English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jacob Vandsø Rasmussen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 18, 19, 20  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.01.2017 21:28    Post subject: Reply with quote

Trener Kåre Ingebrigtsen har lenge vært ærlig på at han konkret jaktet på en venstrebeint stopper. En – ifølge Bruttern selv – så vanskelig oppgave at han søkte hjelp hos sjefspeideren for Manchester City.

–Etter å ha lett lenge, ringte jeg City og lurte på de kunne hjelpe meg med å finne en venstrebeint midtstopper. Sjefspeideren flirte av meg. City klarer ikke å finne det selv, sier han – og presiserer at City selvsagt leter på en helt annen hylle i fotballspillerbutikken enn Rosenborg.

Så fornøyd er Ingebrigtsen med fangsten sin, at han nå avslutter søket etter flere stoppere.

Rasmussen er mannen som skal inn og fylle hullet er forsvarsrekka etter salget av Hólmar Örn Eyjólfsson til Maccabi Haifa.

– Jeg håper at Jacob kan gå rett inn og erstatte Hólmar. Men det vet man aldri. Vi kunne hentet en spiller til ti millioner uten å være sikre på det. Likevel lener jeg meg tilbake og føler at vi har kontroll. Vi lever godt med de midtstopperne vi har nå. Jeg er trygg på at Jacob er så god at vi ikke leter lenger, sier han.

Rasmussen kjenner godt til Rosenborgs tidligere hell med å hente danske stoppere, og har selvtillit nok til å «dra på» litt.

– Jeg kjenner til både Kris Stadsgaard og Jim Larsen, og vet at begge gjorde det godt her. Jeg kan godt tenke meg å bli den tredje danske stopperen som gjør suksess i RBK. Jeg skal bevise at jeg er god nok hver eneste dag på trening, og gjøre jobben min skikkelig. Jeg vil spille med det samme, sier han.

Les mer: Nå er jakten på ny midtstopper avsluttet

Får vel tro Ingebrigtsen på at det nå blir full tillit til Rasmussen.

Held og lykke, Jacob!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 06.01.2017 21:36    Post subject: Reply with quote

I likhet med de fleste som har kommentert, tror jeg det er utviklingspotensiale her. Rask, ballsikker og 190 cm allerede. Spennende å se hvor høy han blir Wink
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 06.01.2017 21:38    Post subject: Reply with quote

Tror ikke han var så rask, var han det da?

Kanskje 1250 cm til slutt. Det er mulig.
Back to top
View user's profile Send private message
tombur
Rutinert


Joined: 09 Aug 2012
Posts: 980
Location: PÃ¥ ryggen til hesten

PostPosted: 06.01.2017 21:43    Post subject: Reply with quote

Om han er ment til å være Eyolf sin erstatter så bygger Rosenborg ned stallen. Når de attpåtil ikke leter etter flere må jo dette i tillegg bety at Bjørdal blir og er i i bakhånd. Dette stinker. Og jeg som ville ha en Selnæs-erstatter.... Det kommer jo aldri til å skje, det bygges bare nedover.
_________________
rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit!
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 06.01.2017 21:48    Post subject: Reply with quote

Står jo tydelig at de prøver, men alle på lista som beviselig var gode nok har minst 8 mill i netto årslønn. Litt vanskelig da.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
tombur
Rutinert


Joined: 09 Aug 2012
Posts: 980
Location: PÃ¥ ryggen til hesten

PostPosted: 06.01.2017 21:51    Post subject: Reply with quote

Det er helt greit for min del om klubben vet at talentet er så stort at han ikke vil gjøre seg bort. Men Bjørdal er fortsatt en alt for dårlig back-up, samme med Skjelvik..... Det må finnes en eller annen stopper ett eller annet sted til en overkommelig sum som er en bedre utfordrer til en av stopperplassene.
_________________
rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit!
Back to top
View user's profile Send private message
Tyholt
Senior


Joined: 17 Sep 2016
Posts: 232

PostPosted: 06.01.2017 21:52    Post subject: Reply with quote

In KÃ¥re we trust!

Tror han kan være vel så god som Holmar etter noe tid i rollen. Spennende at vi satser ungt. Vi må nok forvente noe ustabilitet mtp at han er så ung, men med den selvtilliten han viser har jeg en meget god magefølelse.

Vi bør omskolere Skjelvik til 100% stopper, har godt stopper potensiale mtp hurtighet.

Vi satser noe risikabelt her, men klaffer det kan det bli solid.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnnyCash
Rutinert


Joined: 25 Oct 2010
Posts: 531
Location: All over the place

PostPosted: 06.01.2017 22:26    Post subject: Reply with quote

Når man vinner ligaen så suverent, så går det an å risikere litt. Den eneste måten vi kan komme oss ut i Europa er om vi får frem talenter. Vi har ikke råd til annet.

Og med 32 U-kamper for Danmark, så har jeg en mistanke om at han er ganske god, også.

Folk har klaget i 2 år på at Kåre ikke slipper til talenter, så synes ikke man skal klage nå. Han er riktig nok ikke lokal, men han har utvilsomt et videresalgspotensial. Det er vel også et av de viktigste kriteriene for spillerkjøp, med mindre spilleren er en toppspiller i norsk målestokk.
_________________
I'm the man in black
Back to top
View user's profile Send private message
ricko11
Rutinert


Joined: 03 Aug 2012
Posts: 994
Location: Nidaros

PostPosted: 06.01.2017 22:26    Post subject: Reply with quote

Å spille med Skjelvik i sentrallinja er risikosport, spesielt når Konradsen ikke er særlig stø på labben heller. Lukter mye balltap når vi møter høyt press. En stopper som faktisk kan fungere som SM når vi eier ball vil gi en ny dimensjon. I de tilfellene kan Skjelvik kanskje fungere som makker med fokus på å løpe opp motstanderens bakromsspillere.

Har troen på en ung spillende stopper. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.01.2017 22:38    Post subject: Reply with quote

„Es war mein ausdrücklicher Wunsch, nach Trondheim zu wechseln, da ich auf meiner Position keine Möglichkeiten sehe, ausreichend Spielzeiten zu bekommen. Ich bin St. Pauli dankbar, dass mir keine Steine in den Weg gelegt wurden und drücke der Mannschaft von Norwegen aus die Daumen, dass sie den Klassenerhalt schafft.“

Mehr lesen: Jacob Rasmussen wechselt mit sofortiger Wirkung zu Rosenborg Trondheim

Übersetzung à la tysk B-språk - slett ikke ordrett, men "my meaning is good":

- Jeg hadde et oppriktig ønske om å dra til Drontheim, fordi jeg ikke så muligheter for å få tilstrekkelig spilletid i min posisjon. Jeg er derfor takknemlig for at St. Pauli ikke la noen hindringer i veien. Jeg krysser fingrene fra Norge for at de beholder plassen.

TomH wrote:
Har selv sett det skrevet at han har vært tatt ut på A-landslaget, men ikke fått kamp.


Hva i all verden mener du? Du videreformidler bare et rykte?

Fins ingen tegn på at han har vært i tatt ut på A-landslaget eller ligalandslaget.

Sylta wrote:
Foreligger det en risiko for at en videresalgsklausul eller tilbakesalgsklausul er med i avtalen?


Det er stor sjanse for at St. Pauli skal ha en andel av netto videresalgsbeløp - ikke Hoftun-brutto - spesielt om de har latt ham gå billig. Føler ikke dette er noe dramatisk eller risikabelt.

Jeg greier ikke å se for meg at RBK har gått med på tilbakesalg for bestemt beløp. Føler sånt er mer spansk eller italiensk. Er dette vanlig i Tyskland?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hulken
Rutinert


Joined: 20 Dec 2016
Posts: 778
Location: T-Town

PostPosted: 06.01.2017 22:42    Post subject: Reply with quote

Haha! Han prater som om han var 30 år. Det kan jeg like. Virker som en spiller med mye selvtillit, og som tidlig kan ta litt ansvar der bak. Er dog litt usikker på nivået, men skal gi han en sjanse.

Velkommen skal du være, herr danske!
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2314

PostPosted: 06.01.2017 23:07    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Vedr uttak til A-landslagstropp:
Har selv sett det skrevet at han har vært tatt ut på A-landslaget, men ikke fått kamp.


Hehe det er mulig du har sett dette skrevet men mest sannsynlig er kilden din 'hello' sitt innlegg på side 1 av denne tråden. Tror heller det refereres til at han har vært tatt ut troppen til St Paulis a-lag to ganger uten å få spille.
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2068

PostPosted: 06.01.2017 23:07    Post subject: Reply with quote

Virker som en fornuftig gutt dette. Så får vi huske når sesongen starter at en 19 åring sjelden er stabil i spillet sitt, vil nok svinge kraftig. Spent på om hvordan han tåler hardkjøret til Kåre, men det trenes vel hardt i tysk fotball selv om jeg får en slags Reeperbahn følelse sv St Pauli, er det ikke en litt bohemaktig klubb i tysk målestokk ?
Få inn Jevtovic + ett scoop til nå så blir det bra.
Kåre kunne vel lånt en cityspiller?
Back to top
View user's profile Send private message
Sletto
Proff


Joined: 15 Jan 2013
Posts: 335

PostPosted: 06.01.2017 23:32    Post subject: Reply with quote

Er vel St Pauli som er 100% supportereid?
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 06.01.2017 23:34    Post subject: Reply with quote

Spennende - tipper han her spiller CL- kvallik for oss i år.

Imponert over at Messi klarte å holde tett og ikke røpte han før alt var på plass.

Nå gleder jeg meg til å se hvem som blir midtbanegeneral neste år!
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1663

PostPosted: 06.01.2017 23:48    Post subject: Reply with quote

Tore,jacob, jørgen og marius er dette midtstopperne?
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.01.2017 23:55    Post subject: Reply with quote

Sistnevnte tror han får spille på midtbanen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1663

PostPosted: 06.01.2017 23:58    Post subject: Reply with quote

Skal vi beholde bjørdal da? TYNT.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 07.01.2017 00:05    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Tror ikke han var så rask, var han det da?

Vil ikke gjøre seg bort i løpsdueller.
I Schalke (U19) har han faktisk også spilt venstreback i hvert fall i tre kamper i UEFA Youth League.
Korte glimt av ham (nummer 3) etter rundt 30 sekunder og ca 1.40 her.
Presser omtrent på dødlinja til motstanderen i den første situasjonen før han legger inn.
Løper uanstrengt opp en kontring for å dekke rom i den andre.
Skal sannelig se han kan bytte posisjon med Skjelvik i løpet av kamper for å forvirre. Razz


_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 07.01.2017 00:39    Post subject: Reply with quote

Er nok blitt vant til å trene med intensitet i Tyskland.
Fra dbold.dk, (tilfeldigvis het journalisten Lasse Nielsen):

"– Jeg kunne mærke, at mentaliteten var lidt anderledes. Hernede gøres det på den tyske måde, hvor alt er meget professionelt, og hvor man virkelig går til stålet til træning. Der er en lidt speciel vinderholdsmentalitet, som vi ikke har på samme måde i Danmark.

[ ... ] Men jeg vil sige, at der er mest forskel på træningen, hvor den hernede er meget mere intensiv. Hvis du sløser i det, bliver du bare taget af holdet. Sådan er det ikke altid helt i Danmark."

_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 07.01.2017 00:44    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:
TomH wrote:
Vedr uttak til A-landslagstropp:
Har selv sett det skrevet at han har vært tatt ut på A-landslaget, men ikke fått kamp.


Hehe det er mulig du har sett dette skrevet men mest sannsynlig er kilden din 'hello' sitt innlegg på side 1 av denne tråden. Tror heller det refereres til at han har vært tatt ut troppen til St Paulis a-lag to ganger uten å få spille.


Kan bekrefte at jeg leste feil før jeg skrev det første innlegget mitt, trodde jeg leste to uttak til a-landslagstroppen, men det var a-lagstroppen til St.Pauli. Gikk litt fort i svingene.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 07.01.2017 01:02    Post subject: Reply with quote

Når journalister skriver at han tidligere er omtalt som "wonderkid" (uten å kildebelegge påstanden) så mener de kanskje at en journalist i Express i mars 2013 skrev dette:
Quote:
MANCHESTER UNITED could be set to make a move for Denmark wonderkid Jacob Rasmussen after handing him a week's trial.

_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4684

PostPosted: 07.01.2017 01:52    Post subject: Reply with quote

Jeg er fornøyd. Virker som spilleren har stort potensial. Håper han er moden nok til Europa også, ikke bare TL.

Litt farlig at Kåre lener seg tilbake. Med Tore's skadehistorikk vil jeg ikke være fornøyd med ha Skjelvik på midtstopperplassen. Altfor risky.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 07.01.2017 01:56    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:

Så fornøyd er Ingebrigtsen med fangsten sin, at han nå avslutter søket etter flere stoppere.

Jeg både håper og tror Bjørdal forsvinner, da blir de nødt til å hente en ny stopper. Talentet til Rasmussen kan være helt enormt det altså, men å gå inn i en sesong der vi skal til Europa med en spiller uten erfaring på toppnivå, uten at Holmar erstattes med en mer rutinert spiller, nekter jeg at selv KI er helt overbevist om. For KI handler det nok mer om kvantitet, ved at de nå har fire spillere med Skjelvik som stopper og at Gersbach vil få tillit på venstrebacken, enn at man er sikre på at Rasmussen har kvaliteten som skal til, før han i det hele tatt har sett han i aksjon.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 07.01.2017 02:00    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Jeg er fornøyd. Virker som spilleren har stort potensial. Håper han er moden nok til Europa også, ikke bare TL.

Litt farlig at Kåre lener seg tilbake. Med Tore's skadehistorikk vil jeg ikke være fornøyd med ha Skjelvik på midtstopperplassen. Altfor risky.


Enn så lenge har vi fortsatt Bjørdal (selv om jeg helst skulle sett ham laaangt borte) og da er det ikke vits i å fylle opp for mye. Vi kan bare ha 25 registrerte spillere til serien og da er det ikke vits i å fylle opp med ytterligere benkeslitere så lenge vi skal ha bra nok (ikke egentlig) reserve i Egersundingen.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 18, 19, 20  Next
Page 6 of 20

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb