English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2016
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.07.2016 12:05    Post subject: Reply with quote

Ingebrigtsen føler at laget er bedre rustet til Europa-spill denne sesongen.

– Ja, vi er definitivt bedre i år enn på samme tidspunkt j fjor. Det har å gjøre med at vi har fått erfaring. Vi spilte mange jevne oppgjør i Europa League forrige sesong og vi lærte masse. Vi er definitivt et klart bedre lag, og vi er et lag som er bedre rustet til å møte europeisk motstand, forteller Ingebrigtsen.

– Vi har jobbet med de erfaringene vi har fått og der har vi utviklet oss. Vi har sluppet inn kun 10 mål i Tippeligaen. I Europa League skapte vi omtrent like mange målsjanser som motstanderen, men de scoret og vi slapp inn. På bakgrunn av dette har vi jobbet med det kollektive defensive arbeidet. Dette har blitt bedre denne sesongen, fortsetter en optimistisk Ingebrigtsen.

Les mer: Kåre Ingebrigtsen til Tips Fotball: – Bedre rustet til å møte europeisk motstand i år
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 27.07.2016 12:42    Post subject: Reply with quote

Håper han har rett, men kampene mot Norrköping gjør meg skeptisk til at vi har blitt så mye bedre defensivt.
Back to top
View user's profile Send private message
MikkelBille
Proff


Joined: 18 May 2015
Posts: 315

PostPosted: 10.08.2016 19:11    Post subject: Reply with quote

Jeg tror vi kommer til å humpe greit gjennom serien i år, uten å gjøre en fyrverkerihøst. Vinner likevel enkelt. Men nest etter at vi bør slå Wien uproblematisk over to kamper, er det viktigste å knuse Molde på Aker Stadion. Håper de prioriterer denne bortekampen og gjerne hviler spillere i andre kamper, for å ta den skalpen. Det var liksom det eneste skåret i gleden i fjor.

Vet ikke om jeg tør å dra dit enda.
Back to top
View user's profile Send private message
dejarik
Junior


Joined: 21 Jul 2015
Posts: 48

PostPosted: 11.08.2016 13:37    Post subject: Reply with quote

For de som liker statistikk, kan jeg anbefale whoscored.com. Fra og med i år har de full statistikk på Tippeligaen. Det inkluderer hver enkelt hendelse på hver enkelt kamp. Hvem mistet ballen oftest mot Lillestrøm? Konradsen, Gytkjær og Jensen med 5 hver. Hvor var det på banen? Det kan man se.

Dette er kanskje den beste plassen å starte:
https://www.whoscored.com...igaen-2016
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 11.08.2016 13:38    Post subject: Reply with quote

Den sida der er en utømmelig kilde full av gull for nerder og autister.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 11.08.2016 13:44    Post subject: Reply with quote

Perfekt for for mange av oss på RBKweb, med andre ord Razz

Selv digger jeg statistikk og fakta, men er hverken autist eller nerd (noe som jeg noen ganger ønsker skulle vært (student)).
Back to top
View user's profile Send private message
avtrekkeren
Proff


Joined: 13 Sep 2014
Posts: 304
Location: Norway

PostPosted: 11.08.2016 13:58    Post subject: Reply with quote

Holmar er den mest pasningssikre spilleren i Tippeligaen, med en treffprosent på 88.3%.
Back to top
View user's profile Send private message
Whoppa
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 1293

PostPosted: 11.08.2016 14:01    Post subject: Reply with quote

Kul side, takker. Leser fra statistikken at Jonas Svensson helt klart vår viktigste spiller er.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 11.08.2016 21:50    Post subject: Reply with quote


_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Whoppa
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 1293

PostPosted: 11.08.2016 21:59    Post subject: Reply with quote

Haha, huff! Bodd i tyskland for lenge.
Back to top
View user's profile Send private message
Bruttern
Proff


Joined: 01 Sep 2006
Posts: 477
Location: Eksil

PostPosted: 16.08.2016 02:25    Post subject: Reply with quote

Er Whoppa Per Ciljan Skjelbred?
_________________
Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke!
Back to top
View user's profile Send private message
Whoppa
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 1293

PostPosted: 16.08.2016 17:13    Post subject: Reply with quote

Litt i forbindelse med nyheten om Jensens veldig gledelige kontraktsforlengelse: Biter meg merke i at vi i øyeblikket har seks spillere (Svensson, Jensen, Skjelvik, Reginiussen, Midtsjø og Helland) som står oppført med mere enn 100 offisielle kamper for RBK. Jeg har ikke oversikt, men føler det er lenge siden vi hadde det sist. For en klubb som har snakket om viktigheten av kontinuitet i en årrekke, må det være utrolig godt for ledelsen og se at vi begynner å få det. Forrøvrig så står Kåre med 96 kamper som trener (100 mot Tromsø).

@Bruttern: nei Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 20.08.2016 01:50    Post subject: Reply with quote

Begynte plutselig å tenke på dette: Når var egentlig sist vi hadde en utvisning?
Føles som det er flere år siden noen fikk rødt, men det er såklart mulig at det
har skjedd i en kamp jeg har glemt litt.

2013-ish?
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
andrezinho
Veteran


Joined: 20 May 2009
Posts: 1868
Location: Oslo

PostPosted: 20.08.2016 02:07    Post subject: Reply with quote

Konradsen, Ã…lesund? Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 20.08.2016 07:49    Post subject: Reply with quote

Embarassed
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bonzo
Veteran


Joined: 02 Aug 2005
Posts: 1126
Location: Drammen

PostPosted: 20.08.2016 11:59    Post subject: Reply with quote

Klarer vi å tangere 2015-sesongen?

21-6-3 (69 p)
15-4-1 (49 p)

Brann (B)
Tromsø (H)
Stabæk (B)
Start (H)
Molde (B)
VÃ¥lerenga (H)
S08 (B)
Odd (H)
Godset (B)
B/G (H)

Edit: Bare så det er sagt: For meg spiller det liten rolle om hvor mange poeng man vinner med, så lenge man vinner. Men skulle vel gjerne tatt Moldes 71-poenger. (Uavhengig om vi evt. har bedre poengsnitt tidligere)

Jeg tror forøvrig vi lander på 17 poeng på de siste 10 kampene. Føler det er for mange fallgruver i den rekka av gjenværende kamper.


Last edited by Bonzo on 20.08.2016 12:53; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Bruttern
Proff


Joined: 01 Sep 2006
Posts: 477
Location: Eksil

PostPosted: 20.08.2016 12:13    Post subject: Reply with quote

6-2-2 burde være mulig på ti kamper, så ja, jeg tror vi tangerer.

Et hypotetisk spørsmål til den kritiske massen her inne:

I vurderingen av om en sesong er 'bra nok', eller en fiasko, når man skal evaluere sånt. Synes folk her inne det overhodet spiller noen rolle om hvordan ting skjer, eller er det bare resultatene i seg selv?

Jeg tenker dette scenariet:
- vi tar 7-1-2 på de siste kampene, og tar dermed flere poeng enn i fjor.
- vi vinner cupen, igjen.
- men, etter å ha ledet 2-0 til det var igjen 10 minutt mot Austria, blir Mike og Konradsen begge skada etter en hodekollisjon på dødball, og må ut. Vi har bare en innbytter igjen. Med en mann mindre og to nøkkelspillere ute, havner vi bakpå. Austria scorer på en corner i det 89 minutt, og slår oss ut etter straffesparkkonkurranse.

Altså, ikke spill i Europa.

Får sesongen da stempel som 'dårligere enn 2016' av folket her inne? Automatisk, på et vis. Fordi vi jo faktisk ikke nådde gruppespill?

- Det jeg lurer på, mener folket det spiller noen rolle hva som skjer i neste uke, sånn kvalitativt - eller er det vinn=godkjent, tap=mislykka sesong?
_________________
Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke!
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 20.08.2016 12:22    Post subject: Reply with quote

Svarer kun for meg selv, naturligvis.

Jeg liker ikke å skulle presse en hel sesong ned i ett ord, et terningkast, en karakter. Det skjer altfor mye til at det kan yte sesongen rettferdighet.

I fjor kom vi tilbake på toppen i Norge med the double, og vi var tilbake i Europa. Ja, vi gjorde det ikke skarpt i EL-gruppespillet, men vi var med. Det er vanskelig å realistisk be om MYE mer. En god karakter, men likevel ville ikke den sagt nok.

I år er det kanskje enda mer å si om sesongen. Vi er forsvarende mester, den vanskelige andresesongen, og etter 2/3 av sesongen er vi så suverene at man må spørre om dette skyldes kvaliteten på ligaen minst like mye som vår egen fortreffelighet. Vi har ikke vært gode på bortebane, særlig på kunstgress, vi har hatt masse tilfeller av 1 ok omgang, 1 dårlig, vi har gått fra å være bunnsolide defensivt til å drive flipperspill bak der, vi har vært skadeutsatt, vi har hatt spillere som startet elendig men har kommet for alvor (Elba, Gyt), og vi har spillere som må kunne sies å være en skuffelse i forhold til forventningene (Helland). Og så har vel et absolutt minimum skjedd på overgangsmarkedet, selvfølgelig påvirket av Det Som Skjedde På Kypros, men likevel.

Ja, man kan klemme det ned i en sterk 4, en B+, en 7/10, hva som helst, men man mister så mye data ved å gjøre det at det må stå ved siden av en liste over de elementene som faktisk har påvirket karakteren.

Etter min mening. Smile

Edit: For å svare på det siste; Hjemmekampen mot AW vil i stor grad påvirke om vi har tatt steg fremover siden 2015. Går vi ut av Europa så har vi oppnådd svakere resultater enn i fjor. Det er på ingen måte gitt at vi vinner NM, og vi har fortsatt muligheter for å snuble og skape spenning i TL. Skulle vi klare å vinne i Bergen begynner det vel å bli en del lag som ikke kan ta oss igjen, og kommer vi til EL så har vi i det minste sikret oss en del erfaring og penger som plaster på såret. Det med et lag som jeg synes fortsatt har et åpent sår der Ole Selnæs pleide å spille.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 20.08.2016 13:41    Post subject: Reply with quote

For min del må man vurdere progresjon og fremtidsutsikter vel så mye som resultater. Å vinne ligaen på suverent vis er vel og bra, men i seg selv ganske kjedelig. I år har kun Odd fremstått som en gullkandidat. De har en såpass liten stall med begrensede alternativer offensivt til at man kan forvente at de unngår dårlig form. Vi har hatt to ligakamper, mot Odd og Molde, som har føltes viktig. Vi tapte den første, og vant den siste.

Jeg tror vi må bare akseptere at når man er så suverene etter 20 serierunder som vi er i år, så er mangelen på tittelkandidater den fremste grunnen. Problemet med å være så suverene er at ingen kamper i Eliteserien er i nærheten av å være like viktig som en europacupkamp. Spillerene får ikke trent seg nok på det mentale aspektet, og får ikke øvd på å luke ut feil som blir straffet av gode lag. KI får ikke nok utfordringer til å bli prøvd på kampledelse og taktikk. Per dags dato består taktiske endringer i førsteelleveren stort sett av å sette inn reservene uten at nivået på prestasjonene faller. KI har klart dette på en fremragende måte. Samtidig er det irrelevant ute i Europa at Matti kan spille indreløper, Gudi kan spille anker, Skjelvik kan spille stopper og Midtsjø kan spille ving. Ingen av disse disposisjonene blir tatt i bruk i viktige kamper.

Sammenligner man de store progresjonene i 2015 og 2016 så ser man at 2015 er en vesentlig bedre sesong enn 2016.

2015:
- Svensson etablerer seg som ligaens klart beste høyreback.
- Selnæs er klubbens yngste førstelagsspiller og ligaens beste spiller.
- Eyjolfsson begynner å fremstå som et førstevalg på stopperplass.
- Mikkelsen spiller sin første gode sesong i RBK-drakten, og er avgjørende på kontringer mot gode lag.
- Andre Hansen går fra å være uryddig bakover til å være én av Norges tre klart beste keepere.
- Fredrik Midtsjø klarer endelig å etablere seg på førstelaget.

2016(Halvspilt):
- Anders Konradsen er vesentlig bedre enn i 2015.
- De Lanlay spiller seg inn i laget, og utvikler seg til å bli en farlig innoverkant.
- Alexander Gersbach etablerer seg som et direkte alternativ til Skjelvik.
- Rashani viser lovende takter etter sommeren.
- Matti og Gudi viser at de kan muligens være solide alternativer som indreløper og anker.
- Gytkjær viser at han kan være på nivå med Søderlund.

At ingen spillere under 23 år, sett bort fra Gersbach, har fått noen sjanser i år er kanskje den fremste grunnen til at denne sesongen føles litt som stagnasjon. Samtidig har vi vanvittig mange spillere som er 26 år eller yngre(Svensson, Midtsjø, Rashani, Stamnestrø, Gudi, De Lanlay, Bakenga, Skjelvik, Hansen, Eyjolfsson, Konradsen, Gytkjær og Helland). Disse spillerne har trolig ikke spilt sin beste sesong i karrieren ennå, så vi kan definitivt forvente bedre prestasjoner i fremtiden.
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 21.08.2016 01:11    Post subject: Reply with quote

Sylta wrote:
Jeg tror vi må bare akseptere at når man er så suverene etter 20 serierunder som vi er i år, så er mangelen på tittelkandidater den fremste grunnen. Problemet med å være så suverene er at ingen kamper i Eliteserien er i nærheten av å være like viktig som en europacupkamp. Spillerene får ikke trent seg nok på det mentale aspektet, og får ikke øvd på å luke ut feil som blir straffet av gode lag. KI får ikke nok utfordringer til å bli prøvd på kampledelse og taktikk. Per dags dato består taktiske endringer i førsteelleveren stort sett av å sette inn reservene uten at nivået på prestasjonene faller.


Dette tror jeg er så rett som det går an å få sagt det, Sylta! Virkelig noe å tenke på! Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 21.08.2016 19:00    Post subject: Reply with quote

Dette RBK laget skriker etter en stjernespiller som kan gjøre ting på egenhånd.
Back to top
View user's profile Send private message
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 21.08.2016 19:01    Post subject: Reply with quote

Uenig. Trenger mer samhandling og innøvde sekvenser offensivt, samt defensivt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 21.08.2016 23:15    Post subject: Reply with quote

Trenger mer samhandling og innøvde bevegelser pluss spillere med bedre teknikk og større fart.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 24.08.2016 16:23    Post subject: Reply with quote

Godt oppsummert!
Back to top
View user's profile Send private message
Kommandør
Junior


Joined: 30 Jul 2011
Posts: 79

PostPosted: 25.08.2016 15:45    Post subject: Reply with quote

Noen her som observerer RBK-treningene ofte og kan komme med en liste over de 5-6 raskeste spillerne i stallen?

Regner med at de kjører noen drag samlet i løpet av treningene som gir en viss pekepinn på maksfart.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22  Next
Page 20 of 22

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb