English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fredrik Ulvestad
Goto page 1, 2, 3 ... 15, 16, 17  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 31.12.2014 09:40    Post subject: Fredrik Ulvestad Reply with quote

Nok til å lage egen tråd?

http://www.smp.no/100Spor...482674.snd

Ganske standard opplegg - Ulvestad kan være Mix-erstatter.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 31.12.2014 10:14    Post subject: Reply with quote

er han så god at han danker ut Midtsjø og Gamsten i kamp om plassen til Mix ?
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 31.12.2014 10:46    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke sett han nok, men ut fra det jeg har lest, så vil han være en kjempesignering. Arbeidsom midtbanespiller som scorer mål. Kan kanskje minne litt om Midtsjø i stilen?
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 31.12.2014 10:48    Post subject: Reply with quote

Kan som Mix spille sentral midtbane slik at vi har dobbeltdekning der.
Back to top
View user's profile Send private message
danielsk
Veteran


Joined: 12 Jul 2013
Posts: 1270

PostPosted: 31.12.2014 11:02    Post subject: Reply with quote

Brukbar teknikk, arbeidssom, virker å ha godt overblikk, har innimellom noen veldig gode gjennombruddspasninger, posisjonerer seg godt rundt boksen. Er enda ung, tror han kan bli veldig god i en indreløper-rolle i RBK. Har spillt sentral midtbane i Aafk. Hadde 3 mål og 3 assist i fjor. 7 mål og 3 assists året før.
Back to top
View user's profile Send private message
NC
Proff


Joined: 27 May 2014
Posts: 407
Location: Nidaros

PostPosted: 31.12.2014 11:36    Post subject: Reply with quote

danielsk wrote:
Hadde 3 mål og 3 assist i fjor. 7 mål og 3 assists året før.

Var fast straffeskytter i Aafk (husker jeg feil?). Lite imponerende målsnitt.

Minner dog om at hans "egentlige" agent er Jim Solbakken. Ser at far Ulvestad uttaler seg i denne saken men var ikke lenge siden JS var agent offentlig og det øker vel ikke sjangsene våre.


Last edited by NC on 31.12.2014 11:43; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 31.12.2014 11:40    Post subject: Reply with quote

Står oppført med 3 mål og 2 assist i TL på altomfotball, ett av målene på straffe, så han har ikke klart å følge opp den gode produktiviteten han hadde første halvdel av sesongen i fjor.

Til sammenligning står Midtsjø med 5 mål og 1 asisst på langt mindre spilletid (1753 min vs 2610 min).

Så vet ikke helt om Ulvestad er god nok til å bli hentet inn og bli satset på over Midtsjø.

Angående JS, så kan vi bare håpe at de far og sønn Ulvestad har tatt til vettet og kuttet all kontakt med han. Er vel ikke verre enn at om RBK ser noe til JS så dropper de overgangen.


Last edited by Huber on 31.12.2014 11:46; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Saladin
Junior


Joined: 26 Aug 2014
Posts: 89
Location: Oslo

PostPosted: 31.12.2014 11:41    Post subject: Reply with quote

Da er det vel bare å se etter en annen erstatter. Siden Molde kjøpte Bendiksen vil vel Ulvestad gå til Bundesligaen eller Championchip.
Back to top
View user's profile Send private message
Fotsoppen
Proff


Joined: 18 Feb 2012
Posts: 259
Location: Trøndelag

PostPosted: 31.12.2014 12:26    Post subject: Reply with quote

Når sant skal sies spilte Aafk en mye dårligere sesong i år enn i fjor. Så det påvirker naturligvis målsnittet og assistsnittet hans denne sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 31.12.2014 12:29    Post subject: Reply with quote

Hvordan er han som spiller egentlig? Noen man kan sammenligne han med? Skulle helst hatt Badou, men han er nok dyr. 22 år, norsk og gratis er nok bedre alternativ for den negative økonomien til RBK. Jeg tror Ulvestad vil få landslagsspill om ikke lenge, kanskje allerede neste år dersom han er i RBK og RBK topper ligaen. Spørsmålet er bare om hvor god han er og hva han kan tilføre laget akkurat på dette tidspunktet. Er redd for at vi signerer han på 2årskontrakt og ikke mer.
Back to top
View user's profile Send private message
aaleby
Senior


Joined: 05 Aug 2012
Posts: 126

PostPosted: 31.12.2014 12:51    Post subject: Reply with quote

Ulvestad er en spiller som på sitt BESTE er enorm. Sesongen 2014 var en nedtur, hvertfall første halvdel. Virket som hodet var alle andre plasser enn på fotballbanen. Likefult var han ikke dårligere enn andre på laget (heller visaversa) og ble helt klart svekket av at AaFK som lag ikke hang sammen.

Som spiller kan man på sett og vis sammenligne ham med Frank Løke. Helt riktig; håndballspilleren. Ulvestad, satt på spissen, mister aldri ballen. Enten klarer han å forsere spiller x eller dommer blåser frispark. Mao; han er meget god til å skjerme og forsvare ballen. En Ulvestad i form er kapabel til å forsere forbi hele midtbaneleddet til motstanderen og skape sjanser på egen hånd. Arbeidskapasiteteten er stor, hodespillet sterkt undervurdert og han er en boks-til-boks spiller uten store svakheter (mangel av skuddfot den mest åpenbare).

Personlig er jeg ikke i tvil om at Ulvestad i høst-14 form vil forsvare en plass i startellveren til RBK. Ulvestad anno 2013 var enorm og sterkt undervurdert hos alle andre enn de orange. Ulvestad er en publikumsspiller som i form glir forbi motstandere som varm kniv i smør.

aaleby, som vesentlig heller ser ulven i hvitt enn hos laget fra feil side av fjorden.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 31.12.2014 13:04    Post subject: Reply with quote

Lengden på kontrakten vil være avgjørende for en eventuell norsk klubb, blir dette en ny Diskerud kontrakt? Ulvestad vil nok ikke skrive under på mer enn 2 eller 3 år kan det virke som. 3 er vel greit men 2 er litt lite.
Back to top
View user's profile Send private message
aaleby
Senior


Joined: 05 Aug 2012
Posts: 126

PostPosted: 31.12.2014 13:12    Post subject: Reply with quote

Ambisjonene til ulvestad strekker seg forbi tippeligaen, noe som er grunnen til at han har ventet så lenge med å ta klubbvalget. Blir overrasket om han signerer for noe særlig mer enn 2 år, samtidig som det selvsagt avhenger av om han har manøvreringsrom stort nok til å selv diktere betingelsene.
Back to top
View user's profile Send private message
Fosningen
Rutinert


Joined: 25 Jun 2009
Posts: 613
Location: Ã…fjord

PostPosted: 31.12.2014 13:22    Post subject: Reply with quote

Håper virkelig vi lander Ulvestad. En spiller med internasjonalt snitt, som kan bli knallgod som indreløper hos RBK. Klubben har vel jaktet ham også tidligere, iallfall da Jönsson var trener. Økonomisk er dette også selvsagt en knalldeal.

@aaleby: Takk for supplerende info til forumet.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 31.12.2014 13:50    Post subject: Reply with quote

Dette er midtbanespillerne våre kommende sesong:

Mike Jensen
Ole Kristian Selnæs
Fredrik Midtsjø
John Hou Sæter
Bent Sørmo
(Morten Gamst Pedersen)

De tre øverste er i min bok de selvskrevne per nå - dekningen bak er tynn, selv om jeg ønsker å se Hou Sæter få sjansen til å slå gjennom denne sesongen. Neste sesong bør han med riktig utvikling være fast inventar.

Ulvestad er gratis, og dermed et greit alternativ til bredden i midtbaneleddet. Men jeg er redd det vil gå utover Midtsjø, som har et større potensiale. Og ikke minst Sæter, som er det største midtbanetalentet i landet (nei, Ødegaard/Dæhli er ikke midtbanespillere).
Back to top
View user's profile Send private message
bommel
Veteran


Joined: 28 May 2006
Posts: 4092

PostPosted: 31.12.2014 14:19    Post subject: Reply with quote

Har vi muligheten til å anskaffe Ulvestad bør vi ta den. Går rett inn i elleveren, og er på nivå med Diskerud - uten tullballet med stadige Amerika-turer som varer i ukesvis.

Midtsjø tåler nok å være en av 4 spillere som konkurrerer seriøst om midtbaneplassene.
For de som er litt skeptiske, ble dere ikke lei av en vikarierende Gamst på midten når en av førstevalgene var suspendert/skadet?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 31.12.2014 14:21    Post subject: Reply with quote

Midtsjø må helt sikkert stille seg bak Gamst i køen så lenge han er i klubben. Altså nummer 5 om Ulvestad kommer.
Back to top
View user's profile Send private message
aaleby
Senior


Joined: 05 Aug 2012
Posts: 126

PostPosted: 31.12.2014 14:28    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:


Ulvestad er gratis, og dermed et greit alternativ til bredden i midtbaneleddet. Men jeg er redd det vil gå utover Midtsjø, som har et større potensiale. Og ikke minst Sæter, som er det største midtbanetalentet i landet (nei, Ødegaard/Dæhli er ikke midtbanespillere).


Midtsjø er ETT år yngre enn Ulvestad. I fjor, når ulven var like gammel som Midtsjø var i år, var Ulvestad AaFKs beste spiller( i mine og mange andre sine øyne) og en av nøklene til at de orange lå i toppen fra start til slutt. Jevnt over mer toneangivende enn både Barrantes og Hamdallah. Dere får en spiller med erfaring fra over 100 kamper i tippeligaen og 9 kamper i Europa. Potensial er et subjektivt begrep, men at Midtsjø skal ha utvist et større enn ulven fremstår i mine øyne som en smått syltynn påstand.
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 31.12.2014 14:40    Post subject: Reply with quote

Ulvestad er mye bedre en både Midtsjø og Gamst.
Han har ett større tempo i beina og løper mye.
I tillegg er han en god avslutter.
En veldgi bra signering om dette går i orden. Også i tillegg til at han er norsk.
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 31.12.2014 15:04    Post subject: Reply with quote

Må si jeg er positiv til Ulvestad. Når realiteten er slik at familien Diskerud er vanskelig å forholde seg til, og vi har en ung norsk potensiell erstatter i Ulvestad, som i hvertfall ikke er langt unna Mix nivåmessig; så høres dette smart ut. Billig blir han også, så da kan vi bruke pengene på en spiss.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 31.12.2014 15:08    Post subject: Reply with quote

Kleviño wrote:
Midtsjø må helt sikkert stille seg bak Gamst i køen så lenge han er i klubben. Altså nummer 5 om Ulvestad kommer.


Da blir Hou nummer 6 og Sørmo nummer 7?

Så ingen av våre mget store talenter kommer noe nærmere laget... jeg liker det ikke...Liker Ulvestad, men jeg blir regelrett forbanna hvis Midtsjø ikke får en fair sjangse nå. OG hadde gledet meg til Hou-dini time også. Kan vell ikke få i pose og sekk, sukk Sad
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2972

PostPosted: 31.12.2014 15:17    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Dette er midtbanespillerne våre kommende sesong:

Mike Jensen
Ole Kristian Selnæs
Fredrik Midtsjø
John Hou Sæter
Bent Sørmo
(Morten Gamst Pedersen)

De tre øverste er i min bok de selvskrevne per nå - dekningen bak er tynn, selv om jeg ønsker å se Hou Sæter få sjansen til å slå gjennom denne sesongen. Neste sesong bør han med riktig utvikling være fast inventar.

Ulvestad er gratis, og dermed et greit alternativ til bredden i midtbaneleddet. Men jeg er redd det vil gå utover Midtsjø, som har et større potensiale. Og ikke minst Sæter, som er det største midtbanetalentet i landet (nei, Ødegaard/Dæhli er ikke midtbanespillere).


En ting er sikkert, du har ikke store forventninger til hvordan laget skal være når du sier at Midtsjø og Selnæs er selvskrevne..... Det er jo galskap!!! De er greie backuo spillere med lang lang lang fra gode nok til å spille fast på Rosenborg. Blir så frustrert over folk som tror at dette er spiller som skal klare å få denne klubben til gull i 2015. En ting er sikkert, Molde kommer å pisse langt oppover ryggen til Rosenborg hvis Midtsjø og Selnæs skal være standard kvalitet på midtbanen. Vi har ikke en sjanse til å hverken hevde oss i ligaen, cupen eller i europa slik ståa er nå. Vi er frakjørt, fraløpt og pissa på!!!!
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 31.12.2014 15:18    Post subject: Reply with quote

Negativ tankegang her. Tipper Midtsjø vil vise seg frem på trening nok til å være nummer 3 eller til og med nummer 2 i køen for en indreløperplass i 2015 om vi henter Ulvestad.

Mike Jensen
Fredrik Ulvestad
Fredrik Midtsjø

Det er reelt de 3 indreløperne vi har om Ulvestad kommer inn og Mix går ut.

Sørmo blir nok leid ut, Hou Sæter får innhopp, Svensson er høyreback, Selnæs er sentral, Ulvestad tar den sentrale når Selnæs er formløs/skadd/suspendert, Gamst får være ving og/eller backup.

Vi trenger en spiller inn, Ulvestad hadde vært gull. Midtsjø vil fortsatt få masse spilletid så lenge han holder seg skadefri og imponerer på trening.
Back to top
View user's profile Send private message
O-Rex
Veteran


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 2074
Location: Oslo, 54 mil fra Mekka

PostPosted: 31.12.2014 15:20    Post subject: Reply with quote

Ulvestad er en nobrainer for oss i den situasjonen vi er i nå. Vi trenger backup på sentral midtbane, og vi trenger en solid erstatter for mix som også holder konkurransen ved like om indreløperplassene våre.
_________________
Her burde det stått noe kult.
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2972

PostPosted: 31.12.2014 15:23    Post subject: Reply with quote

Vi trenger ikke backup på midtbanen. Vi trenger 2 forsterkninger!!! Mike Jensen er den eneste som kan vise kvalitet. De 2 andre er benkemateriale. Hou sæter og Sørmo bør leies ut.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 15, 16, 17  Next
Page 1 of 17

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb