English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
André Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 70, 71, 72  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6525
Location: Heaven

PostPosted: 28.06.2015 03:14    Post subject: Reply with quote

Den der må du ta på din egen kappe.Og i en så viktig kamp,Viser at du ikke har mentaliteten inne.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Jarwson
Senior


Joined: 09 Aug 2007
Posts: 209

PostPosted: 28.06.2015 09:53    Post subject: Reply with quote

Mener vel strengt tatt at han legger seg flat på de intervjuene jeg har sett, samtidig som han nevner at det kunne vært scoret på et par av målsjansene. Helt greit å kritisere tabben hans i kampen, men å dra den dit til at han "tabbet" seg ut i intervjusonen er vel å ta det litt langt.
Back to top
View user's profile Send private message
Escudos
Veteran


Joined: 12 Dec 2007
Posts: 1324

PostPosted: 28.06.2015 10:07    Post subject: Reply with quote

Kjempetabbe i dag, men ærlig talt det er mange her som overdriver. Vet vi egentlig om han har blitt bedre eller dårligere og det er Jamtfall sin skyld? Nå ser vi ham i 90 min, hvor mange her så alle minuttene i Odd.

En keepers feil er veldig synlig, men hvis man legger lista på 0 feil må vel alle spillerne på laget skiftes ut. Søder har vel relativt mange sjanser han skulle scoret på eller Mikkelsen i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 28.06.2015 10:16    Post subject: Reply with quote

Tja, det har vel litt med at jeg syns det er noe klabb far Hansen i nesten hver kamp han spiller, men det går som regel bra likevel. I en av sesongens viktigste kamper derimot gjorde det ikke det, og da blir et ekstra ille.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18474

PostPosted: 28.06.2015 10:29    Post subject: Reply with quote

Bortsett fra strafferedningen mot Odd har han ikke hatt en eneste matchvinnerredning, jeg føler at alt går inn. Veldig skuffende signering så langt.
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 28.06.2015 11:01    Post subject: Reply with quote

Hansen har vært ett "sukk i magen" vær gang det enten kommer ett innlegg i feltet, eller enkle skudd.
Han er like klønete som Jamtfall var i sin tid og spesielt Ørlund.
Han har i tillegg flere dårligere innvolveringer og virker å være en del feilplassert.

Er det Jamtfall som har ansvaret for å finne keeperne i RBK?
Det er klasseforskjell på feks Nyland og Hansen.
Nyland er sikker i feltet, reaksjonssterk og god med beina.

Hva med å gi Lunna sjansen nå mot Bodø/Glimt?
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3750

PostPosted: 28.06.2015 11:44    Post subject: Reply with quote

Denne keeperen bør vi kvitte oss med snarest. Har overhode ikke imponert.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 28.06.2015 15:51    Post subject: Reply with quote

Bedre Keepere i TL pr. i dag:

Nyland (Moille)
Grytebust (AFK)
Langer (VIF)
Opdal (IKS)
Saydouba (Stabæk)

Sånn i farten så har 5 lag bedre keeper enn oss.
Opdal har rett og slett vært sinnsyk i år, dog litt usikkerr på Grytes nivå i år har ikke sett mange AFK kamper.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6721
Location: South-west coast exile

PostPosted: 28.06.2015 16:10    Post subject: Reply with quote

Opdal har vært helt ekstremt i år, i hvert fall ut av det jeg har sett av han. Stopper sjanser man ikke skal forvente at en keeper tar.
Back to top
View user's profile Send private message
Wannebo
Veteran


Joined: 15 May 2010
Posts: 1121
Location: Steinkjer

PostPosted: 28.06.2015 16:17    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Bedre Keepere i TL pr. i dag:

Nyland (Moille)
Grytebust (AFK)
Langer (VIF)
Opdal (IKS)
Saydouba (Stabæk)

Sånn i farten så har 5 lag bedre keeper enn oss.
Opdal har rett og slett vært sinnsyk i år, dog litt usikkerr på Grytes nivå i år har ikke sett mange AFK kamper.

Delvis uenig med deg. Av disse keeperne er det bare Nyland som viser at han har et høyere nivå inne på jevnlig basis. Grytebust har ikke imponert meg hittil, og noe av forklaringen kan jo være det håpløse spillet deres fra utespillerne også. Langer er en stødig keeper, men heller ikke på Nyland sitt nivå. Sayouba variérer fra det briljante til standard-norsk sprellemann på strek. Er dog enig med deg angående Opdal. Han har bokstavelig talt fått en ny vår. Seiler opp som den keeperen som har vært best av samtlige i vårsesongen. Minner meg litt om Örlund på steroider. Hansen har ikke vært god nok, og jeg hadde forventet mer. Gi gjerne Lunna sjansen nå.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 28.06.2015 16:39    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Bedre Keepere i TL pr. i dag:

Nyland (Moille)
Grytebust (AFK)
Langer (VIF)
Opdal (IKS)
Saydouba (Stabæk)

Sånn i farten så har 5 lag bedre keeper enn oss.
Opdal har rett og slett vært sinnsyk i år, dog litt usikkerr på Grytes nivå i år har ikke sett mange AFK kamper.

Det er to keepere som jeg gjerne kunne tenkt meg: Nyland hadde vært drømmen men heller ikke nei takk til Saydouba heller.
Begge er sikkeerhet i feltet og gode med ballen i bena, samt at det er lite TV-redninger fra dem.
Eller Robert Kibioeah, eller hva han heter.
Lager Show Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 28.06.2015 17:46    Post subject: Reply with quote

Vell greit nok med tilbakemeldingene.
Poenget får uansett være at vi skal ha en av de klart beste keeperne i TL.
Slik det er i dag er det bare Nyland som er dominant.
Langer er solid og Opdal har har en syk sesong.
Saydouba gjør en del rart, men har ekstremferdigheter.
Ang Grytebust så er det umulig å si sålangt AFK spiller slik de gjør i forsvar.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.06.2015 21:39    Post subject: Reply with quote

Jamtfall driver tydeligvis ikke bare med keepertrening, men også mediatrening. Blåkopi av mediataktikken hans på 90-tallet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SteinarG
Rutinert


Joined: 13 Jul 2010
Posts: 562
Location: Trondheim

PostPosted: 29.06.2015 02:34    Post subject: Reply with quote

Synes det er veldig overraskende at alle er så negativ til Andre Hansen. Den største fordelen er at han er så ekstremt trygg med ballen i beina. Med en annen keeper hadde vi aldri klart å være like trygg på å spille oss ut i fra forsvaret også når vi blir litt presset. Det tror jeg er en enorm gevinst for laget. Stor nok gevinst til at det er verdt en tabbe i ny og ne, noe alle keepere har en gang iblant.

Tør påstå at Andre Hansen er den desidert beste keeperen i tippeligaen med ballen i beina. I tillegg takler han å bruke begge bein. Slik vi spiller bør det være en ekstremt viktig egenskap som keeper(så fremt han er en minimum gjennomsnittlig god keeper ellers, noe jeg absolutt mener han er).
At Andre Hansen ikke har utmerket seg med mange feberredninger til nå er da noe vi glatt burde kunne se forbi...
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18474

PostPosted: 29.06.2015 08:32    Post subject: Reply with quote

Det har blitt fremhevet 1000 ganger i denne tråden at han er god med ballen i beina. Men selv om han er god med ballen i beina så må man få lov til å håpe på en redning i ny og ne også
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 29.06.2015 08:42    Post subject: Reply with quote

Et minimum av hva vi bør kunne forvente av en keeper er at han sjelden eller aldri kaster ballen i eget mål. Spesielt ikke i avgjørende toppkamper.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 970

PostPosted: 29.06.2015 10:10    Post subject: Reply with quote

nå er kanskje ikke VG-børsen det ultimate innen analyse, men Andre Hansen er ganske så lavt ned på denne skalaen. Dårligste av samtlige i førsteellevern til RBK og totalt delt 83. plass i ligaen.

Riktignok er han keeper, så la oss sammenligne med de andre keeperne:

Opdal 5,92
Heigre 5,71
Nyland 5,46
Bråtveit 5,45
Kerr 5,33
Austbø 5,29
Origi 5,29
Rossbach 5,14
Sayouba 5,07
Langer 5,07
Grytebust 4,91
Hansen 4,79
Tørnes 4,75
Bugge Pettersen 4,71
Staw 4,11
Forn 4,07

snitt for keepere (førstevalg) er 5,06. Kun fire keepere har dårlige snitt enn Hansen, og vi må helt ned til Godset på 7. plass for å finne en keeper som har dårlige snitt. Faktisk er det kun Forn (Mjøndalen) og Staw (Glimt) som har vært særlig verre enn Hansen på snitt.

Likevel har vi sluppet inn færrest mål i ligaen til tross for mye rokkeringer i forsvarsrekka, så vanskelig å påstå at Hansen har vært katastrofal. Mot Molde gjorde han en tabbe man ergrer seg over på smågutter-nivå, i årets største kamp. Lunna er tålmodig og lojal, men hvis han ikke får sjansen mot Vikingur og/eller Glimt så skjønner jeg ikke vitsen med å ha han i klubben. Andre Hansen trenger et lite spark i rævva.
Back to top
View user's profile Send private message
robinla
Veteran


Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1849
Location: Trondheim

PostPosted: 29.06.2015 10:20    Post subject: Reply with quote

Vanskelig for keeper å få full score i kamper der vi vinner klart med 2-6 mål og "knapt er borti ballen". Dermed naturlig at han havner langt nede slik Rosenborg ellers har levert i år. Har selv ikke noe klart bilde på nivået hans, men sitter ikke med en følelse av at kommer til å ta det uventede. Virker mer som en rolig type som tar det man (som regel) forventer av han. Vil heller ikke ha noen keepertype alla Jarstein...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2974

PostPosted: 29.06.2015 10:41    Post subject: Reply with quote

Det forteller jo hvor dårlig egentlig Hansen har vært hittil i år når vi har sluppet inn så få mål som vi har gjort.

Feltarbeidet til Hansen er under en enhver kritikk. Sitter med hjertet i halsen for hver gang han prøver å plukke ett innlegg. Dette er en svakhet som sjelden man får endret noe på. Se bare på Nyland i Moldeburet. Han plukker innlegg som han ikke skulle ha gjort annet. En keeper som overgår Hansen i det meste.

Vi trenger en slik keeper som Nylund. En som vet hva feltarbeid er og som viser stor trygghet i det han gjør. Altså det stikk motsatte som Hansen har gjort de første halvåret i klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 29.06.2015 10:44    Post subject: Reply with quote

Jeg vet ikke om det har rettet seg opp noe, men det er også et poeng at vi for noen runder tilbake (statistikk ble postet i en eller annen tråd her inne) var blant de mest "defensivt ineffektive" lagene i ligaen, altså høy andel baklengsmål per sjanse imot.

Hansen har ikke overbevist meg. Han er forfriskende trygg med beina i forhold til hva vi er vant med fra Ørlund, og han er noe mer offensiv i igangsettingene, men han skuffer meg i det defensive. Virker rett og slett utrygg i feltet og er ofte på halvdistanse og/eller bommer på utboksingssituasjoner, og redder ikke mer enn det han skal på strek. Gjør dessverre enormt sjelden matchvinner-inngrepner. Det er mulig strafferedningen mot Odd og tabben mot Molde sånn omtrent nuller ut hverandre, men da er vi altså rundt regna i null på kampavgjørende inngripner fra keeperen vår. Det er ikke bra nok på Norges beste lag.

Jeg ser over hodet ingen grunn til at André skal ha klippekort på bekostning av Lunna. Han har rett og slett ikke vært god nok til at han skal fredes på noe vis. Lunna har sine svakheter i sitt spill han også, men han har i hvert fall hatt jevnlige ekstreminvolveringer, og var matchvinner i flere kamper på våren/forsommeren i fjor, selv om vi da spilte en type fotball som la mer opp til trøkk imot.

Jeg er redd vi sitter med ligaens beste andrekeeper uansett hvem vi starter med, men at vi dessverre har to av dem. Jeg ønsker å gi Lunna sjansen, men mener André Hansen er nok en keeper under det nivået vi bør være på med tanke på ambisjoner i Norge og Europa.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Whoppa
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 1294

PostPosted: 29.06.2015 11:10    Post subject: Reply with quote

Det virker forøvrig som det blir sett på som dårlig coaching å vrake keepere etter enkelt tabber. Så mulig de lar Andre Hansen stå noen kamper til før evt Lunna får sjangsen. Synd, for Andre Hansen har enda ikke overbevist at han er bedre en ALH.
Back to top
View user's profile Send private message
bigfoot
Rutinert


Joined: 16 May 2006
Posts: 642
Location: Trondheim

PostPosted: 29.06.2015 11:15    Post subject: Reply with quote

Én ting er ligaen, der individuelle tabber forhåpentligvis ikke vil ha så mye å si over en hel sesong.

Det er verre med EL-kvalifisering, hvor en enkelt tabbe fort kan ha store konsekvenser. Én brøler fra Hansen mot feil motstander og det kan være game over. Har ikke tall på hvor mange ganger det har kommet en høy ball inn i feltet og Hansen plutselig finner ut at han skal involvere seg, og dermed er opptil flere sekunder for seint ute i situasjonen. Sånne ting må det da kunne gå an å øve på, om man ikke er utstyrt med fantastisk tid/rom-vurdering fra naturens side?
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 29.06.2015 12:18    Post subject: Reply with quote

Whoppa wrote:
Det virker forøvrig som det blir sett på som dårlig coaching å vrake keepere etter enkelt tabber. Så mulig de lar Andre Hansen stå noen kamper til før evt Lunna får sjangsen. Synd, for Andre Hansen har enda ikke overbevist at han er bedre en ALH.


Han har gjort tabber mer enn 1 gang pr kamp...
Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 29.06.2015 12:37    Post subject: Reply with quote

Knowrud wrote:
Først og fremst må jeg si at André er helt outstanding med føttene, akkurat der er han Norges beste akkurat nå. Bommer søren meg ikke på en eneste pasning og er tryggere enn fy. Men hva skjer med resten av keeperarbeidet? Konstant uromoment når motstanderlag har dødball, kjenner jeg holder på å daue av nervøsitet hver gang en ball lempes inn. Håper virkelig at dette sterpes på trening nå, det trengs sterkt. En landslagskeeper skal utøve mer autoritet enn det han holder på med nå.


Skrevet for en måned siden og nå har i hvertfall ikke inntrykket blitt noe bedre siden da. Lunna må være laaaangt unna keeperplassen når de er på trening om André fortsetter å stå etter dette, håper virkelig ikke at han har klippekort..
Landslagsplassen vil han mest sannsynlig miste til neste kvalikkamp om han fortsetter å være så usikker og rotete, og utrolig nok så ser Håkon Opdal(!) ut som en mer habil målmann akkurat nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 970

PostPosted: 29.06.2015 12:58    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Jeg vet ikke om det har rettet seg opp noe, men det er også et poeng at vi for noen runder tilbake (statistikk ble postet i en eller annen tråd her inne) var blant de mest "defensivt ineffektive" lagene i ligaen, altså høy andel baklengsmål per sjanse imot.


Molde og RBK er de to beste lagene på luke vekk målsjanser imot ifølge data.

ifølge VG-børsen har RBK i snitt 2,93 målsjanser imot per kamp. Det er best i ligaen. Vi har sluppet inn 14 mål på 14 kamper, så cirka hver tredje sjanse i mot går inn.

Samtidig har Molde 4,21 målsjanser imot per kamp, og sluppet inn kun 2 mål mer totalt. Grovt regnet går hver fjerde sjanse imot i målet.

Dette må selvsagt tas med en enorm klype salt, det eneste vi vet uten mer detaljert data er at hvis du først får en målsjanse mot RBK så er det mer sannsynlig at du scorer enn mot Molde.

Edit: her er data som viser at RBK har ineffektivt forsvar
http://vglive.no/#frontpa...wby-effect

Kun Godset, Mjøndalen og Glimt slipper inn flere mål per målsjanse imot. RBK er best på å ikke slippe til målsjanser, men også blant de verste på å avverge de målsjansene som kommer. Det er kanskje ikke unaturlig?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 70, 71, 72  Next
Page 12 of 72

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb