English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Marius Lundemo
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 26, 27, 28  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 20.12.2016 21:34    Post subject: Reply with quote

Og ikke minst bortkastet tid.
_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 20.12.2016 21:35    Post subject: Reply with quote

Sant nok, men han har har tidligere fått meget rosende omtale, så noe må det jo være.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 20.12.2016 22:01    Post subject: Reply with quote

Han er et talent, og kan sikkert bli god med riktig oppfølging. Men jeg hadde heller tatt en mer etablert spiller inn til den sentrale midtbanerollen hvor det hadde vært større sannsynlighet for suksess til tross for en dyrere prislapp. Europeisk toppfotball utvikler seg i rekordfart, og vi har desverre dårlig tid. Vi får håpe prosjekt Lundemo blir en suksess.
_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
JohnnyCash
Rutinert


Joined: 25 Oct 2010
Posts: 531
Location: All over the place

PostPosted: 20.12.2016 22:21    Post subject: Reply with quote

De ønsker/håper vel å fortsette med å hente gratis og selge for 10 mill +
_________________
I'm the man in black
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3592

PostPosted: 20.12.2016 22:44    Post subject: Reply with quote

Jonas wrote:
Forsiktig optimist. Lav risiko, potensielt høy oppside. Men; hva er egentlig Lundemos spisskompetanse(r)? Virker som en grei all-rounder på det meste. Vi trenger ikke flere av dem.


Dødballfoten hans må nesten være den største spisskompetansen etter hva jeg har sett. Både frispark og cornere blir slått hardt og presist.

Vi trenger absolutt en bedre høyrefot på dødball enn Mike Jensen.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 17 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 20.12.2016 23:30    Post subject: Reply with quote

Alle må jo være enig om at dette bra bissniss? Smile

Norsk, ung, talentfull og gratis. Slik driver man butikk!
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 20.12.2016 23:52    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Har vi hentet en ung norsk spiller med uforløst potensialet?? Nei Nei Nei! Og atpåtil kom han billig? Skandale jo! Dette kan bare gå den veien høna sparker....


Sist gang vi kjøpte en uglamorøs søring til en billig penge til høylytt syt og gnæl var vel Strandberg, og det gikk jo greit?
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 21.12.2016 00:17    Post subject: Reply with quote

HÃ¥per du ser at han er sarkastisk.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 21.12.2016 00:30    Post subject: Reply with quote

Seff. Jeg siterte han fordi jeg følte at han oppsummerte tonen i debatten, ikke fordi jeg ble provosert av hva som er en ganske treffende observasjon.
Back to top
View user's profile Send private message
Hulken
Rutinert


Joined: 19 Dec 2016
Posts: 778
Location: T-Town

PostPosted: 21.12.2016 00:54    Post subject: Reply with quote

"Problemet" er om SiB, Kåre og Co. Tror Lundemo er forsterkningen på midten som skal ta oss til Europa og slår seg til ro med han. Er veldig for en gratis lovende spiller, men det burde ikke gå på bekostning av en ballsentral noen hakk over Konradsen, og ikke minst om Midtsjø skulle forsvinne.
Dette burde ikke være "I forkjøp" handelen ved et evt. Midtsjøsalg, slik Konradsen var for Selnæs.
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 21.12.2016 02:17    Post subject: Reply with quote

Kjeks + potensiale + ung = stallfyll!

Dette er nok ingen spiller som man forventer at skal ta oss til e-cup. Dette handler nok mest om den utvidede stallen, og at han har de rette 'antennene' for resten av spiller-gruppen. Skulle han vise seg å være god nok, ja da er det nok et geni-trekk av sportslig avdeling. Skulle han floppe, er det nok ingen som rynker på nesen da han var et wild-card, og at han kom gratis. Ingen risiko overhodet.

Det er når propellene på laget eventuelt forsvinner, og kanskje en eller to andre til i elleveren (som Eyjólfsson), vi snakker om forsterkninger. Disse spillerne må altså erstattes, selvfølgelig, og de bør da helst være så gode at de forsterker laget fremfor spillerne som da har blitt profesjonelle. I tillegg forventer man vel et par spillere til inn i laget - gode nok til å heve laget ytterligere.

Spørs om Bjørnebye og Thoresen har kontroll.
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 21.12.2016 22:08    Post subject: Reply with quote

Attaboy og andre:
Kommentarer som "spilleren som tar oss ut i Europa" er fryktelig dum og uvitende!

Spilleren som tar RBK ut i Europa har ikke RBK råd til og det finnes ikke mange som "egenhendig" tar en liten parentes som RBK ut i Europa.

Dette har selvfølgelig de ansvarlige for spillerlogistikk på Brakka forstått. De gjør det eneste som er rett - for øyebliket, bruker tid og bygger sakte opp. Det viktigste for klubben er faktisk, som en annen nevnte for noen dager siden, at bunnivået må heves. Dette må gjøres FØR de virkelig gode spillerne kan hentes. Årsaken er at om laget er ujevnt fordelt vil de få spillerne som drar hovedlasset bli kjøpt opp fra konkurrerende lag og da forsvinner grunnlaget for videre suksess.

Om bunnivået er høyt nok vil ikke enkeltspillere skape like dype sår, når de forsvinner. Konsekvensene blir ikke like store fordi laget uansett har et høyt nivå - ved at bunnivået er høyt. Svært gode enkeltspillere som da kommer inn blir bare en bonus, men ikke noe laget er avhengige av.

Til slutt,
den viktigste årsaken til RBKs suksess blir stadig utelatt: Samhandlingen i systemet. Dette er den viktigste enkeltårsaken. Samhandling i systemet er en viktigere årsak til suksess, enn gode enkeltspillere!! Når det gjelder nye spillere virker det som om det er mange surkete små barn her, som bare ønsker seg mer - og som aldri blir fornøyde. Realiteten er at den eneste sikre veien for suksess til RBK er gjennom samhandling i system.

God natt, god jul og et godt nytt år.
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 21.12.2016 22:44    Post subject: Reply with quote

Setter pris på at du underviser oss, TomH! Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 21.12.2016 23:06    Post subject: Reply with quote

Kule greier TomH, synd du ikke nevner noe om hvordan akkurat Lundemo kan være av del av det maskineriet som tar oss til Europa. Greit nok at samhandling og komplementære ferdigheter er viktigst, men det må da være en viss kvalitet på det vi henter også! Ellers kan vi begynne å hente Moldskred, Høiland og Olsen igjen.
_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
Hulken
Rutinert


Joined: 19 Dec 2016
Posts: 778
Location: T-Town

PostPosted: 21.12.2016 23:12    Post subject: Reply with quote

Quote:
Det viktigste for klubben er faktisk, som en annen nevnte for noen dager siden, at bunnivået må heves. Dette må gjøres FØR de virkelig gode spillerne kan hentes. Årsaken er at om laget er ujevnt fordelt vil de få spillerne som drar hovedlasset bli kjøpt opp fra konkurrerende lag og da forsvinner grunnlaget for videre suksess.


Er delvis enig, mener dog at å heve bunnivået ikke skal gå på bekostning av å svekke førsteelveren. Det var ikke et sterkt bunnivå som tok oss til CL på 90-tallet. Det var et sterkt kollektiv i sammenheng med at hver enkelt spilte oppimot toppnivået(som var høyt ift. bunnivå) når det gjaldt som mest.

Greit, vi kan ikke erstatte en Selnæs med en som er bedre i samme posisjon. Vi fikk derimot en god slump penger som burde brukes på å oppgradere andre lagdeler, noe vi til en viss grad har gjort.

Det jeg er redd for, er at dette Lundemo kjøpet er et "i forkant kjøp" for en Midtsjø som muligens kan forsvinne. Etter min mening er dette en soleklar nedgradering. Jeg er dog veldig for at Lundemo er en "gratisløsning" som ikke lager like store hull i midtbanen vår når en av de 3 faste ikke spiller, slik som Gudi eller Stamnestrø gjør.

En fullgod erstatter for Midtsjø ser jeg på som mye enklere enn for Selnæs. Vi må da naturligvis se litt utenfor norges grenser. En ny Sapara hadde ikke vært å forakte.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.12.2016 18:32    Post subject: Reply with quote

Fagermo bekrefter at Odd var interesserte, men hevder Martin Broberg var øverst på ønskelista til jul:

- Han har hele tiden vært vårt førstevalg, men samtidig jobbet vi med Torgeir Børven spesielt, hvis dette ikke skulle gå, og Marius Lundemo som et tredje alternativ. Børven er fortsatt i kontrakt med Twente, og det hadde tatt tid for å fått dette til, spesielt når vi ville hente ham som indreløper. Lundemo gikk til Rosenborg, så jeg ble glad da Martin sa ja til oss, sier treneren.

Les mer: Her er Odds nye spiller
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 23.12.2016 10:05    Post subject: Reply with quote

Problemet med akkurat Lundemo, med det siste tiårets Rosenborg-tankegang friskt i minne, er at man overhodet ikke kan føle seg sikker på at det er ferdighetene og kvaliteten til spilleren Marius Lundemo som er hentet, og ikke det genetiske materialet til 'guten te'n Harald' som liksom må få en sjanse til å prøve seg.

Det ville være naivt å tro at vi med en enkelt treneransettelse har fjernet alle spor av selvtilfredshet og nepotisme i klubben, og sånne signeringer gjør at man blir litt mistenksom.

Sånn bortsett fra det er vel Lundemo kanskje en spilletype vi har savnet litt - en mer tydelig og utpreget sentral i midtbanetreeren; man skal også huske at for å lykkes hos oss bør man nesten være såpass god teknisk og taktisk at man vurderes for eksempel som 10-er i en svakere klubb. Spørsmålet blir jo om Lundemo er god nok til å være førstevalg nå, eller om han skal bygges opp fysisk som rotasjonsspiller bak et mer åpenbart førstevalg.

Jeg mener fullt og fast at vi behøver en litt mer 'ferdig' spiller med et høyere teknisk nivå dersom Midtsjø går nå, vi kan ikke bygge ned kvaliteten på midtbanen vår to år på rad. Dersom dette skjer vil Lundemo være en utmerket signering for bredden på midten, og en mulig arvtaker i rollen.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 23.12.2016 10:17    Post subject: Reply with quote

Forstår jeg deg riktig i at du ikke tenker at vi trenger å kjøpe inn en spiller som skal være Midtsjøs erstatter om han drar? Jeg ser gjerne Konradsen som indreløper framover. Vi får vel også godt med penger for Midtsjø. Tror og håper at det kommer inn en storfisk hvis/når han drar.
Når det gjelder Lundemo så tror jeg at han kan trenge litt tid for å komme seg inn i systemet, slik vi har sett med YEDL tidligere.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 23.12.2016 10:29    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Problemet med akkurat Lundemo, med det siste tiårets Rosenborg-tankegang friskt i minne, er at man overhodet ikke kan føle seg sikker på at det er ferdighetene og kvaliteten til spilleren Marius Lundemo som er hentet, og ikke det genetiske materialet til 'guten te'n Harald' som liksom må få en sjanse til å prøve seg.


Jeg mener at RBK definitivt bør ha alle de trønderne vi kan få på laget, såfremt de har noe der å gjøre. Derfor bør vi i det minste hente inn de som er aktuelle for å se om vi kan få dem til å passe inn. Det kan hende Lundemo ikke vil bli helt god nok, men jeg mener det er riktig å prøve - i alle fall så lenge økonomien er fornuftig.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 23.12.2016 11:01    Post subject: Reply with quote

haavarl: Jeg er for så vidt enig i at 'trønder' kan være en edge hvis det står mellom to jevngode spillere/trenere/ansatte. Problemet mitt er når 'Lundemo' er den edgen (eller Sørloth, Henriksen, Brattbakk, Iversen, Eggen etc etc), uten at jeg skal påstå at det er tilfelle her.

Det er dog et viktig prinsipp her at vi skal være ganske trygge på at spilleren har potensialet til å være i elleveren vår hvis de slår til - vi kan ikke kjøpe og lønne folk som har null mulighet til å være mer enn backup - trønder eller ei (se: Stamnestrø). Det er dyrt, det er dumt, det er dårlig butikk. De må altså ikke bare kunne klore seg fast i treningsgruppa uten å være en stående vits, men ha noe spesifikt vi tror de kan gi oss. Jeg tror Lundemo har muligheten, forutsatt bedring av skadesituasjonen og evnen til å heve seg med bedre treninger - forhåpentligvis har RBK faglig grunn til å føle seg sikrere enn jeg gjør.

SwagOla: vi har allerede Midtsjøs erstatter i Konradsen, men vi mangler fortsatt Selnæs sin erstatter. Så vi trenger en ny spiller som går inn og hever kvaliteten på midtbanen dersom Midtsjø forsvinner (og egentlig uansett) - det er veldig usannsynlig at skadeplagede Lundemo har tempoet i beina eller hodet til å gå direkte fra Lillestrøm og inn i vår mest utfordrende rolle i løpet av denne sesongen. Neste sesong: hvem vet?
Back to top
View user's profile Send private message
kris0stby
Veteran


Joined: 08 Dec 2008
Posts: 1559

PostPosted: 23.12.2016 13:48    Post subject: Reply with quote

zap, du ordsetter en frykt jeg tror vi alle kjenner på. Jeg velger dog å stole på at den nye ledelsen i klubben har observert og lært av de feilene som har blitt gjort. Ja, det er naivt, men det gjør det lettere å sove om nettene.
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 23.12.2016 19:48    Post subject: Reply with quote

Zaphod81 uttrykker mine bekymringer for Lundemo-signeringen på utmerket vis. Håper han blir kvitt skadene og klarer å bygge videre på det potensialet han har, selv om han er sønnen til han Harald.
Tror ikke akkurat han liker det kallenavnet, håper han derfor bruker det som inspirasjon til å yte ekstra.

Haavarl, Marius Lundemo er ikke trønder.
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Strand
Veteran


Joined: 22 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 24.12.2016 14:19    Post subject: Reply with quote

Lundemo er bæring. Faren kom til oss fra Vålerenga, hvor han var salgssjef tidligere. Så akkurat denne overgangen er kanskje litt drøyt å sette på nepotisme-kontoen.
Back to top
View user's profile Send private message
kris0stby
Veteran


Joined: 08 Dec 2008
Posts: 1559

PostPosted: 24.12.2016 14:42    Post subject: Reply with quote

Og Skammels var fra Rakkestad. Han ble trønder og Rosenborger han og. Jeg har blaute konsonanter, men jeg synger like høyt og med samme kjærlighet som dere. Hvor du er oppvokst er ikke det farligste i verden, vi skal klare å skape trønder av gutten. Faren er bare lengre på vei.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 24.12.2016 18:48    Post subject: Reply with quote

Signeringen er egentlig en no-brainer for meg. Ung, norsk, har vist godt Elite-nivå, og er så gratis man får et "ferdig produkt". Han har vist godt toppnivå og har forutsetninger for å kunne bli en bra spiller for oss.

På den negative siden er han uprøvd i de klassiske 4-3-3-rollene på midtbanen (som kan slå begge veier) og skadehistorikk, men om det ikke skulle klaffe, vil jeg tro han kan selges til en pris som dekker det meste av lønnsutgiftene om et år eller to. Kanskje ikke vinn-vinn, men jeg sliter med å finne et scenario hvor han ikke blir vinn-ikke tap.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 26, 27, 28  Next
Page 8 of 28

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb