English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Utenlandske medier om RBK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 16.03.2016 08:54    Post subject: Reply with quote

Haha, vi har blitt dagens IFK Göteborg. Trist.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 16.03.2016 09:05    Post subject: Reply with quote

Vi vant både liga og cup sist sesong. Mer enn Malmö kan si.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 16.03.2016 09:16    Post subject: Reply with quote

Poenget er at vi blir fremhevet som et eksempel på hva man ikke skal gjøre, IFK pleide å ha den rollen.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 16.03.2016 09:20    Post subject: Reply with quote

Ja den studieturen til Gbg var ikke mye til hjelp.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
jubajuba
Rutinert


Joined: 29 Jun 2013
Posts: 605

PostPosted: 16.03.2016 09:27    Post subject: Reply with quote

Mener å huske at det var veldig fokus på at man ikke skulle bli et nytt IFK ja, med studieturerer og greier.

Hvorfor man klarte å gå i fella og bli et nytt IFK er ikke godt å si. Mangel på kontinuitet? Mye uro og utskiftninger etter Eggen ga seg, virker ikke som erfaringer og input fra IFK ble videreført til Svendsen og Skutle værtfall.

Skal vel prise høyere makter for at Koteng og ikke minst Dyrhaug kom inn og rydda opp, i aller siste liten. Hadde det gått ett år til med så blodrøde tall som vi hadde, så hadde vi vel vært en helt annen plass enn vi er nå, både økonomisk og sportslig.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.03.2016 20:57    Post subject: Reply with quote

Fortsatt mye vi ikke bør lære av Blåvitt: Spelet bakom IFK Göteborgs miljonkaos
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fusion
Veteran


Joined: 16 Sep 2015
Posts: 2174

PostPosted: 03.05.2016 11:17    Post subject: Reply with quote

http://au.fourfourtwo.com...amp;p=1116

En del diskusjon om Rosenborg fremover fra denne siden.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 03.05.2016 12:54    Post subject: Reply with quote

Mye jalla och lite RBK i den tråden du. Gersbakk-relatert for det meste det som er OT, ellers ølpriser og den gamle regla om at norge er dyrt.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 03.05.2016 16:40    Post subject: Reply with quote

Det forumet var vel posta da overgangen til Gjaersbakk ble bekrefta. Steinkasting og pissekonkurranse fra begge sider av havet om hvilken serie av den australske og norske som er best osv.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 03.05.2016 17:29    Post subject: Reply with quote

Jepp, brukeren adrtho har roet seg et par hakk siden da.
Back to top
View user's profile Send private message
Megafritz
Veteran


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 2031
Location: Stjørdal

PostPosted: 03.05.2016 17:50    Post subject: Reply with quote

Det flaueste var nok de fra vår side som hardnakket påsto at tippeligaen var så mye bedre blant annet begrunnet med Berisha. Noe som naturligvis bare er tull. A-league inneholder mange spillere av en kvalitet vi bare kan drømme om dessverre. Nivået på de 4-5 beste er iallefall et par hakk opp fra topp 4-5 i Norge.

Men at overgangen til gersbach ikke skulle funnet sted er jeg uenig i. Veien til en storklubb er sannsynligvis mye kortere via oss, enn å bli værende i Australia.

Litt ot, men sånn ble det.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 03.05.2016 18:54    Post subject: Reply with quote

Fusion wrote:
http://au.fourfourtwo.com/forums/default.aspx?g=posts&t=75747&p=1116

En del diskusjon om Rosenborg fremover fra denne siden.

Forumet er visst nede, eller down under.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
VTB
Proff


Joined: 23 Mar 2009
Posts: 318

PostPosted: 04.05.2016 03:20    Post subject: Reply with quote

De down under kan ha en så bra liga de bare vil, de får likevel aldri delta i Champions League eller møte storlag i noe annet enn piss og treningskamper.
_________________
To stjærna ska bli tre - vi får aldri nok!
Back to top
View user's profile Send private message
VTB
Proff


Joined: 23 Mar 2009
Posts: 318

PostPosted: 04.05.2016 03:46    Post subject: Reply with quote

edit dobbeltpost
_________________
To stjærna ska bli tre - vi får aldri nok!


Last edited by VTB on 04.05.2016 10:05; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 04.05.2016 07:12    Post subject: Reply with quote

Megafritz wrote:
A-league inneholder mange spillere av en kvalitet vi bare kan drømme om dessverre. Nivået på de 4-5 beste er iallefall et par hakk opp fra topp 4-5 i Norge.

Jøss, det var da skråsikkert. Hvem er disse spillerne vi bare kan drømme om, og hvem er disse 4-5 lagene som er et hakk opp fra oss? Regner med du kan A-league bedre enn de fleste siden du har sånn oversikt.

Edit: Fox Sports har rangert de 50 beste spillerne i A-League gjennom tidene. Besart Berisha klokker inn på en 3. plass. For meg sier det en god del.

http://www.foxsports.com....99629de7af

Ellers bærer ligaens profiler tilsynelatende preg av ukjente spillere fra Occeania og has-beens som ønsker seg et siste eventyr før de runder 40. At dette er spillere vi bare kan drømme om å ha i Tippeligaen har jeg vondt for å se.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Megafritz
Veteran


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 2031
Location: Stjørdal

PostPosted: 04.05.2016 08:45    Post subject: Reply with quote

Hehe, jeg gyver ikke løs på et slikt innlegg uten å ha litt peiling hvis det er det du insinuerer. En vurdering av kvalitet, både på lag og spillere, blir selvsagt subjektivt, men etter å ha sett ca 3-4 kamper fra A-league hver uke der siste året mener jeg å ha brukbar innsikt.

For det første så mener jeg at lagene på topp 4-5 er bedre i snitt enn i tippeligaen. Ikke at de nødvendigvis er bedre enn oss. Lagene som skilte seg ut var:
Adelaide United, som er et av få lag i ligaen med solid defensiv struktur. Dette sendte dem også til topps, både i hovedserien og i grand final. Spillere som Bruce Djite og Pablo sanchez hadde herjet i dagens tippeliga.

På andreplass endte Western Sydney Wanderers. Et lag fylt med returbukker, og ikke så stjernepreget. Mitch nichols og superinnbytter Brendon santalab er gode spillere, mens Romeo Castelen er den med høyest potensiale. Skal nevnes at disse spillerne ikke er de som taler best for mitt argument, selv om alle kunne spilt i toppen av tippeligaen.

Brisbane Roar. Et lag det ikke var lett å bli klok på. Har hatt en tendens til å komme fra en solid smultring bakover til å rakne fullstendig og slippe inn 5 i neste kamp. Enig i at det er et svakhetstegn for nivået. Først og fremst offensivt de besitter kvaliteter. Jamie maclaren har scoret på bestilling og er en spiller som går til en bedre liga enn tippeligaen. Henrique da Silva går også gytkjær og co en høy gang.

Melbourne City. Et lag med enorme offensive kvaliteter, og i mine øyne laget med best tropp. På midtbanen regjerer Aaron Mooy med sine strøkne dragninger og assists, i tillegg til en rekke frisparkmål. Denne spillerene er soleklart en av ligaens beste spillere, og bør gå til en av de store ligaene i nær fremtid. I tillegg har Melbourne Bruno Fornaroli på topp som har scoret på bestilling og ble vel også toppscorer. Nok en mann som bør gå til en større klubb enn oss selv om alderen (28) trekker ned. Kan også trekke frem Harry Novillo som hadde forsterket oss.

Kan også kjapt nevne Perth Glory med Castro og Keogh som hadde sparket bra i fra seg. Til og med bunnlaget Mariners har spillere som hadde hevdet seg i tippeligatoppen (Ferreira).

Helt enig med deg at det er mange som er godt oppi årene og på retur. Men med dagens nivå i tippeligaen som jeg ser på som historisk lavt, så mener jeg de nevnte ville dominert, og da følgelig være et par hakk bedre enn tippeliganivået. Australsk fotball er mye mer fokusert på det offensive enn vi(tippeligaen) er, så det er såklart en mulighet for at spillerne skinner fordi de får mer hjelp og kan sluntre unna det defensive. Jeg mener likevel at basisferdighetene til de nevnte (og sikkert flere andre) er flere hakk opp fra det vi har av profiler i tippeligaen.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 04.05.2016 13:45    Post subject: Reply with quote

En helt annen tone og fremstilling i dette innlegget, Megafritz. Jeg reagerer på at du håner de som hevdet at Tippeligaen er bedre, samtidig som du legger til at A-League har spillere på et nivå vi bare kan drømme om. Du er altså like hardnakket selv også, uten at det nødvendigvis blir mer riktig enn den grunn.

Om jeg tolker deg riktig anser du Aaron Mooy som den (eller en av) aller beste spilleren i ligaen. Er det slik at vi bare "kan drømme om" en 25-åring med 12 landskamper for Australia på CV'en? Ingen av de andre du nevner har heller en CV som imponerer i det hele tatt. Tviler ikke på at de kunne ha gjort det bra i Tippeligaen, men vi har da vitterlig hatt mange gode spillere her også. Er for eksempel Aron Mooy betydelig bedre enn Ole Selnæs eller Mike Jensen? Er Jamie Maclaren en åpenbart bedre spiller enn Fred Friday? Er du helt sikker på at 33 år gamle Pablo Sanches, spissen som ble kjøpt for en million som 31-åring fra CD Lugo og som har scoret 7 mål på 23 kamper - hadde herjet i Tippeligaen?

Greit nok at det er en del idioter som helt ukritisk skryter av alt som har med Norge og Tippeligaen i den tråden der, men det er jo ikke så mye bedre med de som for enhver pris skal rakke ned på Norge og Tippeligaen. Jeg skal være den første til å innrømme at jeg ikke har snøring på australsk fotball i det hele tatt, men for meg blir det litt merkelig å skulle se for seg at det kryr av spillere i den ligaen som holder et nivå vi bare kan drømme om å være i besittelse av.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 04.05.2016 14:29    Post subject: Reply with quote

Tippeligaen og norske lag havnet på 10.plass over ligaer som sanket flest poeng i Europa i fjor. Det er hvertfall ikke historisk lavt nivå. Kåre leder derimot et historisk bra RBK-mannskap med større seiersprosent enn både Hamrèn og Eggen, men kun et poeng bak ligger Odd, og poenget bak der igjen Molde. Odd slo ut svenske Elfsborg (Noen av Aussiene på det forumet med nivået i allsvenskan var omtrent hakket vassere enn i Australia) og senere viste imponerende takter mot Dortmund, mens Molde etter å ha slått Celtic kom seg videre fra gruppespillet i EL og etter 0-3 tap klarte å vinne mot siste to års vinner av turneringen og pådro dermed spanske lag første europeiske tap for sesongen, mens vi selv hadde stang ut og fort kunne vært videre også.

Jeg er overhode ikke i tvil om at nivået i TL er høyere.
Back to top
View user's profile Send private message
Megafritz
Veteran


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 2031
Location: Stjørdal

PostPosted: 05.05.2016 01:22    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
En helt annen tone og fremstilling i dette innlegget, Megafritz. Jeg reagerer på at du håner de som hevdet at Tippeligaen er bedre, samtidig som du legger til at A-League har spillere på et nivå vi bare kan drømme om. Du er altså like hardnakket selv også, uten at det nødvendigvis blir mer riktig enn den grunn.

Hvor har jeg hånet noen?? Jeg sa det var flaut med de som påsto at TL var så mye bedre en A-league, noe som var et slags på fortsettelse på innleggene ovenfor om pisskasting fra begge leire der ytterpunktene kalte sin egen liga mye bedre. Hvorpå jeg skriver at å kalle tippeligaen for en mye bedre liga bare er tull. Det er en påstand jeg står inne for, og som ikke kan kalles hån, med mindre det åpenbart er en stor nivåforskjell favør TL. Det tror jeg de fleste er enige om at det ikke er, selv om kanskje de fleste her inne holder en knapp på tippeligaen. Jeg er som du sier hardnakket selv, men er også så heldig å ha litt grunnlag å uttale meg på. Ikke at det trumfer enhver diskusjon, og jeg skjønner at du er skeptisk.

Quote:
Om jeg tolker deg riktig anser du Aaron Mooy som den (eller en av) aller beste spilleren i ligaen. Er det slik at vi bare "kan drømme om" en 25-åring med 12 landskamper for Australia på CV'en?

Riktig. Nå vet jeg ikke så mye om hva gutten har foretatt seg før denne sesongen, men jeg ble iallefall mektig imponert.

Quote:
Ingen av de andre du nevner har heller en CV som imponerer i det hele tatt.
Hvor mange i tippeligaen har en imponerende CV? Jon Arne og Riise og Morten Gamst pedersen har det. Dominerer de synes du? Her er det selvsagt andre kvaliteter jeg har vurdert.

Quote:
Tviler ikke på at de kunne ha gjort det bra i Tippeligaen, men vi har da vitterlig hatt mange gode spillere her også. Er for eksempel Aron Mooy betydelig bedre enn Ole Selnæs eller Mike Jensen?

Jeg synes det.

Quote:
Er Jamie Maclaren en åpenbart bedre spiller enn Fred Friday?

Mest sannsynlig ikke, men nå er også Fred Friday plutselig blitt en spiller som er et par hakk over tippeliganivå, og går også under kategorien "spillere vi kan drømme om".

Quote:
Er du helt sikker på at 33 år gamle Pablo Sanches, spissen som ble kjøpt for en million som 31-åring fra
CD Lugo og som har scoret 7 mål på 23 kamper - hadde herjet i Tippeligaen?

9 på 25 som midtbane for det meste. Sikker kan man aldri være i noe som helst, men jeg føler meg trygg på at han hadde herjet om han opprettholdt nivået fra i år.

Quote:
Greit nok at det er en del idioter som helt ukritisk skryter av alt som har med Norge og Tippeligaen i den tråden der, men det er jo ikke så mye bedre med de som for enhver pris skal rakke ned på Norge og Tippeligaen.
Helt enig, og jeg rakker ikke ned, selv om jeg må innrømme at jeg synes nivået i årets tippeliga har vært veldig lavt. Poenget mitt er at jeg synes nivået i A-league er høyere, og det er min mening basert på det forholdsvis tallrike kampgrunnlaget jeg har fra det siste året.

Quote:
Jeg skal være den første til å innrømme at jeg ikke har snøring på australsk fotball i det hele tatt, men for meg blir det litt merkelig å skulle se for seg at det kryr av spillere i den ligaen som holder et nivå vi bare kan drømme om å være i besittelse av.


Jeg kan se at det er merkelig, da man skulle tro det eksportraten burde være et holdbart sammenligningsgrunnalg. Men det tar tid å bygge seg opp et rennome, og det kan se ut som A-league henger litt etter i den utviklingen. Som sikkert mange andre land langt fra europa gjør.

Jeg har egentlig ingenting å vinne på å finne opp noe her. Jeg har ingen tante fra Sydney eller bestefar fra Brisbane. Jeg simpelthen mener nivået i toppen per tid er noen hakk over tippeligaen. Du kan gjerne motbevise det, men jeg synes ikke diverse statistikk er grunnlag nok. Du får se noen kamper selv når sesongen starter igjen, så får vi se om du kanskje får opp øynene for ausralsk fotball slik som jeg har gjort. Eller kanskje styrkes skepsisen din, det skal den også få lov til Wink
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 05.05.2016 07:58    Post subject: Reply with quote

Nå har nok ikke jeg sett så mange kamper fra A-league som Megafritz, men jeg fikk da med meg 12-15 kamper fra sesongen og utifra det jeg så, så virker nivået i
A-league å være litt høyere enn Tippeligaen 2016.
Min mening ☺

Noen som har hørt hva vår nye venstreback mener? Har han uttalt seg om dette?
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.05.2016 15:01    Post subject: Reply with quote

Han var svært PK i mars:

- Hva syns du om nivået på Tippeligaen?

- Det er flott! Det går fort og det er veldig intenst. Det er fram og tilbake i 90 minutter. Det er godt nivå, og det er noen veldig gode spillere også.

- Hvordan vil du sammenligne med det du er vant til fra Australia?

- Det er litt annerledes enn hjemme. Det er helt forskjellige ligaer og vanskelig å sammenligne. Begge ligaene er gode på sine måter. Men jeg er veldig imponert over nivået i Norge.

Les mer: - Jeg kan bygge videre på dette
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.05.2016 17:53    Post subject: Reply with quote

Danskene syns det er stort å få møte Nordens stolthet:

- Det var en rigtig fed oplevelse. Da jeg kom herop, havde jeg ikke forventet, at jeg så hurtigt skulle spille en hel kamp mod Rosenborg, og at vi så endda fik point, gjordet kun federe.

- Det var min første kamp på fuld tid på dette niveau, og at det lige skulle være mod Rosenborg i en kamp, hvor vi endda fik point, det er kun fantastisk.

Læs mere: Magnus P. stolt af indsatsen mod Rosenborg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
hendrix
Veteran


Joined: 14 Apr 2008
Posts: 1048
Location: kålrabi

PostPosted: 01.06.2016 06:47    Post subject: Reply with quote

Australsk fotballside setter fokus på Rosenborg ifbm Gersbachs overgang.

How Rosenborg returned to the top of Norwegian football (Part 1)
How Rosenborg returned to the top of Norwegian football (Part 2)
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 01.06.2016 07:21    Post subject: Reply with quote

Ganske velskrevet.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 01.06.2016 09:59    Post subject: Reply with quote

Ja, slett ikke verst. Litt slurvefeil her og der men i det store og hele hyggelig lesning.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22  Next
Page 18 of 22

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb