English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Marius Lundemo
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 26, 27, 28  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 20.12.2016 14:15    Post subject: Reply with quote

Pokie wrote:
Kåre snakker om at Lundemo også kan brukes som stopper. Spennende!

Nå får Kåre snart begynne å se på hva som gjorde at han klarte å reimplementere RBK-stilen og hvorfor det har begynte å lugge. Han skal være litt forsiktig med å bli for "kunstnerisk".
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 903
Location: Norway

PostPosted: 20.12.2016 14:27    Post subject: Reply with quote

Er gutten bra i lufta?
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 20.12.2016 14:33    Post subject: Reply with quote

Tubbytubb wrote:
NRK melder 3,5 års kontrakt.
Mens Rbk selv melder 4 år.


Står 3,5 på RBK.no Litt rart at det meldes forskjellig fra RBK på facebook og RBK.no

Og har ikke følelsen at han er noen luftens baron. Ole var også høy uten å være spesielt god i luften, selv om han kunne vinne dueller.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 957

PostPosted: 20.12.2016 14:33    Post subject: Reply with quote

Norden Lokomotiv wrote:
Pokie wrote:
Kåre snakker om at Lundemo også kan brukes som stopper. Spennende!

Nå får Kåre snart begynne å se på hva som gjorde at han klarte å reimplementere RBK-stilen og hvorfor det har begynte å lugge. Han skal være litt forsiktig med å bli for "kunstnerisk".


Hvis Lundemo kan spille som stopper er jo han fort løsningen på det så mange her inne har mast om i flere år nå: en stopper som kan gjøre mer med ballen enn å bare spille støttepasninger til nærmeste medspiller. Hvis Kåre mener det er bedre å beholde Konradsen på sentral midtbane og sette Lundemo i forsvar slik at vi kan få spilt oss ut bedre enn vi gjør nå så er det strålende.
Back to top
View user's profile Send private message
Hulken
Rutinert


Joined: 19 Dec 2016
Posts: 778
Location: T-Town

PostPosted: 20.12.2016 14:33    Post subject: Reply with quote

Velkommen til klubben! HÃ¥per du motbeviser skepsisen min!
Back to top
View user's profile Send private message
SvennO
Rutinert


Joined: 21 Feb 2012
Posts: 587
Location: Norge

PostPosted: 20.12.2016 14:34    Post subject: Reply with quote

Der Kaiser wrote:
Er gutten bra i lufta?


han er ihvertfall 1,88 på strømpelesten
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 20.12.2016 14:48    Post subject: Reply with quote

Forsiktig optimist. Lav risiko, potensielt høy oppside. Men; hva er egentlig Lundemos spisskompetanse(r)? Virker som en grei all-rounder på det meste. Vi trenger ikke flere av dem.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 20.12.2016 14:58    Post subject: Reply with quote

Noen ord fra SIB enda?
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 20.12.2016 15:09    Post subject: Reply with quote

momonster wrote:

Hvis Lundemo kan spille som stopper er jo han fort løsningen på det så mange her inne har mast om i flere år nå: en stopper som kan gjøre mer med ballen enn å bare spille støttepasninger til nærmeste medspiller. Hvis Kåre mener det er bedre å beholde Konradsen på sentral midtbane og sette Lundemo i forsvar slik at vi kan få spilt oss ut bedre enn vi gjør nå så er det strålende.

Han kan nok spille stopper, men for meg blir det å trekke frem styrken som spillende og overse alle andre evner som gjør en god stopper til en god stopper litt som den perioden der alle nye spillere skulle være lynraske og alt annet var mindre viktig. Hvordan er han til å lese spillet? Timing? Fart? Styrke? Jeg tviler sterkt på Lundemo erstatter Holmar uten at vi mister en del egenskaper som vi får svi for.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 20.12.2016 15:17    Post subject: Reply with quote

Knowrud wrote:
Noen ord fra SIB enda?


"Han er en fin fyr som vil være en berikelse til miljøet på brakka."

Wink
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 20.12.2016 15:24    Post subject: Reply with quote

Topp å få inn en sentral midtbanespiller med teknikk og overblikk igjen. Det har vi savnet en stund nå.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 20.12.2016 15:39    Post subject: Reply with quote

Å bruke han som stopper kan jo være en spennende tanke i forhold til at vi mangler pasningskvalitet både i bakre ledd og på midten. Hvorvidt han har duellstyrken og plasseringsevnene som kreves gjenstår dog å se. Uansett, velkommen skal han være.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 20.12.2016 15:46    Post subject: Reply with quote

Kanskje det er en måte å si "Han er sentral midt, men mer Annan-sentral midt enn Skammels-sentral midt".
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 20.12.2016 15:57    Post subject: Reply with quote

Det jeg tror skjer nå er at Midstjø selges, Konradsen flyttes til indreløperrollen mens Lundemo får ankerrollen. Leser at Lundemo er pasningssikker. Det trenger vi på midtbanen nå. Vært forferdelig å se Skjelvik, Midtsjø og Konradsen gi bort enkle baller.

Det jeg ikke er happy med nå, er at Lundemo ikke klarer å slå pasninger i bakrommet/mellom ledd. Hvis det stemmer. Vi får se hvordan det blir. Det er ikke en risiko i å hente han, men en risiko i å ikke satse mer offensivt mtp. CL.
Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 20.12.2016 16:04    Post subject: Reply with quote

Lundemo som anker? Høres helt feil ut.

Einar Gerhardsen wrote:
Jeg er LSK-fan (men leser litt her inne, bra forum).

Lundemo er ingen dirigent ala Selnæs, som kan diktere tempoet i kampene med ekstrem pasningssikkerhet. Han er heller ikke sylskarp på å tre gjennom ledd, selv om han er en bra pasningsspiller.


Høres ut som en ny Konradsen om du mener han skal spille anker, noe han aldri har gjort i Lillestrøm.
Back to top
View user's profile Send private message
jadda
Veteran


Joined: 20 Jul 2004
Posts: 1321
Location: Midt i smørøyet

PostPosted: 20.12.2016 16:09    Post subject: Reply with quote

Ambisiøst Neutral

Zzzzzzzzzzz....
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 20.12.2016 16:43    Post subject: Reply with quote

Da var vi i gang. Velkommen til klubben.

Nå er jeg spent på hva som kommer av forsterkninger.
Back to top
View user's profile Send private message
Laff1
Senior


Joined: 15 Feb 2011
Posts: 233
Location: Aspmyra

PostPosted: 20.12.2016 16:46    Post subject: Reply with quote

Jesper Mathisen om nysigneringen: http://www.tv2.no/sport/8815373/

- Marius Lundemo er en spiller som har vært lovende i mange år. Han har slitt med skader, men er en spiller som Kåre og co har sett mye, sier TV 2s fotballekspert Jesper Mathisen.

– Jeg tror ikke han går inn og forsterker Rosenborg. Jeg ser ikke hvem han skal danke ut per nå.

Dersom Rosenborg-suksessen vedvarer er det ikke umulig at noen av de som er faste på midtbanen forsvinner.

– Plutselig forsvinner en av guttene som er på midten, og da kan det bli plass. Lundemo er ikke mer enn en grei signering for RBK. Det er ikke noe som signaliserer at vi skal sette et lag som gjør det bedre i Europa. Det er litt samme følelsen som Thorarinsson da han kom i fjor. Han hadde ikke følelsen av at han skulle bli førstevalg, sier Jesper Mathisen.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
kris0stby
Veteran


Joined: 08 Dec 2008
Posts: 1559

PostPosted: 20.12.2016 17:26    Post subject: Reply with quote

Har ikke sett noe videre til ham tidligere, så prøver å plukke opp som best fra hva dere her inne sier. Virker som en spiller som kan passe godt inn i laget både som spiller og som person. Greit han har en far i klubben, men virker ikke som det var grunnen til at han ble hentet. Velger å tenke på dette som noe som kan la ham bli komfortabel i byen. Såpass skadeplaget at han kanskje har beina på bakken og ikke vil mase seg til Belgisk 2.nivå så snart han har et par gode kamper. Potensielt en spiller som kan være limet i midtbanen i mange år fremover. Omtrent gratis overgang, trolig ikke for høyt lønnet. Annet enn at vi ønsket oss en superstjerne fra østeuropa ser jeg bare oppsider med denne signeringen.

Velkommen til Trondhjem og RBK. Må det bli mange fine år. Jeg har trua!

Liten edit: Livet er så mye bedre som optimist.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 20.12.2016 19:08    Post subject: Reply with quote

Dette lukter det ikke Europa-ambisjoner av. Sentral midtbane er dreiepunktet i RBK' s spill og hente en skadeplaget spiller fra et bunnlag er lite tillitvekkende i mine øyne.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 20.12.2016 19:57    Post subject: Reply with quote

Har vi hentet en ung norsk spiller med uforløst potensialet?? Nei Nei Nei! Og atpåtil kom han billig? Skandale jo! Dette kan bare gå den veien høna sparker....
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.12.2016 20:24    Post subject: Reply with quote

Bjørnebye bekrefter at kontrakten går til 31. juli 2020.

To kjappe om videointervjuene:

1. Blir sannelig litt i tvil om Harald har oppdratt sønnen i den rette tro:

Marius Lundemo wrote:
- Det har alltid vært en klubb som jeg syns har vært ... ja. Jeg har alltid fulgt med litt.


Skal sies han skal ha skryt dersom han i stedet er svoren Bærum-supporter. Personlig syns jeg ikke at halvtrøndere født og oppvokst på Østlandet absolutt må heie på RBK.

2. Rart at rbk.no ikke brukte de mest interessante uttalelsene fra treneren:

KÃ¥re Ingebrigtsen wrote:
- Han er definitivt en god sentral midtbanespiller. Han har høyde, bra overblikk og en god fot. Ikke minst er han en arbeidssom herremann. Han har mange av de kvalitetene som gjør ham til en god sentral midtbanespiller i Rosenborg.


Vil absolutt tro han får prøve seg sentralt i februar og mars. Kunne synes som om Konradsen hadde mistanke om ny konkurrent da jeg snakket med ham etter cupfinalen.

Jeg er ærlig talt ikke overbevist om at Lundemo blir skikkelig midtbanesjef, men han har forhåpentligvis litt mer servitørferdigheter enn Konradsen.

Blir interessant å se hvordan RBK når vurderer Thorarinsson: Blir han tredjevalg sentralt eller vil man heller bruke ham mer som indreløper?

Og er det noe slektskap med Magnar Lundemo? Trolig ikke, er jo 386 med det etternavnet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 20.12.2016 21:00    Post subject: Reply with quote

En svært skadeforfulgt midtbanespiller som vi har planer om å bruke som midtstopper uten at han selv har fått høre om de planene enda.

Får særdeles dårlige vibber av hele denne overgangen, men håper å bli saftig motbevist. han kommer ivertfall gratis og gir bedre bredde på midtbanen. Håper bare han også gir bedre kvalitet.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 20.12.2016 21:25    Post subject: Reply with quote

Når man legger på "gratis" er jeg ganske raus. Hjertelig velkommen!
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 20.12.2016 21:28    Post subject: Reply with quote

Gratis hjelper, men han må være god nok også. Bortkastede ressurser ellers liksom.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 26, 27, 28  Next
Page 7 of 28

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb