English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2017
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 54, 55, 56  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
MkBerg
Veteran


Joined: 26 Sep 2012
Posts: 1561
Location: Ski

PostPosted: 29.08.2016 13:55    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Å, drømmestadiet nå?

Hansen
Svensson - Wangberg - Forren - Tettey
Henriksen - Selnæs - Skjelbred
Helland - Sørloth - Midtsjø

↑ ↑ ↑ ↑ ↑ ↑ ↑ ↑ ↑ ↑ ↑ ↑

FÃ¥r vann i munnen av slikt.
Man kan vel bare drømme om et RBK-lag stappfullt av trøndere.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 29.08.2016 16:50    Post subject: Reply with quote

Bjorn wrote:
Spørs vel på individet og hva han/hun leter etter det vel.


Selvfølgelig gjør det det. Sjøl ville jeg valgt byen med Nidarosdomen, Lerkendal, Bakklandet og Bymarka. Men det er jo fordi jeg har en høyst subjektiv emosjonell tilknytning til Trondheim.

For 99% av verdens befolkning er København en finere og mere attraktiv by. Mange lar seg merkelig nok også friste av danskenes livstil med øl til frokost og en generelt tilbakelent holdning til livet.
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 07.09.2016 16:45    Post subject: Reply with quote

Til alle drømmere her inne, så er vel de drømmelagene akkurat det.. en fjern drøm. Det er bare å innse.
Vi mister Svensson ganske snart, så han blir sansynligvis uaktuell i 2017.
Spillere som Tettey, Selnes, Henriksen, og Ciljan, kan vi bare fortsette å drømme om. De er, og forblir tapt for RBK i mange år framover...om de i det hele tatt returnerer til oss.
Forren har selv kategorisk uttalt at KUN moille er aktuell i norge, så hvorfor skal vi hige etter en som er både fargeblind og miljøskada. Det er fortsatt en del gode danske og svenske spillere tilgjengelig, og de har vi god erfaring med. Kanskje mest fordi vi kan komunisere sammen.
Ellers mener jeg vi kanskje bør se mot østeuropa.
Ukraina, hviterussland, området der omkring. evt tjekkia, og balkan. Der er det spillere med fantastisk teknikk, styrke og ikke minst, målteft. Ikke ruinerer de oss økonomisk heller. Russland derimot har blitt med på pengegalsapen, så der er det ingen ting å hente.
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 07.09.2016 17:51    Post subject: Reply with quote

JB wrote:

Forren har selv kategorisk uttalt at KUN moille er aktuell i norge, så hvorfor skal vi hige etter en som er både fargeblind og miljøskada. Det er fortsatt en del gode danske og svenske spillere tilgjengelig, og de har vi god erfaring med. Kanskje mest fordi vi kan komunisere sammen.
Ellers mener jeg vi kanskje bør se mot østeuropa.
Ukraina, hviterussland, området der omkring. evt tjekkia, og balkan. Der er det spillere med fantastisk teknikk, styrke og ikke minst, målteft. Ikke ruinerer de oss økonomisk heller. Russland derimot har blitt med på pengegalsapen, så der er det ingen ting å hente.


Syns da vi har hatt bra suksess med Australia også jeg. Så langt har i hvertfall guttungen fra Sidney vært ganske god for oss. Kanskje vi skulle sett mer dit også
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4821
Location: Trondheim

PostPosted: 07.09.2016 19:18    Post subject: Reply with quote

Hørt noen rykter om at vi kartlegger spillere i finsk liga. Alltid oppfattet det som et litt uinteressant marked. Ikke mye krutt derfra.

Australia er spennende. Problemet ligger vel litt i at spillerne derfra fort finner det like eller mer interessant å gå til 2./3.nivå i England av kulturelle årsaker. Fremdeles overrasket over Gersbach-overgangen, og synes han har vist seg som moden for alderen og en lovende spiller som selvføgelig burde spilt enda flere kamper enn han har på backen.

Ellers: Nardo, Malvik, Danmark, Øst-Europa, Latin-Amerika osv osv.
Mange fine steder å finne gode fotballspillere i. Men styr unna gullkysten med omegn, for disse afrikanske spillerne vil man ikke lykkes med. Mulig du kan få til å selge en av dem for noen mill til en annen europeisk liga etter en stund, men du vil ikke vinne titler eller bygge en klubb som spiller fotball på en gjenkjennbar måte. Lillestrøm har blitt en parantes i norsk fotball selv om de har kjøpt og solgt både Ujah, Ojah, Nissa og Nosa. Transittstasjon for lykkejegere fra Nigeria, men ikke en klubb som styrer i noen retning. Kjøp, salg, start på null, repeat.

RBK bør ikke sammenligne seg med Lillestrøm og spørre seg hvorfor de "får det til" men ikke vi. Her finnes en ambisjon om å spille relasjonell, god fotball som er gjenkjennbar fra kamp til kamp, år til år. Fokus er ikke å legge til rette for at en individualist skal skinne på sitt lyseste i 6 måneder slik at belgierne og franskmennene skal få noen skrytevideoer som i sin tur lokker 20 mill på bordet og gjør at nigerianeren kan oppnå målet om full konto og benk i Genk. LSK er en rar forretning som må kjøre dette nødopplegget hvert år og håpe at det holder til fornyet kontrakt og samme prosedyre neste år.

Jeg er som alltid forberedt på ignorering, sure oppstøt og endatil angrep, men for meg (subjektivt såklart) er empirien krystallklar: Det at samtlige vellykkede signeringer i RBK er europeiske og omtrent ingen (unntatt Annan som er en defensiv spiller) afrikanere har slått til og gitt oss trofeer beror mye på vektlegging av kollektivet i RBK-filosofien. Det ligger forankret i klubben. Og for at offensiv samhandling skal kunne fungere er faktisk språk og kommunikasjon en viktig faktor. Det samme er det litt difuse men likevel essensielle vi kan kalle kultur og lynne. Det blir vanskelig å få til noe når hver spiller spiller for seg selv, sin karriere og sine penger og ikke kan forstå nyanser i en instruks eller kampplan. Man kan gjøre det brukbart takket være heldige stunt og gode enkelprestasjoner, men det leder ikke mot toppen på sikt. Man kan velge å innse dette, eller fornekte det fordi alt sikkert går bedre nå fordi det har gått noen år siden sist gang man mislyktes.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 07.09.2016 19:41    Post subject: Reply with quote

2016 er (i praksis) over, en sesong jeg ikke har fått fulgt så tett som jeg skulle ønsket. Av det jeg har fått med meg trenger vi i 2017:
- Å knytte til oss Bjørn Hansen i konsulentrolle.
-Finne ut hva det er som feiler kroppen til Helland, få orden på det eller erstatte han. Vi kan ikke ha en av våre viktigste ut halve tiden.
-Terpe samhandlingsmønster til man kan det i blinde. Det holder ikke å være god i 30 min per kamp.
-Hente 1-2 mann av Mike Jensen kaliber som styrker sentrallinja.
-Ha det gøy.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 08.09.2016 13:32    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Men styr unna gullkysten med omegn, for disse afrikanske spillerne vil man ikke lykkes med. Mulig du kan få til å selge en av dem for noen mill til en annen europeisk liga etter en stund, men du vil ikke vinne titler eller bygge en klubb som spiller fotball på en gjenkjennbar måte.


Jeg føler jeg må komentere det der. Spesielt nå som Nazibjorn har dratt sin kos, og vi kan diskutere dette som voksne.

Som jeg har sagt før så mener jeg at problemene vi har hatt i fortiden med spillere fra Afrika har utelukkende vært problemer med scouting. Vi kjøpte spillere med gode ferdigheter, men de passet ikke inn i Rosenborg, hverken kulturelt, sosialt eller taktisk.

Men jeg nekter å tro at man kan avskrive et helt kontinent på det grunnlaget.

Da Trond Sollied tok over Olympiakos trengte han en en spiller til å fylle Skammelsrud-rollen i 4-3-3. Da hentet han en ukjent ivorianer med navn Yaya Touré fra ukrainsk fotball. Sollied kjente Touré fra belgisk fotball, da Touré spilte for Beveren. Beveren hadde hentet Touré fra ASEC, samme akademi som Konan kom fra.

Touré var fantastisk i Skammels-rollen. Han spilte senere i samme rolle for Barca under både Rijkard og Guardiola.
Back to top
View user's profile Send private message
Bonzo
Veteran


Joined: 02 Aug 2005
Posts: 1126
Location: Drammen

PostPosted: 08.09.2016 16:46    Post subject: Reply with quote

Man bør kanskje holde seg for god til å omtale andre medlemmer av forumet som nazister, om man ønsker å "diskutere som voksne"???
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2314

PostPosted: 08.09.2016 18:15    Post subject: Reply with quote

Tja, ikke at jeg har full oversikt men hvis en person har 'nazistiske' tendenser er det vel greit aa kalle en spade en spade?
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4821
Location: Trondheim

PostPosted: 08.09.2016 18:37    Post subject: Reply with quote

Følte ofte sjøl at et hovedproblem var at Torbjørnsen aldri skjønte seg nok på omgivelsene sine til å egentlig hente det som var riktig for RBK. Mange ganger har jeg hørt ham snakke fotball på en måte jeg forsåvidt kan begripe, men som for meg ikke matcher helt med slik klubben er og hvordan man har ønsket å framstå på banen.

Typisk: Spillere som skal ha ballen på fot, kjæle en god stund med den og er for dårlige til å avgjøre hvordan og når gjennombruddstrekket skal komme. Når det blir for mye av det hemmer det angrepskraften mye.

Klart det finnes gode spillere overalt, men råtalenter som man ser blir verdensstjerner går jo til hylle 1 direkte som tenåringer, eller til Olympiakos på hylle 2 som Toure. De vi kan få i er ofte kommende verdensstjerner i hodet men er så ustrukturerte at det kreves mye og langvarig overhaling for å få de til å funke skikkelig i laget, og jeg mener man ikke kan tillate seg å være så tålmodig at man ror i land 3. og 5. plasser i påvente av at det kanskje kan bli bedre på sikt.

Summa summarum synes jeg den nordiske profilen på laget og transferpolutikken er helt legitim, selv om vi kunne funnet langt bedre spillere enn vi har. Og så er det nok nødvendig med noe påfyll fra andre land for å komme opp på hylla der gruppespill er en årviss greie, og da mener jeg blikket kan rettes mange andre steder enn akkurat Vest-Afrika.

Men det er nå MIN mening, som jeg vet er kontroversiell og sikkert uhørt for andre.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 08.09.2016 19:48    Post subject: Reply with quote

Hacken wrote:
Man bør kanskje holde seg for god til å omtale andre medlemmer av forumet som nazister, om man ønsker å "diskutere som voksne"???


Sånn går det når Bjorn skrev som Breiviks manifest
_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 08.09.2016 21:02    Post subject: Reply with quote

Et eller annet sted er det en akademisk forskjell mellom nazisme og Alt.Right.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 08.09.2016 23:32    Post subject: Reply with quote

Hacken wrote:
Man bør kanskje holde seg for god til å omtale andre medlemmer av forumet som nazister, om man ønsker å "diskutere som voksne"???


Haha, les det han har skrevet i politikktråden i garderoben. Det var ganske kraftig kost for å si det mildt.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 08.09.2016 23:55    Post subject: Reply with quote

Altså, jeg mente ikke å omkalle noen som nazist. Jeg mente å si Nasibjønn, som er et dialektbegrep for snørr.

Oppmannen: Nå var Touré innom både Beveren og Metallurg Donetsk før Sollied hentet han for å fylle Skammelsrud-rollen.

Jeg skjønner poenget og ditt og er enig i mesteparten av det du skriver. Men jeg tror at man kan finne gode rollespillere i det markedet der om man er tålmodige nok. Dessuten om man skal scoute andre kontinenter må man bruke speidere som skjønner Rosenborg. Hva med Kvarme?


Last edited by robbie on 09.09.2016 00:01; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 08.09.2016 23:59    Post subject: Reply with quote

Cool
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Riversen
Proff


Joined: 29 Jan 2013
Posts: 264

PostPosted: 12.09.2016 10:34    Post subject: Reply with quote

Noen med tilgang?

http://www.adressa.no/100...820155.snd
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 12.09.2016 10:48    Post subject: Reply with quote

Vi klipper ikke inn for mye av betalingsartikler, men essensen er som følger:

- Vi skal prioritere rått det vi mangler i forhold til internasjonalt nivå, sier Ingebrigtsen.

- Hva går det på?

- Det er en kombinasjon, men det er ingen tvil om at konkurrentene utenfor Norge ferdighetsmessig er individuelt bedre enn oss. Både defensivt og offensivt har vi en del å gå på. Det er blant områdene vi jobber med nå.


Ledelsen har diskutert hvordan Rosenborg skal ta steget ut i Europa neste år. Terping på en-mot-en-situasjoner, både i forsvar og angrep, vil bli prioritert de neste månedene.

- Det begynner der, med enkle prinsipper. Ikke minst handler det om å forsvare seg en mot en. Hvis du ser på Italia, så er det kanskje i en egen klasse i verden, sier RBK-sjefen.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1540

PostPosted: 12.09.2016 13:28    Post subject: Reply with quote

Jeg så kampen i går, dvs på opptak, og det ble i perioder rask spoling.
Som tidligere mangler vi x-faktoren. Det er lenge siden jeg har sett sånn overkjøring, men vi svikter gang på gang i det avgjørende øyeblikket.
Ut fra klippet over ser det ut som om KÃ¥re ser det samme.
Selv om vi i går overkjørte Stabæk, må vi ha inn spiller som kan gjøre noe på egenhånd og ikke trenger 10 sjanser før ballen sitter i nota. Det kan også være en midtbanespiller/ving som har det ekstra lille.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 12.09.2016 13:35    Post subject: Reply with quote

Enig i at vi mangler det lille ekstra, men det gjorde vi strengt tatt i fjor også. Vi kommer alltid til å mangle det lille ekstra når vi møter europeisk motstand. Det dreier seg i stedet om å ta overgangene når motstanderen er i balanse og å være presise i nestsistepasningen. Automatisere angrep. Det har vi merkelig nok blitt gradvis dårligere til det siste året, nå går det for mye på tvers og bakover, enten fordi vi ikke tør å ta risiko eller fordi bevegelsene foran ballfører er for dårlige.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 12.09.2016 14:04    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Vi kommer alltid til å mangle det lille ekstra når vi møter europeisk motstand.


Ja, men det hadde jo vært fint om vi hadde det lille ekstra når vi møter bunnlag i Eliteserien ...
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
MariusV
Veteran


Joined: 15 Feb 2012
Posts: 1045
Location: Norge

PostPosted: 12.09.2016 14:16    Post subject: Reply with quote

Jeg så slutten av andre omgang i går og det jeg bemerket meg (også før målene), var at det var flere ganger indreløperne kunne spilt gjennom vingene i rom hvor de istedet krysset inn mot midtbanen og dermed senket tempoet, spilte tilbake til forsvar eller på vingen på motsatt side tilslutt - resultatet alltid at Stabæk kom i balanse.

Nettopp de periodene vi er gode, og det husker jeg fra de beste omgangene våre i Europa hvor vi var best, så var det da vi spilte opp vingene i rom hvor laget fulgte etter. Da var vi ofte en trussel.

Men - det jeg har bitt meg mest merke i (eller muligens blitt mer blind på), er at vi ikke lenger presser så godt som vi gjorde i fjor, og under det første halvåret under Kåre. Jeg pleide å bite meg merke i at vi lignet på Dortmund i presset. Alle mann på han som hadde ball, og med det fikk vi ofte gjenvinning høyt i banen og kunne starte gode kontringer. Jeg syns jeg ser dette sjeldnere og sjeldnere, for å være ærlig.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 12.09.2016 14:21    Post subject: Reply with quote

Skriker etter en barista.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 12.09.2016 14:38    Post subject: Reply with quote

MariusV wrote:
Jeg så slutten av andre omgang i går og det jeg bemerket meg (også før målene), var at det var flere ganger indreløperne kunne spilt gjennom vingene i rom hvor de istedet krysset inn mot midtbanen og dermed senket tempoet, spilte tilbake til forsvar eller på vingen på motsatt side tilslutt - resultatet alltid at Stabæk kom i balanse.


Nettopp. Akkurat slike ting jeg tenker på. I tillegg gjør mangelen på ballsikker stopper at ballen går veldig mange ganger rundt mellom stopperne og tilbake til keeper, de trenger for stort rom for å føle seg trygg på å spille opp noen foran seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 12.09.2016 14:38    Post subject: Reply with quote

Absolutt. Den største forskjellen i laget i år kontra i fjor er jo mangelen på sentral ballfordeler. Konradsen er ikke i nærheten av Selnæs når det gjelder å lese bevegelse, se rom og vekte pasninger. Her var Ole enorm, og det nøt laget godt av. Vi ser fortsatt tidvis hvor effektivt dette er når Konradsen treffer på slike pasninger. Linken mot Bakenga før Mikes mål i går og Gytkjær sitt mot Tromsø er ferske eksempler på øyeblikk hvor pasning og bevegelse passer perfekt, noe som er svært vanskelig å stoppe for motstander. Dog er det litt for sjelden disse pasningene kommer.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2068

PostPosted: 12.09.2016 23:38    Post subject: Reply with quote

Liker det jeg hører fra Kåre at de allerede har begynt å trene inn mot 2017 og bruker resten av seriekampene til å øve.
Det er bra inn mot 2017, men også egnet til å holde laget skjerpet i resten av seriekampene også. Selv om seriegullet er i boks så er det noen kamper vi ikke skal tape igjen. Tror nok Kåre også ser at det er mangler i sentrallinja, dog tror jeg Mush kan bli X faktoren på topp.
Tror som nevnt i spillertråden at M.Normann er en potensiell erstatter for Ole og Konradsen kan ta en indreløperposisjon.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 54, 55, 56  Next
Page 2 of 56

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb