English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2017
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 178, 179, 180  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hoven Evland Jr.
Veteran

PostPosted: 14.12.2016 14:33    Post subject: Reply with quote

Jeg mener det bor et stort potensial i midtstopperen Sigurd Rosted. Han og mer omtalte Anders Trondsen fra Sarpsborg08 er spennende talenter som kan være gode kjøp i forhold til nivå, potensial og prisnivå.
Back to top
View user's profile Send private message
trondhb
Veteran

PostPosted: 14.12.2016 15:26    Post subject: Reply with quote

Adressa spekulerte for 3 uker siden i at Rosted kan være aktuell:

Quote:
Rosenborg-trener Kåre Ingebrigtsen og assistent Erik Hoftun satt ringside da Meling og Norge U21 møtte Serbia i forrige uke.

På det laget er Brann-stopper Jonas Grønner kaptein, men han er antakelig ikke interessant for RBK. Det er nok heller ikke Jacob Glesnes, som ble solgt til Strømsgodset denne sommeren. Den siste stopperen i troppen er spennende Sigurd Rosted (22), som har vært fast inventar i Sarpsborg denne sesongen.
Back to top
Lillhammring
Senior

PostPosted: 14.12.2016 15:30    Post subject: Reply with quote

Nå må det handles en stopper og da mener jeg en stopper med kvalitet, om Bjørdal også forsvinner bør det også inn en ung stopper, evt Steiring. Vi trenger et klart førstevalg som kan være en ballsikker stopper sammen med duellstyrken til Reginiussen. Tror ikke det holder med Demidov her men Ekong hadde vært perfekt. Vet heller ikke om Steiring er god nok som backup enda eller om det er andre u21-kandidater det går an å sikre seg for en billig penge. Nytter ikke med Skjelvik som eneste backup.

Et annet alternativ er etter min mening å drille Kontadsen som stopper, tror han passer vesentlig bedre der. Kunne blitt en bra stopper med en ok pasningsfot og bra duellstyrke. Da må han erstattes på midtbanen, og at ikke SIB har fått fingern ut av rumpa enda og hentet Anders Trondsen syns jeg er merkelig. Han har storspilt i tippeligaen og kommer snart til å forsvinne til en større liga, han kan være med å dra laget videre og på sikt er det mulig å tjene store penger på han. LØP OG KJØP!!!

Hent Ekong og Trondsen for pengene fra Eyjolfsson, og sats på Steiring/annet bedre u21-valg som backup!! Rosted bør være et godt u21 alternativ
Jakob
Veteran

PostPosted: 14.12.2016 22:14    Post subject: Reply with quote

Thomas Rogne?
Sander Berge?
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 14.12.2016 22:43    Post subject: Reply with quote

Eneste måten vi får Sander Berge er hvis Oslo brenner ned mens Sander er bortreist og hele VIF stryker med i brannen. De takka nei til et bud fra England på MYE mer penger en vi vil kunne gi for han. Rogne spørs vel mer om han er villig til å komme tilbake til Norge eller om han vil spille noen år til i "utlandet".

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
kris0stby
Veteran

PostPosted: 16.12.2016 07:53    Post subject: Reply with quote

Ser det snakkes om spiss her. Det føler jeg er unødvendig, ihvertfall på denne siden av sommeren. Vi spiller med én midtspiss av gangen. Vi har Gyt, Bakenga og Villmann, med Helmersen som kan lure som 4.valg når han blir frisk. Men jeg verdsetter scoutingen deres etter stopper.
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 16.12.2016 18:05    Post subject: Reply with quote

Det snakkes om Lundemo inn. Han var jo et stort talent for noen år siden, men vært mye skadeplaget de siste årene...Spørsmålet er om han er mer en indreløper fremfor anker? I så fall, kan det bety at Midtsj er på tur ut? Selv om han har en trøblete skadehistorikk, så er han jo fortsatt en god spiller! Så å få han gratis hadde ikke vært feil!

Med Holmar ut, så er det fort banet for Forren inn, om ikke han kaster seg på tilbudet fra Tyrkia, men vi må ha inn en midstopper til og kvitte oss med Bjørdal..Er det for mye å håpe på både Forren og Høegh?
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 16.12.2016 20:12    Post subject: Reply with quote

Til neste sesong mister vi sannsynligvis mister vi André Hansen eller Kwarasey, Londak, Eyjolfsson og Bjørdal samt kanskje Svensson og Midtsjø.

Det betyr at vi trenger en ny andrekeeper, mulig 2 stoppere (et klart førstevalg), samt erstatte førstevalgene Svensson og Midtsjø.

Mulige alternativer?
Thomas Rogne, Eggen Hedenstad og enten Bråtveit eller Dyngeland?

Samtidig mener jeg vi bør erstatte Midtsjø "internt" med Konradsen og heller hente en ny sentral midtbanespiller.
Konradsen er rett å slett ikke god nok som sentral midtbanespiller for oss.

Klarer vi å lokke Tettey nordover og feire 100 års jubileum?

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
robbie
Veteran

PostPosted: 16.12.2016 21:52    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
Samtidig mener jeg vi bør erstatte Midtsjø "internt" med Konradsen og heller hente en ny sentral midtbanespiller.

Ja!
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 16.12.2016 22:25    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Ballahl wrote:

Ja!

Burde være en selvfølge, men usikker på om det er hva de mener på brakka..
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 16.12.2016 22:57    Post subject: Reply with quote

Bare fordi, og fordi det er et standardønske her på RBKweb, så ønsker jeg virkelig at vi henter noe spennende fra utlandet – gjerne fra østblokkland til en 10 millioner, selv om det lyder dumt. Bare fordi spennende.

Nå er det mange norske spillere som linkes til RBK, men det vil ikke være nok. Så noe spennende må hentes, tror jeg.
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 17.12.2016 00:19    Post subject: Reply with quote

Syns det lukter godt om vi kvitter oss med Holmar for 10 mill og får Forren samt Lundemo på free transfer.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 17.12.2016 00:38    Post subject: Reply with quote

Synes vi behøver en klassesignering på midten. Den berømte "storfisken", som slettes ikke behøver å være motstridende til det å hente en rollespiller. Midtbanen vår skriker etter en pasningssterk sentral, og Konradsen er, i mine øyne, klart bedre som indreløper.

Hvis det ikke gjøres grep sentralt frykter jeg vi fort vil bli overkjørt i midtbaneleddet igjen når vi møter habil europeisk motstand.
KB
Junior

PostPosted: 17.12.2016 08:03    Post subject: Reply with quote

Personlig ønsker jeg Demidov tilbake til klubben. En midtstopper i sin beste alder som etter mitt syn var den største årsaken til at Brann forsvarte seg til sølv i årets sesong. Han har internasjonal klasse når det kommer til hurtighet og duellstyrke, og ville dannet Eliteseriens desidert beste stopperpar med TR. Han er også gratis og kjenner klubben godt fra før😃👍🏼
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 17.12.2016 10:35    Post subject: Reply with quote

Demidov er vås!
moomoo
Veteran

PostPosted: 17.12.2016 10:43    Post subject: Reply with quote

Er egentlig fornøyd med Lundemo jeg, ønsket meg ham i fjor også.
Han er spennende, forholdsvis ung og selv om han sliter med skader tror jeg dette kan være en smart investering i hennhold til policyen vi kjører.

Om Forren kommer også så gir det oss en ny dimensjon defensivt, og selv om jeg heller ville hatt Ekong, så må vi være realistiske og innse at kanskje tidene for å øse ut penger er over.

Nå vil jeg tro, uavhengig av disse to signeringene at vi jobber med en relativt stor fisk, hvis ikke synes jeg det er rart.

Mitsj kan ryke, Gudi er ikke god nok og Stamnes holder et ok backup nivå. Skulle gjerne hatt Konradsen som indreløper og et skikkelig anker på plass.

#Drømmer Smile I mellomtiden venter jeg spendt på Messiposter!
Henning
Legende

PostPosted: 17.12.2016 11:10    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Synes vi behøver en klassesignering på midten. Den berømte "storfisken", som slettes ikke behøver å være motstridende til det å hente en rollespiller.

Nei, det er ingen motsetning mellom "storfisk" og "rollespiller". En rollespiller er en spiller som har noen ekstreme ferdigheter som passer ekstremt bra i én av rollene på laget. Han kan selvfølgelig være en type som ikke har blomstret andre steder og kun fungerer i vårt system, men en rollespiller må jo ikke ha en anonym historie. Hadde vi hentet hjem Selnæs hadde vi fortsatt hentet en rollespiller, men samtidig en storfisk.
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 17.12.2016 11:21    Post subject: Reply with quote

Begynner å bli mer og mer skeptisk til spillerlogistikken til Kåre og SIB.
Har sagt det før og sier det igjen, å ha for stort fokus på at nye spillere skal passe inn i gruppa vil over tid føre til middelmådighet og stagnasjon. Det har jo fremkommet at flere spillere har omtrent blitt stoppet på flytrappa i frykt for at de ikke passet inn.
For å utvikle seg må alle miljø ha noen "stjerner" som leder an og pusher omgivelsene sine. Disse personene er ofte vanskelige å lede og må brukes mye tid på, men lykkes man er belønningen stor.
Frykter litt at KI/SIB ubevisst vil gjøre det litt enklere for seg selv ved å fremheve det med å passe inn i spillergruppa og heller utfordrer spillergruppa på området som ikke har potensiale til å være utfordrende på ledersiden.
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 17.12.2016 15:38    Post subject: Reply with quote

Sagt det før og sier det igjen, Rasmus Elm hadde vært en utrolig god spiller sentralt. Her har vi både rollespiller og storfisk. Spørsmålet er om nasjonaliteten kan gjøre det vanskelig å integrere han i spillergruppen. Mulig krav om midsommarstång, sild, tunbröd og kjöttbullar. Mye som kan gå galt.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 17.12.2016 15:42    Post subject: Reply with quote

Han er jo absolutt en storfisk. Men han har jo tjent en del rubel i Russland. Så jeg tviler på at han vil forlate trygge Kalmar, som jo er klubben hans. Det beste vi kan håpe på er kanskje et Ørjan Berg-type lån om vi kommer oss til gruppespill i CL.
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 17.12.2016 15:45    Post subject: Reply with quote

Han kom vel hjem for å bli skikkelig skadefri og spille fotball. Mener jeg leste at han ønsket seg ut igjen nå.
Back to top
Bye
Veteran

PostPosted: 19.12.2016 12:39    Post subject: Reply with quote

"Ønsker seg ut igjen" betyr vel dessverre i de fleste tilfeller noe annet enn en klubb i liga på samme nivå med marginalt bedre lønn, uten garantier for fete bonuser gjennom Europa-spill. Spørs om han gidder gamble på det, egentlig?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 19.12.2016 15:20    Post subject: Reply with quote

Det er så lite rykter! Kjedelig RBK

Problemet er at vinduet åpner når man burde hatt alle nye på plass, og det er vanskelig når man ikke vet hvem som forsvinner!

Ingen som har noen nye rykter? (Behøver ikke å være så veldig sanne Wink )
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 19.12.2016 15:23    Post subject: Reply with quote

"Den som ber, han får", står det i Bibelen, det gikk søren meg bare 10 sekunder før denne ble lagt ut:

http://www.adressa.no/100...7664b.html

Laughing Laughing Laughing Laughing

Da blir det nok Lundemo til jul!
Back to top
Noah FC
Proff

PostPosted: 19.12.2016 15:47    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Er egentlig fornøyd med Lundemo jeg, ønsket meg ham i fjor også.

#Drømmer Smile I mellomtiden venter jeg spendt på Messiposter!

Messi har fått munnkurv av Kåre, Stig Inge og Erik!!! Sad Desverre!!
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 178, 179, 180  Next
Page 37 of 180

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb