| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 11.08.2015 16:03 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | DÃ¥rlig formulert. Det spiller ingen rolle hva vi mener om spilleren uansett ikke vil selv. |
Herrefred, det var ikke det jeg skulle skrive heller. Det er en interessant diskusjon uavhengig av om det er aktuelt for Skjelvik selv eller ikke. Da ble det rett  |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 11.08.2015 16:34 Post subject: |
|
|
 |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 11.08.2015 16:47 Post subject: |
|
|
Ikke at det betyr noe, men jeg syns Skjelvik har vist potensial hele tida og i år har han vist i stadig større biter hva som bor i ham. Dette med trelegg er noe forbanna visvas, bedre ballbehandling i den farta Skjelvik oppnår finner du ingen andre steder her til lands.
Skjelvik er ung, hyperrask og i hurtig utvikling, jeg håper inderlig at vi beholder ham herfra og ut karrieren. |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 11.08.2015 16:50 Post subject: |
|
|
| Kleviño wrote: | | Oddis wrote: |
"Fjerne og forlatte" Samara er en by på over 1 million mennesker, har lange, varme og flotte somre og utrolig vakre og slanke damer. Russere generelt, særlig øst for Moskva, er usedvanlige gjestfrie mennesker. Jeg har bodd der, savner det allerede. Du har tydeligvis ikke vært der  |
Har ikke bodd i Samara, men når jeg har vært i Russland (vest for Moskva) så har gjestfriheten vært ganske fraværende. Kan være kulturforskjeller men alle virker sure, og virker brydd hvis du for eksempel vil handle noe. Samtidig må du regne med at Putin skyter ned noen passasjerfly, starter noen kriger og generelt lager et helvete da. |
Russland øst for Moskva er kanskje ikke verdens vakreste land, men innbyggerne er blandt de mest hyggelige, gjestfrie og herlige menneskene som finnes. |
|
| Back to top |
|
 |
suruk Rutinert
|
Posted: 11.08.2015 17:06 Post subject: |
|
|
| Så dette importforbudet gjelder ikke fotballspillere? Hadde vært spennende å se alle vestlige fotballspillere bli samlet sammen og overkjørt med veivals på direkte TV.. |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 11.08.2015 17:13 Post subject: |
|
|
Det klubben burde gjøre er å finne ut om spilleren vil takke ja eller nei til klubben. Hvis han vil takke ja så forhandler vi for å få så mye som mulig og hvis han vil takke nei så sier vi ja til budet og på en utspekulert måte viser vi at vi er villig til å selge spillere til utlandet og ikke holder dem bare for å holde dem. Sier han at han vil se hva kontrakten hans sier så kan han bare gå for da tenker han bare penger og vi har ikke bruk for han. Da kan vi heller hente en spiller som vil være her. _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 11.08.2015 17:40 Post subject: |
|
|
| Oddis wrote: |
"Fjerne og forlatte" Samara er en by på over 1 million mennesker, har lange, varme og flotte somre og utrolig vakre og slanke damer. Russere generelt, særlig øst for Moskva, er usedvanlige gjestfrie mennesker. Jeg har bodd der, savner det allerede. Du har tydeligvis ikke vært der  |
Stemmer, men samme hvor trivelige folka der er, så er det meget fjernt fra Trøndelag. Vi snakker helt fjernt språk, fjern kultur og ikke minst fjern distanse. Byen ligger nære grensen til Borat-land. Skjelvik er forøvrig en kjekk kar med god lønn, så han klarer nok å finne seg ei slank dame her også. |
|
| Back to top |
|
 |
Brødsmula Veteran
|
Posted: 11.08.2015 18:56 Post subject: |
|
|
Opererer du på motsatt side av motorveien, Hedon? Langt fra første gang du har påpekt guttas utseendet her inne.
Litt spøkeaktig  |
|
| Back to top |
|
 |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 11.08.2015 19:17 Post subject: |
|
|
Gamboa er nå søt uansett hvilken side av motorveien man operer fra da, og han er sikkert en av dem du også du tenker på Brødsmula
Bare det alene er grunn til å håpe på at vi kanskje kan få han tilbake, ikke så gammel heller enda. |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 11.08.2015 19:36 Post subject: |
|
|
| Brødsmula wrote: | | Opererer du på motsatt side av motorveien, Hedon? |
I såfall er det bra ikke han skal til Russland  |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 11.08.2015 22:50 Post subject: |
|
|
| Brødsmula wrote: | Opererer du på motsatt side av motorveien, Hedon? Langt fra første gang du har påpekt guttas utseendet her inne.
Litt spøkeaktig  |
Jeg er så straight man bare kan bli, men ser da enkelt hva et attraktivt utseende er. Tipper både Skjelvik og Holmar slår an bra hos kvinnfolka.
Og ja, det var jeg som kalte Gamboa søt - men herregud da, det er jo helt åpenbart.
Når det gjelder fotballspilleren Skjelvik, er det lite vits å ønske salg så lenge han ikke vil dit selv. Russland er rimelig fjernt ift. Norge, og kun Strandberg-lønn kan vel lokke noen dit. |
|
| Back to top |
|
 |
Svovel Proff
|
Posted: 11.08.2015 23:41 Post subject: |
|
|
Budet var overraskende bra gitt. Og har man en erstatter i bakhånd så go for it. MEN, den erstatteren må være jævlig god! Sånn som prestasjonskurven til Skjelvik har sett ut i år så har jeg stor tro på han resten av sesongen.
Jadda jeg sjiter nesten på meg hver gang han triller ei horribel feilpasning, men i sum er han per nå massivt på plussida.
Jeg er også uenig i at han ikke har vært en nøkkelspiller. Fra og med første serierunde i år har han vel vært forskjellen på om vi kan stille med fullstendig backrekke eller ikke. Og sammenlignet med hans opptredener som stopper i fjor så er han bortimot en ny spiller nå. Og nå har han nettopp begynt å spille på sin tiltenkte plass, som i tillegg er der han ønsker å spille. Derfor tror jeg bare han vil fortsette å vokse.
Summen av dette gjør at den spilleren som skal erstatte han må være av et meget habilt kaliber. Finner man han til en ok penge så er det som sagt bare å kjøre på. |
|
| Back to top |
|
 |
bestutenball Proff

|
Posted: 11.08.2015 23:59 Post subject: |
|
|
Er faktisk lett å se hvem som ser bra ut og hvem som ser mindre bra ut, sånn rent objektivt! haha
men over til saken; 9 millioner for skjellvik? Selg! Han har absolutt tatt kvantesteg denne sesongen, og en ser bare de siste kampene hvor mye han har forbedret seg ved å bli trygg gjennom spilletid. Han er rask, men fart kan kjøpes! og det kan kjøpes for under 9 millioner. For samme sum tror jeg Rosenborg kunne karret til seg en enda mer komplett spiller. Blir en del feilpasnininger og andre ting som gjør at en setter ølet litt i hanlsen hver gang det er i nærhtene av "farlig" spill.
Jævla likanes kar både på og utenfor banen, ser bra ut (objektivt sett, no homo), kan utvikle seg stort. Men likevel; selg og kjøp samme fart, men med mer utviklet spillforståelse og pasningsspill _________________ Meir enn en klubb, troillan e vårt liv. Kjærligheten e intensiv! |
|
| Back to top |
|
 |
Kommandør Junior

|
Posted: 12.08.2015 00:10 Post subject: |
|
|
| larsarus wrote: | | fart i nærheten av Gamboa (dog neppe tilsvarende aksellerasjon) |
Skjelvik løp fortere enn Gamboa på RBKs medisinske test da han var på vei tilbake fra en strekk. Han sa vel selv at han ikke sprang for fullt. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 12.08.2015 00:48 Post subject: |
|
|
| Dew wrote: | | Jeg er så straight man bare kan bli, men ser da enkelt hva et attraktivt utseende er. Tipper både Skjelvik og Holmar slår an bra hos kvinnfolka. |
Ifølge Gollum er Skjelvik den i RBK som hooker mest. Dama til Holmar er forresten nice  |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 12.08.2015 07:06 Post subject: |
|
|
| Er det du som er gravøren? |
|
| Back to top |
|
 |
Oddis Senior
|
Posted: 12.08.2015 07:19 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: |
Stemmer, men samme hvor trivelige folka der er, så er det meget fjernt fra Trøndelag. Vi snakker helt fjernt språk, fjern kultur og ikke minst fjern distanse. |
Nettopp. Høres ikke dette spennende ut?  |
|
| Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 12.08.2015 07:34 Post subject: |
|
|
Nei. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
| RÃ¥nny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 12.08.2015 07:39 Post subject: |
|
|
| bestutenball wrote: | | Han er rask, men fart kan kjøpes! og det kan kjøpes for under 9 millioner. For samme sum tror jeg Rosenborg kunne karret til seg en enda mer komplett spiller. |
Ting å ta hensyn til:
Skjelvik har ikke en spesielt dyr kontrakt akkurat, en ny og mer komplett (som back/wingback) spiller inn kommer til å bli dyrere i drift. Et realistisk nivå på hvor mye vi må bruke ligger nok på mellom 2-5 millioner (og sikkert nærmere halv million i året mer i lønn siden vi tross alt må hente en etablert spiller for sesongavslutninga)
Skjelvik er potet, som påpekt av meg og andre her tidligere: Skjelvik har spilt stopper, har spilt seg inn som stopper og har gjort en god jobb som stopper. Får vi en suspensjon på en forsvarsspiller samtidig som Reggie er ute med skade så vil backrekka vår vær med Dorsin som stopper, og det er ikke betryggende i mine øyne. I tillegg kan han spille ving hvis vi skulle være så uheldig at Mikkelsen pådrar seg utestengelse samtidig som Helland sliter med føling på skade.
Det er selvfølgelig worst case scenario, men vi taper altså uansett 3 roller i 1 spiller for en fortjeneste på kanskje 4 millioner samtidig som vi henter inn en som ikke kjenner systemet. Det kan fort være marginforskjellen på en eller flere av frontene våre (som er verdt betraktelig mer enn 4 millioner).
Selvfølgelig, det kan fungere, nye backen vår kan være bedre enn Skjelvik og med Reginiussen tilbake og skadefrie vinger så slipper vi problemstilingen, men med et RBK i skikkelig førerssetet i hjemlig liga og på tokt både i Europa og NM så er jeg så risikoavers som mulig og vil ha det mest samspilte laget for avslutningen av sesongen. Jeg tviler også på at spillerne våre er mindre verdt da, med mindre vi kollapser totalt. |
|
| Back to top |
|
 |
smogli Proff
|
Posted: 12.08.2015 07:53 Post subject: |
|
|
| Med én gang jeg hørte nyheten tenkte jeg kun s e l g, men nå når jeg har tenkt meg om er jeg helt enig i alt som machiavelli over meg her sier. |
|
| Back to top |
|
 |
Spurven Proff

|
Posted: 12.08.2015 07:58 Post subject: |
|
|
| Enig Machiavelli. Finnes sikkert bedre venstrebacker, men Skjelvik er backup flere plasser, og spesielt som midtstopper. Dette øker verdien hans for RBK. Han fyller flere plasser som vi kanskje måtte bruke penger på å besette i dette vinduet. |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 12.08.2015 08:10 Post subject: |
|
|
Ryggmargsrefleksen skriker SELG, jeg mener, Skjelvik for 9(+?) mill? Hvem så den komme? Jeg heller likevel mot at vi holder ham her ut sesongen i alle fall, sånn at han kan bidra til seriegull og EL-deltagelse (cupen driter jeg ærlig talt i). Så, dersom Moe Dyrhaug har sett riktig i krystallkula si, kan vi selge ham i vinter for en tjukk bunke med rubler eller yen, og så ha god tid på å finsikte erstatteren. _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 12.08.2015 08:43 Post subject: |
|
|
Jo, men han er fortsatt en del av hele laget som er gjennomtrent med en ny mentalitet. Jeg ser det som gitt at Helland, Ole, Søderlund, Mike eller Jonas går i neste vindu, kanskje opp i mot 3 av de nevnte. Skal vi da også selge Skjelvik i dette vinduet så er det 4 førstelagsspillere som forlater oss og det gjør noe med spillergruppen når så mange drar på samme tid. Derfor, selg nå å start en suksessiv utskiftning av spillergruppen og ikke som før da det var 5 ut og 4 inn i hvert vindu.
Det er en ting å være forut med spillerkjøp, men man må også være forut med spillersalg. Så selg Jørgen nå, Dorsin klarer å ri oss ut året. |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 12.08.2015 09:29 Post subject: |
|
|
Blir helt sjokkert over salgsiveren. Skjelvik er ung, har den største farta klubben har hatt og blir bedre for hver uke som går. Klubben styrer mot balanse i regnskapet, kjemper om seriegull og cupgull og så har vi potetgull i Skjelvik.
IKKE selg!! |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 12.08.2015 10:02 Post subject: |
|
|
| enig med media. |
|