English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hólmar Örn Eyjólfsson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 18, 19, 20  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vegard2711
Veteran

PostPosted: 01.11.2015 21:16    Post subject: Reply with quote

Tror Holmar vil prestere enda bedre når han får en mer stabil makker (Tore i form). Har vært veldig opp og ned fra Bjørdal etter han kom.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Veteran

PostPosted: 01.11.2015 21:16    Post subject: Reply with quote

Det håper jeg også. (edit: ang. verken Holmar eller Bjørdal fra start neste sesong)

Ikke fordi Holmar ikke har vært bra i år - det har han - men fordi vi har så ufattelig mye å hente i etablert angrep på å bruke spillere som kan heve balltempoet fra det fryktelig begredelige vi ser mellom Holmar og Bjørdal. Ballen triller så sakte på de tversoverpasningene at det holder med en spiller for å sette hardt press på begge to samtidig. Både André Hansen og Jørgen Skjelvik(!) har betraktelig bedre tempo og presisjon i de pasningene enn de som spiller sammen nå. Jeg får kreft i øynene av å se på det. Det ser ut som en video fra EM 1988.

Reginiussen er jo bankers, og løser litt av dette problemet, og av de to andre foretrekker jeg Holmar. Men jeg håper vi kan finne en ordentlig spillende stopper, kanskje fra et land med litt høyere forventninger til teknikk, kortpasningspresisjon og ro med ball i bakerste rekke. Danmark? Bulgaria? Syden? Eller så kan vi velge å omskolere en defensiv midtbanespiller, Barca-style. Annan?
Back to top
BjarneS
Veteran

PostPosted: 01.11.2015 21:27    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

Ikke fordi Holmar ikke har vært bra i år - det har han - men fordi vi har så ufattelig mye å hente i etablert angrep på å bruke spillere som kan heve balltempoet fra det fryktelig begredelige vi ser mellom Holmar og Bjørdal. Ballen triller så sakte på de tversoverpasningene at det holder med en spiller for å sette hardt press på begge to samtidig. Både André Hansen og Jørgen Skjelvik(!) har betraktelig bedre tempo og presisjon i de pasningene enn de som spiller sammen nå. Jeg får kreft i øynene av å se på det. Det ser ut som en video fra EM 1988.

Helt enig! Holmar fungerte greit ved siden av Strandberg, etter at han har blitt tvunget til å ta mer ansvar fremover på banen har det bare gått nedover. I dag startet vi med 3 spillere av de fem bakerste som knapt kan behandle en ball utover det helt enkle og da går det offensive spillet i stå for ofte.

Uansett en morsom kamp i dag og skal ikke dvele mer ved midtstopperes tekniske ferdigheter nå Wink RBK
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 01.11.2015 23:13    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

Dette er jeg så jævlig enig i. Det ødelegger mye av rytmen i angrepsspillet vårt. Drillo liker å klage på at det er for dårlig bevegelse foran ballfører, men når Holmar og Bjørdal spiller ballen seg i mellom, som tatt ut av den tsjekkiske dokkefilmserien om Pat og Mat, "To gode naboer", (bare mye treigere) har alle løpene stoppene opp før de endelig prøver å spille ballen framover.
Henning
Legende

PostPosted: 02.11.2015 09:55    Post subject: Reply with quote

Har tenkt litt av det samme. Tror grunnen til at vi ikke har vært farlige mot etablert forsvar i høst er at man tar for lite risiko i oppspillene. Det gjelder ikke bare midtstopperne, det gjelder også backene og indreløperne. Det er kun Selnæs som tar risiko og slår pasninger som åpner opp motstanderen. I vår var det flere som tok risiko og lyktes med det. Det kan skyldes at motstanderen har tilpasset seg vårt spill, i så fall må vi gjøre noen endringer i bevegelsene for å løse opp.
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 02.11.2015 10:14    Post subject: Reply with quote

Bjørdal har i hvert fall tatt mye risiko i mange kamper og mislykkes med det. Generelt enig i at det bakerste leddet er veldig viktige når angrep skal startes mot etablerte forsvar.
Henning
Legende

PostPosted: 02.11.2015 10:21    Post subject: Reply with quote

Strandberg var nok enda viktigere i det offensive spillet enn vi trodde.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 02.11.2015 10:42    Post subject: Reply with quote

I vår var Strandberg ekstremt dyktig til å treffe indreløperne, selv om de også da sto for høyt i banen. Tror noe av problemet med oppspill kunne blitt løst hvis indreløperne var mer spillbare lengre bak i banen.
Når det er sagt så er JLB altfor dårlig i oppspillsfasen, mens Holmar er helt middels-.
Dette problemet blir ikke løst selv om T.Reg kommer tilbake. En oppgradering fra JLB er han, men det er mye på fromme og lykke når han begynner på raidene sine. Rent pasningsmessig er han ikke en standout.
Back to top
Brakkebirger
Rutinert

PostPosted: 02.11.2015 10:48    Post subject: Reply with quote

Stefan Strandberg var en nøkkelspiller for oss både offensivt og deffensivt. Hadde ikke Strandberg vært så helt ufattelig sutrete i en periode forrige sesong tror jeg han fint kunne spilt for ett lag midt på tabellen i Premier League.

Jeg tror og håper at vi får inn en ny midtstopper, det er ikke for øyeblikket noen av Strandbergs kaliber som jeg kan spotte meg ut i Tippeligaen som er realistiske for oss å kunne hente. Men det betyr ikke at det ikke finnes andre fullgode alternativ.

Holmar har ikke balltempo eller overblikk til å gå inn i en fullgod rolle der han skal kunne fordele ball fremover i banen. Derimot er han en god bidragsyter deffensivt. Men for å få en god stopperduo må man ha stabilitet overtid og en makker man er sikker på. Det har vi dessverre ikke hatt i år og slurver den ene så går det hardt utover den andre når det kommer til forsvarsspillere. Men Holmar er god i situasjoner der Bjørdal ikke er direkte innvolvert i situasjonen.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 02.11.2015 11:01    Post subject: Reply with quote

Finnes det ikke en ung, slank og sympatisk Forren i OBOS-ligaen?
Back to top
Standfot
Proff

PostPosted: 02.11.2015 11:12    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:

La ut et innlegg på "Nye spillere" tråden om to karer fra Sogndal.
Back to top
Brakkebirger
Rutinert

PostPosted: 02.11.2015 11:24    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:

Dersom det er Utvik du har i tankene er han også på en kontrakt som er utgående. Men Jim Solbakken er også han agent.
Back to top
RBKrosenborg
Senior

PostPosted: 02.11.2015 16:13    Post subject: Reply with quote

Brakkebirger wrote:
Stefan Strandberg var en nøkkelspiller for oss både offensivt og deffensivt. Hadde ikke Strandberg vært så helt ufattelig sutrete i en periode forrige sesong tror jeg han fint kunne spilt for ett lag midt på tabellen i Premier League.

Dette ble ikke skrevet i edru-tilstand regner jeg med?

Strandberg var/er bedre en holmar og bjørdal. Men Jeg tror personlig han ville slitt med å få spilletid hos en av middelhavsfarerne i franske ligue 1. Den gutten hadde aldri fått spille vedsiden av jagielka eller noen av de andre middelhavs-stopperne i Premier league.

Var han noensinne den beste stoppern i rosenborg?
Back to top
Jakob
Veteran

PostPosted: 02.11.2015 17:43    Post subject: Reply with quote

RBKrosenborg wrote:
Brakkebirger wrote:

Dette ble ikke skrevet i edru-tilstand regner jeg med?

Strandberg var/er bedre en holmar og bjørdal. Men Jeg tror personlig han ville slitt med å få spilletid hos en av middelhavsfarerne i franske ligue 1. Den gutten hadde aldri fått spille vedsiden av jagielka eller noen av de andre middelhavs-stopperne i Premier league.

Var han noensinne den beste stoppern i rosenborg?

Strandberg var ekstremt viktig for oss i vår. Viktigere enn både Selnæs og Helland. Jeg tror han kan komme langt.
Back to top
RBKrosenborg
Senior

PostPosted: 02.11.2015 23:11    Post subject: Reply with quote

[/quote]

Strandberg var ekstremt viktig for oss i vår. Viktigere enn både Selnæs og Helland. Jeg tror han kan komme langt.[/quote]

Enig der, men det er litt vel langt til midten av PL pdd.
Back to top
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 02.11.2015 23:18    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Strandberg kommer til å spille i en av de beste ligaene i løpet av et par år. Er det en norsk spiller jeg virkelig har tro på at kan stabilisere seg på det nivået er det han.

Han tok steg hele tiden når han var her og jeg tror han fortsetter med det. Da blir han en dag god nok. Savner han ekstremt mye i Rosenborg.
Back to top
Dew
Veteran

PostPosted: 03.11.2015 01:02    Post subject: Reply with quote

Strandberg spiller på et høyt nivå i Krasnodar (imponerte meg i den ene kampen jeg så med han mot Dortmund, som midtbanespiller). Klart han kunne spilt i oppskrytte PL. En liga med topplag som er akterutseilt ift. de virkelige store klubbene i Europa.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 03.11.2015 09:32    Post subject: Reply with quote

Brakkebirger wrote:
Henning wrote:

Dersom det er Utvik du har i tankene er han også på en kontrakt som er utgående. Men Jim Solbakken er også han agent.

Jeg er klar over at det er kålrabi-tid, men kan ikke folk drøye litt med å foreslå Bjørn Inge Utvik i halvparten av innleggene til vi ser hvem som er den mest oppskrytte spilleren i neste utgave av Football Manager? Jeg ser blant annet at OBOS-laget Ranheim har en purung 20-åring ved navn "Daniel Kvande" som spiller fast, det må jo jammen meg være gull, eller?
Back to top
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 03.11.2015 10:43    Post subject: Reply with quote

Daniel skal ha tatt store steg etter han var ute med skade ei stund i Byåsen
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 03.11.2015 11:14    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:

Tipper det er første og siste gang jeg ser Forren og ordet sympatisk i samme setning.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Zorac
Legende

PostPosted: 03.11.2015 12:22    Post subject: Reply with quote

Slank også, for den saks skyld.
zaphod81
Veteran

PostPosted: 04.11.2015 08:58    Post subject: Reply with quote

shadwell wrote:
Daniel skal ha tatt store steg etter han var ute med skade ei stund i Byåsen

Ja, der kan man se. Ung spiller, i ferd med å blomstre, og plutselig har en Ranheimspatriot - med rette eller urette - ansett ham som Grilstad Marinas egen Mats Hummels, og like plutselig om to uker er han et hett emne på alle supporterfora.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 25.01.2016 22:35    Post subject: Reply with quote

[Kjæresten] hadde termin 12. desember, men hastet i vei til sykehuset allerede i midten av november. Fødselen var i ferd med å starte, men ble stoppet igjen av legene fordi man mente det var for tidlig. I fire dager lå Jona på sykehuset, før hun fikk reise hjem. Da forberedte RBK-kjæresten seg på cupfinale, og slet med å tenke på fotballen.

- Det var ingen artig opplevelse. Tankene mine var på Island, sier han i dag.

Med usikkerheten rundt fødselen fikk Eyjolfsson tidligere fri av RBK-ledelsen.

3. desember, hjemme igjen på Reykjavik, var Jona bekymret, fordi hun følte barnet i magen ikke rørte på seg. To ganger dro de på sykehuset den uka, men etter å ha blitt undersøkt ble Jona beroliget med at alt var i orden. Da paret følte seg usikre en tredje gang, tre dager over termin, ble fødselen satt i gang.

- Da Sylvia endelig kom til verden, var hun veldig blek, iskald og rørte seg nesten ikke. Jeg husker vi var på pasienthotellet, og jeg følte hele veien at noe var galt. Hun var så kald, selv om jeg tok på henne alle klærne vi hadde med, sier Eyjolfsson åpent.

Dagen etter fikk foreldrene også mistanken bekreftet: Datteren var født med bare en fjerdedel av normal blodmengde i kroppen. På et eller annet vis hadde hennes eget blod blitt overført til moren mens hun lå i magen, og Jona hadde derfor hatt rett i sine bange anelser. Lille Sylvia ble hasteinnlagt, ble koblet til slanger i flere dager, til hun tok blodoverføringene.

- Jeg fryktet aldri at det skulle gå helt ille. Men vi ble jo redde. Det var ikke noe hyggelig å se at hun lå der med alle slangene, forteller Eyjolfsson, som sammen med kjæresten etter hvert fikk datteren hjem, og til en gradvis mer normal hverdag igjen.

Les mer: RBK-spillerens personlige drama: - Hun var iskald og rørte seg nesten ikke (Google)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 25.01.2016 23:11    Post subject: Reply with quote

Jeeez.. Etter å ha vært med på et par fødsler selv så vet jeg at det egentlig er høyt nok nivå på stresset når alt går bra. Det der hørtes jo ikke noe særlig ut. Håper alt går seg til for Herr og Fru Holmar og lille Holmarine jr!
Silkesvarten
Proff

PostPosted: 21.04.2016 12:48    Post subject: Reply with quote

Noen som har lest adressa sin + om Eyjolfsson?

http://www.adressa.no/100...731233.snd

får ikke lest (for fattig).
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 18, 19, 20  Next
Page 12 of 20

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb