply with quote

Norge står generelt veldig svakt blant (unge) norske spillere, selv om en del lag beviselig både er en god utviklingsarena og et springbrett. Det er liksom så mye gjevere å spille andrelagsfotball nedover i divisjonene i større fotballnasjoner eller slite benk i Nederland, Belgia og Polen enn å spille i et norsk lag med utviklende filosofi. Så er det liksom siste utvei og nærmest en falitterklæring å komme krypende tilbake (til Molde) tidlig i tjueårene.

Jeg skal ikke bli helt Eggen, men fryktelig mange stikker fra Norge ved første anledning i stedet for å fortsette utvikling i trygge rammer, noe som langt fra alltid er klokt. Jeg synes Eliteserien har et ufortjent dårlig rykte blant unge norske spillere, selv om jeg selvfølgelig forstår at ambisjonene er større for talentene. Alt til sin tid!
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 08.01.2017 10:34    Post subject: Reply with quote

Gleder meg stort å høre hvordan et dansk stortalent uttaler seg om RBK og gleder seg over muligheten til å få spille her. Det å gi spillere sjanse til å utvikle seg og kanskje få fart på karriæren gir god signaleffekt.

Vi får håpe ingen reflekterer noe sørlig over at RBK ikke har klart å utvikle en eneste toppspiller siden Ivers den eldre og Bratseth. Noen har spilt litt på høyt nivå ja, men i den store sammenhengen har de ikke vært store navn i fotballen.

Jeg tror det mye diskuterte fokuset på "garderobekultur" også kan være et pluss når man forhandler med denne typen spillere. Man gir sikkert slipp på noen potensielle supertalenter, men i det store og hele setter nok mange pris på at det er trivelig på jobben.

For øvrig tenker jeg at man trenger en midtstopper til. LB har vel diskutert seg ut av rbk-trøya, slik jeg ser det, og bør finne seg ny klubb. Alternativt kan vi låne han ut til Kr. sund.
Back to top
View user's profile Send private message
iconbit
Veteran


Joined: 29 Sep 2012
Posts: 1973

PostPosted: 08.01.2017 11:21    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Christensen er jo allerede Nordens beste midtstopper, så det kan jo være at det er vanskelig å kalle han et talent (selv om han utvilsomt kan ta enda et par, tre, fire steg).

SÃ¥ hverken Christensen (1996) eller andre nominerede til "Golden boy" kan kaldes et talent?
robbie wrote:
Så Rasmussen må heller sammenlignes med andre nittenåringer på reservelag rundt omkring i Europa. Jeg har ikke kunnskaper om han er bedre enn disse.

Rasmussen er bestemt ét af de største midtstoppertalenter i Danmark. Jeg er - både som dansker og Rosenborg-fan - glad for at se ham i Rosenborg-dragten. Men vi må kunne sammenligne ham med jævnaldrende midtstoppere med erfaring på højeste nivå, fx Sørensen (1996, Red Bull Salzbrug, 6 a-kampe), Andersen (1996, Twente, 35 a-kampe) og Skovgaard (1997, FCN, 33 a-kampe). Den sammenlingning er vanskelig at foretage, før vi har set Rasmussen få a-kampe for Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 08.01.2017 12:10    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:

Vi får håpe ingen reflekterer noe sørlig over at RBK ikke har klart å utvikle en eneste toppspiller siden Ivers den eldre og Bratseth. Noen har spilt litt på høyt nivå ja, men i den store sammenhengen har de ikke vært store navn i fotballen.


Roar Strand, Erik Hoftun, Ørjan Berg, Bent Skammelsrud, John Carew og Jan Derek Sørensen kunne alle spilt for hvilken som helst klubb i Europa om de hadde forlatt RBK da de var på sitt beste.
Back to top
View user's profile Send private message
Noah FC
Rutinert


Joined: 27 Aug 2012
Posts: 530
Location: Namsos

PostPosted: 08.01.2017 12:20    Post subject: Reply with quote

iconbit wrote:
Rasmussen er bestemt ét af de største midtstoppertalenter i Danmark. Jeg er - både som dansker og Rosenborg-fan - glad for at se ham i Rosenborg-dragten. Men vi må kunne sammenligne ham med jævnaldrende midtstoppere med erfaring på højeste nivå, fx Sørensen (1996, Red Bull Salzbrug, 6 a-kampe), Andersen (1996, Twente, 35 a-kampe) og Skovgaard (1997, FCN, 33 a-kampe). Den sammenlingning er vanskelig at foretage, før vi har set Rasmussen få a-kampe for Rosenborg.

Fornuftig og godt forklart Iconbit! Han har noen å måle seg opp imot som har vært på et annet nivå å allerede prestert! Tommel'n opp!
_________________
Ja. D va d da. Sei d.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 08.01.2017 13:13    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:


Roar Strand, Erik Hoftun, Ørjan Berg, Bent Skammelsrud, John Carew og Jan Derek Sørensen kunne alle spilt for hvilken som helst klubb i Europa om de hadde forlatt RBK da de var på sitt beste.


Dette minner meg om nestsistesiden i Donald og "finn en feil"-oppgave.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6249
Location: Skottland

PostPosted: 08.01.2017 13:44    Post subject: Reply with quote

Det er jo fem feil, siden bare Roar er fra Trondheim.
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 09.01.2017 12:27    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
Roar Strand, Erik Hoftun, Ørjan Berg, Bent Skammelsrud, John Carew og Jan Derek Sørensen kunne alle spilt for hvilken som helst klubb i Europa om de hadde forlatt RBK da de var på sitt beste.


Gode spillere. Jeg vurderte å ta med Carew på lista, men synes ikke RBK skal ta æren for å ha utviklet han all verden. De andre var gode, men ikke på øverste hylle. Det er forskjell på å spille i Real Madrid og Tottenham.

Blir uansett bare synsing, men det er veldig mange eksempler på at sentrale spillere fra gullgenerasjonen falt igjennom når de skulle prøve seg ute. Skammelsrud hadde ikke spesielt stor suksess som utenlandsproff for å si det slik, og ja han prøvde seg mens han var på sitt beste. Dette var spillere som var veldig avhengige av Eggenfotball. Du kan jo sjekke landslagskarriæren til Hoftun for eksempel, ikke elendig - men det var til og med norske spillere som lå foran.

Poenget er at det å signere for RBK, historisk sett ikke setter all verden fart på karrieren. De fleste spillerne må innom B-klubber før de eventuelt kan gå til superklubbene, og det er få eksempler på RBK- spillere som har preget internasjonal fotball.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 09.01.2017 12:32    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:


Poenget er at det å signere for RBK, historisk sett ikke setter all verden fart på karrieren. De fleste spillerne må innom B-klubber før de eventuelt kan gå til superklubbene, og det er få eksempler på RBK- spillere som har preget internasjonal fotball.


Mye av grunnen til dette er selvsagt at de beste ble værende i RBK gjennom karrieren.

At Skammelsrud slet i Tyskland har han selv sagt henger sammen med personlige årsaker.

Men dere skal slite med å argumentere på en måte som holder over barneskolenivå for å påstå at spillere på et lag som når kvartfinale i CL, som rundspiller topplag fra Portugal, Tyskland og Nederland ikke ville klart seg greit for topplag ute i Europa.

Men bortsett fra Carew (som av en eller annen grunn ikke var RBK-spiller for enkelte) så er det bare de 4 månedene Skammelsrud var i Tyskland vi kan diskutere - de beste spilte sine beste år i RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 18, 19, 20  Next
Page 7 of 20

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb