English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
16 lag i Eliteserien?
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 77, 78, 79  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 29.03.2006 08:34    Post subject: Reply with quote

Hareide foreslår å endre TL-sesongen slik at den blir som i Danmark:
http://fotball.adressa.no...leID=95759

Hva syns dere om dette forslaget? Ett motargument er at det blir mange kamper på elendige baner. Både for spillere og publikum så er jo forholdene for fotball tross alt best om sommeren i Norge
Back to top
View user's profile Send private message
HeiaVincent
Veteran


Joined: 12 Dec 2005
Posts: 1500
Location: Vestlandet

PostPosted: 29.03.2006 09:43    Post subject: Reply with quote

Det kan gå med en oppgradering av alle topp-arenaer i Norge. Og en taktisk vinterpause, ala Bundesligaen.

Problemet var dette med kunstgress da. Jeg vil ikke ha for mye av det, men ser ikke hvordan steder som Alfheim skal greie seg uten.
_________________
4-4-3
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
arnt
Veteran


Joined: 12 Feb 2004
Posts: 1223
Location: Trondheim

PostPosted: 29.03.2006 12:23    Post subject: Reply with quote

Da blir det heller et spørsmål om å velge det minste av to onder. kunstgress er definitivt et mindre onde enn en potetåker...
_________________
"Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 29.03.2006 12:49    Post subject: Reply with quote

Med tanke på at man har problemer med å spille kamper i Norge i starten av april (jmf feks Kristiansand stadion) så må den vinterpausen bli jævli lang. Des, jan, feb og i alle fall halve mars vil jo være uaktuelle for seriespill og med en så lang pause så blir det rimelig meningsløst spør du meg
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59206
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.03.2006 13:01    Post subject: Reply with quote

Sier meg enig med Henning i dette. Samtidig forsvinner fordelen i e-cup-kvalikene. Norske lag har tjent på å være i god kampform i slutten av juli/begynnelsen av august. Et land som Irland gikk for et par år siden inn for høst-vår-sesong nettopp pga. dette.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Troinndern
Veteran


Joined: 12 May 2004
Posts: 1124
Location: Drammen

PostPosted: 29.03.2006 16:41    Post subject: Reply with quote

Jeg vil pokker meg ikke ha noe av sesongflytting.
For det første vil det bli en pause helt fra november til august året flyttinga skjer.
For det andre er det beste med den norske fotballsesongen at man kan se kampene i shorts nesten hele sesongen igjennom.
For det tredje vil det da bli større press på kunstgress, som jeg heller ikke er noen fan av.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59206
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.06.2006 22:43    Post subject: Reply with quote

Förslag om 16 allsvenska lag 2008
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 29.06.2006 16:41    Post subject: Reply with quote

Jeg er for 16 lag i TL. For.Eks AAFK som rykket opp, ned, opp, ned. Det er mye bedre for klubbene med flere kamper, og det blir ikke minst masse til klubbene på hjemmekampene. MEN, Kunstgress er jeg derimot imot. Det er ikke digg å bli grisa ned i kunstgress med gummikuler. Tømte skoene mine og det var en del gummikuler som lå oppi dem.
_________________
https://twitter.com/djuptjuv
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 29.06.2006 19:54    Post subject: Reply with quote

Hvis det største problemet med kunstgress er gummikuler i skoa så vil jeg si at fordelene med kunstgress er større enn ulempene Razz
Back to top
View user's profile Send private message
arnt
Veteran


Joined: 12 Feb 2004
Posts: 1223
Location: Trondheim

PostPosted: 14.07.2006 10:20    Post subject: Reply with quote

Nakurami wrote:
MEN, Kunstgress er jeg derimot imot. Det er ikke digg å bli grisa ned i kunstgress med gummikuler. Tømte skoene mine og det var en del gummikuler som lå oppi dem.


Er dét mindre digg enn å bli griset ned i gjørme og grønske?
_________________
"Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
HeiaVincent
Veteran


Joined: 12 Dec 2005
Posts: 1500
Location: Vestlandet

PostPosted: 14.07.2006 11:02    Post subject: Reply with quote

Jeg tror du undervurderer anglofilien i dette landet. Å bli griset ned i gjørme er det beste som kan skje en profesjonell fotballspiller som drømemr om å spille for Newcastle, Stoke City, Hartlepool etc.
_________________
4-4-3
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 21.08.2006 12:08    Post subject: Reply with quote

Samme med Åge Hareide, Per Matias Høgmo vil nå også Tor Thodesen at Tippeligaen skal utvides:
http://www.p4.no/story.as...?id=202782
_________________
Sjel kan ikke kjøpes!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 21.08.2006 12:18    Post subject: Reply with quote

16 lag i Tippeligaen høres bra ut, men ikke i en sesong som varer fra april til november.

Jeg mener vi må ha lik sesong som resten av Europa (august-mai) for at norsk fotball skal ta et skritt videre.

Det aller mest ideelle vil dog være å kjøre en 18-klubbserie med de seks beste lagene fra Norge, Sverige og Danmark. Under der igjen har hvert av landene fortsatt sine respektive ligaer. 3 lag rykker ned, 3 lag rykker opp (vinneren av hver av de nasjonale ligaene).

Dette vil føre til større forskjell på topp og bunn. Den sammenslåtte ligaene vil generere mer interesse som igjen vil gi mere penger i kassa. Det vil også bli mer attraktivt for utenlandske spillere å komme til en slik liga. Jeg tror også at toppklubbene lettere vil kunne markere seg i Europa.

Royal League mislykkes fordi den ikke betyr noe. Dette vil lykkes fordi kampene vil ha topp-prioritet.
Back to top
View user's profile Send private message
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 21.08.2006 12:24    Post subject: Reply with quote

Det blir vanskelig å arangsere, dessuten hvem skal ha kontoll over en slik liga?? NFF greier vel aldri å sammarbeide om det.
Tror dette kan tilhøre fremtiden, om 30 år kanskje! Smile
_________________
Sjel kan ikke kjøpes!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Snorkel
Veteran


Joined: 21 Jan 2005
Posts: 1015
Location: Trondheim

PostPosted: 21.08.2006 12:30    Post subject: Reply with quote

*jeg er enig med deg brandy, men det er noen problemer her..
Hva skjer viss 3 norske lag rykker ned førstge sesongen? skal da fortsatt byttes ut med 1 norsk, 1 svensk og 1 dansk lag?

Hva skal vi i så fall gjøre med den norske avdelingen? ha 2 lag ekstra i den. eller må vi slutte og ha de nasjonale allerede etter en sesong der vi begynner og blande de 3 avdelingene geografisk?

Og hva skjer med interessen i Norge viss Danske og Svenske lag dominerer serien? Tippeliga interessen ble lavere i den perioden RBK dominerte på sitt værste.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 21.08.2006 12:31    Post subject: Reply with quote

Er ikke vanskelig å arrangere da, hvis de tre fotballforbundene kan danne et ovenstående organ for Skandinavia.

Tenk bare på den kvalitetshevingen det ville blitt på en slik liga.
Back to top
View user's profile Send private message
Snorkel
Veteran


Joined: 21 Jan 2005
Posts: 1015
Location: Trondheim

PostPosted: 21.08.2006 12:32    Post subject: Reply with quote

Skal være fult mulig ja. Og jeg trur dette er fremtden.

Derimot så ser jeg fortsatt store spørsmål som jeg skrev en post lenger opp.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 21.08.2006 12:36    Post subject: Reply with quote

Interessen tror jeg ikke det vil være noe i veien med, selv om enkelte land kan ha downperioder. Interessen for utenlandske ligaer er jo stor fra før, selv om ingen norkse lag er med. I en slik liga vil det være langt bedre spillere og bedre kvalitet enn i de nåværende nasjonale ligaene. Det vil automatisk føre til stor interesse.

Om f.eks. tre norske lag skulle rykke ned, har det ingenting å si for hvem som rykker opp. Det betyr at antallet lag fra hver nasjon vil være forskjellig fra år til år. Målet må være å begynne å se Skandinavia som ett.

Dette er ikke nytt da. Mens vi hadde to andredivisjoner (nåværende Adecco-liga), var de geografisk inndelt. Det betydde at selv om to østlandslag rykket ned, kunne bare ett østlandslag rykke opp. Det blir det samme prinisippet i en skandinavisk liga etter en slik modell jeg har skissert.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 21.08.2006 12:51    Post subject: Reply with quote

Med tanken på (mangelen på) bredde i alle de skandinaviske ligaene ser jeg ikke det store håpet for noen enorm kvalitetsheving om man skal ha 6 lag fra hvert land.

Sjøl er jeg heller på bunnen i Europa enn å overgi den nasjonale ligaen. Serien vil ALLTID være viktigere enn Europakvalifikasjon!
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Snorkel
Veteran


Joined: 21 Jan 2005
Posts: 1015
Location: Trondheim

PostPosted: 21.08.2006 13:07    Post subject: Reply with quote

Serien vill jo være serien selv om det er en serie med svenske og danske lag. Men trur kanskje ikke dette er bra for Norsk og Svensk fotball, når jeg får tenkt litt til. med 4-6 seks norske lag med i en slik liga, vill fotballen nord for Trondheim være død.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
arnt
Veteran


Joined: 12 Feb 2004
Posts: 1223
Location: Trondheim

PostPosted: 22.08.2006 13:45    Post subject: Reply with quote

Er den ikke allerede på god vei i graven da?
_________________
"Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2972

PostPosted: 22.08.2006 13:54    Post subject: Reply with quote

Sesongen som den er pr idag er for kort. Man må utvide den til 16 lag. 26 kamper i året er altfor lite. Utvider man den til 30 kamper begynner det å ligne noe.

Det er en masse snakk her om at da blir baneforholdene dårligere etc etc. Men det er en utfordring man må ta. La serien starte 2 uker tidligere enn det man har pr idag og la den fortsette et par uke seinere enn det er pr idag.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 22.08.2006 13:59    Post subject: Reply with quote

syns det burde være 16 lag i tippeligaen, og de tre siste rykker direkte ned, ikke kvalik..

Også syns jeg de to første lagene i 1 divisjon skal rykke direkte opp, og de fire lagene på 3,4,5 og 6 plass, skal spille playoff og en av de rykker opp. (Slik som i England.) Grunnen til det er at det veldig sjeldent hender at 1 divisjons lag klarer kvalikken mot tippeliga lag, men hvis du derimot møter overkommelig motstand i samme divisjon som deg selv, er det alltid noen som må kjempe (og det er bedre underholdning) for å rykke opp, med de to andre lagene over.

Hvis dere skjønte.. Confused Cool
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Troinndern
Veteran


Joined: 12 May 2004
Posts: 1124
Location: Drammen

PostPosted: 22.08.2006 14:40    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønte, men tror ikke det vil være noen braksuksess.

Nivåforskjellen på tredje og sjetteplass i Adecco-ligaen kan være enorm.
Over en hel sesong vises det, men over to kamper kan alt skje. I verste fall kan det ende opp med at en bakgårdsklubb som Kjelsås, kan rykke opp. (Noen som husker det?) Det er lite positivt for Tippeligaen.
Dessuten er forskjellen på ellevte i tippeligaen og tredje i adecco så stor at tippeligalaget bør vinne.

Grunnen til at man lot bare to lag rykke ned direkte ,var jo fordi man la om førstedivisjon, som en følge av at man skulle få til en nivåhevning på den norske toppfotballen. Før rykka avdelingsvinnerne opp, mens toerne spilte individuell kvalik. De tre nederste i Tippeligaen rykka ned. Systemet i dag funker mye bedre. Synes bare at man skulle utvida sesongen med to uker i hver ende, 16 lag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
arnt
Veteran


Joined: 12 Feb 2004
Posts: 1223
Location: Trondheim

PostPosted: 23.08.2006 07:57    Post subject: Reply with quote

Synes det er litt merkelig hvordan man hele tiden snakker om å utvide serien for å få til en kvalitetsheving her i Norge, mens de i Danmark snakker om å innsnevre SAS-ligaen for å få til det samme. Der er jo ligaen allerede på kun 12 lag, og de snakker om å senke det til 10. Logikken er at da vil toppklubbene få flere kamper mot hverandre, istedet for å spille mot 'uinterresante' småklubber.

Begge deler kan vel ikke være sant. Vil en utvidelse føre til en kvalitetsheving, eller vil en innsnevring gjøre det?
_________________
"Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 77, 78, 79  Next
Page 2 of 79

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb