English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2017
Goto page 1, 2, 3 ... 178, 179, 180  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 19.08.2016 13:21    Post subject: Nye spillere 2017 Reply with quote

Overgangsvinduet er stengt og da er det vel på tide å opprette denne tråden for neste sesong:

Historikk: 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2009, 2008, 2007, 2006


Sommervinduet 2016

Inn:
Adam Larsen Kwarasey (Portland Timbers)
Mushaga Bakenga (Gratis?)
Emil Nielsen (Tilbake frå lån hos AGF)


Ut:
Mikael Dorsin (Lagt opp)
Riku Riski (Odd)
Emil Nielsen (FC Roskilde)
Per Magnus Steiring (Viking, lån)
John Hou Sæter (Ranheim, lån)


Vintervinduet 2016

Inn:
Christian Gytkjær (Haugesund)
Elbasan Rashani (Brøndby, lån)
Alex Gersbach (Sydney FC)
Riku Riski (Tilbake fra lån hos Dundee United)
Guðmundur Þórarinsson (Nordsjælland)
Pavel Londak (Gratis)


Ut:
Morten Gamst Pedersen (Fristilt)
Riku Riski (Dundee United, lån)
Tobias Mikkelsen (Nordsjælland)
Alexander Søderlund (Saint-Étienne)
Ole Kristian Selnæs (Saint-Étienne)
Alexander Sørloth (Groningen)
Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 23.08.2016 05:02    Post subject: Reply with quote

Jeg mener vi må ha inn en ny backup spiss på topp, med Bakenga skadeutsatt og Gytkjær opp og ned i form.

Vi bør ta en titt på denne karen, virker å være helt rå inne i boksen, over 1.90 høy.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 23.08.2016 09:20    Post subject: Reply with quote

Har hørt fra sikre kilder at han allerede er mer eller mindre klar for klubben. Wink
Back to top
View user's profile Send private message
TBK
Senior


Joined: 15 Nov 2010
Posts: 173

PostPosted: 23.08.2016 09:27    Post subject: Reply with quote

"Legenden" Kenny Cooper blir kastet inn i diskusjonen igjen... Razz
Men fra spøk til alvor så tror jeg ikke denne spilleren hever oss betydelig på spissplass.

Ellers så er mitt største ønske at vi hadde fått tak i Stefan Johanssen i sommer, for å styre midtbanen vår bedre. Eneste er at da må jo enten Mike, Fredrik eller Anders vike plassen sin.

Ser også at Tore/Holmar trenger konkurranse/erstatning når tempoet blir høyt i europa, og at GUDEN Jonas Svensson trenger arvtager/erstatning.

Jeg håper litt også på at Steiring tar en Midsjø og blir supergod etter låneoppholdet hos Viking.

Spørsmålet er bare hvilken/hvilke spillere som vi heve oss og som er tilgjengelig/villig når vi bare har CL/EL klvallik spill til å begynne med neste år?
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 23.08.2016 10:43    Post subject: Reply with quote

Enig i at vi trenger en ny spiss Knowrud. Men vi bør kjøpe en som er bedre enn Gytkjær, så han blir back-up. Intet poeng i å kjøpe enda en som ikke er god nok. Dessuten trenger vi minst en ny ving som helst er bedre enn Lanlay.
Det er fremover på banen våre største mangler er.
Back to top
View user's profile Send private message
Dag
Junior


Joined: 05 Jul 2016
Posts: 26

PostPosted: 23.08.2016 11:39    Post subject: Reply with quote

Tull og tøys.
Vi trenger en spiller med bredt pasningsreportoar bak i banen. Enten DM og/eller stopper.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 23.08.2016 12:37    Post subject: Reply with quote

Spiss er per nå kanskje nederst på prioriteringslista mi, etter keeper.

Ikke at jeg er overbevist om at Gytkjær er riktig mann, men han har vist lovende takter i det siste og har vist gode tendenser, det samme har Bakenga som fortsatt har et ganske imponerende målsnitt den lille tiden han har spilt. Legg til at gode spisser er knalldyre så ser jeg ikke helt hvorfor vi skal bruke pengene der, så lenge vi mangler førstevalg på sentral midt, spillende stopper og utfordrer på høyrebacken.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 23.08.2016 12:50    Post subject: Reply with quote

Tull og tøys Dag, det er viktigere med gode spisser og vinger.

Gytkjær har spilt noen gode kamper og minst like mange elendige. Back-up spillere der er Villmannen som for å være ærlig har vært elendig som spiss og god i alle andre roller og Bakenga som virker å være svært skadeutsatt og i tillegg har svært kort kontrakt. Det er syltynt.

Vi har to vinger per nå og det er Rashani og Helland. Rashani har spilt flest elendige kamper og noen gode. Helland har vært ute av form i ett års tid og er svært skadeutsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 23.08.2016 12:57    Post subject: Reply with quote

Har tro på ny spiss til vinteren. Fortsetter Gytkjær slik som han gjør det om dagen så ender han opp med rundt 20 mål, noe som fort kan vekke interesse i utlandet. Dermed så kan RBK selge han for 2 mill + euro og hente en erstatter som forhåpentligvis passer bedre inn.
Back to top
View user's profile Send private message
trøndergutten
Rutinert


Joined: 14 Aug 2006
Posts: 562

PostPosted: 23.08.2016 16:48    Post subject: Reply with quote

Hvorfor krangle om hva som er viktigst? Vi har 4 store mangler i stallen akkurat nå slik jeg ser det: En god midtstopper, backup på høyreback, sentral midtbane og ving. Jeg ser gjerne en spiss inn også, men Gytkjær har blitt mye bedre i alle faser og jeg har ikke gitt opp Bakenga enda. I bakhånd har vi også Helmersen neste år igjen. Blir Gytkjær solgt, Bakenga viser seg å være for dårlig/skadeplaget eller at Gytkjær sin form bare er et blaff, så må det handles en spiss også.

Min drømmestall neste år ser slik ut (forutsatt at vi fikk velge helt selv hvem som forsvinner):

Keepere: Hansen, ALK og Faye Lund.

Høyrebacker: Svensson, NY/Reitan (hvis han blir god nok)

Midtstoppere: Reginiussen, Steiring, Eyjolfsson, NY

Venstrebacker: Gersbach, Skjelvik

Sentral midtbane: Gudi, NY

Indreløpere: Stamnestrø, Jensen, Midtsjø, Konradsen

Vinger: Helland, de Lanlay, Rashani, NY

Spisser: Bakenga, Vilhjalmsson, Gytkjær (forutsatt det jeg har nevnt over)

Dette betyr at ut går: ALH, Londak, Bjørdal, Reitan (lån hvis ny back kommer inn), Sæter (lån), Helmersen (lån), Solli (lån).

Dette gir oss en tropp på 24 spillere, veldig god dekning på alle posisjoner, gode reserver og ungguttene blir lånt ut for å få mer spilletid en annen plass.

Dette skjer ALDRI i verden, da Rosenborg og Kåre ikke vil ha en så stor stall og heller ikke er villig til å rotere like mye som jeg helst liker at lag gjør.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 23.08.2016 17:18    Post subject: Reply with quote

Dessuten tror jeg vi skal budsjettere med at Svensson blir solgt i vinter. Kanskje Midtsjø også. Så tror en ny høyreback og en sentral midt (Konradsen tar Midstjø sin plass) må påregnes. Dessuten nærmer Holmar seg slutten på kontrakten sin og hvis han ikke vil forlenge lukter det salg der også.

Med mindre Gytkjær blir solgt, noe som fort kan skje så blir det aldri i verden handlet en ny spiss. Den er det bare å legge død med en gang.

Vi har forøvrig en stall på 25 spillere allerede i dag, pluss to unge talenter på utlån, så jeg vet ikke helt hvorfor en på 24 skulle være avskrekkende for Kåre...
Back to top
View user's profile Send private message
trøndergutten
Rutinert


Joined: 14 Aug 2006
Posts: 562

PostPosted: 23.08.2016 17:43    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Vi har forøvrig en stall på 25 spillere allerede i dag, pluss to unge talenter på utlån, så jeg vet ikke helt hvorfor en på 24 skulle være avskrekkende for Kåre...

Fordi den stallen som jeg satt opp er, med noen unntak, en stall med spillere som vil forvente en del spilletid. Dagens stall er ikke slik. Blant annet inneholder den 5 keepere, unggutter og skadde spillere. I realiteten er faktisk dagens stall ganske tynn pr dags dato.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 23.08.2016 18:35    Post subject: Reply with quote

Ønsker Huseklepp inn som utfordrer til De Lanley. Spiller som vil passe bedre inn i vår spillestil enn hos Brann.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 23.08.2016 19:28    Post subject: Reply with quote

Huseklepp og Alanzinho. Kan vi ikke legge lista litt høyere plis.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Dag
Junior


Joined: 05 Jul 2016
Posts: 26

PostPosted: 23.08.2016 19:42    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Ønsker Huseklepp inn som utfordrer til De Lanley. Spiller som vil passe bedre inn i vår spillestil enn hos Brann.



Dette må vel være en spøk?
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 23.08.2016 21:05    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
Spiss er per nå kanskje nederst på prioriteringslista mi, etter keeper.



Så sant som det er sagt! Har i alle fall 3 stk som kan dekke den rollen rimelig godt, selv om ingen av de er fantastiske...Det er klart mye svakere sentralt på midten og i forsvaret. Johansen hadde vært ypperlig, og siden han knapt spiller fotball om dagen så er det ikke usannsynlig at Celtic er villige til å slippe han, dog det er vel ikke usannsynlig at han vil dra i dette overgangsvinduet og da ligger vi dårlig an. Om han ikke drar så ville han vært høyaktuell i januar, med kun 6 mnd igjen av kontrakten ville han ikke blitt særlig dyr heller!
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 23.08.2016 21:11    Post subject: Reply with quote

Dag wrote:
Konesseur wrote:
Ønsker Huseklepp inn som utfordrer til De Lanley. Spiller som vil passe bedre inn i vår spillestil enn hos Brann.


Dette må vel være en spøk?


Eksemplene er mange på at spillere som har rundet 30 har mye å gi. Huseklepp er både rask, teknisk og vet hvor målet står. Han er visst helt tilbake nå etter skadeproblemene, og det er et spørsmål om uker til han når en tilfredsstillende form.
Back to top
View user's profile Send private message
Dag
Junior


Joined: 05 Jul 2016
Posts: 26

PostPosted: 23.08.2016 21:27    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Dag wrote:
Konesseur wrote:
Ønsker Huseklepp inn som utfordrer til De Lanley. Spiller som vil passe bedre inn i vår spillestil enn hos Brann.


Dette må vel være en spøk?


Eksemplene er mange på at spillere som har rundet 30 har mye å gi. Huseklepp er både rask, teknisk og vet hvor målet står. Han er visst helt tilbake nå etter skadeproblemene, og det er et spørsmål om uker til han når en tilfredsstillende form.


Vi skal selvgølgelig ikke signere Huseklepp.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 23.08.2016 21:29    Post subject: Reply with quote

Jeg husker tilbake til tidligere i sommer, før ecup-kvallen når jeg selv trodde vi hadde nok ledertyper på laget, men sommerens resultater har jo vist at dette er i stor mangel dessverre. Så jeg håper at uansett hvilke posisjoner det blir rekruttert nye spillere til, så prioriterer man å hente typer som kan gå foran i prestasjonsgruppen og lede fra banen og i garderoben. Vi trenger en fyr som Demidov, en som røsker litt tak og sørger for at internjustisen holder seg sterkt. Vi har sikkert en del allerede, men trenger flere. Demidov var bare et eksempel, kan godt være andre, men som innehar visse lederegenskaper.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 23.08.2016 21:58    Post subject: Reply with quote

Det hjelper ikke å ha ti spisser hvis alle ti er dårlige. Det er bedre med en god spiss på laget en ti på benken. Jupp. Vi trenger en ny spiss selv om vi har tre fra før. Ving er enda mer prekært. Dm og høyreback hadde også vært snasent. Skjønner dog dessverre at pengebingen tilsier at det ikke kommer noen nye uten at noen drar.

Stefan Johansen kjenner jeg i luften at havner i Deila sitt mannskap i Vif og deres nye storsatsning.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 23.08.2016 22:12    Post subject: Reply with quote

Hvis Gytkjær hadde vist samme form som i vår så skulle jeg vært enig, men det blir rimelig spesielt å være på utkikk etter ny spiss slik han har levert de siste par månedene.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 23.08.2016 22:23    Post subject: Reply with quote

Jeg fikk pes for å nevne Alanzinho.
og nå vanker det jaggu pez for Konesseur for å flagge Huseklepp som et alternativ også.

Tenk logisk.

Hvis dere ser på troppen, hov vil dere at brorparten av midlene skal gå?

Å hente Huseklepp eller Alanzinho som ahr ferdigheter som kan funke som X-factor for oss til en rimelig penge vil være smart. DE har begge masse erfaring, flott personlighet (tar forbehold om at kleppen kanskje er brannskadd).

Vi kommer aldri i verden til å bruke store summer i flere ledd samtidig, men det er kalrt dukker det opp en kjempemulighet til en kanonspiller må det komme først. MEN, som alternativer til å komplimentere troppen synes jeg de to nevnte ikke er dumme forslag.

Mye de samme jeg vektla rundt Annan da jeg ville ha ham tilbake.

Hvor stor forskjell tror dere en Annan i bra slag vile utgjort i bortekampene i Europa, f.eks APOEL?

Hvor "dumt" ville det ha vært å hatt evt Alanzinho eller huseklepp å bruke istede for Helland når han er helt borte?

Tenk over det.

Spørsmål som "hvor deilig hadde det ikke vært å ha Zehknini eller Moi å sette inn for helland når han er borte" kan spares da dette er snakk om store penger, men seff ,tar Pione Sisto på lån any day før Huseklepzinho Wink
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 23.08.2016 22:26    Post subject: Reply with quote

Jeg har tenkt over det, har til og med prøvd å være logisk. Sier fortsatt nei takk.

Vi kommer forhåpentligvis å le av at navn som Alanzhino og Huseklepp er nevnt på side 1 av denne tråden ved en senere anledning.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 23.08.2016 22:33    Post subject: Reply with quote

Jeg ler allerede jeg.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
JohnnyCash
Rutinert


Joined: 25 Oct 2010
Posts: 531
Location: All over the place

PostPosted: 23.08.2016 22:34    Post subject: Reply with quote

Ønsker meg en spielführer. Pontus Farnerud-type. Kan godt være 30 år for den del. Vi tåler å ha noen voksne i laget.
_________________
I'm the man in black
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 178, 179, 180  Next
Page 1 of 180

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb