English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2017
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 178, 179, 180  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
DonRevie
Proff

PostPosted: 04.11.2016 14:21    Post subject: Reply with quote

Troost-Ekong ja takk, Demidov mersom nei takk... Sakhor, hell yeah!! Muligens relativt billig? Ung og talentfull, stort vidersalgspotensiale.

Hva med Frank Boli? Noen tanker rundt han?
Back to top
View user's profile Send private message
str543
Senior

PostPosted: 04.11.2016 19:00    Post subject: Reply with quote

DonRevie wrote:
Hva med Frank Boli? Noen tanker rundt han?

En uheldig kar
http://www.smp.no/100Spor...854421.snd
Back to top
Vector
Senior

PostPosted: 06.11.2016 11:26    Post subject: Reply with quote

Hva er status for Gustav Wikheim? Han var ute i kulden i Gent en stund. Ville vært en utmerket forsterkning.
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 06.11.2016 12:36    Post subject: Reply with quote

Wikheim er på lån i Danmark (Midtjylland trur jeg) hvor så vidt jeg har fått med meg så spiller han fast og litt til. Var vel interesse for å gjøre det permanent også om jeg ikke bommer helt

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
JohnnyCash
Rutinert

PostPosted: 06.11.2016 21:43    Post subject: Reply with quote

Da var Glimt nede. Bør være lettere å sikre seg Normann eller Berg. Eventuelt Azemi. Han kan bli en bra RBK-spiss.
iconbit
Veteran

PostPosted: 06.11.2016 22:18    Post subject: Reply with quote

Lomaxx wrote:
Wikheim er på lån i Danmark (Midtjylland trur jeg) hvor så vidt jeg har fått med meg så spiller han fast og litt til. Var vel interesse for å gjøre det permanent også om jeg ikke bommer helt

Jeg synes han har spillet veldig bra og Midtjylland har scoutet ham godt til deres stil, men for tidligt til at tale om interesse for at gøre det permanent. Kom inn i 75. minut i dagens kamp og har har spillet 248 minutter i sæsonen.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 06.11.2016 23:00    Post subject: Reply with quote

JohnnyCash wrote:
Da var Glimt nede. Bør være lettere å sikre seg Normann eller Berg. Eventuelt Azemi. Han kan bli en bra RBK-spiss.

Berg har sagt at han blir, uannsett divisjon. Han temker utvikling. Normann og Azemi er for dårlig, RBK har bedre selv.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 06.11.2016 23:32    Post subject: Reply with quote

Ikke vær gnien 'a, Messi. Si hvem vi kjøper.
sidney
Veteran

PostPosted: 06.11.2016 23:42    Post subject: Reply with quote

Begynner å bli lenge siden spekulasjonene nå, haavarl.

Gi mannen en sjanse.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 07.11.2016 00:00    Post subject: Reply with quote

Tror nok ganske sikkert vi får se en targetspiss og et nyt anker komme inn. mere usikker på stopperplass/back, om det prioriteres back som kan spille stopper eller motsatt.

Eyolf har jo ikke lenge igjen, bjørdal er ikek god nok, Steiring mangler erfaring, det samme gjør reitan. kan fort bli i det leddet størst forandringer skjer forran neste sesong.

Vil tro Forren er under lupen uansett hvor mye vi ønsker eller ei, håper på Trost ekong.
EGA
Veteran

PostPosted: 07.11.2016 00:42    Post subject: Reply with quote

Vi kan håpe Mush til neste år er en del bedre enn Gyt, hvis ikke må vi ha ny spiss. Vi trenger også ny ving, altså en fjerde vingspiller.
Jeg tror Norman er tilstrekkelig i bidtbaneleddet og bak en etterlengtet spillende stopper. Det vil altså si 3-4 klassespillere må inn.
Høstsesongen har vist at vi trenger klasse i alle ledd.
Back to top
gollumLAD legend
Veteran

PostPosted: 07.11.2016 00:47    Post subject: Reply with quote

Troost-Ekong signerte vel en treårsavtale med Gent i sommer, så han er vel rimelig uaktuell.
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
Rånny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 07.11.2016 09:33    Post subject: Reply with quote

Forren uttalte vel i går at han er ferdig i smurfeby. Kan være et alternativ. Ønsker meg aller helst Ekong, men han er vel vanskeligere å få tak i.
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 07.11.2016 10:08    Post subject: Reply with quote

Hvis Holmar forsvinner trenger vi to stoppere. Forren og Ekong inn hadde vært perfekt da. Da er vi (endelig) tilbake til den kvaliteten og bredden vi hadde før Strandberg forsvant.
Back to top
jadda
Veteran

PostPosted: 07.11.2016 10:17    Post subject: Reply with quote

Sitter med en uggen følelse av at "forsterkningene" som kommer i vinter først og fremst er back-ups og eventuelt unge talenter.

Håper inderlig jeg tar feil, men jeg synes jeg leser en slags selvtilfredshet i og rundt klubben som jeg rett og slett ikke liker, og som fort kan vippe oss ned fra hesten (sorry for hestemetafor). Det som for min del er det største beviset på at det er noe feil med innsikten er at en lett aldrende (dog ikke gammel) Skjelvik med trelegg konsekvent har blitt foretrukket foran Gersbach selv etter at serien har blitt avgjort. Hva er det de ser som ikke jeg fatter ogt forstår.

Mulig det er den begredelige sesonginnspurten som har gjort meg litt i overkant skeptisk og at både spillerstallen og selvinnsikten egentlig er bedre enn jeg tror, men jeg er redd for at "Nye spillere 2017" blir en skuffende affære, ikke helt ulik årets vindu.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 07.11.2016 10:23    Post subject: Reply with quote

De må da ha sett at vi ikke har forbedret oss siden 2015, og at vi ikke er godt nok bemannet for Europa. Kan ikke tenke meg noe annet.
jadda
Veteran

PostPosted: 07.11.2016 10:29    Post subject: Reply with quote

Joda, jeg tror også at de ser det, men det virker som om de har en tanke om at de skal "fikse det" med den gjengen de allerede har...

Skeptisk!
Back to top
SvennO
Rutinert

PostPosted: 07.11.2016 10:33    Post subject: Reply with quote

gollumLAD legend wrote:
Troost-Ekong signerte vel en treårsavtale med Gent i sommer, så han er vel rimelig uaktuell.

To år ser det ut som

http://www.goal.com/en-ng...h-kaa-gent
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 07.11.2016 10:36    Post subject: Reply with quote

jadda wrote:
Joda, jeg tror også at de ser det, men det virker som om de har en tanke om at de skal "fikse det" med den gjengen de allerede har...

Skeptisk!

Vi. Den gjengen vi allerede har. Den gjengen må nødvendigvis være utgangspunktet for neste års stall.

Økonomien vår er på en måte sunn, men kun fordi det har vært og er knallharde økonomiske prioriteringer med i bildet. Vi tåler noen millioner i overgangssummer, men ikke mange millioner i økte lønnskostnader. Og spillerkjøp må nødvendigvis bli preget av denne situasjonen.

Som Kroken sier, De lar seg ikke friste til å bruke penger på forskudd. Det snakkes heller om å stramme inn på driften etter at klubben pådro seg ekstra lønnsutgifter i sommer.

Så vi trenger et par-tre billige toppspillere som ikke vil ha noe særlig med lønn.
kris0stby
Veteran

PostPosted: 07.11.2016 10:38    Post subject: Reply with quote

jadda, jeg trur du er unødvendig pessimistisk. Det er sant at vi har fulgt den strategien hittil(med unntak av Yanni), men det var Koteng som levde ut sin indre Merkel. Økonomien er i orden, så nå kan vi begynne å sikte høyere. Vi kommer ikke til å heve lønnstaket eller betale 20+mill for spillere, men vi kommer nok til å hente noen forsterkninger.

Personlig har jeg trua på Forren, Normann, en eller anna spennende ving + erstatninger for eventuelle avganger. Ikke akkurat storfint, men et lite skritt opp.
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 07.11.2016 11:14    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:

Så vi trenger et par-tre billige toppspillere som ikke vil ha noe særlig med lønn.

Samtidig må vi nok øke lønningsbudsjettet om vi skal ha noe håp om å øke kvaliteten på stallen. Spørsmålet er hvor mye. Jeg tror ikke det skal all verdens til for å øke kvaliteten, uten å sprenge budsjettet akkurat.

Lite eksperiment der lønningene på dagens spillere er basert på skatteliste og antatt lønn etter ny kontrakt kontrakt:

Holmar -2 (ganske sannsynlig forsvinner)
Midtsjø -2,5 (mange klubber etter seg, ny kontrakt i sommer)
Bjørdal -1,5 (få han ut)
Gudi -2 (dyr backup som ikke passer inn)
Londak -0,8 (en krone her og en krone der)
Svensson -2,8 (gode penger inn)
Dorsin -2 (advokaten hevet en brukbar lønn inntil nylig, men trolig litt mindre etter ny kontrakt)

- 13,6 mill.

Linnes + 3 (tror en lønn i denne klassen er nok)
Forren + 3 (Tipper Forren vil ha det samme)
Ekong + 3,5 (Bør havne i lønningstoppen)
Midtbanesentral + 3 (Hvor og hvem er du?)
Indreløper +3 (Ny kvalitet inn dersom Svensson forsvinner)
Ving +2 (med Rashani inn blir det nok ikke noen veldig dyr ving)

+ 17,5 mill.

Bærekraftig?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 07.11.2016 11:36    Post subject: Reply with quote

Ut 2016:
Gamst
Riski
Mikkelsen
Søderlund
Sørloth
Selnæs
Dorsin
Nielsen

Inn 2016:
Gytkjær
Rashani(lån)
Gersbach
Gudi
Londak(korttids lån
Kwarasay
Bakenga

Helt ærlig:

Vi har shufflet ut en haug høytlønnede spillere, senket kvaliteten og hentet 1 spiller mindre enn vi har mistet.

Hvis dette har "skadet" budsjettet med for høye kostnader, så må vi rett og slett kutte drastisk andre steder. For de siste 3 overgangvinduene har vært "First Price" - vinduer. Det er ikke holdbart i lengden det vi driver med, og er ikke det nok så må det kuttes massivt andre steder.
Back to top
jadda
Veteran

PostPosted: 07.11.2016 11:42    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Vi. Den gjengen vi allerede har. Den gjengen må nødvendigvis være utgangspunktet for neste års stall.

...

Viktig å markere litt distanse når det er noe man er misfornøyd med/skeptisk til. I alle andre sammenhenger er det selvfølgelig vi Wink

Så er det utfordringen du nevner over her da, samt henvisningen til Merkel. Jeg tror det er mange Merkel-typer i organisasjonen, og godt er det, men dette sammenstilt med ambisjoner om spill (og å ikke bli pisset på) i Europa og en tanke om at "de spillerne vi har er så kjekk og grei at de helt sikkert kan bli gode nok bare vi trener litt mer" er jeg redd fører oss inn i en stagnasjon.

Vi trenger noen toppspillere for å heve laget, så får vi heller leve med at de tjener litt mer enn røkla. Så lenge de ikke er flaska opp i klubben vil slike spillere aldri godta å spille for knapper og glansbilder på et godt lag i en tvilsom liga. Jeg tror imidlertid ikke at dagens regime, som har gjort en kjempejobb med økonomien, tillater at det kan skje.

Fortsatt skeptisk
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 07.11.2016 11:49    Post subject: Reply with quote

jadda wrote:
Vi trenger noen toppspillere for å heve laget, så får vi heller leve med at de tjener litt mer enn røkla.

Skal man ha råd til slike spillere, så kan man ikke sløse vekk penger på et nytt lag. Vi har et lag med god balanse, så lenge vi får balansert den sentrale midtbanen og hentet inn mer spisskompetanse på kant.
Back to top
jadda
Veteran

PostPosted: 07.11.2016 11:53    Post subject: Reply with quote

Hvem har bedt om et nytt lag??

Jeg ber bare om noen nye spillere som klart og tydelig hever og forsterker laget. Gudi og Rashani er ikke slike spillere.

Hvor god balansen er kan sikkert også diskuteres, uten fungerende kantspillere og en høyst middelmådig sentral midtbane.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 178, 179, 180  Next
Page 24 of 180

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb