English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Setetellerautomat
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 65, 66, 67  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
vemundo
Veteran


Joined: 31 Jan 2006
Posts: 1381

PostPosted: 03.05.2015 10:09    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Vemundo, hvis du kan PMe meg en mailadresse, så kan jeg sende deg en kopi av rådataene. Havner på rundt 1MB med XML. Stygt å lese, egner seg ikke for forumposting (fordi det er så stort), men tipper vi lett finner svarene våre nå. Smile


Ah, nå får du 10 på børsen min! Smile PM sendt.

Ser fra utdraget at totalt antall plasser var 21645 her også, så det stemmer med den andre fila.

Et tips, den andre fila var skrevet med ISO-8859-1 character encoding, men uten å spesifisere det øverst i fila. Alt som leser xml vil anta utf8 om du ikke ber om annet, så da bli æøå osv. garbled. Kan støte på det samme med denne fila også, det sto ingenting om character encoding øverst.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9661
Location: Drammen

PostPosted: 03.05.2015 10:13    Post subject: Reply with quote

Skal sjekke om det utgjør noen forskjell, kjørte bare Default-dekoding her (som fort kan vært UTF8 ja), og har ikke støtt på noen åpenbare feil enda, men fila var litt for lang til å lese igjennom når jeg var trøtt som en dupp. Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
v_olden
Veteran


Joined: 10 Jul 2007
Posts: 2910

PostPosted: 03.05.2015 10:24    Post subject: Reply with quote

Hvis ikke dette sørger for walkover når årets forumdebattant skal kåres så vet ikke jeg.
_________________
Medlem nr. 2201

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
View user's profile Send private message
vemundo
Veteran


Joined: 31 Jan 2006
Posts: 1381

PostPosted: 03.05.2015 10:31    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:

Kona sto opp når de våknet. Hun liker å gjøre det for å ha det moralske overtaket på meg. Neutral


Har vært oppe alene med lille turbo siden 06:55 men noe moralsk overtak kan jeg se langt etter. Smile

OrionPax wrote:

Sender XML til Vemundo nå, så ser vi om vi klarer å lage en enkel telling i løpet av dagen. Tenker litt på en Windows-app som henter ned hvert minutt og lager graf over utviklingen, får se hvor lenge motivasjonen varer nå som koden er knekt. Wink


Kanskje bare lage en liten kommandolinje sak i C# først som tar inn en nedlastet og komprimert .xml og spytter ut en ferdig utpakket og korrekt formatert .xml? Så kan vi kalle det C# programmet fra hva det skulle være, PHP, javascript, whatnot?

I første omgang er det vel greit å bare kunne produsere tall for neste kamp kjapt, men etterhvert hadde det jo vært litt artig å dumpet tallene i en database hvert 5. minutt eller noe sånt. Da samler vi også en historie fra kampene og kan automatisk generere prognoser basert på tidligere salg. Websidene til RBK/billettservice viser jo også kampstart for kampen, så hver gang vi henter tilgjengelighetsdata vet vi hvor mange minutter det er til kampstart og kan sammenligne med tilsvarende fra andre kamper vi har monitorert.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9661
Location: Drammen

PostPosted: 03.05.2015 10:41    Post subject: Reply with quote

Yes, kommandolinje-saken er i praksis ferdig som det er. Dvs. sånn den er akkurat nå tar den xml-fila full av gerp og lagrer en vakker en. Av brukervennlighetshensyn kunne jeg tenke meg at den kunne ta en URL som input, parse html'en etter datafila, laste den ned, og spytte ut xml som alle kan bruke som du sier. Windows app'en er mest som et proof of concept.

Det aller mest elegante hadde vel vært en webapp som alle kunne bruke - så slipper man å være så platformavhengig som man blir med det jeg lager (.Net kommer jo for fullt på Linux og Mac nå, men ikke tidsnok til at vi kan lage fullgode UIer for alle).

Jeg har lekt litt med ember.js tidligere, og ved å dytte dataene inn i f.eks. en SQL-server-database og eksponere det med et JSON REST-interface kan vi få til litt av hvert.

Så dukker selvfølgelig spørsmålet opp om BillettService o.l. blir grinete på det vi driver med. Sånn jeg ser det bruker vi bare data som de uansett laster ned til våre datamaskiner når vi bruker deres tjeneste, men kan hende de ser det annerledes. Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 03.05.2015 10:57    Post subject: Reply with quote

Er vel lite sannsynlig at de eventuelt fortsatt aktive utviklerene hos TicketMaster hiver seg rundt og skriver om setekart-koden på grunn av dette her, men de som drifter webserveren kan jo fort begynne å blocke på at man må ha gyldige Referer-headere (ikke vanskelig å omgå) og kanskje svarteliste IP-nummer o.l. Min erfaring (drev med noe AIS-scraping) tilsier at det ikke lønner seg å polle for ofte og fra for mange steder om man skal fly under radaren over lang tid...
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9661
Location: Drammen

PostPosted: 03.05.2015 11:04    Post subject: Reply with quote

Viktige poenger det, larsarus. Jeg tenkte å ta en runde med Fiddler2 og se hvor bra jeg klarer å se ut som billettservice sin egen app, både når det gjelder frekvens og request-utseende. Dessuten kan jo en sånn tjeneste være bittelitt smart - hvis noen leser logger vil den sikkert skille seg greit ut om den poller 24/7. Ikke noe poeng i å hente data midt på natta med mindre vi vil se hvor mye som skjer i fylla f.eks. Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 03.05.2015 11:35    Post subject: Reply with quote

De siste dagene:


_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10936

PostPosted: 03.05.2015 11:45    Post subject: Reply with quote

Haha Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 03.05.2015 11:47    Post subject: Reply with quote

Vemundo wrote:

OrionPax wrote:

Sender XML til Vemundo nå, så ser vi om vi klarer å lage en enkel telling i løpet av dagen. Tenker litt på en Windows-app som henter ned hvert minutt og lager graf over utviklingen [ ... ]


[ ... ] men etterhvert hadde det jo vært litt artig å dumpet tallene i en database hvert 5. minutt eller noe sånt. Da samler vi også en historie fra kampene og kan automatisk generere prognoser basert på tidligere salg. Websidene til RBK/billettservice viser jo også kampstart for kampen, så hver gang vi henter tilgjengelighetsdata vet vi hvor mange minutter det er til kampstart og kan sammenligne med tilsvarende fra andre kamper vi har monitorert.

Men hvorfor hente ned og lage graf over utviklingen på så mikroskopisk som minuttnivå, eller samle data hvert femte minutt?
Hadde det ikke holdt lenge med å hente ned for eksempel fire ganger pr dag (f.eks kl 10, 14, 18, 22)?

Og mens dere styrer med vår månelanding, har jeg laget en tortano som står til heving. Ny hobby vettu
Wink

Edit: Skrivefeil.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."


Last edited by gisp! on 03.05.2015 11:55; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
xMegafonmannen
Veteran


Joined: 20 Jul 2007
Posts: 2851

PostPosted: 03.05.2015 11:50    Post subject: Reply with quote

Jeg tenner et lys for gisp.

Sist sett her: https://www.youtube.com/w...SgUM2Z3uPA
_________________
:/
Back to top
View user's profile Send private message
Diabolic
Rutinert


Joined: 31 Jul 2007
Posts: 738

PostPosted: 03.05.2015 11:51    Post subject: Reply with quote

Kan jo differensiere intervallene også. Hver fjerde time til vanlig, men noe oftere fra to dager inn mot kamp og enda litt oftere på kampdag. F.eks.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 03.05.2015 12:09    Post subject: Reply with quote

Enig med de to siste. Deigen ble for øvrig litt klissete, men ting læres vel etterhvert.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9661
Location: Drammen

PostPosted: 03.05.2015 13:19    Post subject: Reply with quote

Ny tråd: Deigautomat!

Jeg kjører en teori-test her straks, for å se om noen av mine antagelser i forhold til xml-dataene kan være riktige. Ser det bra ut begynner jeg på det som henter ut "live" data fra webserveren.

Det er et stykke herfra til fungerende webapp med highcharts og full pupp, men frem mot lsk skal vi ihvertfall klare å skaffe dataene ser det ut til.

Note to self: Husk å levere unge i bursdagsselskap.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.05.2015 13:25    Post subject: Reply with quote

RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9661
Location: Drammen

PostPosted: 03.05.2015 13:36    Post subject: Reply with quote

Ok, teorien holder forsåvidt litt vann (..!) inntil videre.

Har denne XML-strukturen:

Event_details -> E -> Section_id_list -> masse "E"-objekter.

Disse E-objektene ser ut til å være "maten" vi skal ha tak i. Et eksempel på et E-objekt som dere kan glede dere over:

Code:

<E>
  <Section_id>36545050</Section_id>
  <Section_name>BYG-FA</Section_name>
  <Section_tag>15549</Section_tag>
  <Seat_summary>
    <Tatt>31</Tatt>
    <TL>
      <E>
        <Ett>000000000000</Ett>
        <C>15</C>
        <Dc>O</Dc>
      </E>
      <E>
        <Ett>000004C80001</Ett>
        <C>3</C>
        <Dc>A</Dc>
      </E>
      <E>
        <Ett>000004CB0001</Ett>
        <C>3</C>
        <Dc>A</Dc>
      </E>
      <E>
        <Ett>000005900001</Ett>
        <C>2</C>
        <Dc>A</Dc>
      </E>
      <E>
        <Ett>000005C30001</Ett>
        <C>8</C>
        <Dc>A</Dc>
      </E>
    </TL>
  </Seat_summary>
  <Price_level>4</Price_level>
  <Sub_price_level>0</Sub_price_level>
  <Quality>0</Quality>
  <Is_ga>false</Is_ga>
  <Uses_extexp>false</Uses_extexp>
  <Seating_type>0</Seating_type>
  <Sell_class>00</Sell_class>
  <Left_exit></Left_exit>
  <Right_exit></Right_exit>
  <Row_count>1</Row_count>
  <Seat_count>31</Seat_count>
  <Row_names>
    <E>31</E>
  </Row_names>
  <Seat_names>
    <E>31</E>
    <E>30</E>
    <E>29</E>
    <E>28</E>
    <E>27</E>
    <E>26</E>
    <E>25</E>
    <E>24</E>
    <E>23</E>
    <E>22</E>
    <E>21</E>
    <E>20</E>
    <E>19</E>
    <E>18</E>
    <E>17</E>
    <E>16</E>
    <E>15</E>
    <E>14</E>
    <E>13</E>
    <E>12</E>
    <E>11</E>
    <E>10</E>
    <E>9</E>
    <E>8</E>
    <E>7</E>
    <E>6</E>
    <E>5</E>
    <E>4</E>
    <E>3</E>
    <E>2</E>
    <E>1</E>
  </Seat_names>
  <Esd>
    <E>4C80001,3</E>
    <E>4CB0001,1</E>
    <E>5900001,2</E>
    <E>0,15</E>
    <E>4CB0001,2</E>
    <E>5C30001,8</E>
  </Esd>
  <Seat_characters>AAAAAAOOOOOOOOOOOOOOOAAAAAAAAAA</Seat_characters>
  <Header_flags>00000000</Header_flags>
</E>


Jeg prøver å finne noe som gir tallet i klartekst, men jeg MENER ihvertfall at Seat_characters inneholder ett tegn pr. sete - A for Available, O for Occupied.

Så det handler egentlig bare om å snurre gjennom alle seksjonene og så telle antall karakterer av hver type.

Edit: Dette E-objektet kan tolkes til å representere én rad innenfor én seksjon. Hvis BYG-FA har 23 rader så stemmer den teorien. Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 03.05.2015 13:45    Post subject: Reply with quote

Tipper dette ender med at du lager en applikasjon som pøser på med så mye forespørsler på så kort tid at du setter hele Billettservice ute av spill. En uvøren DDoS. Det hadde vært toppen på kransekaka.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9661
Location: Drammen

PostPosted: 03.05.2015 13:51    Post subject: Reply with quote

Du har for lave ambisjoner. Jeg går for Skynet! Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Ingeman
Veteran


Joined: 07 Dec 2006
Posts: 2582

PostPosted: 03.05.2015 13:59    Post subject: Reply with quote

"Note to self: Husk å levere unge i bursdagsselskap."

Haha, fantastisk!
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 23 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 03.05.2015 14:06    Post subject: Reply with quote

Bøyer meg i støvet for engasjementet Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
vemundo
Veteran


Joined: 31 Jan 2006
Posts: 1381

PostPosted: 03.05.2015 14:20    Post subject: Reply with quote

Kan muligens gjette at vanlig bruk av salkart-appen henter nye data hvert minutt:

eventInfo.config.availabilityRefreshRate = 60000;
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9661
Location: Drammen

PostPosted: 03.05.2015 14:25    Post subject: Reply with quote

Det virker jo ikke urimelig det; Holder flash-appen rimelig oppdatert og samtidig vil vel ikke den jevne bruker tilbringe så lang tid der inne at vi snakker om DDoS..

Ellers, Vemundo, begynner det å ligne på at dataene i den dekodede xml-fila er "self contained", i.e. om vi så ville ha tegnet opp kartet selv så har vi faktisk alt vi kan ønske oss i den.

De har kanskje gjort det sånn for å kunne tegne opp kartet selv om live data ikke skulle være tilgjengelige, I dunno.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
vemundo
Veteran


Joined: 31 Jan 2006
Posts: 1381

PostPosted: 03.05.2015 14:47    Post subject: Reply with quote

Studerte xmlfila du sendte, her er mine tolkninger basert på eksempelet du la ut for et par poster siden:

Først <Seat_summary>.
<Tatt> er totalt antall plasser i dette <E> elementet.

<TL> har en liste med <E> elementer som hver inneholder oppsummering av en liten gruppe plasser. Innenfor denne lista er <Ett> en slags kode, der <Ett>000000000000</Ett> betyr "occupied", men det finnes mange koder for "available", så aner ikke hva dette brukes til. <C> inneholder antallet plasser og <Dc> er enten O/A altså "available" eller "occupied". Så i eksempelet ditt under her er det 15 occupied og så 3+3+2+8=16 available.

Code:

  <Seat_summary>
    <Tatt>31</Tatt>
    <TL>
      <E>
        <Ett>000000000000</Ett>
        <C>15</C>
        <Dc>O</Dc>
      </E>
      <E>
        <Ett>000004C80001</Ett>
        <C>3</C>
        <Dc>A</Dc>
      </E>
      <E>
        <Ett>000004CB0001</Ett>
        <C>3</C>
        <Dc>A</Dc>
      </E>
      <E>
        <Ett>000005900001</Ett>
        <C>2</C>
        <Dc>A</Dc>
      </E>
      <E>
        <Ett>000005C30001</Ett>
        <C>8</C>
        <Dc>A</Dc>
      </E>
    </TL>
  </Seat_summary>



<Price_level> sier seg selv, denne tilsvarer prisinfo som finnes i html koden fra websidene:

Code:

  <Price_level>4</Price_level>


Med prisinfo fra html-koden for de ulike kategoriene kan vi telle billettsalg for ulike priskategorier også. Kategoriene er:

Code:

<li id="priceCategory_1"><div class="ismCatName">Hent: QA, PA, OA</div><div class="ismPrice">255.00-395.00 NOK</div><div class="ismFee">(ink. 22.00-27.00 NOK avgifter.)</div></li>
<li id="priceCategory_2"><div class="ismCatName">Sparebank 1: CA og EA</div><div class="ismPrice">255.00-395.00 NOK</div><div class="ismFee">(ink. 22.00-27.00 NOK avgifter.)</div></li>
<li id="priceCategory_3"><div class="ismCatName">Hent: RA, NA, QB, PB, OB</div><div class="ismPrice">220.00-340.00 NOK</div><div class="ismFee">(ink. 22.00-27.00 NOK avgifter.)</div></li>
<li id="priceCategory_4"><div class="ismCatName">Sparebank 1: BA, FA, CB, DB, EB</div><div class="ismPrice">220.00-340.00 NOK</div><div class="ismFee">(ink. 22.00-27.00 NOK avgifter.)</div></li>
<li id="priceCategory_5"><div class="ismCatName">Hent: SA, MA, NB, MB</div><div class="ismPrice">135.00-215.00 NOK</div><div class="ismFee">(ink. 22.00 NOK avgifter.)</div></li>
<li id="priceCategory_6"><div class="ismCatName">Sparebank 1: AB, BB, FB, GB, AA, GA</div><div class="ismPrice">135.00-215.00 NOK</div><div class="ismFee">(ink. 22.00 NOK avgifter.)</div></li>
<li id="priceCategory_8"><div class="ismCatName">COOP Familie: TB, UB, VB, WB, XB</div><div class="ismPrice">90.00-215.00 NOK</div><div class="ismFee">(ink. 17.00-22.00 NOK avgifter.)</div></li>
<li id="priceCategory_9"><div class="ismCatName">Adressa: LB, KB, JB, IB, HB</div><div class="ismPrice">135.00-215.00 NOK</div><div class="ismFee">(ink. 22.00 NOK avgifter.)</div></li>
<li id="priceCategory_10"><div class="ismCatName">Kjernen Adressa: LA, KA, JA, IA, HA</div><div class="ismPrice">195.00 NOK</div><div class="ismFee">(ink. 22.00 NOK avgifter.)</div></li>
<li id="priceCategory_15"><div class="ismCatName">COOP Familie: TA, UA, VA, WA, XA</div><div class="ismPrice">90.00-215.00 NOK</div><div class="ismFee">(ink. 17.00-22.00 NOK avgifter.)</div></li>


Disse er alltid det samme:
Code:

  <Sub_price_level>0</Sub_price_level>
  <Quality>0</Quality>
  <Is_ga>false</Is_ga>
  <Uses_extexp>false</Uses_extexp>
  <Seating_type>0</Seating_type>
  <Sell_class>00</Sell_class>
  <Left_exit></Left_exit>
  <Right_exit></Right_exit>
  <Row_count>1</Row_count>


Antall seter i raden

Code:

  <Seat_count>31</Seat_count>


Rad og setenummer:

Code:

  <Row_names>
    <E>31</E>
  </Row_names>
  <Seat_names>
    <E>31</E>
    <E>30</E>
    <E>29</E>
    <E>28</E>
    <E>27</E>
    <E>26</E>
    <E>25</E>
    <E>24</E>
    <E>23</E>
    <E>22</E>
    <E>21</E>
    <E>20</E>
    <E>19</E>
    <E>18</E>
    <E>17</E>
    <E>16</E>
    <E>15</E>
    <E>14</E>
    <E>13</E>
    <E>12</E>
    <E>11</E>
    <E>10</E>
    <E>9</E>
    <E>8</E>
    <E>7</E>
    <E>6</E>
    <E>5</E>
    <E>4</E>
    <E>3</E>
    <E>2</E>
    <E>1</E>
  </Seat_names>


<Esd> er også en slags oppsummering, men i samme rekkefølge som radnummerne. Code 0 betyr occupied, de andre kodene er alle available. Tallet etter komma er antall seter. Så eksempelet under er 3 + 1 + 2 avilable, 15 occupied, 2 + 8 available.

Code:

  <Esd>
    <E>4C80001,3</E>
    <E>4CB0001,1</E>
    <E>5900001,2</E>
    <E>0,15</E>
    <E>4CB0001,2</E>
    <E>5C30001,8</E>
  </Esd>


<Seat_characters> er som du sier en streng med available/occupied for hvert sete. <Header_flags> er alltid det samme.

Code:

<Seat_characters>AAAAAAOOOOOOOOOOOOOOOAAAAAAAAAA</Seat_characters>
  <Header_flags>00000000</Header_flags>
</E>


OrionPax wrote:

Jeg prøver å finne noe som gir tallet i klartekst, men jeg MENER ihvertfall at Seat_characters inneholder ett tegn pr. sete - A for Available, O for Occupied.

Så det handler egentlig bare om å snurre gjennom alle seksjonene og så telle antall karakterer av hver type.


Ja, en kan enten parse <Seat_characters> eller sjekke om det er en <Dc>O</Dc> i <Seat_summary>.

En ting å legge merke til er at det ser ut til å være maks 50 seter i hver seksjon, selv om felter som ØØ er en enkelt rad med 2500 seter. Så ØØ er delt opp i 50 slike <E> elementer med samme rad osv.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 03.05.2015 14:53    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:

Edit: Dette E-objektet kan tolkes til å representere én rad innenfor én seksjon. Hvis BYG-FA har 23 rader så stemmer den teorien. Smile


Det er 20 rader på EM1 felt FA.
Stemmer imidlertid at det er 31 seter på de fleste radene i feltet. (31 seter var jo nevnt i kodesnutten.)

Rad 20 er nederst på bildet. På rad 27, 28 og 29 er det dog 23 seter.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
vemundo
Veteran


Joined: 31 Jan 2006
Posts: 1381

PostPosted: 03.05.2015 15:07    Post subject: Reply with quote

Tipper det bare skyldes at noen av radene er delt opp i mer enn ett <E> element, kanskje pga brudd i sete-rekka f.eks. Dvs du har et par <E> element for FA med samme rad nummer.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 65, 66, 67  Next
Page 4 of 67

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb