English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Norske utenlandsproffer
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 37, 38, 39  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59197
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.03.2015 22:30    Post subject: Reply with quote

Etter det NRK erfarer signerer Real Madrids Martin Ødegaard (16) en personlig sponsoravtale med Nike mandag.

Senere samme uke møter Nikes representanter landslagsstjernen Caroline Graham Hansen (20). Også Wolfsburg-spilleren skal være klar for å representere utstyrsgiganten.

Det er uvisst hvor mye avtalene er verdt. Nike nekter å fortelle om samarbeidet.

– Nike kommenterer aldri det du spør etter her. Derfor kan jeg verken bekrefte eller avkrefte dette, sier fotballansvarlig for Nike i Norge, Jamal El Mazari.

Les mer: Utstyrsgigant sikrer seg Ødegaard og Graham Hansen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59197
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.04.2015 20:04    Post subject: Reply with quote

Det nye trenerteamet i Olympiakos har uttalt til Elabdellaoui at han ligner litt i spillestilen til Danilo, som blir Real Madrid-spiller til sommeren. Dermed har nordmannen begynt å studere også ham.

- Men målet er vel å bli bedre enn alle de?

- Selvfølgelig, det er jo det! smiler den norske landslagsbacken.

- Er det realistisk å tro det?

- Hvis du ikke tror det selv, så skjer det i hvertfall ikke. Du må starte å jobbe med deg selv, da. Hvis jeg ikke tror at jeg skal klare det, hvordan skal jeg få andre til å tro det? Det hele starter med deg selv, forklarer han.

Les mer: Planen er klar: Slik skal han bli verdens beste back
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59197
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.04.2015 18:34    Post subject: Reply with quote

Abdisalam Ibrahim har vært i Olympiakos i litt over ett år.

Det har blitt meget begrenset med muligheter for unggutten, og han ble sendt på lån til Ergotellis. Der storspilte nordmannen, og han fikk lovnader av Olympiakos om at han ville bli en viktig spille foran denne sesongen.

Slik gikk det ikke.

(...)

Samtidig har 23-åringen slitt med skader, noe som også har påvirket mulighetene til å få spilletid.

Først røk han akillesen, før han fikk problemer med hælen. Det endte med at han opererte begge samtidig, og han slet lenge under opptreningsperioden.

- Det som er, er at jeg har vært mye skadet og sånn. Det har ødelagt mye for meg. Jeg spilte en kamp for litt siden, men så ble jeg skadet igjen. Her om dagen spilte jeg treningskamp, og jeg følte jeg spilte veldig, veldig bra.

(...)

En kamp har unggutten spilt for Olympiakos denne sesongen, i en cupkamp. Det er langt fra nok til at han kan si seg fornøyd med situasjonen.

Les mer: Føler seg urettferdig behandlet av Olympiakos

Med tanke på skadene har han vel egentlig ikke så mye å klage på?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zeno
Veteran


Joined: 29 Jan 2011
Posts: 3536
Location: Trondheim

PostPosted: 28.05.2015 15:41    Post subject: Reply with quote

Joshua King klar for Bournemouth.

Quote:
Joshua King forlater Blackburn til fordel for Premier League.
Back to top
View user's profile Send private message
Zeno
Veteran


Joined: 29 Jan 2011
Posts: 3536
Location: Trondheim

PostPosted: 19.06.2015 11:31    Post subject: Reply with quote

Hamburg ønsker Stefan Johansen.

Quote:
Bundesliga giants Hamburg have been linked with a move for Celtic’s PFA Scotland player of the year Stefan Johansen.
German newspapers claim the Norwegian features on a three-man shortlist of potential signings for HSV as part of their summer rebuilding process.
Back to top
View user's profile Send private message
Zeno
Veteran


Joined: 29 Jan 2011
Posts: 3536
Location: Trondheim

PostPosted: 20.06.2015 12:01    Post subject: Reply with quote

Norsk 18-åring til West Ham.

Quote:
Martin Samuelsen skrev fredag kontrakt med Premier League-laget West Ham.

- Jeg er veldig fornøyd med å ha skrevet under for West Ham. Det ser veldig bra ut, sier Samuelsen til Haugesunds Avis.

18-åringen er forespeilet en plass på West Hams U21-lag kommende sesong.

Samuelsen gikk fra Vard til Manchester City i 2010. Hans kontrakt med de lyseblå gikk ut etter forrige sesong. I vinter trente Samuelsen med Roma, Schalke 04 og West Ham.
Back to top
View user's profile Send private message
Borden
Veteran


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 1069

PostPosted: 20.06.2015 14:12    Post subject: Reply with quote

Blir spennende med Samuelson. West Ham er på vei mot nye høyder med ny manager (Slaven Bilic), nye toppspillere på vei inn, ny stadion neste sesong og syns derfor det var et svært fornuftig klubbvalg han gjorde.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3592

PostPosted: 22.08.2015 23:30    Post subject: Reply with quote

Abdisalam Ibrahim klar for ny klubb.

Simsalabim Ibrahim går fra Olympiakos til Veria i den greske toppdivisjonen.

Han har også blitt forespeilet å bli en av klubbens viktigste spillere.

- Jeg er et salgsprojekt for dem, sier han lattermildt.


Salgsprojekt? Hm, ja det vil jeg tro kan bli et omfattende prosjekt også. En spiller jeg aldri har skjønt hvorfor har så høy stjerne som han (tydeligvis) har. Konradsen er mange steg opp fra dette etter min mening.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 22 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 23.08.2015 09:17    Post subject: Reply with quote

Veria var vel forsåvidt også klubben vi først forsøkte å shippe Awal-Issah til, om jeg husker rett.
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 23.08.2015 10:02    Post subject: Reply with quote

Dersom det stemmer at Rosenborg forsøkte å hente Ibrahim tidligere, så kan jeg ikke se for meg annet enn at han gremmer seg godt nå. "Salgsprospekt" (you wish) for Veria. Typisk stepping stone til de virkelig store klubbene det ja.

Jeg er så innmari glad for at vi ikke fikk ham. Typisk dust.
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1554

PostPosted: 23.08.2015 13:29    Post subject: Reply with quote

Hehe, desperat etter å holde ''proff''karrieren i gang her ja. Harmet ''For god for tippeligaen'' Singh er intet i forhold til denne karen.

Flere norske klubber kunne jo lært seg et forhandlingsknep eller to av Veria her, ''Vi satser på å kvalifisere oss til Europa og selge spillere til storklubber'' - så lenge hver millimeter går vår vei.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59197
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.08.2015 18:48    Post subject: Reply with quote

Chuma Anene innrømmer at norsk fotball er en smule bedre enn makedonsk fotball, men at den fotballen som spilles i Makedonia er bedre enn hva folk flest tror. Det er blitt gjenspeilet i klubbens suksess i Europaligaen denne sesongen.

- Makedonsk fotball er vel bedre enn de fleste kan forestille seg, og det sier jeg ikke bare fordi jeg spiller her. Den norske ligaen i helhet er et hakk bedre. Laget jeg spiller for og to andre lag holder bra Tippeliga-standard. Det kan man vel også se på måten vi gjør det ute i Europa. Resten av lagene vil jeg si holder alt mellom OBOS-liganivå og lavt Tippeliga-nivå.

Les mer: Det er 88 norske fotballproffer i utlandet. Chuma Anene valgte Makedonia.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zeno
Veteran


Joined: 29 Jan 2011
Posts: 3536
Location: Trondheim

PostPosted: 18.12.2015 13:42    Post subject: Reply with quote

Stian Ringstad er klar for Braga.

Quote:
LSK-spiller Stian Ringstad (24) er klar for den portugisiske eliteserieklubben Braga.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 17.01.2016 15:14    Post subject: Reply with quote

Sørloth putta for Groningen!!! 1-1 nå. Ser virkelig god ut på topp for de gressgrønne!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59197
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.01.2016 18:23    Post subject: Reply with quote

Livet i Lyon har lenge vært vanskelig for Ulrik Yttergård Jenssen (19). Nå er han på nippet til å oppfylle proffdrømmen.

Den norske unggutten bekrefter til VG at han har fått tilbud om å signere profesjonell kontrakt med den franske storklubben Lyon. Han har vært en del av klubbens akademi siden 2013.

– Jeg er veldig fornøyd, stolt og glad. Det har vært et mål siden jeg dro hit. Nå skal jeg bruke julen og tiden fremover til å bestemme meg, og rådføre meg med de nærmeste, sier Yttergård Jenssen til VG.

Les mer: Ulrik (19) om det tøffe Frankrike-livet: – Har ikke flust med venner
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 17.01.2016 19:50    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Sørloth putta for Groningen!!! 1-1 nå. Ser virkelig god ut på topp for de gressgrønne!


Trist dette. Kan gå helt til topps denne gutten.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 18.01.2016 08:27    Post subject: Reply with quote

Bård Finne går fra Köln til Hindenheim i 2. Bundesliga. Han skifter beite grunnet lite spilletid, og har kontrakt til sommeren 2018 hos sin nye arbeidsgiver.

Dette melder BT.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 18.01.2016 12:46    Post subject: Reply with quote

Søder scorer også Trilla kula i buret for Saint-Étienne mot Lyon. Kanskje han kan bli en grise suksess i Frankrike
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 18.01.2016 14:25    Post subject: Reply with quote

Hvilken tråd skal man bruke for Søder egentlig? Spillertråden, Hvor er de nå, Fransk fotball eller denne?

Føler det er blitt spredt utover altfor mange tråder.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 18.01.2016 14:26    Post subject: Reply with quote

Uten at noen av dem er direkte feil: Greit å holde hovedtyngden i Hvor er de nå, siden den tråden handler om eks-RBK-ere.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 18.01.2016 20:58    Post subject: Reply with quote

FRansk fotball er jo ellers en fin tråd, spesiellt om det skal diskuteres kampforløp o.l, blit fort litt rotete ellers, i hvor er de nå-tråden altså.

Ellers har Søderlundmålet blitt rapportert i fire forskjellige tråder til nå. Very Happy
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59197
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.01.2016 20:51    Post subject: Reply with quote

STEFAN Johansen has played 100 games for the Scottish champions in his two-year spell at the club but despite feeling like part of the woodwork, the Norwegian midfielder insists he’s still learning every day.

(...)

“When I came here I knew it was a huge step-up for me with the expectation,” the Norwegian internationalist said. “I’ve learned a lot about how to deal with pressure. Celtic makes you more grown-up as a football player.

(...)

“That gives you that winning mentality and you learn a lot of things about how that works. Playing big games in front of a big crowd is something you need to handle but I’m very happy I came to Celtic. It’s a great club to be at.

“A lot of players have heard about Celtic as a football club and it’s a great place to play. I think it’s fantastic here and it’s just a great club to be at.”

Read more: Stefan Johansen is a Century Bhoy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kentosd
Rutinert


Joined: 11 Nov 2014
Posts: 702

PostPosted: 30.01.2016 16:04    Post subject: Reply with quote

Tidligere Hødd-spiller Ørjan Nyland fortsetter sin strålende karriere som benkevarmer for Ingolstadt mot Borussia Dortmund. Tenk det da, å få varme benken på selveste Westfalenstadion!
_________________
kentosd wrote:
Der?

Innehaver av innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb.
http://www.rbkweb.no/vis/13776

Si ifra når det trengs mer - www.facebook.com/forfylla
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5304

PostPosted: 30.01.2016 16:25    Post subject: Reply with quote

...og Jarstein holder nullen til pause i målet mot Werder Bremen. Holder han nullen resten av kampen i dag, blir det 8 kampen denne sesongen han holder nullen.
Back to top
View user's profile Send private message
Zeno
Veteran


Joined: 29 Jan 2011
Posts: 3536
Location: Trondheim

PostPosted: 30.01.2016 16:54    Post subject: Reply with quote

Pål Kirkevold scoret i treningskamp.

Quote:
Tyske Braunschweig fra 2. Bundesliga vandt 2-1 over Hobro i en testkamp i Tyskland. Pål Kirkevold scorede Hobros mål.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 37, 38, 39  Next
Page 27 of 39

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb