English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Marius Lundemo
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 26, 27, 28  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 19.12.2016 21:54    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Så kom jo Erlandsen, som som kjent ikke bruker midtbanen til annet enn å bidra på dødball. Underveis har det også vært mye skader.


Tror Lundemo var skadet mens Erlandsen var trener. Hadde vært veldig veldig greit å fått vite hvordan det står til med helsa hans nå...
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1659
Location: Trondheim

PostPosted: 19.12.2016 22:15    Post subject: Reply with quote

Så kan det nevnes at Lundemo allerede har begynt å slå målgivende pasninger til RBK-spillere. Faktisk slo han flere målgivende pasninger (1) til RBK-spillere i tippeligaen i fjor, enn han gjorde til Lillestrøm-spillere (0).
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 19.12.2016 22:29    Post subject: Reply with quote

Pokie wrote:
Humor fra din side kanskje ja, men hos de andre virker det mer som om 100% fotball har gått dem hus forbi.

Jeg skulle gått for Harstad Tidende. Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Einar Gerhardsen
Junior


Joined: 31 Mar 2010
Posts: 14

PostPosted: 19.12.2016 23:08    Post subject: Reply with quote

Jeg er LSK-fan (men leser litt her inne, bra forum).

Lundemo er ingen dirigent ala Selnæs, som kan diktere tempoet i kampene med ekstrem pasningssikkerhet. Han er heller ikke sylskarp på å tre gjennom ledd, selv om han er en bra pasningsspiller.

Jeg tror Lundemo har større potensial som indreløper enn som anker, men han er ikke en like utpreget indreløper som Konradsen (som etter mitt skjønn aldri burde blitt satset på sentralt).

I den gode 2014-sesongen til Lundemo spilte han sammen med Johan Andersson sentralt i en 4-4-2/4-2-3-1. Da var det Andersson som hentet ballen dypt, holdt taktpinnen og fant spillere i mellomrommet. Lundemo var boks-til-boks-spilleren i den konstellasjonen.

En av Lundemos beste egenskaper er at han dekker vanvittig med rom offensivt og defensivt. Han er litt seig på de første meterne, men han har bra fart når han kommer i gang, og han er en jævel på å løpe opp og stoppe motstandernes kontringer.

Videre har han et veldig bra driv med ballen, men også her må han komme opp i fart. Da kan han tråkle seg gjennom og sette fart mot motstanders backlinje. Jeg har nevnt en god pasningsfot, men han har også et veldig bra skuddbein (også på frispark). Det er egentlig merkelig at han ikke har scoret flere mål i LSK.

Han er flink til å finne plass i mellomrommet, og pga riktig kroppsstilling kommer han kjapt rettvendt på én touch. I det hele tatt tror jeg han har de fleste egenskapene som trengs i indreløperrollen. Det er ikke dermed sagt at han vil floppe sentralt, men det er neppe der potensialet er størst. LSK har aldri vurdert ham som dyp midtbanespiller (boks-til-boks under Haglund og faktisk litt 10er-rolle under Kristinsson), og IFK Göteborg hadde tenkt til å bruke han i 10er-rollen da de ville kjøpe ham foran 2015-sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3557
Location: Drammen

PostPosted: 19.12.2016 23:38    Post subject: Reply with quote

Herlig infopost, Gerhardsen. Slik du beskriver Lundemo virker han litt som en blanding av Ole og Konradsen. Hadde håpet at vi kjøpte en tydeligere sentral spiller, men forhåpentligvis kan han utvikle det aspektet i spillestilen sin. Han er tross alt bare 22.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 19.12.2016 23:44    Post subject: Reply with quote

Einar Gerhardsen wrote:
Jeg er LSK-fan (men leser litt her inne, bra forum).


Alle saklige fotballinteresserte er hjertelig velkomne. Selv fra erkefiender. Høhø.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2129

PostPosted: 19.12.2016 23:52    Post subject: Reply with quote

standarn wrote:
Herlig infopost, Gerhardsen. Slik du beskriver Lundemo virker han litt som en blanding av Ole og Konradsen. Hadde håpet at vi kjøpte en tydeligere sentral spiller, men forhåpentligvis kan han utvikle det aspektet i spillestilen sin. Han er tross alt bare 22.

Jeg håper heller dette betyr at trenerteamet ser dette som en styrking av indreløperposisjonen og at den nye sentrale midtbanespilleren faktisk er en sentral midtbanespiller som styrker oss adskillig i denne posisjonen. At "prosjekt Konradsen" legges dødt for å starte et nytt prosjekt fra scratch med enda en indreløper ville være en fallitterklæring.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3557
Location: Drammen

PostPosted: 20.12.2016 00:40    Post subject: Reply with quote

Jeg ser på dette utelukkende som en styrking av midtbaneleddet der Lundemo kan fungere som en utfordrer til både indreløper og sentral. Så vil det senere vise seg hvor han passer best hjemme, men selv tror jeg at han pr. nå blir sett på som sentral. Jeg håper selvfølgelig at en tydeligere og sterkere sentral (dyptliggende playmaker) kommer inn i tillegg.
Back to top
View user's profile Send private message
Hulken
Rutinert


Joined: 20 Dec 2016
Posts: 778
Location: T-Town

PostPosted: 20.12.2016 04:11    Post subject: Reply with quote

Er ikke veldig begeistret for denne signeringen med mindre det kun er for å styrke bredden. Skal vi komme oss ut i Europa, trenger vi en spiller som dytter en av de vi allerede har på midten til benken. Om Midtsjø selges, er dette en nedgradering, og isåfall 2. året på rad med svakere midtbane til sesongstart. Vi skal selvfølgelig passe på at vi ikke kommer i det samme økonomiske uføret som vi var i for noen år siden, men kan ikke spare oss til fant heller. Eller har Koteng og Co vært på kurs hos Wenger?
Back to top
View user's profile Send private message
Brego
Veteran


Joined: 18 Dec 2011
Posts: 1515

PostPosted: 20.12.2016 08:52    Post subject: Reply with quote

Dette er en styrking av sentral midtbane, jeg ser det som veldig naturlig at Lundemo tar rollen som Ole hadde og at Konradsen blir flyttet opp i en posisjon han er mye bedre i, indreløper.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 20.12.2016 10:52    Post subject: Reply with quote

Håper og tror at signeringen av Lundemo vil bli offentlig i dag. Synes det er en spennende signering, regner med det blir sentralt på midtbanen de ønsker at han skal spille. Hadde igrunn håpet på at det var Trondsen som skulle bli vår nye midtbanegeneral, men prisen ble vel i overkant i forhold tll utdanningskompensasjon vi må betale til LSK.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3253

PostPosted: 20.12.2016 11:02    Post subject: Reply with quote

I utgangspunktet en bra signering. De gangene jeg har sett Lundemo har han fremstått som en god spiller.


Samtidig sitter jeg med en følelse av at vi fortsetter i samme spor som tidligere. Vi henter ikke en spiller som vil heve laget umiddelbart, vi henter en som kanskje kan spille fast dersom vi selger en annen spiller i løpet av vinteren.

Nå er det lenge igjen av vinduet og jeg synes som sagt dette er en god signering, men jeg håper vi tar ambisjonene om Europa på alvor og henter minst en spiller som kan heve laget umiddelbart. Enkelte ganger må man kjøpe spillere som har passert 23 år og som ikke nødvendigvis gir et enormt videresalgspotensiale.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6733
Location: South-west coast exile

PostPosted: 20.12.2016 11:08    Post subject: Reply with quote

Det er vel ikke sikkert at dette blir det eneste kjøpet til midtbanen? Gitt at Midtsjø forsvinner kan jeg godt tenke meg at vi også henter Trondsen.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 20.12.2016 11:33    Post subject: Reply with quote

Dette blir nok ikke det eneste kjøpet på midtbanen når det også er bestemt at vi skal utvide stallen med et par spillere, så det er vel tidlig å bære seg over manglende kvalitetsløft.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9667
Location: Drammen

PostPosted: 20.12.2016 14:23    Post subject: Reply with quote

I følge TV2-dama er det done deal.

https://twitter.com/Toldn...2799619072
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6733
Location: South-west coast exile

PostPosted: 20.12.2016 14:31    Post subject: Reply with quote

Visstnok vår tids Bergdølmo, men har lidd under Erlandsen & Kristinssonn ifølge de som har kommentert. Jeg liker at vi får han billig, det betyr langt mindre økonomisk risiko. Er forsiktig positiv, men vil gjerne få det offentlig asap.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3557
Location: Drammen

PostPosted: 20.12.2016 15:02    Post subject: Reply with quote

Signert
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6733
Location: South-west coast exile

PostPosted: 20.12.2016 15:06    Post subject: Reply with quote

Offentliggjort på Facebook. Spenstig.
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 20.12.2016 15:08    Post subject: Reply with quote

NRK melder 3,5 års kontrakt.
Mens Rbk selv melder 4 år.
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 23 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 20.12.2016 15:08    Post subject: Reply with quote

Quote:
Jeg har godt overblikk, bra pasningsfot og god driv.

Det er vel i utgangspunktet mye av det vi ønsker i en sentral midtbane. Det høres på papiret bra ut, men jeg er skeptisk. Ikke fordi han ikke nødvendigvis holder mål i TL, men fordi jeg mener at det ikke er en mann i TL som kan forsterke oss og forberede oss til Europaspill. Jeg håper selvfølgelig at Lundemo skal motbevise meg, og ønsker ham velkommen og all lykke på banen.
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1659
Location: Trondheim

PostPosted: 20.12.2016 15:09    Post subject: Reply with quote

Kåre snakker om at Lundemo også kan brukes som stopper. Spennende!
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 20.12.2016 15:10    Post subject: Reply with quote

Enda en potet ja.

Velkommen til klubben Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6733
Location: South-west coast exile

PostPosted: 20.12.2016 15:11    Post subject: Reply with quote

Høres litt ut på Kåre som at han potensielt kan omskoleres til noe annet enn sentral midtbane, men usikker på hvor seriøst han mener det.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18493

PostPosted: 20.12.2016 15:13    Post subject: Reply with quote

Dette blir spennende. Håper Kåre har en klar idé om hvor han skal spille og bruker han der, orker ikke flere "ving, indreløper, sentral midt, stopper, venstreback"-prosjekter
Back to top
View user's profile Send private message
robinla
Veteran


Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1849
Location: Trondheim

PostPosted: 20.12.2016 15:13    Post subject: Reply with quote

Blir bra dette Tommel'n opp! Velkommen til klubben! RBK

Var ikke klar over at han faktisk er nærmere 1.90 heller. Trodde han var rundt 1.75-80
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 26, 27, 28  Next
Page 6 of 28

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb