English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2016
Goto page 1, 2, 3 ... 20, 21, 22  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 24.08.2015 01:25    Post subject: Rosenborg 2016 Reply with quote

Historikk: 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005

Spillere ut sommeren 2015:
Stefan Strandberg (Krasnodar)
Thomas Malec (lånekontrakt utløpt)
Riku Riski (lån IFK Gøteborg)

Spillere inn sommeren 2015:
Magnus Stamnestrø (Kristiansund)
Johan Lærde Bjørdal (AGF)
Matthías Vilhjálmsson (Start)
Yann Erik De Lanlay (Viking)
Anders Ã…gnes Konradsen (Rennes)
Julian Faye Lund (Oppsal

Starter tradisjonen tro med å lime litt fra Nye spillere-tråden.

2016 innledes sannsynligvis med en betydelig bedret økonomi, ny giv på sponsormarkedet og et lag som ikke har dummet seg ut I EL,men tvert imot gitt verdifull erfaring.

Våre spillere øker dramatisk I verdi og markedet for spillere inn er noen hyllemeter opp.

Diskusjonen vil bli om vi skal skynde oss langsomt og holde en forsiktig økonomisk linje eller satse noe risikofyllt inn mot CL-kvalik.
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 24.08.2015 01:38    Post subject: Reply with quote

toreinar! Tommel'n opp!

Med alt som er i ferd med å skje i 2015, så er det i hvert fall én ting som er sikkert: 2016 blir det enorme forventninger til! Pdd er vi fortsatt med på tre fronter i form av TL, NM og EL.

Kanskje er det heller ikke usannsynlig at vi får oss til CL neste år. Skal vi det, er det vel best at vi beholder de mest sentrale spillerne, eller har SIB sørget for at vi fortsatt er godt skodd? Er uansett redd for at vi kan miste halve laget i neste vindu grunnet godt spill dette året. Da kan det, selv for Kåre & Co. gjøre det vanskelig å gjenskape årets prestasjoner, tror jeg.
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 24.08.2015 02:19    Post subject: Reply with quote

Velger å bli positivt overrasket om vi klarer noe vesentlig bedre enn 0-resultat i regnskapet.

Vi må i hvert fall gjøre alt vi kan innen rimelighetens og fornuftens grenser for å maksimere sjansene for å kvalifisere oss til CL. Det er dumt å kløne det til i august på grunn av dårlig planlegging og timing i spillerlogistikken.

Når det gjelder De Lanley, har den initielle skepsisen ikke blitt mindre, selv om han selvfølgelig skal få mange sjanser. Hvis vi selger Helland eller Mikkelsen, må vi forsterke ordentlig i angrepet, ikke bare hente en kar til benken bak De Lanley.

Jeg mener vi bør ha en ny midtstopper, og at denne må ha god teknikk og pasningsferdigheter. Tore R. er god nok, men skadeutsatt. Jeg ønsker meg også en venstreback med bedre ballbehandling.

Vi må naturligvis erstatte Selnæs, Jensen eller Midtsjø om en av disse blir solgt. Eirik Hestad er en spiller jeg har latt meg imponere av fra første gangen jeg så han, men han er vel dessverre urealistisk for oss. Selnæs er den viktigste å beholde.

Jeg ser få spillere i eliteserien som både er gode nok og tilgjengelige innenfor rimelighetens grenser.

Ellers så gjentar jeg gjerne ønsket om at vi snuser på Dæhli til vinteren, avhengig av hvordan det går i Freiburg.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 24.08.2015 08:59    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Eirik Hestad er en spiller jeg har latt meg imponere av fra første gangen jeg så han, men han er vel dessverre urealistisk for oss.


???

Narkorus på søndags kveld: jobber du i utelivsbransjen?
Back to top
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 24.08.2015 18:45    Post subject: Reply with quote

Nå vet jeg ikke om det er kvaliteten på spilleren, eller dialekten hans du sikter til? : p

Om en ung og god Molde-spiller skulle kunne la seg lokke til å melde overgang til RBK, er jo det bare ekstra morsomt. Spesielt etter Bakenga.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 24.08.2015 18:47    Post subject: Reply with quote

Er vel ca like realistisk som at Markus Henriksen hadde gått til Molde istede for AZ vel Wink Når det er sagt så imponerer han stadig mer denne Hestad, irriterende Smile
Back to top
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 24.08.2015 19:03    Post subject: Reply with quote

Realistisk er det naturligvis ikke, nei. Ser få andre indreløper-typer i ligaen som er gode nok.
Back to top
View user's profile Send private message
MkBerg
Veteran


Joined: 26 Sep 2012
Posts: 1561
Location: Ski

PostPosted: 24.08.2015 19:28    Post subject: Reply with quote

Lerkendal stadion, 14. september 2016, klokken 20:40
Da skal jeg felle en tåre.


Last edited by MkBerg on 26.08.2015 12:06; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9661
Location: Drammen

PostPosted: 24.08.2015 19:44    Post subject: Reply with quote

Du er isåfall ikke den eneste. Fikk ståpels og klump i halsen bare av å høre lyden. Herregud så digg det hadde vært å få sjansen til å komme tilbake i det selskapet...
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 24.08.2015 20:09    Post subject: Re: Rosenborg 2016 Reply with quote

toreinar wrote:

Spillere ut sommeren 2015:
Stefan Strandberg (Krasnodar)
Thomas Malec (lånekontrakt utløpt)
Riku Riski (lån IFK Gøteborg)


+ Henderson (lånekontrakt utløpt).
Back to top
View user's profile Send private message
Borden
Veteran


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 1069

PostPosted: 06.10.2015 12:25    Post subject: Reply with quote

Vi er nå godt inne i en sesong som om ikke veldig mye går galt mot slutten vil gi oss minst en pokal, samtidig som vi fortsatt er med i Europa. Det har vært mye flott spill, og mange enkeltspillere som har fått ut mye av sitt potensiale.

Det negative har vært at vi i noen kamper eller deler av kamper har fremstått som litt fantasiløse. Som en mulig løsning på dette håper jeg at klubben kan spille inn en alternativ formasjon, ikke ulik den som vi har i grunnen (4-3-3).

I angrepsfasen kan den defensive sentrale midtbanespilleren tre inn i mellomrommet som en offensiv sentral. Samtidig kan en av midtstopperne tre inn i midtbaneleddet som en defensiv sentral midtbanespiller. Angriperne holder formasjonen, mens backene må holde igjen mer. Kanskje kun en av backene får et frikort til å være med frem, mens den andre holder stand som en defensiv trygghet, litt mer sentralt på banen.

Slik vil det kunne åpne seg nye muligheter for kombinasjonsspill sentralt, og vil kanskje frigjøre plass for vingene, samtidig som vi kan fylle boksen med flere spillere.

Finner man en god måte å skifte mellom 4-3-3 og 3-4-3 tror jeg det kan utvikle klubben i en veldig positiv retning.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2582
Location: Heimdal

PostPosted: 06.10.2015 12:49    Post subject: Reply with quote

MkBerg wrote:
Lerkendal stadion, 14. september 2016, klokken 20:40
Da skal jeg felle en tåre.


Hva om vi spiller allerede på tirsdag 13 ? Razz Razz Razz

For øvrig : FRYSNINGER!! RBK RBK RBK
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Ten8y
Rutinert


Joined: 15 Sep 2007
Posts: 730
Location: Trondheim

PostPosted: 06.10.2015 13:03    Post subject: Reply with quote

Men blir det fest i 2.etg på Downtown etterpå? Erik Soler + Jan Åge Fjørtoft. Haha Tommel'n opp! Beer
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 06.10.2015 13:10    Post subject: Reply with quote

Jeg håper og tror de fleste av spillerne ønsker å være i Rosenborg inntil det blir avgjort om vi kommer med i CL eller ikke. For noen av de kan dette være den eneste sjansen de får til noen gang å spille i CL, mot noen av de beste lagene i Europa. Om vi ikke lykkes med CL-spill, så tipper jeg flere av dagens beste spillere forsvinner etter CL-kvaliken er over, og går vi til CL, så vil sikkert like mange om ikke flere få tilbud i januar-vinduet i 2017.

Vi kan dermed forvente store endringer i laget i 2016-2017, men hvor tidspunktet vil avhenge litt om vi går til CL eller ikke. Spørsmålet da er når klubben skal kjøpe inn erstattere. Allerede sommeren 2016 før vi vet hvem som går eller ikke, og om vi skal spille CL, eller vente til siste liten i sommervinduet eller januar 2017?

Klubbens økonomi er nå god, og i år går vi kanskje 30 millioner i overskudd, samtidig som det skal kuttes kostnader for 8-10 millioner også neste år, uten at laget svekkes. I år forsterket vi i sommervinduet, og det har ikke fremkommet enda hvordan disse spillerkjøpene ble finansiert. Hvis det var med hjelp av investorer, hvor mye vil Rosenborg få igjen for disse spillerne om eller når de selges?

Spillemessig synes jeg Rosenborg anno 2015 i hovedsak er et kontringslag, og den bakre fireren har ikke teknikken til å hvile med ballen i laget. Presses vi høyt blir det ballen tilbake til keeper og poling av ballen fremover. Neste steg bør derfor være å få en bedre backrekke, som gjør at vi kan passe ballen selv om vi blir presset høyt, og det hadde også gjort seg om den ene midtstopperen kunne føre ballen fremover, slik Hoftun gjorde vedlig bra i sin tid.

Tror det blir store utskiftninger i laget i 2016, og noen vil kanskje gå allerede nå i vinter, og den største utfordringen blir å bygge et nytt lag. Tror vi kommer til å bli utfordret av et revansjesuget Molde, så det skal holde hardt å både vinne gull, bygge et nytt lag og kvale inn til CL i en og samme sesong.

Den gode økonomien, optimismen rundt laget og trenerteamet, ny sportslig ledelse som hittil har fremstått som meget solid, gjør meg dog optimistisk. Jeg tror Rosenborg anno 2016 vil lykkes med å være med helt inn i gullkampen, bygge et nytt lag, og minst spille EL enda et år.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 06.10.2015 14:34    Post subject: Reply with quote

Quote:
Hvis det var med hjelp av investorer, hvor mye vil Rosenborg få igjen for disse spillerne om eller når de selges?


Investorer er vel som kjent ikke lenger lov, så alle spillerne vi har kjøpt nå er 100% våre, iallefall. Vi er jo heller ikke så blakke at vi ikke har penger på bok. Tror i grunn de ekstra publikuminntektene finansierte mye av de nye spillerne, samtidig som de risikerte å gå i minus nok en sesong om vi ikke skulle gå til EL.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 06.10.2015 20:15    Post subject: Reply with quote

Alle spillerne er kjøpt for egne penger ja. Og de risikerte ikke minus heller, for prognosene i sommer var allerede et nullresultat når disse spillerne kom inn.

Nå viser såvidt jeg har skjønt, prognosene overskudd også før gruppespillspengene.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 08.10.2015 00:29    Post subject: Reply with quote

Med Dorsin og Mikkelsen på utgående kontrakt neste år, samt et brukbart bud på Skjelvik i forrige overgangsvindu, er det jo veldig greit at de leter etter en venstreback/-ving.

Vi må vel regne med at Dorsin går ut kontraktstiden her.
Kan ikke se for meg at Djurgården vil kjøpe ham ut og tilby i nærheten av den lønna + bonusen han får her.

Ser at de har to aldrende venstrebacker på utgående kontrakt ved nyttår 2015. Jesper Arvidsson (30, blir 31 1. januar) og Fredrik Stenman (32).
Der ligger kanskje Dorsins bitte lille mulighet til dra hjem igjen til DIF hvis han fortsatt lengter etter å spille mer for dem. Rosenborg lar ham sikkert gå i vinter hvis han insisterer, men kan egentlig ikke skjønne at det lokker mer enn CL til sommeren.

Han savner Stockholm/DIF, men det blir neppe Europaspill med dem neste år, så Rosenborg er nok det beste sportslige og økonomiske tilbudet hans i 2016?
Overraskes om han blir tilbudt kontraktsforlengelse her. Har ellers ingen tro på at han blir brakkejurist. Det siste vi trenger nå er vel en uerfaren jurist på faststilling.

Mikkelsen kan derimot kanskje tenkes å være flyttbar hvor som helst lenger sør? Det blir sikkert ikke mindre aktuelt hvis/når nytt lønnstilbud innebærer lavere fastlønn, men mer i bonuser?
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 08.10.2015 01:47    Post subject: Reply with quote

Ser fra saken på forsiden de 8 som har kontrakt ut neste år. Det er nok ikke alle det trengs å diskutere ny kontrak med, så blir nok en grei jobb for klubben å fikse det.

Dorsin gir seg nok (om han ikke får en rullerende 1 års kontrakt Wink )

Gamst og Mikkelsen forsvinner nok mens Stamnestrø må overbevise neste år om han skal få bli.

Av de yngres spillerne så vil nok Hou Sæter og Sørloth få nye kontrakter mens Solli og Steiring må fortsette å ta steg for å vise at de er verdig en plass i stallen. Tror at minst en av de to sistnevnte blir veid for lett for A-stallen, selv om jeg håper at de utvikler seg til å kunne få muligheten til å slå igjennom på A-laget.
Back to top
View user's profile Send private message
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1063

PostPosted: 08.10.2015 01:54    Post subject: Reply with quote

Har dorsin sagt at han vil bort? Så ett intervju med han og De Lanlay der han svarte på ett spørsmål om tilværelsen i en svensk skjærgård i sverige med å hinte frampå at det like så gjerne kunne bli en norsk skjærgård, i tillegg studerer han juss her?
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4821
Location: Trondheim

PostPosted: 08.10.2015 02:07    Post subject: Reply with quote

Kan vel godt tenkes at Dorsin legger opp fotballen, men ikke flytter noe sted likevel.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 08.10.2015 02:18    Post subject: Reply with quote

Det jeg tenker også. Derfor jeg skrev at han gir seg istedet for at han drar.

Tror det fort kan skje at han enten blir i klubben eller i hvert fall Trondheim selv om han kanskje legger skoene på hylla etter neste år.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 08.10.2015 10:01    Post subject: Reply with quote

Han er 34 og kan ha noen år igjen. Fortløpende 1-årskontrakter høres greit ut.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 08.10.2015 11:18    Post subject: Reply with quote

Dorsin kom tilbake igjen etter Cluj, tror ikke det er helt uten grunn, jeg tror han rett å slett elsker Trondheim. Meget mulig han velger å bli igjen etter karriæren her. Kanskje ikke for alltid, men for en stund kanskje
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1564

PostPosted: 08.10.2015 12:59    Post subject: Reply with quote

Har han ikke trøndersk kone og barn i skolealder? Sier vel seg selv at han blir værende da.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 08.10.2015 13:10    Post subject: Reply with quote

RBK-kapteinen Mikael Dorsin ble viet med Henriette Brennskag på Røros nyttårsaften 2011.


_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3 ... 20, 21, 22  Next
Page 1 of 22

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb