English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rafik Zekhnini
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 08.11.2016 12:00    Post subject: Rafik Zekhnini Reply with quote

VG wrote:
PS! Rosenborg har også forsøkt seg på Rafik Zekhnini tidligere i år, men han kan trolig glemmes etter at Everton har kastet seg inni jakten på Odd-talentet.

Hele saken: U21-talenter på Rosenborgs ønskeliste
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6721
Location: South-west coast exile

PostPosted: 08.11.2016 12:10    Post subject: Reply with quote

Syntes det er positivt at vi prøvde oss, gitt at det stemmer så klart. Når det er sagt, kan vi bare glemme å hente han etter at han fikk skryt at Hummels.
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 08.11.2016 12:22    Post subject: Reply with quote

Derimot kan vi prøve å hente erstatteren - Mladenovic. Irriterer meg fortsatt at RBK ikke var våkne på ham, attpåtil i Hallvar Thoresens beiteområde.
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Standfot
Proff


Joined: 01 Jul 2015
Posts: 331

PostPosted: 08.11.2016 14:25    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Derimot kan vi prøve å hente erstatteren - Mladenovic. Irriterer meg fortsatt at RBK ikke var våkne på ham, attpåtil i Hallvar Thoresens beiteområde.


Jeg vil anta du har sett mer av ham enn meg, men han overbeviser meg ikke når jeg ser statistikken hans fra i år. 11 innhopp, 0 fra start, 1 mål og 1 assist.
Hadde vært fint om du kunne utdype mer om denne spilleren.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 08.11.2016 14:54    Post subject: Reply with quote

Liker at vi har prøvd oss på en så stor talent. Sånn skal det være. Vi skal være aggressive på de store norske talentene.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8285

PostPosted: 08.11.2016 17:01    Post subject: Reply with quote

Det lille jeg har sett av Mladenovic har gitt meg dette inntrykket: rask, middels teknisk, litt svak fysisk. Ikke noe for RBK pdd.

Zekhnini er en liten wonderboy og er bedre enn Ødegård,. Generelt svak defensivt, mangler litt styrke og er noe barnslig i væremåten. PL er definitivt ikke rett plass for denne umodne gutten. RBK eller Nederland hadde vært den beste utviklingsarenaen for Zekhnini i 2017 og 2018. Lurt å gå den rette utviklingstrappa, men han og familien ønsker vel raske, store penger...
Back to top
View user's profile Send private message
Standfot
Proff


Joined: 01 Jul 2015
Posts: 331

PostPosted: 08.11.2016 17:33    Post subject: Reply with quote

To uaktuelle der altså..
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 08.11.2016 18:05    Post subject: Reply with quote

Zekhnini er ikke i nærheten av Ødegaard. Overgår han kun på fart. Hilsen en som har sett de begge siden U15-alder.
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 08.11.2016 21:04    Post subject: Reply with quote

Josinho,
tja - Mladenovic har jeg sett bittelitt (i Pors?) før han gikk til Odd og litt unntaksvis for Odd (på TV). Igjen opplever jeg at du/ dere på forumet ser på det som presteres i nåværende klubb - uten å se egenskapene og ferdighetene i et større bilde. Når skal dette forumet lære?!

DET ER IKKE SÆRLIG RELEVANT HVA EN SPILLER PRESTERER i NÅVÆRENDE KLUBB! Det som er relevant er hvilke egenskaper og ferdigheter spilleren har og på hvilken måte den nye klubben ønsker å utnytte dette.

Uten å være helt sikker tipper jeg at Mladenovic er blant Norges tre raskeste fotballspillere (minimum Skjelvik tempo). Han har bra teknikk og er en bra dribler, har gode innlegg og er en god skytter. Han er godt vant med å skåre mål, selv om han ikke har herjet på målbørsene etter at han ble kjøpt i høst.

Jeg registrerer at det på forumet etterspørres tempo i angrepet. Samtidig vet vi at RBK, ikke sjelden, benytter Skjelvik i angrepet i internasjonale kamper. Offensivt er Mladenovic bedre enn Skjelvik i alt, bortsett fra at han ikke er like godt drillet i RBK-systemet.

Generelt:
Personlig ville jeg blitt svært glad om RBK - også - investerte i ekstremferdigheter. Med den økonomien RBK har til rådighet i dag vil aldri RBK bli noe bra internasjonalt, om man ikke har ekstremferdigheter i laget - som dyrkes. Små norske teknikere er langt fra gode nok (f.eks Midtsjø). De er gode å ha for å frem det beste hos de med spissferdigheter. Det er spissferdigheter som vil bringe laget videre internasjonalt.
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8285

PostPosted: 08.11.2016 21:25    Post subject: Reply with quote

Det sies at Mladenovic er rask men han var ikke særlig kvikk sist jeg så ham.... Han er pdd en spiller som ikke er av noe særlig god TL-kaliber. Torkil Gjertsen er nok bedre viss jeg skal sammenligne Odd-reserven med noen av våre lokale lovende rekrutter.

Angående Zekhnini i forhold Ødegaard er det jo interessant at Kåre har sagt at sistnevnte ikke er god nok for RBK mens han da tydeligvis vil ha førstnevnte inn i RBK-stallen.
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 08.11.2016 21:30    Post subject: Reply with quote

Dew,
små, lettbente, teknikere uten fysisk tilstedeværelse er det fryktelig mange av i verden.

Særedeles hurtige driblekanter, med god spilleforståelse og stor evne til å skape ubelanse er det langt færre av.

Det å være en god fotballspiller handler ikke om triks, finter og fikse pasninger. Offensivt handler det om å være en direkte eller indirekte trussel, som vanskelig lar seg nøytralisere.

Jeg vet ikke hvorfor du kommer med en så bastant mening om at Ødegaard er en bedre fotballspiller, men du vil oppleve at svært mange vil være uenige med deg.
_________________
Takk.


Last edited by TomH on 08.11.2016 21:38; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 08.11.2016 21:37    Post subject: Reply with quote

Josinho,
jeg er enig med deg vedr Zekhnini og Ødegaard.

Ødegaard ville absolutt ikke passet inn i RBKs rigide spillestil. Sentral kan han ikke være. Til det har han alt for lite fysisk tilstedeværelse og duellkraft.

Mulig han kunne fungert som ving, men da ville jeg heller prøvd å hente Zekhnini.

Vedr Mladenovic så har han enda knapt fått tid på TL-nivå. Han ble hentet før høstsesongen og må, som alle andre spillere som debuterer i TL, i hvertfall få en treningsvinter på seg før man kan bedømme ham.

Dette er en spiller RBK kunne hentet for noen hundretusen kroner om de hadde vært litt "på". I stedet må de nå vente og se an situasjonen. Slår Mladenovic til, vil det være for sent å unngå store millionutgifter.
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6246
Location: Skottland

PostPosted: 08.11.2016 22:21    Post subject: Reply with quote

For meg er Ødegaard en Harlem Globetrotter-spiller. Masse triks og finter, lite substans. Elendig fotballspiller. Han skaper ingenting, ingen mål, ingen målgivende.

Om ti år spiller han futsal, og livnærer seg på å holde foredrag om medaljens bakside.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8285

PostPosted: 08.11.2016 23:22    Post subject: Reply with quote

Enig i beskrivelsene om Ødegaard, og kanskje du får rett angående dette med foredragene.....
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 08.11.2016 23:33    Post subject: Reply with quote

Er også enig angående Ødegaard, og syns det samme også på sett og vis gjelder Martin Samuelsen.

Hva skjer med generasjonen som vokser opp nå? er det kule egoklipp på youtube det går i, og lite fotballforståelse og samarbeidslæring
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 08.11.2016 23:50    Post subject: Reply with quote

Ødegaard lagde 11 målpoeng i tippeligaen som 15/16 åring på 15 kamper (i spilleminutter). Det er like mange som Midtsjø har gjort på nær 30 kamper for oss denne sesongen. Elendig fotballspiller gitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 08.11.2016 23:53    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
For meg er Ødegaard en Harlem Globetrotter-spiller. Masse triks og finter, lite substans. Elendig fotballspiller. Han skaper ingenting, ingen mål, ingen målgivende.

Om ti år spiller han futsal, og livnærer seg på å holde foredrag om medaljens bakside.


Haha. Nå ler jeg. Bare fordi han ikke passer inn i RBKs system betyr ikke at han ikke kommer til å lykkes. Det finnes mange gode spillere som ikke ville passet inn i systemet vårt. I 4-3-3 er midtbanen nærmest vaksinert mot teknikere.
Gjelder ikke andre system.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6246
Location: Skottland

PostPosted: 09.11.2016 00:36    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke han passer inn i noe system.

Hvorfor skal man gi en fri kreativ rolle til en spiller som ikke skaper noe?
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 09.11.2016 01:43    Post subject: Reply with quote

Luka Modric startet som en fremskutt midtbanespiller, spilte seg inn på Tottenham som venstrekant, etablerte seg som PLs beste midtbanespiller i en duo på midten med et tydelig anker, og har i Real Madrid ofte spilt i en dyptliggende rolle uten et klassisk anker ved siden av seg. Luka Modric var aldri en som bidro med målpoeng, men har alltid vært sitt lags beste spiller, både ferdighetsmessig og i prestasjoner.

Å påstå at Martin Ødegaard ikke passer inn i noen systemer er patetisk. Martin Ødegaard sin ansette ferdighetsbesittelse er sterkt preget av at han slo igjennom på et seniorlag som 15-åring. En typisk fotballspiller er på topp fysisk mellom 21 og 25 år. Å tro at en 16-åring vil ha tilslaget, farten og styrken til en 19-åring er hinsides. Om to-tre år vil vi ha et mye grunnlag for å si hvilken spillertype Ødegaard faktisk kommer til å være igjennom karrieren. Ødegaard har såpass fantastisk teknikk, overblikk og evne til å lese spillet at han kan ende opp med å spille i hvilken som helst posisjon på midtbanen og fremover.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 09.11.2016 02:16    Post subject: Reply with quote

Vil bare legge til at Martin Ødegaard spilte indreløper i 4-3-3 på MetLife Stadium foran 80 000 mennesker mot Bayern Munchen for noen måneder siden. Hoppet unna Vidal og Alaba lett som bare det, og hadde stort sett en veldig god kamp.

Men klart, han kan jo ikke sammenligne seg med Midtsjø (som er en veldig god TL-spilller) som ble totalt avkledd mot motstand som APOEL og Austria i samme rolle.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6246
Location: Skottland

PostPosted: 09.11.2016 02:23    Post subject: Reply with quote

Å sammenligne Modric og Ødegaard er drøyt. Modric har alltid vært en industriell, moderne playmaker som deltok i alle spillets faser, også da han spilte for Dinamo Zagreb.

Hadde Ødegaard blitt hentet til en nederlandsk eller tysk klubb hvor det ville ha vært interesse for å investere i å utvikle han og gi han riktige holdninger, ville han hatt en muligens for å ta de samme stegene som for eksempel Christian Eriksen tok.

I stedet ble han hentet inn som en vanity-signering for Florentino Perez, da navnet hans ble skrevet om over hele verden. Per i dag er det ingen i Real som har interesse av å utvikle han. Han er yesterdays news.

Det er en situasjon som ikke har blitt gjort bedre av at han har fått ting gratis fra Høgmo. Han har blitt kastet utpå landslaget uten å ha bevist en dritt.

Da han var 15 og spilte for Godset så han ekstremt moden ut for alderen. Nå er han 17 og ser helt ekstremt umoden ut for aldereren. Han har allerede begynt å stagnere og blir tatt igjen av gjevnaldringer med mere vilje for å bli skitten på hendene.
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 09.11.2016 02:30    Post subject: Reply with quote

Dew,
sirkuskamp. Show. Gøy.

I blodig alvor blåses Ødegaard av banen. Ødegaard får ikke spille halvseriøse kamper en gang, i Real Madrid. At Ødegaard har gode ferdigheter med ball kan vi være enige om, men at han er en spiller av internasjonalt format i dag er bare sprøyt. Han har en veeldig laang vei å gå før han blir en internasjonal spiller.

Slik sett står nok Zekhnini lenger frem i køen - om han klarer å holde skadene i sjakk.
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 09.11.2016 02:38    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Å sammenligne Modric og Ødegaard er drøyt. Modric har alltid vært en industriell, moderne playmaker som deltok i alle spillets faser, også da han spilte for Dinamo Zagreb.


Igjen, Martin Ødegaard er 17 år. Luka Modric hadde ingen seniorkamper før fylte 18 år, og var ~21 år før han spilte på a-landslagset. Luka Modric ble flyttet fra posisjon til posisjon etter at han ble 23 år. At Ødegaard blir karakterisert som en spiller som ikke evner å spille i noen posisjoner blir for dumt.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6246
Location: Skottland

PostPosted: 09.11.2016 02:50    Post subject: Reply with quote

Hadde en 17-år gammel Modric (som garantert var en bedre fotballspiller på det tidspunktet, intelligens er delvis medfødt) blitt opphauset og sendt til A-laget til Real på det tidspunketet ville han aldri vært den spilleren han er i dag. Fotballspillere trenger motgang, det bygger karakterer i deg.

Unntakene er Messi, Maradona og Pelé som spilte som voksne mannfolk på den alderen.

To poeng:
1. I fotball er faktisk hodet viktigere enn foten.
2. Ã… si at noe "er for dumt", evt. "er patetisk, er ikke et argument.
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 09.11.2016 04:38    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
For meg er Ødegaard en Harlem Globetrotter-spiller. Masse triks og finter, lite substans. Elendig fotballspiller. Han skaper ingenting, ingen mål, ingen målgivende.

Om ti år spiller han futsal, og livnærer seg på å holde foredrag om medaljens bakside.


Elendig fotballspiller som gjør 12 målpoeng på 1452 minutter i tippeligaen som 15/16. For laget som ble nummer 4..

Bare tull!
Han kan absolutt bli en mer effektiv spillertype, men at han er elendig går jeg aldri i verden med på. Hadde han dratt til Ajax hadde alle snakket om han enda.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 1 of 9

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb