English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2015
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 140, 141, 142  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 17.08.2015 16:04    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
FoxyBob: Japanske medier melder at landslagsspiller Hotaru Yamaguchi er på vei til Rosenborg! Noe hold i dette, mon tro?

http://www.transfermarkt....ler/118492


Kan jo være noen de ser på fra og med neste sesong?

En defensiv midtbanespiller som spiller på det japanske landslaget og bare har kontrakt ut februar med Cerezo Osaka. Kan jo være en potensiell erstatter for Selnæs.

Han startet to av kampene for Japan i VM i fjor og kom inn i den siste. Han var også kaptein på Cerezo Osaka i fjor før han ble langtidsskadd tidlig på høsten.


Last edited by Vegard2711 on 17.08.2015 16:13; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
AlfredoJojo
Proff


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 436

PostPosted: 17.08.2015 16:07    Post subject: Reply with quote

Han japaneseren er 1,74 m høy, får litt Annan feeling av denne karen selv om hans kulturelle bakgrunn er litt annerledes Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 17.08.2015 16:17    Post subject: Reply with quote

Har ikke klart å finne noen andre rykter om han annet en det som ble nevnt på Nettavisen chatten. Søkt på både engelsk og prøvd meg litt på japansk, men har som sagt ikke funnet noe (riktignok ikke lett å finne noe selv om man har navnet hans og RBK sitt på japansk).

Får vente å se om det kommer noe mer, kan jo hende det ikke skjer noe enda og han som sagt kan være aktuell fra og med neste sesong.

Litt merkelig rykte for noen å komme opp med om de ikke har sett noe, men kan jo hende det bare er noen som vil ha det litt gøy og fant opp ett rykte om en spiller han har brukt på FM feks Wink


Last edited by Vegard2711 on 17.08.2015 16:24; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Ivar
Veteran


Joined: 21 Jan 2011
Posts: 1586
Location: Trondheim

PostPosted: 17.08.2015 16:20    Post subject: Reply with quote

Usikker på om jeg tror på ryktene her, men uansett artig link. Å hente en japansk landslagsspiller, som i tillegg spilte alle Japans kamper i VM, hadde definitvt ikke vært dårlig. Det ville også vært et helt sinnsykt steg ut av Trøndelag-Norge-Skandinavia-Europa-Idetminstehvit-Verden-programmet vi har hatt. Og om vi får han gratis? Enda bedre.

Så likevel at han har uttalt seg om at drømmen er La Liga, uten at jeg har sett noen direkte linker mellom han og klubber i Spania.
_________________
@Ivaraal
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 17.08.2015 16:27    Post subject: Reply with quote

Så det jeg også, han vil til Spania. Men han får jo en større sjanse til det om han først kommer seg til en annen klubb i Europa Wink

Men mtp alle japanske og sør koreanske spillerne som har kommet til Europa, og spesielt Tyskland de siste årene så er det overraskende om det ikke er noen klubber fra større ligaer inne i bilde når han tross alt er på landslaget.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 17.08.2015 16:28    Post subject: Reply with quote

Tenkte det samme sjøl, men artig med rykter! Lenge siden det har vært så mye som har skjedd rundt klubben Smile

Virker som et anker ja og tenkte også at det kan være de har sett på ham som aktuell på free transfer etterhvert, who knows.

Hooooootaruuuuuu!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2629

PostPosted: 17.08.2015 17:01    Post subject: Reply with quote

Jeg nekter plent å tro at vi skal hente inn en japaneser nå. Hva skal det være godt for?
Back to top
View user's profile Send private message
Ivar
Veteran


Joined: 21 Jan 2011
Posts: 1586
Location: Trondheim

PostPosted: 17.08.2015 17:29    Post subject: Reply with quote

Kontrakten går ut i februar? Da har vi solgt Selnæs og kanskje Mike Jensen?
_________________
@Ivaraal
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5315

PostPosted: 17.08.2015 17:41    Post subject: Reply with quote

Høres ikke ut som noe typisk Kåre/Stig Inge-kjøp, men spennende med rykter! Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5315

PostPosted: 17.08.2015 17:53    Post subject: Reply with quote

Kvalifiserer han til egen tråd?
Her er i vertfall noen mål og assists fra youtube:

https://www.youtube.com/w...VoMsF63LuM
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 17.08.2015 17:58    Post subject: Reply with quote

Kult rykte! Da er det i så fall viktig at alle supporterne lærer seg å bukke dypt på ekte japansk vis. Gleder meg til å se det på tribunen.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 17.08.2015 20:00    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
Har ikke klart å finne noen andre rykter om han annet en det som ble nevnt på Nettavisen chatten. Søkt på både engelsk og prøvd meg litt på japansk, men har som sagt ikke funnet noe (riktignok ikke lett å finne noe selv om man har navnet hans og RBK sitt på japansk).


Når du søker på Rosenborg på japansk bruker du hiragana eller katakana?
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 17.08.2015 20:21    Post subject: Reply with quote

vegran wrote:
Kvalifiserer han til egen tråd?


Hah tror jeg neppe basert på den ene kommentaren jeg fant på nettavisens ryktebørs :p
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 17.08.2015 21:04    Post subject: Reply with quote

Håper det er hold i ryktene. Ikke fordi jeg nødvendigvis vil ha så mange spillere inn nå, men fordi det viser at vi søker bredt, og har kompetansen til å gjøre det. For til nå har vi kun hentet spillere Kåre kjenner til fra før. Og det markedet er mildt sagt begrenset.

Han kisen der og Hou på midten om to sesonger, så kan vi stille i AFC Champions League Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4821
Location: Trondheim

PostPosted: 18.08.2015 00:11    Post subject: Reply with quote

KI har gjort mine dystre spådommer til skamme. Da han tok over fryktet jeg at vi skulle bli avspist med Håvard Sakariassen på bosman og et lån av Stian Theting.

Greit at man har følere ute i verden, selv om man er ferdige for denne gang. Godt å vite at de ser frem mot neste vindu og tenker på hvilke scenarier som kan bli aktuelle da. Selv kommer jeg ikke på andre japanere i TL enn Kobayashi i Stabæk, som nesten, men bare nesten, greide å levere like bra som gullrekka Janne hadde i 06-07-08. Men Japan har jo eksportert en hel del brukbare spillere til Bundesliga siden da. Venter vel egentlig fortsatt på at landslaget deres skal ta et steg til. Ligger dessverre en liten begrensning i at øst-asiatene er små av vekst, så også denne midtbanemannen vi linkes til. For han har det lite eller ingenting å si, men det skorter nok på røslige keepere, stoppere og spisser der borte.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 18.08.2015 00:28    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
KI har gjort mine dystre spådommer til skamme. Da han tok over fryktet jeg at vi skulle bli avspist med Håvard Sakariassen på bosman og et lån av Stian Theting.


THIS!

lo så jeg nesten pissa i buksa, nesten så du fikk avataren min :p
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4821
Location: Trondheim

PostPosted: 18.08.2015 01:08    Post subject: Reply with quote

Hehe.. Men det er sant!

Rundt tiden da det sto på som verst, KI avløste Perry men Hoftun skulle "bli med videre" osv. våknet jeg en gang midt på natta, i feber, glovarm i panna og med svetten sildrende.
Hadde et veldig virkelighetsnært mareritt som gikk ut på at Koteng, Hoftun og Kåre skulle presentere to nye spillere ved avduking. Stor seanse der Koteng snakket om at de hadde tatt penger fra tomtesalget for å satse på sportslig avdeling og styrke den inn mot høstsesongen. Hoftun nikket og ga klarsignal til en funksjonær som trakk i en snor som gjorde at teppet løftet seg. Der så vi de to nye, som var Eirik Malmo og en litt ubestemmelig Adecco-aktig figur som lignet på en blanding av Pavel Londak og Håvard Sakariassen, og han snakket finnmarking. Hoftun kunne stolt meddele at begge gikk rett inn i lønnsadelen, og det på femårskontrakter. Husker også at Odd Rune Wolden var der, og at Ulseth dro igang applaus i pressekorpset da Malmo trakk på seg drakta.

Er det rart man er lettet og glad over hvor feil man tok, og hvordan RBK har levert på overgangsmarkedet et drøytår etter denne opplevelsen...?
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Podgy
Senior


Joined: 02 Aug 2012
Posts: 165
Location: Trondheim sør

PostPosted: 18.08.2015 14:23    Post subject: Reply with quote

Yamaguchi, var ikke det de små dyrene vi matet på håndholdte spillmaskiner under tusenårsjubileet i sjuognitti?
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 18.08.2015 14:27    Post subject: Reply with quote

Tamagochi det tror jeg ;P Men jeg fikk også en referanse til det
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 18.08.2015 14:36    Post subject: Reply with quote

I'm your Yamaguchi, so happy that you love me
And we shall be together, for ever and for ever
'Cause I'm your Yamaguchi, I need you to protect me
So that in the night, I can feel alright
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Ten8y
Rutinert


Joined: 15 Sep 2007
Posts: 730
Location: Trondheim

PostPosted: 18.08.2015 15:19    Post subject: Reply with quote

Stor-hiten fra det legendariske bandet Daze ja. Klassiker.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 18.08.2015 17:04    Post subject: Reply with quote

Supportersangen er klar før ryktet en gang er blitt bekreftet som rykte. Det kan man jo like
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3761
Location: Bergen

PostPosted: 18.08.2015 17:25    Post subject: Reply with quote

Høres ut som en skikkelig røverhistorie, men for all del; "Markedsavdelingen har rapportert at denne signeringen vil øke draktsalget og interessen rundt klubben i Asia betraktelig". I ren FM-stil, altså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 18.08.2015 17:34    Post subject: Reply with quote

Hahaha nå vet jeg at klubben har en viss dekning i utlandet, men jeg har mine tvil til at vi har en fanbase i asia som er stor nok til at det vil gi noe utslag på draktsalg Very Happy Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4821
Location: Trondheim

PostPosted: 18.08.2015 18:30    Post subject: Reply with quote

Håper ikke det går for langt med trøyesalg og merchandise i Østen som følge av dette ryktet. Før vi vet ordet av det må vi ha treningsleir i Doha og spille friendly mot Malaysia XI i februar i stedet for de tradisjonelle avtalene vi pleier å ha med Sundsvall og Ranheim.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 140, 141, 142  Next
Page 141 of 142

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb