English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2006
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 30, 31, 32, 33  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 31.07.2006 11:16    Post subject: Reply with quote

Tenker på den vage formen av ordet takling, nemlig ballvinningsegenskaper. Storflor vs. Kvarme f.eks. Vil ha en nærmest mulig Kvarme her. Selvsagt Wink
Back to top
View user's profile Send private message
hhem
Proff


Joined: 23 Apr 2006
Posts: 325
Location: Trondheim

PostPosted: 31.07.2006 21:48    Post subject: Reply with quote

La ungdommen slippe til. La Lars Ramstad slippe til på høyrebacken!
Back to top
View user's profile Send private message
shrimpen
Proff


Joined: 20 Jan 2006
Posts: 417
Location: Trondheim

PostPosted: 31.07.2006 21:56    Post subject: Reply with quote

Der overvurderer du nok Ramstad litt.. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2027
Location: Bodø

PostPosted: 31.07.2006 22:55    Post subject: Reply with quote

Det er nesten litt skammelig at de jobber så bra i denne kampen, men ikke har gjort det på lenge når de egentlig har kunnet det så bra som i går.
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2027
Location: Bodø

PostPosted: 02.08.2006 12:36    Post subject: Reply with quote

Ikke seks i A-Stallen
Per Ciljan Skjelbred, Alexander Tettey, Michael Jamtfall, Andreas Nordvik, Steffen Mathisen og Aksel Sjøsvik har alle vært i RBKs tropp i minst én serieamp denne sesongen. Men ikke alle av dem er i A-stallen.
- Per og Alexander har fast plass i stallen. Michael har vært med som hospitant i hele år, og nærmer seg en plass. Når det gjelder Andreas, Steffen og Aksel er disse hospitanter, som har fått beskjed om at de får være med og trene med A-laget en periode. De har ikke fast plass i stallen, forklarer RBKs assistenttrener Trond Henriksen.

(Papir-Adressa)


Ok, dette visste jeg ikke. visste dere det?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.08.2006 12:50    Post subject: Reply with quote

Syns trenerne/ledelsen har en rar ordbruk. I mine øyne er spillere som trener fast med førstelaget A-stallsmedlemmer. Jamtfall har vel f.eks. ikke hatt en eneste trening med juniorlaget i år.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
fifa06
Senior


Joined: 06 Apr 2006
Posts: 135
Location: Nord-Norge

PostPosted: 02.08.2006 16:04    Post subject: Reply with quote

Håper på dette lage ut sesongen:


Hirsfeld - Basma, Kvarme, Koppinen, Dorsin - Strand, Tettey, Skjelbred - Jamtfall, Braaten, Storflor

PS: Koppinen skal sone for 3 gule kort mot Vålerenga, erstatteren burde være Andreas Norvik.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 02.08.2006 16:07    Post subject: Reply with quote

Vil ikke ha noen nye spillere altså? Hvem skal isåfall være sentral midtbane? Er uansett feil tråd dette.

Du kan lære deg å sette opp ei skikkelig lagoppstilling her. Wink
Back to top
View user's profile Send private message
keschaa
Veteran


Joined: 25 Jul 2006
Posts: 1182
Location: Eksiltilværelse på vestlandet.

PostPosted: 02.08.2006 16:12    Post subject: Reply with quote

Slik ser jeg for meg startellveren sesongen ut:

Hirschfeld
Basma-Kvarme-Koppinen-Dorsin
Skjelbred-Sapara-Tettey
Jamtfall-Iversen-Braaten

_________________
at ease
Back to top
View user's profile Send private message
fab4fan
Proff


Joined: 15 Jan 2006
Posts: 364
Location: Bergen

PostPosted: 02.08.2006 18:57    Post subject: Reply with quote

Riktig vakker hunk, meget bra startoppstilling! Smile

Fremtiden:

Hirschfeldt

Nordvik - Koppinen - ? - Dorsin

Tettey (Hyka) - Sapara - Skjelbred

Braathen - Iversen (en yngre) - Jamtfall
_________________
- När det gäller att "anfalla Rom" tänker jag först och främst på Hannibal och hans 37 vältränade krigselefanter.
PeterStorey
Back to top
View user's profile Send private message
Makkverk
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 2133
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.08.2006 19:07    Post subject: Reply with quote

Vi har jo Mathiesen i midtforsvaret som kan bli bra.
_________________
kentosd wrote:
Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør.
Back to top
View user's profile Send private message
keschaa
Veteran


Joined: 25 Jul 2006
Posts: 1182
Location: Eksiltilværelse på vestlandet.

PostPosted: 02.08.2006 19:37    Post subject: Reply with quote

Razz
_________________
at ease


Last edited by keschaa on 03.08.2006 03:17; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
keschaa
Veteran


Joined: 25 Jul 2006
Posts: 1182
Location: Eksiltilværelse på vestlandet.

PostPosted: 03.08.2006 03:16    Post subject: Reply with quote

Dyptgående analyse av Rosenborg Ballklubbs prestasjoner så langt sesongen 2006
-basert på videoanalyser og opplevelse

Jeg vill starte med og utrykke glede over spillet mot Lillestrøm. Det gjorde godt for et RBK hjerte.
Som sikkert alle vett har årets sesong vært heller laber, men med noen lysglimt. Da trøkker jeg ikke på i kjent Høgmo-stil og mener at det er masse lysglimt og glede seg over.
Som kjent starta sesongen 2006 mot Lillestrøm, en kamp som hadde nesten alt. Sjanserikt, fysisk, bra atmosfære, scoringer, og det var ampert til tider. Det eneste som manglet var en seier. Men folk var fornøyd vi hadde tross alt hentet igjen 3-1 på Lillestrøms hjemmebane. Jeg skal innrømme at jeg var optimist. Men en ting bekymret meg litt. Måten Rosenborg slapp inn målene!

Det var på 2 av scoringene human-svikt. Slikt bør en toppklubb med ambisjoner unngå.
Men det skulle fortsette, målene formelig rant inn bak en hjelpesløs Lars Hirschfeldt. Han ser oppgitt på lagkameratene Kvarme og Riseth. De ser spørrende på hverandre og lurer var det meg eller deg som skulle dekket han.
Faktum er at 59% av målene (basert på egen regning og dømmekraft iforhold til hva som er tabbe og ikke) har kommet etter grove feil i eget midtforsvar.
Det var en stikker mellom forsvarene og vips så var en spiller alene gjennom med Hirschfeldt.
La spesielt merke til dette under Lyn – RBK kampen, der Rosenborg for øvrig ble rundtspilt og fansen begynte og alarmere. Gang på gang slo Lyn i bakrommet og det er ikke vanskelig når Riseth og Kvarme er så langt oppe som på midtbanen mens RBK er i angrep. De blir stående på måfå og vips er Powell alene igjennom med 40 meter og løpe. Bare en god Hirschfeldt klarte og avverge scoring. Det er alt for dårlig samhandling og regelrett horribelt.

RBK hadde etter 13 runder i sesongen 2006 13 innslupne mål. Man trenger ikke ha 6 i matte for å skjønne at det er 1 mål pr. kamp. Det betyr at vi må score 2 mål pr. kamp for å vinne. Det har vi ikke greid. 18 mål på 13 serierunder gir ca. 1.3 mål pr. kamp. Altså mange av kampene har måttet ende uavgjort. Og det har det jo også.
Men til noe gledelig Miika Koppinen er tilbake og gjorde etter min mening en veldig bra match mot Lillestrøm. Kontant i kasse, ikke noe nøling, her skal det takles. Helt ulikt Kvarme/Riseth.

Midtbanen har fungert bra hittil i år, sett bortifra visse opptredener fra en viss Solli. Men alt i alt en meget spennede midtbane. Og for å kryddre det hele litt, har vi jo tross alt et bud inne på Marek Sapara.

I angrep har det vert alt for stor variasjon i prestasjon. Men etter videoanalysene er det faktisk mange av RBK-mål som kommer etter fint spill av RBK. Men som sagt prestasjonsvingninge har vert for store. Synes det nå er veldig positivt at Braaten er skadefri og fått noen kamper i beina. Det er viktig for at en Braaten skal opp på et jevnere høyt nivå.
Iversen er vell den vi må sette for lit til når det gjelder det å putte regelmessig med mål. Har dessverre ikke troa på Kone, og hans uttalelser om 26 mål sesongen 2006.
Veldig gledelig at Jamtfall gir Storflor og Braaten veldig god konkurranse. Slik jeg ser det er desse likestilt de beste vingene våre. Jamtfall trenger og bli ”kjørt inn” på tippeliganivå og det er greit at han ikke starter.

Tilslutt vil jeg bare si at jeg håper RBK får strammet opp defensivt. Da vill vi automatisk vinne mange flere kamper. Hadde alle uavgjortene i vår vert seier, ja da hadde vi vert lykkelige i Trondheim.

Håper dere likte min ”lille analyse” av prestasjonene så langt sesongen 2006 og jeg oppfordrer dere til å debattere rundt emnet.


RBK
_________________
at ease
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1849

PostPosted: 03.08.2006 03:50    Post subject: Reply with quote

Manglet bare at Hyka kunne vist sin verdi i TL. Vært veldig varmene for meg verfall, gleder meg til og se han i aksjon på banen.
Back to top
View user's profile Send private message
batigol
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2155
Location: Askim

PostPosted: 03.08.2006 14:34    Post subject: Reply with quote

Har vi glemt hvordan vi engang spilte??

- Det gode relasjonelle angrepsspillet var selve kjennetegnet på Rosenborg når de hadde suksess, sier Davidsen, som i tillegg til jobben i TV3 er leder av Norges topptrenerkomité.


- Å ha et relasjonelt angrepsspill betyr at man har innøvde angrepskombinasjoner og angrepsmønstre. Når spillerne driller inn mønstre, gjenkjenner de situasjonene raskere og tar avgjørelser kjappere og sikrere.


- Det er nettopp dette som var så typisk for Rosenborg – under det jeg kaller "Nils Arne-skolen". Men nå er jeg redd for at norsk fotball er i ferd med å miste dette, frykter han.

Kjenner ikke igjen RBK
TV3-eksperten mener de nye trenerne i norsk fotball er mer inspirert av en mellomeuropeisk trenerfilosofi – hvor det byttes spillere og taktikk fra kamp til kamp. De er også mer defensivt orientert. Nå sliter Davidsen med å finne et tydelig angrepsmønster selv hos Rosenborg.


- Jeg sliter med å kjenne igjen det Rosenborg en gang var. Vålerenga og Lyn mangler tydelig et relasjonelt angrepsspill, og Viking har tatt et sjumilssteg tilbake i år, mener han.


Brann, Stabæk, Lillestrøm og Start er lagene som trekkes frem som positive unntak.

Link: http://fotball.adressa.no...e61942.ece
_________________
You`ll never walk alone!!
Back to top
View user's profile Send private message
Robert
Junior


Joined: 02 Nov 2005
Posts: 37

PostPosted: 04.08.2006 09:10    Post subject: Reply with quote

Sitat fra Nils Arne Eggen:"Norske klubber er blitt for dårlig til å utvikle egne spillere. Du kan ikke kjøpe deg til suksess. Den viktigste jobben du gjør som hovedtrener, er å utvikle stadig bedre spillere.

Dessuten må du ha et samhandlingsmønster. Laget må spille likt uansett om det er hjemme mot et norsk lag eller borte mot Milan."

Denne artikkelen fra Adressa burde leses av alle som er opptatt av situasjonen i RBK pr idag: http://fotball.adressa.no...e61994.ece

Eggen er inne på selve grunnproblemet til RBK (og alle de andre norske lagene). De har et altfor dårlig utviklet offensivt samhandlingsmønster, og i tillegg tenker de altfor defensivt i forhold til selve spillet.

Se bare på den elendige innsatsen i Europa av Vif, Lyn og Lillestrøm nylig, som også blir tatt fram i artikkelen.

Skal vi komme oss ut av dette, så kan vi like godt sparke Høgmo og Tørum (evt degradere Tørum til assistent igjen) med en gang. Disse trenerne mangler TOTALT det som Eggen etterlyser. Hvis disse fortsetter så vil aldri RBK komme i nærheten av det de en gang var.

Spark dem - og få tak i den arbeidsledige Tom Nordlie (som er den eneste tilgjengelige pr i dag med nok offensiv instilling), så er det ennå håp.


Last edited by Robert on 04.08.2006 11:18; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Jon Irenicus
Veteran


Joined: 16 Aug 2005
Posts: 4292

PostPosted: 04.08.2006 09:11    Post subject: Reply with quote

Etter forrige kamp er jeg villig til å gi Tørum en kamp eller to til...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Robert
Junior


Joined: 02 Nov 2005
Posts: 37

PostPosted: 04.08.2006 09:19    Post subject: Reply with quote

1917 wrote:
Etter forrige kamp er jeg villig til å gi Tørum en kamp eller to til...


Hvorfor sløse med tiden? Med Tørum (Høgmo) som hovedtrener, så kan RBK godt vinne serien i Norge. Men vi kan bare glemme prestasjoner i Europa. Da må vi leve med å bli utslått i 2. runde i kvaliken til CL.

Og enda verre: Hvis vi somler, så får Nordli et tilbud fra en annen klubb, og da er den eneste tilfredsstillende løsningen ute av rekkevidde..

Nei, gi meg heller 2 turbulente (men morsomme spillemessige) år med Nordlie, enn 2 kjedelig år (og frustrerende spillemessig) med Tørum/Høgmo.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.08.2006 09:32    Post subject: Reply with quote

Vi har ikke lov til å ansette noen fast, ny hovedtrener mens Høgmo er sykmeldt. Derfor er Tørum en god vikar. Det hadde vært verre å hente inn en annen på tomånedersbasis.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Robert
Junior


Joined: 02 Nov 2005
Posts: 37

PostPosted: 04.08.2006 10:33    Post subject: Reply with quote

Jeg ser den problematikken, men det er ikke verre enn at man spiller med åpne kort, og forteller Høgmo/Tørum at man er i ferd med å finne en ny hovedtrener til RBK (Nordlie). Så får man evt prøve å omplassere Høgmo hvis det er ønskelig.

Man får til det man virkelig vil! Men jeg er ikke så sikker på at styret i RBK helt vet hva de vil...
Back to top
View user's profile Send private message
sander a
Senior


Joined: 26 Apr 2004
Posts: 135

PostPosted: 04.08.2006 11:16    Post subject: Reply with quote

Sitat Nils Arne:

"Den viktigste jobben du gjør som hovedtrener, er å utvikle stadig bedre spillere. Dessuten må du ha et samhandlingsmønster. Laget må spille likt uansett om det er hjemme mot et norsk lag eller borte mot Milan."

Ovennevnte står ihvertfall i sterkt kontrast til det Høgmo har utrettet i RBK.

1) Han har ikke utviklet de tilgjengelige spillerne til å bli bedre. Tvert i mot har mange av RBK-spillerne blitt dårligere under Høgmo.

2) Samhandlingsmønster. I sin villrede etter hvem han skal satse på, har Høgmo sjonglert så mye på den offensive spillerkonstellasjonen at samhandligensmønsteret er totalt visket bort.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.08.2006 11:19    Post subject: Reply with quote

Er enig i punkt to, men har mange spillere blitt så mye dårligere? Tror ikke det. Det er vel mer at folk endelig har fått øynene opp for at spillere som Riseth og Solli mangler de nødvendige kvalitetene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
sander a
Senior


Joined: 26 Apr 2004
Posts: 135

PostPosted: 04.08.2006 11:27    Post subject: Reply with quote

Han har ihvertfall ikke evnet til å utvikle de spillerne som er i stallen til å ta et steg videre.

Solli, Storflor, Braaten, Essediri og alle i forvsvarsrekka har tatt et steg tilbake, eller stagnert etter min mening.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.08.2006 11:33    Post subject: Reply with quote

Syns både Kvarme og Micke har stabilsert seg på et høyt nivå. Basma har heller ikke vært så verst i år.

Når det gjelder Braaten og Storflor har de alltid slitt med stabliteten, så det er vel ikke noe nytt. Essediri har derimot mye å gå på.

Uansett har Høgmo gitt Skjelbred og Tettey sjansen, noe de har vokst enormt på.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
fifa06
Senior


Joined: 06 Apr 2006
Posts: 135
Location: Nord-Norge

PostPosted: 04.08.2006 11:44    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Vil ikke ha noen nye spillere altså? Hvem skal isåfall være sentral midtbane?



tettey
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 30, 31, 32, 33  Next
Page 31 of 33

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb