English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mikkel Jensen
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 10.02.2015 10:41    Post subject: Reply with quote

Hehe.

"En central midtbanespiller (også kaldet midt-midt, fordi de spiller i midten af midtbanen, eller 8'er-positionen) spiller mange forskellige roller i løbet af en kamp. De bedste centrale midtbanespillere kan både tackle, drible, aflevere og skyde."

Midt-Midt!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Rexalor
Rutinert

PostPosted: 10.02.2015 10:52    Post subject: Reply with quote

Minnet meg på denne her: Midtnytt, Midtnytt
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Veteran

PostPosted: 10.02.2015 11:23    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:

Ellers er det mulig at de har klassiske indreløper i Danmark også, men merket meg jo at Mike Jensen i et intervju omtalte rollen som veldig ukjent før han kom skikkelig inn i den.

Om jeg ikke husker feil sa iconbit at det ikke var noen i danmark som visste hva en indreløper var.
Back to top
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 10.02.2015 11:32    Post subject: Reply with quote

Selve begrepet (navnet/merkelappen) kan nok være fraværende, men ut i fra beskrivelsen av "midt-midt"-rollen ser det ut til at 8'eren har mye av de samme oppgavene og egenskapene som en typisk indreløper.
Attaboy
Veteran

PostPosted: 10.02.2015 11:41    Post subject: Reply with quote

Mike Jensen er i ferd med å bli eliteseriens viktigste indreløper. Men ante ikke hva det ordet innebar før han kom til RBK.

– Rollen passer meg perfekt. Men uttrykket «indreløper» er det ingen som forstår om jeg tar det frem hjemme i Danmark.

I Danmark kalles den nemlig «åtter-rollen». Mannen midt i mellom nummer seks og nummer ti på banen, boks-til-boks-spilleren. En rolle han knapt hadde vært borti før han kom til RBK. Men da Jensen signerte i januar 2013, fikk han beskjed om at han ville bli satset på som sentral midtbanespiller eller indreløper. Eller for å si det som Jensen selv: Som «nummer seks» eller «nummer åtte».

– I starten av karrieren var jeg ving, men ble etter hvert trukket inn som «nummer seks», stabilisatoren på midtbanen. I oppveksten var jeg selvsagt playmakeren som lå rett bak spissene, smiler han selv.

Nummer seks og nummer ti der, altså. Men aldri «åtteren». Rollen som kanskje passer ham best.

– Den har blitt perfekt for meg. Å være på motstanderens halvdel i angrep, og å komme til avslutninger. Jeg mener selv at jeg er kvikk i vendingene og rapp i avslutningene. I den rollen får jeg brukt dette, sier han.

2 november 2014: adressa.no/pluss
Hedning
Veteran

PostPosted: 10.02.2015 11:45    Post subject: Reply with quote

Synes det er en uting at alle løper rundt med helt random tall. Førstelaget burde ha tall 1-11 såfremt det er mulig.
Back to top
Bukowski
Proff

PostPosted: 10.02.2015 12:10    Post subject: Reply with quote

Lurer seriøst på om Jan Mølby er opphavsmann til den midt-midt´en, spilleren som var så stående på midtbanen til Liverpool at bare noen slurker XL1 gjorde at han veide mer etter en kamp, enn foran?
Back to top
iconbit
Veteran

PostPosted: 10.02.2015 13:05    Post subject: Reply with quote

Kleviño wrote:
Om jeg ikke husker feil sa iconbit at det ikke var noen i danmark som visste hva en indreløper var.

Det er som Hakkespett forklarer. Det jeg skrev var
iconbit wrote:
Ingen i Danmark vil forstå ordet indreløper, men det ligger tæt på det vi kalder 8'eren.

@superodd. Haha, godt bud at Jan Mølby skulle have givet navn til udtrykket "midt-midt". Jeg aner faktisk ikke, hvordan det er opstået.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 11.02.2015 20:49    Post subject: Reply with quote

Fra Nordvestnyt, som forresten også hang seg veldig opp i "indreløper" - som vel må hete "indreløber" på dansk?

- De sagde, de var fint tilfredse, og at det var en fin kamp, og at de vil tage fat i min agent en af dagene, siger Mikkel Jensen, der meget gerne vil til Rosenborg og spille:

- Det vil være kæmpestort. Jeg har gået og været helt oppe over at få lov at spille træningskamp. Det var en stor oplevelse, fortæller Mikkel Jensen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
iconbit
Veteran

PostPosted: 11.02.2015 21:29    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Fra Nordvestnyt, som forresten også hang seg veldig opp i "indreløper" - som vel må hete "indreløber" på dansk?

Ja, direkte oversat vil det være "indreløber", men da ordet ikke findes på dansk vil den korrekte oversættelse være 8'eren. Hvorfor Nordvestnyt også nævner 10'eren vides ikke Smile
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 03.03.2015 09:41    Post subject: Reply with quote

Tilbake igjen!

http://www.rbk.no/news/ar...bk-pa-nytt

Sliter vi med førstevalgene og ser at Mikkel kan tilføre oss noe umiddelbart?
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 03.03.2015 10:25    Post subject: Reply with quote

Sliter vi med økonomien og innser at Mikkel er billig nok?
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 03.03.2015 10:39    Post subject: Reply with quote

Var han kant eller indreløper?
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 03.03.2015 10:39    Post subject: Reply with quote

"Skal noen inn må han tilføre laget noe vi ikke har fra før" -Kåre Ingebrigtsen

*Signerer venstre lyn-ving #3*

Cool
Henning
Legende

PostPosted: 03.03.2015 10:40    Post subject: Reply with quote

Tror nok 1972 er inne på noe. Så får vi håpe at han utvikler seg til en klassespiller.
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 03.03.2015 10:59    Post subject: Reply with quote

superodd wrote:
Lurer seriøst på om Jan Mølby er opphavsmann til den midt-midt´en, spilleren som var så stående på midtbanen til Liverpool at bare noen slurker XL1 gjorde at han veide mer etter en kamp, enn foran?
Tror du må gå lenger tilbake i tid til Derbys Dave MacKay som var som limt til midtsirkelen på banen. Forlot han den gikk han straks tilbake til igjen for å plassere seg med et godt hoftefeste inntil han måtte i aksjon igjen, Smile
Hedning
Veteran

PostPosted: 03.03.2015 12:27    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:

*Signerer venstre lyn-ving #3*

Han spilte vel indreløper når han var her.
Back to top
Vegard2711
Veteran

PostPosted: 03.03.2015 15:15    Post subject: Reply with quote

Ender vel opp med at dette blir signeringa til RBK dette vinduet om han gjør det bra på trening denne uka.
Back to top
Whoppa
Veteran

PostPosted: 03.03.2015 16:26    Post subject: Reply with quote

Regner med han skal være utfordrer til indreløperplassen hvis han blir hentet. Slik som jeg har forstått det besitter han mye av de samme egenskapene som Midtsjø.
Back to top
NC
Proff

PostPosted: 03.03.2015 16:37    Post subject: Reply with quote

Whoppa wrote:
Regner med han skal være utfordrer til indreløperplassen hvis han blir hentet. Slik som jeg har forstått det besitter han mye av de samme egenskapene som Midtsjø.

Altså noe vi har fra før.
Back to top
Whoppa
Veteran

PostPosted: 03.03.2015 16:57    Post subject: Reply with quote

Gode egenskaper for en indreløper i KI sine øyne tenker jeg. Hvis prisen er god og med økonomiproblemene vi har har, får vi vel håpe at to halve blir til en hel...
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 03.03.2015 17:22    Post subject: Reply with quote

Merkelig om dette blir (eneste) signeringen til RBK i dette vinduet. Man har vært klare på at man må ha inn noe man mangler, noe som forsterker oss.

Mikkel er så godt som uprøvd, uprøvde junior Solli er med til La Manga, man sender trolig ut Sørmo på lån og man har allerede Sæter som befester sin posisjon.

Edit: Om trenerne og speideren vår mener talentet er skyhøyt og at de skal klare å få det ut så støtter jeg selvsagt en signering.

Det er bare litt rart om man ikke bruker de små ressursene man har på noen som virkelig forsterker oss fra dag 1. Seriegull i år er viktigere enn et potensielt 20 millioners salg om 2-3 år.
Back to top
Tobb
Senior

PostPosted: 03.03.2015 17:28    Post subject: Reply with quote

Kan like mye være en potensiell backup for Mike, og indirekte for Ole hvis Mike blir flyttet inn sentralt hvis (når) Ole ikke kan spille. Absolutt positivt med mere bredde, men hadde først og fremst ønsket meg kvalitet fremfor kvantitet.

Håper Mikkel får mer spilletid før de avgjør om han er god nok til å bli den eneste forsterkningen på midtbanen i dette vinduet (i tillegg til Fredrik Mitdsjø).
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 03.03.2015 18:11    Post subject: Reply with quote

Nå så ikke jeg treningskampen han spilte, men får ikke inntrykk av at dette er en spiller som kan være backup som anker. Til det virker fysikken å være for svak. Jeg hadde helst sett at det ble skaffet mer defensive fibre. Mikkel Jensen virker mer i samme kategori som Midtsjø og Hau, som begge er best offensivt.
Back to top
MariusV
Veteran

PostPosted: 03.03.2015 19:55    Post subject: Reply with quote

Backup for Mike, når Mike flyttes inn sentralt.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 3 of 6

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb