| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 17.11.2015 17:11 Post subject: |
|
|
@sveininge
Mjøndalen kom da vitterlig på 3. plass i fjor. |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 17.11.2015 17:44 Post subject: |
|
|
Bare for å understreke det - jeg mente ikke at Norge skal bli det neste Tyskland/Spania, bare at NFF er uhyre selektive i hvilke suksesshistorier de trekker frem for å forsvare sitt makkverk.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 17.11.2015 18:47 Post subject: |
|
|
| Lomaxx wrote: | | Sånn som det er for Spania og til dels Tyskland kommer vi aldri til å ha det i Norge. |
Enig. Dog er det jo litt interessant å leke med tanken om at Hansen - Skjelvik, Reginiussen, Bjørdal, Svensson - Midtsjø, Selnæs, Konradsen - De Lanlay, Søderlund, Helland hadde slått det ungarske laget Evt. ispedd et par ex RBK'ere. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 17.11.2015 20:38 Post subject: |
|
|
Grunnen til at Tyskland og Spania har den posisjonen de har i internasjonal fotball er det grunnlaget som legges ute i det små klubbene med velutdannede trenere og et system som sørger for at de beste spillerne hele tiden får utfordringer ved å flyttes til bedre og bedre lag. Utvikling av spillere er alfa og omega for å bli bedre og bedre. Skal man utvikle norske spillere og klubber må det satses på dette og det må trenes mer og bedre. Det er aldri noe tema hverken i Tyskland eller Spania om å redusere antall lag eller innføre sluttspill.
Hvorfor er det belgiske landslaget så gode? Jo de har også satset beinhardt på talentutvikling og treningsarbeidet. Hvor er belgisk klubbfotball? Faen meg ikke langt foran oss spør du meg. De beste spillerne plukkes opp av de beste klubbene i Europa lenge før de omtrent har spilt en eneste seriekamp i Belgia. Spør du en belgier om hva de mener om seriesystemet sitt så får du en lang tirade og masse bannord, det er forhatt!
Sats på telentutvikling, tren mer og bedre. Drit i sluttspill! _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 17.11.2015 22:30 Post subject: |
|
|
| Det samme skjer i Island - utdannede trenere ute i distriktet gir bedre oppfølging enn subjektive og partiske foreldre. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 17.11.2015 22:51 Post subject: |
|
|
| Mikkelsen wrote: | Færre men bedre. Kvalitet over kvantitet.
Det er ingen på landslaget som nå skiller seg ut. Nivået til alle ligger et par hakk under "ok" internasjonal nivå, og en del lysår unna topp internasjonal nivå. |
Færre men bedre, og kvalitet over kvantitet sier du..
Hør, hør gutta, vi må bare redusere antall lag i ligaen. Det er trylleformen vi har lett etter.
Snart får vi flere lag i gruppespillet til CL og et landslag som garantert delta i sluttspill.
ace
Du treffer spikeren så det holder, synd bare NøFF ligger så langt etter i å innse dette.
Personene som styrer sjappa tenker kun på egne posisjoner.
Forbanna drittgjeng!
Vår lille kjære fifa. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 18.11.2015 09:08 Post subject: |
|
|
Takk skal du ha. Jeg vet jeg er en hatet mann inne på Ullevål, har sagt dette til de ved flere anledninger i tillegg til en masse annen kritikk som de ikke tåler. Like artig hver eneste gang å se de frenetisk grave skyttergraver og sette opp skytset sitt!  _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 27.11.2015 22:01 Post subject: |
|
|
Flott at noen gidder å ta ordentlig tak i denne saken her. Er vel blant annet en på forumet her som er en av forfatterne. Har også sansen for Hjelseth, kommer stort sett med mye bra.
Debattinnlegg: Ny seriestruktur i norsk fotball? Del 1
Ser fram til å lese fortsettelsen. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 27.11.2015 22:50 Post subject: |
|
|
Takk for det
Vi satser på å ha neste del klar om en ukes tid. Vi må bare sortere tankene våre ned i en litt mer lesbar form. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 27.11.2015 23:04 Post subject: |
|
|
| Håper dere får litt publisitet utover Josimar i denne saken. Får Berntsen og co i seriekomiteen i en faktisk debatt, for det er jo fryktelig tynne saker de har kommet opp med. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.12.2015 21:00 Post subject: |
|
|
Nå har klubber og kretser sagt sin mening i en høringsrunde som ble avsluttet 20. november. Det ligger an til en maktkamp om antallet lag i den øverste divisjonen. På den ene banehalvdelen: de mektigste klubbene, med mulig litt drahjelp fra noen av de minste klubbene. På motstanderlaget: stort sett alle de andre klubbene i de to øverste divisjonene.
Det er bare noen få av de største klubbene som vil ha færre lag i eliteserien. Etter det Aftenposten erfarer, er det bare Rosenborg, Molde, Viking og Vålerenga som sier ja til å redusere antall lag fra dagens 16 til 14.
- Vi har falt ned på at det er riktig med færre lag og en sesong som blir strukket i begge ender. Det er nødvendig dersom vi skal kunne hevde oss internasjonalt, sier Stig Inge Bjørnebye, sportslig leder i Rosenborg.
De aller fleste av de resterende klubbene i eliteserien er klare i sin sak, og har samordnet sin motstand mot å redusere antall lag i den øverste divisjonen.
(...)
Bjarne Berntsen har forståelse for at det er mange lag i den øverste divisjonen som ønsker å beholde dagens ordning.
- Vi har sett hele tiden at det er et flertall i Tippeligaen som ikke ønsker endring. Det er jo lett å forstå at de som er i Tippeligaen, ikke ønsker å endre dette. Men det er ikke dermed sagt at det er det beste for fotballen totalt sett, sier Bjarne Berntsen, som altså har ledet jobben med det nye forslaget.
Les mer: Maktkampen i norsk fotball: Storklubbene vil kaste ut de små |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 01.12.2015 21:28 Post subject: |
|
|
| Skuffende at klubben går inn for sluttspill. Kunne tenkt meg at noen hadde utfordret Bjørnebye på at vi trenger å utvide sesongen i begge ender for at vi skal hevde oss internasjonalt. For jeg ser ikke at det uten videre er noe som skal være en sann påstand. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 01.12.2015 21:47 Post subject: |
|
|
Er alternativet utelukkende 14 lag og sluttspill?
Sier ja takk til færre lag og at sesongen blir strukket i begge ender - uten sluttspill! |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 01.12.2015 21:52 Post subject: |
|
|
Svært skuffet over klubben i denne saken, kun pengebegjæret som ligger bak denne avgjørelsen. Innføres det sluttspill blir det uten meg på tribunen. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.12.2015 21:54 Post subject: |
|
|
Jeg kan ikke love det samme for min egen del, men vil kjempe i mot til siste sekund.
Er i mine øyne to svært viktige poenger i disfavør sluttspill:
- Rettferdighet.
Ønsker RBK virkelig at seriemesterskapet kan bli avgjort på om RBK eller Molde får hjemmebane i internoppgjøret i den enkle serien man ser for seg i sluttspillet?
- Ødelegger for satsing i e-cup.
Tullete at seriekampene skal bli vanskeligere akkurat i den perioden RBK må vurdere å hvile spillere for å toppe laget i Europa.
Virker som om NFF dessverre - delvis - har lyktes med strategien sin om å sette topp mot bredde. I alle fall er gamlekeeper Eggen overbevist:
| Aftenposten wrote: | De tillitsvalgte for 2.-divisjonsklubbene er positive til en endring, selv om antall lag i det som er deres divisjon, blir halvert (fra fire til to avdelinger). Men de mener at endringen må gå fra topp til bunn.
- Hvis målet er å heve nivået i norsk fotball, ser vi at det kan bli vanskelig bare ved å innføre et nytt nivå mellom dagens 2. divisjon og OBOS-ligaen (1.-divisjon), sier Anders Eggen.
Han er leder av Divisjonsforeningen, som representerer rundt 50 av lagene som spiller i dagens 2.-divisjon. |
Det blir derfor svært viktig at forslaget blir delt i minst to, slik at man kan skrumpe 2. divisjon uten å samtidig stemme "ja" til sluttspill i elitserien - uten at forslaget først blir omformulert ved benkeforslag. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.12.2015 22:22 Post subject: |
|
|
Nederlandske Hypercube, som laget det første forslaget, mente at flere gode spillere ville bli i Norge med ny serieordning. Svært tvilsomt.
Ønsker publikum en liga som deles opp og settes i gang på nytt?
Mulig svar: Usikkert. Trolig får vi spenning både om medaljer og nedrykk langt inn i julemåneden, men før vi kommer til sluttspill, vil antallet uinteressante kamper øke fordi mange lag tidlig ser om de havner i øverste eller nederste gruppe.
Vil TV-tallene og verdien av TV-avtalen øke?
Mulig svar: Ja, for det blir langt flere kamper å tilby, og sluttkampene vil bli spennende. Men seertall pr. kamp, målt over hele sesongen, kan gå ned.
Les mer: Er det vits å legge frem et forslag så likt det som ble ledd ut sist? |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 02.12.2015 00:28 Post subject: |
|
|
Løsningen NFF og HyperCube har kommet med er jo rett og slett fantastisk. Jeg tror jeg har fått med meg det meste, og reduksjon av lag og sluttspill vil altså gi:
-Høyere kvalitet på Tippeligaen
-Bedre vilkår for nivåene under
-Økt rekruttering og satsing på talentutvikling
-Mindre spillerflukt
-Lag som vil gjøre det bedre i Europa
-Bedre landslag
-Høyere tilskuertall
-Økte sponsorinntekter
Jeg har ikke finlest rapportene, men jeg blir ikke overrasket om det også konkluderes med at løsningen gir blanke isser håret tilbake og gi hvite friske tenner. Muligens også noe om bedre blodtilførsel i de re-produktive gemakker.
Synd denne løsningen kom så sent. Jeg er sikker på at om den hadde vært tappet på flaske med en fin etikett merket "Dr. Semb's Cure-All™ Wonder Tonic" og solgt fra ei pent malt hestekjerre, ville den vært en knallsuksess på 1800-tallet. _________________ Influencer™
Last edited by Zorac on 02.12.2015 00:30; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 02.12.2015 00:29 Post subject: |
|
|
| ace wrote: | | Svært skuffet over klubben i denne saken, kun pengebegjæret som ligger bak denne avgjørelsen. Innføres det sluttspill blir det uten meg på tribunen. |
Det samme gjelder for meg. Kjemper Stig Inge dette igjennom er det takk og farvell. |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 02.12.2015 02:10 Post subject: |
|
|
Blir alt for tidlig å gjøre endringer igjen. Vi begynner såvidt å se resultatene av forrige endring. Synes seriesystemet bør fredes de neste årene for å faktisk la ting stabilisere seg. Enn så lenge har det jo faktisk hatt positiv effekt.
Det som kunne vært positivt var å minke kampbelastningen. Vi har jo sett hvordan gutta har vært slitne i europa-kampene i år.
Og sluttspill er latterlig. Spesielt om serien starter på våren. Det vil gjøre at alt som har noe å si på våren er å være i øvre halvdel, og senke verdien av vårsesongen. De viktige kampene vil komme på høsten sammen med CL-gruppespill, og trekke fokus bort fra dem. |
|
| Back to top |
|
 |
Oddis Senior
|
Posted: 02.12.2015 07:29 Post subject: |
|
|
Jeg er ganske konservativ når det gjelder fotball. Et simpelt seriesystem fungerer aldeles glimrende og er veldig enkelt å forstå.
På 80-tallet fulgte jeg mye med på ishockey, men dette sluttspillet hadde jeg aldri sansen for. Best av 7 kamper.....
Nei, interessen vil smuldre bort for mitt vedkommende om de begynner med sluttspill.
Tenk om noen hadde nevnt sluttspill i England....
Synes virkelig det er synd at RBK bare tenker penger og "spissing". Nettopp det at hele Norge er representert gjør det mye mer interessant for meg. |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 02.12.2015 09:22 Post subject: |
|
|
Dette er jo en såpass stor og viktig avgjørelse at burde det ikke vært opp til medlemmene i RBK å bestemme hva RBK skal mene i denne saken?
Jeg synes det. _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 02.12.2015 12:08 Post subject: |
|
|
Hvem er du som tørr sette fokus på demokrati i offentligheten?  _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
elaberg Senior
|
Posted: 02.12.2015 13:15 Post subject: |
|
|
Så klubben meinar det er viktig å møte småklubbane i cupen, men når det kjem til serien så er det heilt motsatt.
Men no har jo RBK hatt store problem med dei små klubbane i år så det er jo klart at ein ønskjer å ha dei vekk  |
|
| Back to top |
|
 |
Whoppa Veteran
|
Posted: 02.12.2015 13:50 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Jeg kan ikke love det samme for min egen del, men vil kjempe i mot til siste sekund. |
Er ledelsen i klubben egentlig klar over den unisone motstanden (iallefall virker det sånn på meg) mot sluttspill fra supporterne. Kan ikke skjønne annet enn at flertallet av medlemmene i klubben er imot. |
|
| Back to top |
|
 |
|