English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Magnus Stamnestrø
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 16, 17, 18  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5315

PostPosted: 29.06.2015 21:05    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
Hørte rykter om dette prøvespillet før hælga.Trodde vedkommende trollet med meg. Han har da noen U20 og U19 landskamper da, men hadde foretrukket Aursnes.


Så du hørte det ja, Captain Hindsight.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillanpåtopp
Proff


Joined: 24 Aug 2011
Posts: 260
Location: Trondheim

PostPosted: 29.06.2015 21:15    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
Hørte rykter om dette prøvespillet før hælga.Trodde vedkommende trollet med meg. Han har da noen U20 og U19 landskamper da, men hadde foretrukket Aursnes.


Crying or Very sad
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 972

PostPosted: 30.06.2015 10:39    Post subject: Reply with quote

number10 wrote:
Helland tok steget under Kåre, Mikkelsen har tatt steget under Kåre, Selnæs har tatt steget under Kåre.....



Mikkelsen tok vel strengt stegene lenge før han kom til RBK. I motsetning til Helland og Selnæs var Mikkelsen en etablert spiller med landslagskamper og (et mislykket) opphold i Bundesligaen. Men at han har funnet tilbake formen under Kåre er jo selvsagt korrekt Smile

Stamnestrø er ung nok til å bli bedre, og forhåpentligvis er han god nok allerede til å gjøre en jobb når det trengs. Forventer ikke vi skal få inn forsterkninger som umiddelbart utfordrer de etablerte førstevalgene, slike spillere har vi ikke penger til.
Back to top
View user's profile Send private message
Brera
Proff


Joined: 30 Jun 2015
Posts: 256

PostPosted: 30.06.2015 12:05    Post subject: Reply with quote

Skal tydeligvis bare delta på en trening. Høres veldig lite ut.

http://tronderfotball.no/...t-med-rbk/
Back to top
View user's profile Send private message
Brera
Proff


Joined: 30 Jun 2015
Posts: 256

PostPosted: 30.06.2015 12:06    Post subject: Reply with quote

momonster wrote:
number10 wrote:
Helland tok steget under Kåre, Mikkelsen har tatt steget under Kåre, Selnæs har tatt steget under Kåre.....



Mikkelsen tok vel strengt stegene lenge før han kom til RBK.



Mikkelsen har jo både spilt i Bundesliga og for Danmark i EM! Cool
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 972

PostPosted: 30.06.2015 15:05    Post subject: Reply with quote

Brera wrote:
Skal tydeligvis bare delta på en trening. Høres veldig lite ut.

http://tronderfotball.no/...t-med-rbk/


RBK har kamp mot Vikingur på torsdag, så da er det nok ikke vanlig trening i morgen og på fredag. Så er det kamp igjen på søndag. KBK har kamp på mandag. Ikke mange treningsdagene i den nærmeste tia.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3597

PostPosted: 30.06.2015 15:14    Post subject: Reply with quote

Rbk.no skriver at Stamnestrø bare er på utlån til KBK fra Molde. Det stemmer ikke, da overgangen ble gjort permanent i fjor høst. Kontrakten med KBK varer ut 2015.

Edit: Regner med at Bjørnebye er bedre informert. Smile
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
DonRevie
Proff


Joined: 18 Feb 2012
Posts: 413
Location: Hallingdal

PostPosted: 30.06.2015 20:30    Post subject: Reply with quote

Avventende, små skeptisk, men positiv:)

Kan finne gull i OBOSligaen, men Aursnes bør vurderes snarest!!
Back to top
View user's profile Send private message
knoff2010
Junior


Joined: 03 Jan 2013
Posts: 92

PostPosted: 30.06.2015 20:51    Post subject: Reply with quote

Om Kåre finner han god nok, stoler jeg blindt på det.
Kåre har bevist seg i alle tilfeller jeg har vært skeptisk, og jeg ser ingen grun til å betvile at han kan tyne det lille ekstra ut av sultne spillere.

Billig,ung og sulten er som fuglekvitter å pils for meg.
Back to top
View user's profile Send private message
andrey3000
Junior


Joined: 11 Jul 2012
Posts: 3

PostPosted: 30.06.2015 21:13    Post subject: Reply with quote

Har sett samtlige kamper av KBK i år, og Stamnestrø har vel startet halparten av de. Har vært en del skadet i det siste, men er nå tilbake for fullt. For all del, en av de bedre spillerne hos KBK og i OBOS-ligaen generelt, men om han er god nok til å ta steget er jeg mer skeptisk på. Har heller ikke vært en av de som har utmerket seg hos KBK i år. Problemet er at han ofte har blitt brukt som flankespiller i et 4-4-2 system, noe han ikke er. Med en gang han har fått tillit sentralt er han mye bedre. Han er relativt god teknisk med et veldig bra høyreben, helt ok fart. Fotballklok spiller. Selv ble jeg veldig overrasket da jeg hørte om dette prøvespillet, ettersom han ikke har utmerket seg.

En som imidlertid har utmerket seg hos KBK er venstrebacken Erlend Sivertsen (f.91). I mine øyne ikke noe dårligere enn Dorsin, og absolutt en spiller å merke seg. Kanskje den beste venstrebacken i divisjonen.
Back to top
View user's profile Send private message
trondhb
Veteran


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 1572

PostPosted: 30.06.2015 22:18    Post subject: Reply with quote

Quote:
Ingebrigtsen liker spilleren med fortid i KIL/Hemne, Molde og Sogndal.

- Det er en bra spiller, det har jeg alltid syntes. Han har havnet i 4-4-2-lag hver gang han har skiftet klubb, men er best i 4-3-3. Ferdighetene hans passer mye bedre hos oss, og nå har han fått vist seg frem her. Vi har sett det vi trodde vi skulle se, sier RBK-treneren.

- Blir han Rosenborg-spiller?

- Det gjenstår å se. Vi skal sette oss ned, prate litt og se hva som er det riktige for oss og for Magnus, sier han.

Slik er Helland «wing man» for kompisen
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18476

PostPosted: 30.06.2015 22:23    Post subject: Reply with quote

Høres ut som dette går i orden.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 30.06.2015 22:41    Post subject: Reply with quote

Adressa wrote:
- Det hadde vært fint å få inn en hemnværing til, så det ikke bare er jeg som drar opp det intellektuelle nivået i klubben. Vi trenger en til som har hodet på rett plass, sier [Pål André Helland].

Utsagnet får Ingebrigtsen til å kontre.

- Han får opp det intellektuelle nivået på hemnværingene i klubben, ja. Han løfter nivået på den prosenten. Resten av gruppen er jo skyhøyt over i forhold ...

Adressa mobber Hemnværing Hoftun ved å kolportere Ingebrigtsens lekkasjer fra evnetestene.
Adresseavisen fremstår som en kilde for hat og forakt. Gir ikke en gang stakkars Hoftun tilsvarsmulighet.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1402

PostPosted: 30.06.2015 22:46    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Adresseavisen fremstår som en kilde for hat og forakt.


Og ikke minst: makt.
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13677
Location: Namsos

PostPosted: 01.07.2015 06:49    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Høres ut som dette går i orden.


Ser sånn ut. Hentet fra Adressa pluss:

Ny midtstopper, en ekstra indreløper – og eventuelt en ny spiss, om Tomas Malec forsvinner i sommer skal inn. Pengene klubben har tilgjengelig skal primært brukes på stopperplass.

Hemnværing Pål André Helland ser gjerne at klubben henter Stamnestrø nå.

– Magnus har ferdigheter som er som smidd til å være indreløper i RBK-systemet, sier han, og forteller at han ble spurt av Ingebrigtsen om hvordan kompisen er som type.

– Vi trenger en som kan og har forståelse for det vi driver med. Da er det ikke noe som er enklere enn å hente fra Trøndelag, sier Ingebrigtsen.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 01.07.2015 07:35    Post subject: Reply with quote

Vet null og niks om denne spilleren, men gledelig å se at sportslig ledelse med Kåre i spissen har begynt å se etter typer når nye spillere vurderes. Dette er noe man til tider bommet med både under JJ og Perry ref. Hoftuns uttalelser om Søderlund som vingspiss og at man aldri ble helt klok på hva Chibuikes beste posisjon egentlig var.

Ronny Deila hentet en avskiltet Stefan Johansen fra Glimt til Godset hvor han utviklet seg til å bli ligaens beste midtbanespiller i en mer eller mindre skreddersydd rolle. Mye av Godset-suksessen lå jo i nettopp det at man traff på spillerne man hentet til å spille Deilas fotball. Og dét for knapper og glansbilder, nærmest.

Det er likevel forskjell på hente hjem en Helland som etter hvert ble for god for Hødd og Adecco, og to andre på prøvespill fra samme nivå hvor den ene ikke har utmerket seg spesielt og den andre har blitt frigitt av klubben sin. Men å hente billige løsninger som Kåre ser et potensiale i, har en plan for og hvor spillerne kan få et løft i RBK-systemet, er uendelig mange ganger bedre enn å svi av x-antall millioner på et navn som ikke vil bli noe annet enn enda et nytt pengesluk i en ikke altfor stor klubbkasse.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
MariusV
Veteran


Joined: 15 Feb 2012
Posts: 1045
Location: Norge

PostPosted: 01.07.2015 08:04    Post subject: Reply with quote

Har sett MS et par anledninger for blant annet Sogndal.

Husker jeg irriterte meg litt over han da, for det sitter langt inne for meg å innrømme at en Molde-spiller er god.

Det begynner riktignok å bli en stund siden, men han var god nok til at jeg bet meg merke i navnet, og det har jeg vel egentlig ikke gjort med så mange spillere siden Martin Linnes spilte på Kongsvinger.

Jeg er bare positiv til dette. Tror dette er en spiller som kan blomstre satt i riktig system med riktige spillere rundt seg. I tillegg er han trønder og har en iboende drøm å spille for RBK. Totalen er at han blir en billig backup med potensiale!
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 01.07.2015 09:35    Post subject: Reply with quote

Men har han en lengsel etter selve livet?
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.07.2015 18:14    Post subject: Reply with quote

Han forteller om to fine treningsdager på Lerkendal.

- Jeg følte det gikk bedre og bedre. Tirsdag avsluttet vi med avslutningstrening. Det passet meg utmerket, sier den farlige frisparkskytteren.

- Jeg kjenner flere av RBK-spillerne fra før, og jeg har vokst opp sammen med Pål André Helland. Jeg ble tatt veldig godt imot av hele spillergruppa, så dette har vært en veldig fin opplevelse, sier han.

(...)

- Vi får se. Det er ikke tatt noen avgjørelse ennå. Nå skal Magnus få konsentrere seg om Brann-kampen, og vi skal ha fokus på kvalikkampen mot Vikingur på Færøyene. Jeg regner med at det blir tatt en beslutning rundt Magnus tidlig i neste uke, sier Ingebrigtsen.

Les mer: Kan få kontraktstilbud av RBK i neste uke

Taktikken bør vel igjen være først å skrive kontrakt fra nyttår, og så begynne å prute ned prisen for umiddelbar overgang.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 01.07.2015 19:29    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Men har han en lengsel etter selve livet?


Lengsel etter RBK kontrakt kanskje?
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 01.07.2015 20:15    Post subject: Reply with quote

http://www.rbk.no/free/vi...6v3p89lu52

Stamnestrø (nummer 9) scorte faktisk mot RBK i treningskampen i vinter, 3-1
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.07.2015 23:13    Post subject: Reply with quote

Noe RBKweb nevnte allerede mandag. Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 02.07.2015 00:58    Post subject: Reply with quote

Faktisk nevnte RBKweb det allerede 27. mars Wink
Quote:
Det var likevel Kristiansund som scoret først, da Magnus Stamnestrø dro seg forbi Per Verner Rønning i avskjeden før returen til Levanger.

- De kommer for lett gjennom. Men jeg syns vi responderer bra etter scoringa. Vi spiller dem lave, og får to mål som gjør at vi vinner kampen 3-1. Den forskjellen som skal være der, er der til slutt, kommenterte stopperkollega Reitan.

_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Whoppa
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 1294

PostPosted: 02.07.2015 17:44    Post subject: Reply with quote

Rosenborg møter Stamnestrø igjen over helgen

Quote:
- Spilleren er positiv, Kristiansund er positiv, og jeg tror Rosenborg også er positiv til det, sier Thorsen (Daglige leder KIL) til adressa.no
Back to top
View user's profile Send private message
Brera
Proff


Joined: 30 Jun 2015
Posts: 256

PostPosted: 02.07.2015 19:09    Post subject: Reply with quote

Ser ut til at det blir overgang ja. Tror det kan være et godt trekk. Billig, trønder, motivert, passer inn i spillergruppa og relativt gode ferdigheter, med mulighet til å bli bedre.

http://tronderfotball.no/...r-seg-rbk/
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 16, 17, 18  Next
Page 2 of 18

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb