English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2017
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 178, 179, 180  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 23.08.2016 23:37    Post subject: Reply with quote

Huseklepp, faktisk!



Vet ikke om jeg skal le eller gråte ...
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 23.08.2016 23:40    Post subject: Reply with quote

Kommer ikke til å komme noen ny spiss før noen blir solgt på topp det tror jeg de fleste forstår. Jeg håper bare Gytkjær fortsetter godformen og at man får inn et godt bud etter sesongen. Og at man har større ambisjoner neste gang man henter en ny spiss.

Uavhengig av salg håper jeg på to forsterkninger etter sesongen. En sentral midtbane og en midtstopper.

Utenom det håper jeg bare man er dyktige på å erstatte de som eventuelt forsvinner. Med unntak av Andre Hansen og Helland (i godform) mener jeg alle spillerne er mulig å erstatte med tilsvarende eller bedre kvalitet innenfor våre rammer. Selges eksempelvis Svensson er jeg ganske sikker på at det er mulig å få inn en bedre høyreback.
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 23.08.2016 23:49    Post subject: Reply with quote

Norden Lokomotiv wrote:
Uavhengig av salg håper jeg på to forsterkninger etter sesongen. En sentral midtbane og en midtstopper.


Tommel'n opp! Skjønner ikke annet enn at dette må være pri 1!
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6246
Location: Skottland

PostPosted: 23.08.2016 23:55    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Enig i at vi trenger en ny spiss Knowrud. Men vi bør kjøpe en som er bedre enn Gytkjær, så han blir back-up. Intet poeng i å kjøpe enda en som ikke er god nok. Dessuten trenger vi minst en ny ving som helst er bedre enn Lanlay.
Det er fremover på banen våre største mangler er.


Viktigste jobben til en spiss er jo å skåre mål, og det gjør da sannelig Gytkjær, så jeg skjønner ikke problemet. Hvorfor kjøpe en (på papiret) bedre spiss om denne så trenger seks måneder på å spille seg i form.
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 23.08.2016 23:59    Post subject: Reply with quote

Vi måtte spille Søder i form, og vi måtte spille Gytkjær i form. Kanskje kan vi ved neste korsvei hente en spiller som er i form fra og med dags dato. For ofte synes det som vi lider under å måtte spille spillere i form når de ankommer RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
mogg418
Junior


Joined: 15 Feb 2012
Posts: 22

PostPosted: 24.08.2016 00:20    Post subject: Reply with quote

Stefan Johansen ble vel nettopp tilgjengelig på markedet, håper vi er frempå der.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 24.08.2016 00:24    Post subject: Reply with quote

Dumt at vinduet vårt er lukket da.
Back to top
View user's profile Send private message
mogg418
Junior


Joined: 15 Feb 2012
Posts: 22

PostPosted: 24.08.2016 00:34    Post subject: Reply with quote

Stemmer det
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 24.08.2016 00:40    Post subject: Reply with quote

Tror mogg418 snakker om at kontrakten hans snart er over (har vel bare et halvt år igjen i Celtic?), og at han da kan forhandle med klubber som han vil. Altså er han fritt vilt. Hvis det er sånn, så skal vi selvfølgelig være på pletten. En slik spiller ville løftet laget betraktelig!
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 24.08.2016 00:44    Post subject: Reply with quote

Men en slik spiller sitter ikke på tribunen i Skottland i et halvår for å vente på å komme til oss. Hvis han er ute etter å gå på free transfer så vil han nok både ha sign-on-fee og lønn som dessverre er langt utenfor våre rammer. Hadde vi hatt det så er jeg selvsagt enig i at han ville vært flott å fått til klubben vår. Jeg tipper han ender opp i Championship eller Tyrkia.
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 24.08.2016 00:50    Post subject: Reply with quote

Nei, han sitter ikke på tribunen eller orker å være skyggen. Men, hvis det blir slik at han blir 'tvunget' ut av klubben, så kan det vel fort tenkes at han blir frigitt? Han vil selvsagt gå ned i lønn hos oss, men samtidig ville han sportslig sett vært i forkant til et eventuelt nytt utenlandsopphold, ved å komme til oss.

Ville vært en vinn-vinn situasjon!
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 24.08.2016 00:59    Post subject: Reply with quote

La oss håpe du har rett.

Jeg tipper Celtic er gira på å få litt penger for han, så da selger de nok til noen som betaler litt for han her og nå.

Å gå til Fulhalm eller Galatasaray som han er linket til vil jo sportslig sett være et steg opp fra Rosenborg, så da slipper han runden om oss for å "restarte" også.
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 24.08.2016 01:06    Post subject: Reply with quote

Ja, regner med at han antakeligvis får et tilbud fra en klubb i bedre liga enn TL. Vet ikke hvordan han tenker om å gå til en klubb i Tyrkia, men antar at en klubb i f.eks. Frankrike eller Belgia ville behaget ham mer fremfor en mellomstasjon hos oss. Sånn sett ligger vi tynt an, men vi er nødt til å være på pletten og undersøke om han i det hele tatt ville vurdert en liten runde i nordens beste klubb før han tok turen videre.

Edit: Får han et tilbud fra Fulham, og hvis han tenker i de banene om fremtidig klubb, er han allerede tapt, selvfølgelig.
Back to top
View user's profile Send private message
marco83
Senior


Joined: 31 Oct 2014
Posts: 174

PostPosted: 24.08.2016 01:18    Post subject: Reply with quote

Mervan celik? Ronnie schwartz?
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 24.08.2016 01:35    Post subject: Reply with quote

Jeg tipper Johansen var "storfisken" vi var ute etter tidligere i sommer, men at det røyk når vi tapte mot Apoel.

Ellers er jeg alltid litt nysgjerrig på klienter av Tore Pedersen som er utenlands, men sliter. Han virker å ha blitt en lite husagent og kjenner vel også Bjørnebye godt. Men, jeg finner ikke liste over hvilke spillere han representerer.

I min iver satt jeg å googla litt her og kom over et agentselskap som heter Management 15 og har følgende kunder: Skjelbred, Tettey, Wangberg, Nordvik, Nouri og en ghanesisk høyreback på 20 år ved navn Joseph Bempah. Det er han Jan Ludvigsen som er agenten, og kona til Skjelbred er styreleder....

En litt merkelig sammensetning av kunder i det selskapet, men jeg tenker at han 20-årige høyrebacken fra Ghana kunne vært et artig prospekt da. Kaptein på Ghana U-20 og spilt i flere år i toppdivisjonen der nede. For de som er gira på å sjekke ut han nærmere så er det en youtube video her. Bør jo få gode skussmål fra de andre spillerne i stallen tenker jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 24.08.2016 01:53    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Enig i at vi trenger en ny spiss Knowrud. Men vi bør kjøpe en som er bedre enn Gytkjær, så han blir back-up. Intet poeng i å kjøpe enda en som ikke er god nok. Dessuten trenger vi minst en ny ving som helst er bedre enn Lanlay.
Det er fremover på banen våre største mangler er.

Ronnie wrote:
Viktigste jobben til en spiss er jo å skåre mål, og det gjør da sannelig Gytkjær, så jeg skjønner ikke problemet. Hvorfor kjøpe en (på papiret) bedre spiss om denne så trenger seks måneder på å spille seg i form.


Hvorfor har vi da mer en en spiss egentlig siden Gytkjær scorer mål. Det er jo helt umulig å se for seg at han får en dårlig periode, blir skadet eller solgt. Hvis man skal være føre var som klubben sier de skal være er det vell rimelig innlysende at Gytkjær fort blir hentet av en eller annen klubb så lenge målene fortsetter å renne inn. Hva med å hente en spiss så vi har to gode spisser før det kommer et bud vi ikke kan avslå på Gytkjær, eller før han blir skadet eventuelt faller ut av form. Når vi trenger et halvt år til ett år på å få en ny spiss i gang hadde det jo vært suverent å kjøpt han slik at han er klar til å prestere før vi må begynne å bruke han som førstevalg. Spisser som scorer mål er svært populære salgsobjekt.
Dessuten er det jo greit å kunne hvile Gytkjær og fremdeles ha en spiss som scorer mål. Hvis vi plutselig selger Gytkjær og først da skal handle erstatter er vi i trøbbel. Det må da kunne gå ann å ha to spisser som scorer mål. Det er sinnsykt mye viktigere enn å ha to klassehøyrebacker.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 24.08.2016 02:00    Post subject: Reply with quote

Vi har Gytkjær som et klart førstevalg per i dag og to gode backup-spillere i Vilhjalmsson og Bakenga bak der. Det holder i massevis. Blir Gytkjær solgt er det ikke sikkert vi kjøper en ny spiss en gang kjenner jeg Kåre og Bjørnebye. Da blir de to andre satset på.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 24.08.2016 02:01    Post subject: Reply with quote

Dessuten kan det jo være at det er greit å kunne rotere også på spissplass uten at det innebærer at vi spiller uten en spiss som scorer mål. Kan jo være greit å hive inn en spiss som tilfører laget noe når det går trått og kan snu kampbildet istedenfor å måtte spille med Gytkjær samme hvor dårlig form han er i eller samme hvor dårlig kamp han har. Vi bør til enhver tid ha to kvalitetsspisser.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 24.08.2016 02:05    Post subject: Reply with quote

De er ikke to gode back-up spillere. Den eneste plassen Villmannen ikke spiller godt på er jo spiss. Bakenga er vell best til å være skadet og kontrakten hans går snart ut. Det holder ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 24.08.2016 02:10    Post subject: Reply with quote

Det holder mer enn nok.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6246
Location: Skottland

PostPosted: 24.08.2016 09:22    Post subject: Reply with quote

Aristoteles har rett i at vi trenger to gode spisser, og at det er bedre å være føre var.
Forskjellen er at jeg er villig til å gi Bakenga tid. Hittil har han vist seg å være en bedre spiss og dårligere ving enn hva jeg trodde. Jeg vil vente med å avskrive han til han har gjennomført en god sesongoppkjøring.
Back to top
View user's profile Send private message
ZOOlander
Veteran


Joined: 18 Jul 2012
Posts: 1045
Location: Tig(g)erstaden

PostPosted: 24.08.2016 18:09    Post subject: Reply with quote

Litt sånn tristesen å starte tråd for 2017 etter den kjipe signingsferden på tampen der... Det mest positive var å få vekk gamst, nielsen og riski + utlån av steiring og hou! God signering av kwarasey, men den ble tvunget fram av skade og hadde aldri skjedd uten... To kjipe vindu egentlig!
_________________
Saklig
Back to top
View user's profile Send private message
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 24.08.2016 18:30    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Oliver Ocean kunne gjort det veldig bra på Lerkendal
_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
Bonzo
Veteran


Joined: 02 Aug 2005
Posts: 1126
Location: Drammen

PostPosted: 24.08.2016 18:46    Post subject: Reply with quote

Er det en ny greie med å anbefale pensjonister her inne?
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 24.08.2016 19:56    Post subject: Reply with quote

Syns vi skal hente Frode Kippe. Han har jo vært god en gang i tiden
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 178, 179, 180  Next
Page 2 of 180

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb