English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK i Europa 2015/16
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 54, 55, 56  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 28.08.2015 01:36    Post subject: Reply with quote

Bare hyggelig - slenger samtidig ut min drømme- og marerittgruppe

Drøm:
Ajax
Celtic
Slovan Liberec

- Lag jeg tror vi kan slå hjemme og ta poeng borte mot. Potensiale til å gå videre her med litt flaks og flyt

Mareritt:
Dnipro Dnipropetrovsk
Besiktas
Lokomotiv Moskva

- Vanskelig og kjip motstand.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 28.08.2015 01:40    Post subject: Reply with quote

Jeg vil ha:
Dortmund
Liverpool
Monaco

Jeg vil ikke ha
Dnipro
Braga
Krasnodar

Gi oss de største og mest omtalte lagene. Få skikkelig trøkk rundt kampene og nærmest nivået vi forhåpentligvis skal matche oss opp i mot neste høst. Det absolutt verste er å få de gode lagene uten et skinnende navn.
Back to top
View user's profile Send private message
Sputnik
Senior


Joined: 07 Aug 2014
Posts: 195
Location: Rosenborg

PostPosted: 28.08.2015 01:43    Post subject: Reply with quote

Jeg tror vi er avhengig av minst et storlag for å fylle stadion i gruppekampene STRANDerGUD. Å slå f.eks Liverpool hjemme er absolutt mulig og en våt drøm hos mange, inkludert undertegnede. Nei med kjøttkaker til middag og medvind i ryggen så kan vi slå alle på en god dag.

Min gråmusgruppe (vil ikke ha):
Basel
APOEL
Augsburg

Uansett går vi en meget spennende høst i møte RBK
_________________
Meeeeeeeget beeedre !


Last edited by Sputnik on 28.08.2015 01:53; edited 3 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 28.08.2015 01:49    Post subject: Reply with quote

Jeg klarte jo å ta med et lag fra pot 4, også, hehe. Men ønsker i hvert fall bare publikumslag og at vi da kan selge pakkepris for samtlige gruppekamper. Laget og klubben fortjener mest mulig støtte og mest mulig penger inn i denne fantastiske sesongen! Faktisk er det det eneste vi dødelige kan bidra med (pluss støtten på tribunen da!) og sånn sett er de «småpengene» for den enkelte gull verdt for klubben.
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
LarsG
Veteran


Joined: 03 Nov 2008
Posts: 1482
Location: Oslo

PostPosted: 28.08.2015 01:50    Post subject: Reply with quote

Jeg ønsker også å tenke litt publikum og gøye kamper, men samtidig noen "enkle" motstandere (ingen på dette nivået er jo enkle, for all del).

Om vi trekker et engelsk lag og selger pakkebilletter så er det jo utsolgt alle kampene med en gang. Det gir en fantastisk ramme og penger inn klubbkassa.

Først noen generelle betraktninger om lag jeg ikke ønsker å møte:

1. Tyske, fordi de er så forbanna disiplinerte og tar alle cuper på alvor, samt at det sjeldnere er utenomsportslig uro i de klubbene. Dessuten er de (mer) vant til pissværet i Trøndelagen enn land fra sydligere strøk. Ja, jeg tror faktisk det spiller en rolle.

2. Gode, østeuropeiske lag fra pulje 1 og 2. Lite spennende for publikum og vanskelig motstander. Dårlig kombo.

3. Spanske og franske lag. Har en dårlig følelse av fransk fotball fra tidligere historie, og spansk liga har virkelig fått et høyt nivå de siste årene. De øverste fem lagene har gjort det bedre i Europa enn de engelske de foregående sesongene, men de er likevel langt mindre interessante for de fleste - og dermed vanskeligere å selge billetter. Å få Athletic (eller Villareal) fra pulje 1 hadde vært forferdelig vanskelig rent resultatmessig, og ikke alt for attraktivt for publikum heller.

Konkret drømmesistuasjon er noe ala:

Pulje 1: Ajax eller Sporting CP. Ganske attraktive, ganske 'overkommelige'.
Pulje 2: Helt klart Liverpool pga publikum. Eventuelt for å sikre en del publikum og resultat: Celtic - jeg tror folk har lyst å se Ronny og Johansen få juling, og det er veldig overkommelig motstand.
Pulje 3: Noe ræl, f.eks Krasnodar eller Slovan Liberec.


BONUS:
Må nesten sette opp en "Vi bør bygge ut Lerkendal til neste år"-gruppe, selv om den hadde vært helt krise mtp. videre avansement! :

1. Dortmund
2. Liverpool
3. Monaco (eventuelt Henning Bergs Warsawa)
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 28.08.2015 02:01    Post subject: Reply with quote

Krasnodar er virkelig ikke ræl. Når en klubb har råd til å lønne Strandberg 70mill på en 4-års kontrakt, kan man bare tenke seg at nivået på resten av spillerne der borte er brukbart. Finnes bedre alternativer i pot 3, for å si det mildt.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2233
Location: Oslo

PostPosted: 28.08.2015 02:04    Post subject: Reply with quote

Basel / Ajax / Dnipro / Sporting
Braga / Celtic / Apoel / Viktoria Plzen
Legia / Lech Poznan / Slovan Liberec / Rapid


4 lag fra hvert nivå, det er mange tøffe motstandere der.
Og neppe slike som gjør at vi fyller stadion, men samtidig de jeg tror vi har best sjangse på å plukke en del poeng ifra.

Uansett så er vi i Europa, og tar vi 5 poeng er jeg storfornøyd jeg egentlig:)
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Bruttern
Proff


Joined: 01 Sep 2006
Posts: 477
Location: Eksil

PostPosted: 28.08.2015 03:44    Post subject: Reply with quote

Jeg håper på en balanse mellom kvalitet og attraktivitet her. Og, at vi slipper å reise inn i det grå øst-europa. Det er skikkelig turn-off fotballmessig å møte polske, rumenske og russiske lag... De er kjipe å spille mot, supporterne er ofte voldelige nasjonalister/halv-rasister og ingen synes de er spennende å se på stadion.

For max trekning vil jeg heller ha Tottenham i gruppe 1 enn Liverpool i gruppe 2, gitt at vi ikke kan ha to engelske lag er dette en mye bedre kombo av attraktivitet og kvalitet. Særlig hvis vi på nivå 2 kan trekke Celtic - som er kjempekule å spille mot - har europas kuleste supportere - og egentlig ikke er noe bedre enn Godset Smile

Derfor. Drømmegruppe:

Tottenham
Celtic
Bordeaux

Vi kan storkose oss på bortebane, knuse dem alle tre hjemme - og nesten garantert fylle Lerkendal.

Her blir det mulighet til både vinsmaking og stort konsum av single malt.
_________________
Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke!
Back to top
View user's profile Send private message
Bruttern
Proff


Joined: 01 Sep 2006
Posts: 477
Location: Eksil

PostPosted: 28.08.2015 04:44    Post subject: Reply with quote

Ang ranking:

Er det slik at vår poengscore fra sesongen 2015/16 vil bestå av:

VÃ¥re samlede poeng + 20 % av nasjonspoengene for 2014/5.

Eller er det:

Våre samlede poeng + 20 % av nasjonskoeffisienten for de siste 5 årene?

Og, er det noen som vet med sikkerhet hvordan Europa League-systemet er? For meg er det uklart om Rosenborg etter 2 seire og 2 uavgjort i gruppespillet får:

4 (seire) + 2 (uavgjort) + 2 poeng (kvalifisering)
eller kun
4 (seire) + 2 (uavgjort)

Noen snakket om at de 2 kvalifiseringspoengene var 'minimumspoeng', som man 'mistet' om man vant en kamp. Er det slik, eller kommer de i tillegg?

Anyone?
_________________
Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke!
Back to top
View user's profile Send private message
Hedley
Veteran


Joined: 02 May 2006
Posts: 6498
Location: Trd

PostPosted: 28.08.2015 07:46    Post subject: Reply with quote

Håper på

Basel
Apoel
Rapid
Rbk

Da har vi virkelig fair sjanse til å gå videre. Det er dét det handler om.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 28.08.2015 07:51    Post subject: Reply with quote

Håper på Tottenham fra pulje 1, men den gule ubåten (Villareal) hadde også vært kult - har alltid hatt lyst til å besøke El Madrigal. Fra Pulje 2 håper jeg på Liverpool, Apoel eller Alkmaar. Fra pulje 3 håper jeg å unngå Krasnodar og Monaco. Rapid er antageligvis overkommelig.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2582
Location: Heimdal

PostPosted: 28.08.2015 07:55    Post subject: Reply with quote

Tottenham
AZ
Rapid Wien

Da kan vi komme oss videre og vinne hele greia Smile
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Skammels!
Junior


Joined: 09 Jul 2013
Posts: 98
Location: Oslo

PostPosted: 28.08.2015 08:32    Post subject: Reply with quote

Jeg tror jeg vil rangere de mulige motstanderne slik, hvor nummer 1 er ønskemotstandere og 12 er verste motstandere. Jeg tar først og fremst utgangspunkt i at vi skal avansere. Streken angir hvilke lag jeg vil være "ok godt" fornøyd med å møte. Her er min liste:

Nivå 1:
1. Ajax
2. Sporting
3. Basel
4. Tottenham
5. Rubin Kazan
-------------------------
6. Athletic Bilbao
7. Marseille
8. Dnipro
9. Schalke
10. Napoli
11. Villareal
12. Dortmund

Nivå 2:
1. APOEL
2. Celtic
3. Braga
4. AZ Alkmaar
5. Club Brugge
6. Victoria Plzen
7. Anderlecht
--------------------------------
8. PAOK
9. Besiktas
10. Liverpool
11. Fiorentina
12. Lazio

Nivå 3:
1. Slovan Liberec
2. Legia Warszawa
3. Lech Poznan
4. Sparta Praha
5. Rapid Wien
----------------------------------------------------------
6. Augsburg
7. Fenerbache
8. Saint Etienne
9. Krasnodar
10. Bordeaux
11. Monaco
12. Lokomotiv Moskva

Detta blir moro!!! Very Happy
_________________
Laget som alltid står på. Hele Norges RBK! Rosenborg er laget mitt. Et eventyr i svart og i hvit!
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 28.08.2015 08:42    Post subject: Reply with quote

Jeg synes ikke vi var spesielt gode disse to kampene sett under ett. Antar at dersom vi hadde spilt hjemme først, og Steaua hadde vunnet 0-1, hadde vi vært ute. Det er helt tydelig at vi møter et lag som er to hakk raskere og fire hakk bedre teknisk enn det vi er vant til. Spillet går kjappere, vi har mye dårligere tid før en motspiller kommer i posisjon; vi er ikke presise nok i pasningene slik at vi mister ballen for ofte. Vi møter forsvarere det er vanskeligere å komme forbi, og angripere det er vanskeligere å stoppe.

Og dette var et lag som nok er litt dårligere enn de vi møter i gruppespillet.

Ikke mange av våre som holder dette nivået akkurat nå. "Hjæm å øv", som Hoftun sa etter ... Spartak Moskva?

Det vi har, som reddet oss mot Steaua og kan forhindre total ydmykelse i gruppespillet, er
- god struktur i forsvarsspillet
- bra utholdenhet
- vårt spesielle fokus på angrep, som gjør at vi potensielt kan skåre mål mot hvem som helst

SÃ¥ jeg har lave forventninger til gruppespillet. Utbyttet blir noe penger og en hel haug med praktisk trening - og neppe mange poeng.

Men seks tellende kamper mot god motstand! Det er jo et viktig og nødvendig steg på veien til å bli et godt europeisk lag. Og det er faen meg utopisk å være i gruppespillet i 2015 etter å ha gjennomlevd de tidligere sesongene.

Vi er veldig gode med målestokk Tippeligaen, og det er veldig RBK , men vi burde nok ikke ha så høye tanker om oss selv målt mot middels godt europeisk nivå.

Ennå.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Vector
Senior


Joined: 16 Feb 2015
Posts: 154

PostPosted: 28.08.2015 08:45    Post subject: Reply with quote

'Kan møtet flyttes til kl 13?'

Mailen jeg ikke ville ha i dag... Sad
Back to top
View user's profile Send private message
Politico
Junior


Joined: 01 Aug 2008
Posts: 6

PostPosted: 28.08.2015 08:49    Post subject: Reply with quote

Bruttern wrote:
Ang ranking:

Er det slik at vår poengscore fra sesongen 2015/16 vil bestå av:

VÃ¥re samlede poeng + 20 % av nasjonspoengene for 2014/5.

Eller er det:

Våre samlede poeng + 20 % av nasjonskoeffisienten for de siste 5 årene?

Poengscore fra 2015/2016 vil være våre poeng + 20% av nasjonskoeffisient for samme år. Derfor kan man legge sammen score for hvert år for å få totalkoeffisienten.

Hvis du tenker på hva klubbkoeffisienten vår vil være til neste år så vil den være summen av de poengene vi har klart for hvert av de siste fem årene, pluss 20% av nasjonskoeffisient for samme periode.

Hvis du ser på lenken under så finner du klubbkoeffsienten ved å legge sammen summen av de siste fem årene. Det er fordi nasjonskoeffisienten er bakt inn i hvert år.
http://www.uefa.com/membe...ings/club/

Bruttern wrote:
Noen snakket om at de 2 kvalifiseringspoengene var 'minimumspoeng', som man 'mistet' om man vant en kamp. Er det slik, eller kommer de i tillegg?

Anyone?

Jeg har i alle fall ikke funnet noen referanser som tilsier at vi mister de poengene.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4277
Location: Stiftstaden

PostPosted: 28.08.2015 08:52    Post subject: Reply with quote

Ønsker meg disse lagene

S1: Dortmund/Schalke/Ajax
S2: Celtic/AZ/Besiktas/PAOK
S3: Augsburg/Rapid/Fenerbache

Ingen engelske lag er ønsket pga. overfylt Lerkendal av nordmenn i engelsk drakt! Mad
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3944
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 28.08.2015 08:53    Post subject: Reply with quote

For å være helt ærlig etter måten vi har kommet oss igjennom kvalifiseringen på så tror jeg ikke vi har nivået til å gå videre uansett hvem vi møter... vi begynner å få til et bra samspill i TL mot middelmådig motstand, men vi mangler fortsatt mye på å kunne spille ut bedre lag. Det var 70% medvind som gjorde at vi slo Steua over to kamper. Slik sett så er det naturligvis mulig å slå hvem som helst på en god dag, men en god kombinasjon av attraktive lag som fyller klubbkassen og et par overkommelige lag for å bygge erfaring vil nok være det beste for klubben nå.

Vi brukte noen år under Eggen også før samspillet og laget satt slik det skulle. Dette er første av mange reiser ut i Europa så jeg er bare fornøyd med at vi nå skal kose oss ut over høsten så får kampene gå som de går. CL neste år! Smile
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
xMegafonmannen
Veteran


Joined: 20 Jul 2007
Posts: 2851

PostPosted: 28.08.2015 08:54    Post subject: Reply with quote

kompis sitter på familietribunen. to karer i 45-50 årene bak han hadde sittet og sagt i går at de håpa på liverpool nå, og da kom de til å holde med liverpool. det er sjukt.


Kommer til å havne på Tunga eller Brøset om vi trekker hele Norges liverpool
_________________
:/
Back to top
View user's profile Send private message
Blikkontakt_m_Helland
Junior


Joined: 26 Aug 2015
Posts: 50
Location: Trondheim

PostPosted: 28.08.2015 08:56    Post subject: Reply with quote

1. Villareal
2. Liverpool
3. Monaco
4. Rosenborg BK

---

Billettinformasjon legges ut på rbk.no kl 17 i dag... noen som vet hva vi kan forvente av pris?

Kjernen va forøvrig STOR i går kveill!
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4277
Location: Stiftstaden

PostPosted: 28.08.2015 09:05    Post subject: Reply with quote

For anglofile nordmenn blir det "special price for you" for andre normal pris.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
NC
Proff


Joined: 28 May 2014
Posts: 407
Location: Nidaros

PostPosted: 28.08.2015 09:14    Post subject: Reply with quote

ace wrote:
For anglofile nordmenn blir det "special price for you" for andre normal pris.


Håper rbk selger pakker og KUN det. Hadde jo vært jævlig show å se sjokkerte "engelskmenn" måtte rusle med halen mellom beina helt hjem til Nardo eller Tempe.
Back to top
View user's profile Send private message
Sliter
Veteran


Joined: 10 Aug 2012
Posts: 1094
Location: Oslo

PostPosted: 28.08.2015 09:15    Post subject: Reply with quote

Villarreal
Celtic
Bordeaux
Rbk
Back to top
View user's profile Send private message
Vector
Senior


Joined: 16 Feb 2015
Posts: 154

PostPosted: 28.08.2015 09:18    Post subject: Reply with quote

Er dette så ille da? Sett at jeg hadde bodd i Oslo, Vålerenga hadde kvalet til Europaligaen og kommet i pulje med Ipswich Town.
Da hadde jeg definitivt stilt i Ipswich-drakt og kjøpt billett på bortetribunen.

Ipswich Town er laget mitt, Vålerenga er det ikke. Er ikke med på det 'vi må heie på norske lag'-greiene.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 28.08.2015 09:23    Post subject: Reply with quote

Vil virkelig ikke ha Liverpool, det blir så jævlig mye kleint rundt å få de på Lerkendal.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 54, 55, 56  Next
Page 34 of 56

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb