English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2006
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 31, 32, 33  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
JellyFish
Veteran


Joined: 12 Jan 2004
Posts: 1540
Location: Bergen

PostPosted: 04.08.2006 11:46    Post subject: Reply with quote

Dette med et fast lag, og at fast samhandlingsmønster uansett motstander ble vel brutt i første seriekamp da Essediri ble satt på benken etter en enorm vintersesong. Dette fordi Høgmo ville sette opp laget etter hvilken motstander vi spilte mot, her Lillestrøm som hadde stor duellstyrke i forsvaret. Derfor ble Essediri, en av de bedre i vintersesongen, satt på benken.

Flere av oss sa vel også på det tidspunktet at dette var et smart trekk av Høgmo. Vet ikke hvor feil jeg med flere kunne ta.
_________________
Mikael Dorsin wrote:
Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 04.08.2006 18:52    Post subject: Reply with quote

Høgmo har i følge meg egentlig ikke gjort en så værst jobb. Vi ser jo at Rosenborg på sitt beste er et topplag. Og det er betryggende. Hadde vært værre om vi hadde spilt OKe kamper hele tiden uten noen toppkamper som mot Lillestrøm sist, hvor vi viste at det bor noe i laget. Ja, Høgmo har vært tøff som har gitt Skjelbred og Tettey sjansen og sistnevnte er jo tilnærmet fast på laget nå. I følge meg trener Rosenborg ikke noen ny spiller på midtbanen i år, Vidar kan fungere greit. I vinter kan man enten rendyrke en allerede nåværende spiller i rollen eller hente inn en Norsk spiller som holder jevnt, høyt nivå uten at jeg aner hvem dette skal være.
Back to top
View user's profile Send private message
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 04.08.2006 23:39    Post subject: Reply with quote

Men jeg hadde ikke sagt nei til Sampara!
Og hvis vi gjør som du sier så må vi kjøpe 2 midtforsvarere! Rolling Eyes
_________________
Sjel kan ikke kjøpes!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 05.08.2006 02:37    Post subject: Reply with quote

Sapara, ikke sampara
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1850

PostPosted: 05.08.2006 02:46    Post subject: Reply with quote

Det var sikkert en liten "leif" Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 05.08.2006 13:13    Post subject: Reply with quote

Beklager, har skrivet Sampara flere steder nå, så Sry til dere alle!
Sapara heretter! Wink Razz
_________________
Sjel kan ikke kjøpes!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
keschaa
Veteran


Joined: 25 Jul 2006
Posts: 1182
Location: Eksiltilværelse på vestlandet.

PostPosted: 05.08.2006 14:12    Post subject: Reply with quote

Robert wrote:
gi meg heller 2 turbulente (men morsomme spillemessige) år med Nordlie, enn 2 kjedelig år (og frustrerende spillemessig) med Tørum/Høgmo.


Har ikke tro på Nordlie som trener for oss. Du så jo hvor god han var for Vålerenga. Den eneste "TOPPklubben" han har trent. Han GJORDE start til en toppklubb. Og der stoppa det. Nordlie er alt for krevende. Det ville sikkert endt med at hele Rosenborg Ballklubb ville ta ut permisjon. PÅ EN GANG.
_________________
at ease
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2657
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 07.08.2006 00:55    Post subject: Reply with quote

Fant ikke noe bedre sted å poste dette...

Må bare få kommentere min overraskelse over hvor mye som plutselig går vår vei. Brann går på en formsvikt og avgir poeng som om de har gitt opp gull allerede, RBK spiller plutselig god fotball og vinner kamper vi tidligere har tapt - vi slo faktisk LSK etter å ha fått et par mål mot slutten av kampen. At Brann taper hjemme mot Start etter å ha dominert STORT hele andreomgangen, og til og med brente et straffespark, kompletterer jo inntrykket. Hvis Lillestrøm førstkommende lørdag avgir poeng hjemme mot et Fredrikstadlag på nest sisteplass, vil jeg nesten begynne å lure på om det er noe overnaturlig på gang. Ikke at jeg klager, selvfølgelig. Tommel'n opp!

Fjorårssesongen ble begredelig fordi alle marginer gikk i vår disfavør hele tiden. Nå ser det ut til å ha snudd helt - hvorfor? Er det alle ungguttene som har gitt oss et friskt pust og ny giv? Er det "Tørum-effekten"? Plutselig setter vi straffesparkene i mål slik som vi skal, også; mens Brann nå har bommet på fire på rad. Gode lag har marginene på sin side, sies det; betyr dette at vi plutselig har blitt et bedre lag? Eller er det det harde treningsarbeidet som ble nedlagt i vinter som nå har begynt å betale seg? Jeg bare spør. Idea
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1850

PostPosted: 07.08.2006 01:28    Post subject: Reply with quote

Laget har blitt mere tryggere på seg selv enn ifjord.
Back to top
View user's profile Send private message
fjellgeit
Rutinert


Joined: 26 Jan 2003
Posts: 566
Location: Trondheim

PostPosted: 07.08.2006 02:57    Post subject: Reply with quote

fjordland meg her og der osv.

Jeg syns vi skal fortsette med Tørum fremover, og ikke gå i samme sporene til Liverpool og Lyn da dem ga assistenten(phil thompson og sture fladmark) ansvaret til en ny hovedtrener dukker opp. Liverpool ledet serien suverent til hoillier kom tilbake, mens lyn sluttet med fotball for å satse på yoga.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Peto
Senior


Joined: 17 May 2006
Posts: 224

PostPosted: 08.08.2006 05:37    Post subject: Hvorfor gÃ¥ over bekken etter vann? Reply with quote

Det ropes høyt om dyre spillerkjøp i Trondheim og jeg er en av de som til tider er med i dette "hylekoret"! Men etter å ha sett RBK`s yngre garde blir jeg mere og mere imponert. Som Bent Skammelsrud sa det på Voldsløkka igår; "Vi har Norges beste juniorstall" noe også Stig Torbjørnsen bekreftet. Jeg har blitt veldig imponert over spillere som Andreas Nordvik, Lars Ramstad, Steffen Mathisen, Aksel Skjølsvik, Jahmir Hyka og Abdoulrazack Traore. Alle er kjempetalenter og er modne for å banke på døra til A-laget. Itillegg har Alexander Tettey og Per Ciljan Skjelbred vist sine kvaliter og trenger ikke noen nærmere presentasjon. Med den gjengen her + noen til gror det veldig godt i juniorarbeidet som gjøres i Trondheim. Jeg er sikker på at disse spillerne vil hjelpe RBK til en ny gullalder. Hvis RBK nå kjøper inn en ny sentral midtbanespiller med ekstreme kvaliteter og en fleksibel forsvarsspiller som kan spille midtstopper/back av ypperste klasse tror jeg gullet kan havne i Trondheim i år og dermed kan RBK innta sitt 20. gull! Og til neste år tror jeg denne gjengen blir uslåelig her hjemme og er moden for spill i Champions League. Jeg har lenge hatt min private ønskeliste for RBK og mener at hvis disse kjøpes vil tingenes tilstand i trønder hovedstaden bli som før;

-Forsvar; RBK bør gjøre det de kan for å få tak i Per Nilsson fra Odd. Det er tippeligaens beste forsvarsspiller og kan spille både midtstopper og back. Er bare 24 år og er snart etablert på det Svenske A-Landslaget. Det er ikke tilfeldig at alle landets spillerbørser har denne mannen på topp. Dessverre så har klubber i utlandet begynt å få øyne opp for denne spilleren og nå mener jeg at RBK snart må komme på banen! Løp og kjøp før det er for seint!

-Midtbane; Marek Sapara eller Fredrik Strømstad. Begge har glimrende teknikk, ballsikre og utsøkte pasninger. Begge har også stor arbeidskapasitet og har kloke fotballhoder. En av de er perfekt til den sentrale midtbanerollen i RBK. Kan jeg velge så tror jeg at jeg holder en knapp på Marek Sapara fordi jeg tror han er enda kvikkere en Fredrik Strømstad i steget. Da jeg så Marek Sapara i Stockholm gikk det fort med ballen i beina. En av de ønsker jeg sterkt skal bekle den sentrale midtbanerollen i RBK!

Med dyrking av talenter og 2 nye spillerkjøp tror jeg RBK er tilbake på gullsporet!
Back to top
View user's profile Send private message
Kjetil Rekdal
Veteran


Joined: 14 Mar 2006
Posts: 6202

PostPosted: 08.08.2006 07:39    Post subject: Reply with quote

Hva med spissplassen? Nå har vi solgt de to spissene som kan score mål jevnt og trutt.
_________________
In Rekdal We Trust!
Back to top
View user's profile Send private message
pL
Junior


Joined: 25 Jun 2006
Posts: 87

PostPosted: 08.08.2006 07:48    Post subject: Reply with quote

Helstad og Frode scora mål ja, men Iversen (synes jeg) er en mere komplett spiss en det Frode var, Helstad var jo god av og til. Nå slipper han jo ikke til for bakgårdsklubben Brann engang!! Tror Rosenborg er tjent med en sterk og tent Iversen på topp. Desuten kan ikke en klubb som bruker en midtspiss sitte med fire, som alle (-Kone) er avhengige av å spille fast pga alder. Farten Iversen mangler tar vi glatt igjen på flankene med Braaten/Jamtfall. RBK
Back to top
View user's profile Send private message
oddrane
Veteran


Joined: 19 Jun 2005
Posts: 1300

PostPosted: 08.08.2006 09:41    Post subject: Reply with quote

Syns Kone og Essediri i går viste at de ikke holder Tippeliga-nivå. Derfor må muligens en spiss og en rein høyreving (Tarik?) hentes inn. I tillegg til en bra stopper og sentral midtbanespiller selvfølgelig. Enig i det du sier angående juniorene, de er veldig gode og spile jevnt med Skeid som er et meget godt 2. divisjonslag. Men Ramstad hadde store problemer defensivt og bør nok få en del år til på seg før han kommer på førstelaget. Nordvik derimot syns jeg bør få prøve seg på høyreback så fort som mulig.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 14.08.2006 09:54    Post subject: Reply with quote

Justin og Omoya på rundens lag.
Back to top
View user's profile Send private message
hall
Junior


Joined: 26 Sep 2005
Posts: 30

PostPosted: 14.08.2006 10:03    Post subject: Reply with quote

Quote:
Syns Kone og Essediri i går viste at de ikke holder Tippeliga-nivå.

Så du målet til Kone ? Syns han har vist gang på gang at han er meget skarp. Fortjener mer enn ett forsøk fra start, og lengre innhopp enn 5-20 min
Back to top
View user's profile Send private message
oddrane
Veteran


Joined: 19 Jun 2005
Posts: 1300

PostPosted: 14.08.2006 10:25    Post subject: Reply with quote

Gode avslutninger, men sliter med posisjoneringen og det oppbyggende spillet. Men det kan tross alt forbedres, får la han få litt tid.
Back to top
View user's profile Send private message
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 14.08.2006 12:08    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Justin og Omoya på rundens lag.


Hvorfor Hirschfeld???
Han var jo bare okey igår!
_________________
Sjel kan ikke kjøpes!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 14.08.2006 12:13    Post subject: Reply with quote

Du vet om noen som sto bedre, altså..?
Back to top
View user's profile Send private message
Henging
Senior


Joined: 17 Jul 2005
Posts: 211
Location: Flisa

PostPosted: 14.08.2006 12:18    Post subject: Reply with quote

Tror TV2 er veldig snille når det gjelder spillebørser. De legger lista lavt iallefall, og det er sjelden noen som har dårligere enn 5..
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 14.08.2006 12:25    Post subject: Reply with quote

Spillerbørser er noe stort tull. Dagbladet hadde f.eks. en bedre sum for Molde enn for RBK i går.
Back to top
View user's profile Send private message
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 14.08.2006 12:31    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Du vet om noen som sto bedre, altså..?


Nei, vanskelig å få med seg alle kampene! Razz
Men uansett, han hadde 2-3 idiotiske utspark som gikk utorver venstresiden, dessuten var han ikke sånn spesielt Outstanding! Rolling Eyes

Ps: Min mening! Cool
_________________
Sjel kan ikke kjøpes!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3597

PostPosted: 14.08.2006 15:25    Post subject: Reply with quote

Trygg og god i feltarbeidet. Da tåler jeg et par sleivspark som ikke blir farlige.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 14.08.2006 15:36    Post subject: Reply with quote

Hehe, skal ikke så mye til får å bli rundens keeper! Razz
_________________
Sjel kan ikke kjøpes!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
jadda
Veteran


Joined: 20 Jul 2004
Posts: 1321
Location: Midt i smørøyet

PostPosted: 14.08.2006 15:43    Post subject: Reply with quote

Ingen feil er vel normen for å spille bra som keeper.
Hadde i tillegg en god redning på Berg Hestad sin avslutning, pluss mange gode og presise igangsettinger.
Jeg synes faktisk han gjorde en god jobb.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 31, 32, 33  Next
Page 32 of 33

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb