English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tove Moe Dyrhaug
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 09.11.2013 05:09    Post subject: Tove Moe Dyrhaug Reply with quote

Fortjener vel egen tråd på lik linje med sine forgjengere.

5-siders portrettintervju i dagens Adressa.





Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.12.2013 20:50    Post subject: Reply with quote

Glemte å poengtere noe i portrettintervjuet som var nytt for meg:

Utdanning: Lederutviklingsprogram gjennom Norsk Toppfotball, administrasjon og ledelse fra Høgskolen i Nord-Trøndelag, kulturarbeid fra Høgskolen i Telemark.

....

Førstnevnte er garantert tatt som RBK-ansatt, lurer på om kanskje også adm.-studiet er tatt de siste årene. Uansett bra at hun fyller på med formell kompetanse. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.12.2013 13:43    Post subject: Reply with quote

Nominert av NRK og Adresseavisen som årets trønder:

– Tove er en vinnerskalle. En god leder er med og bygger med humør. Hun lever og ånder for at det skal bli bra gjennom entusiasme, sier eks RBK-spiller Gøran Sørloth.

Rosenborg-trener Per Joar Hansen vektlegger at administrativ og sportslig ledelse samarbeider godt.

– Tove er et arbeidsjern. Hun står på 24 timer i døgnet, sju dager i uka. Hun har en enorm energi og er flink til å involvere folk rundt seg. Tove er åpen, ærlig og opptatt av at man lykkes sammen og er seg selv ett hundre prosent, sier han.

Les mer: Sjef for trøndernes følelser
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.01.2014 00:05    Post subject: Reply with quote

Hun synes det har gått greit å være kvinne i et veldig mannsdominert miljø.

– Har du kompetanse, så er ikke kjønnet så farlig, men jeg har opplevd møter i Europa, der de har ventet på noen fra RBK, selv etter at jeg har kommet. De venter gjerne på en herre over 60 år i mørk dress, sier Dyrhaug.

Les mer: - De venter gjerne på en herre over 60 år i mørk dress
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.08.2014 11:38    Post subject: Reply with quote

Foretrekker prestekrager

Neutral
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 07.08.2014 11:45    Post subject: Reply with quote

Ai ai, noen har fått sommerjobb som reporter. De bør nok øve litt til.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Nidaros 79
Senior


Joined: 31 Jul 2012
Posts: 110

PostPosted: 13.10.2014 12:02    Post subject: Reply with quote

Synes det er litt merkelig at denne tråden er såpass lite aktiv som den er...
Organiseringen i sportslig avdeling er det vi supportere er mest opptatt av om dagen, naturlig nok!
Men jeg greier dessverre ikke å få ro når det gjelder en av de mest utfordrende jobbene i Norsk idrett.
Og egentlig så henger jo dette veldig tett på når vi snakker om styret i RBK, og Koteng sin rolle.
At en styreleder som sitter på valg, er den som legger føringer for hvem som skal sitte som daglig leder er for meg totalt ulogisk!
Hverken Koteng eller resten av styret hadde fått såpass mye oppmerksomhet om vi hadde en DL med pondus.
Tove er en veldig hyggelig dame, med stor kapasitet mtp mengde jobb.
Men når hun hadde en rolle som arrangement og kampansvarlig tidligere, og fortsatt sitter med samme jobben i dag, men med tittel DL, da er det noe riv ruskende galt!!
Og jeg må innrømme at jeg synes dette er noe klubben har sluppet for billig unna...
At Hroar forsvant skulle bare mangle, han var heller ikke i nærheten av å ha kompetansen som kreves...
Om da ikke eneste kompetanse i kravspekket pt ser ut til å være en hyggelig person som ikke skal stikke nesen sin for mye frem...
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 14.10.2014 09:25    Post subject: Reply with quote

Jeg vet ikke helt hva du egentlig snakker om her. En styreleder på valg legger føringer for hvem som skal sitte som sportslig leder. En styreleder er jo på valg annethvert år, så da kan vel vedkommende egentlig bare ta avgjørelser annethvert år også da? Det ene året han ikke er på valg, er det eneste året han kan ta avgjørelser om hvem som skal inneha sentrale stillinger i klubben? Og hvis ikke styret skal ansette daglig leder, hvem skal da gjøre det?

Stjernen ble ansatt av en styreleder som allerede hadde varslet sin avgang og som var i ferd med å bli erstattet. Og han begynte i jobben sin rett etter at vi hadde fått en ny styreleder. Det var selvfølgelig håpløst. Når han i tillegg ikke var skikket til jobben, var det helt riktig at Koteng å kaste han på gata.

Hvis Dyrhaug og styret har blitt enig om at det er uproblematisk å kombinere oppgavene som arrangementansvarlig og daglig leder, så ser ikke jeg heller de helt store problemene med det. Jeg synes ut fra min høyst begrensede kunnskap at hun gjør en god jobb, og at det var en fornuftig ansettelse.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.10.2014 16:39    Post subject: Reply with quote

Tove står overfor to eksamener nå: Levere regnskap iht. budsjett 2014 og komme fram til 2015-budsjett som går i balanse.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 14.10.2014 17:57    Post subject: Reply with quote

Hun er sannsynligvis avhengig av at RBK klarer 2.plass i serien, skiller 2.9 mill i prispenger mellom 2. og 3.plass og nye 3,6 mill ned fra 3. til 4.plass.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.10.2014 18:40    Post subject: Reply with quote

Forsto at jeg ledet meg sjøl inn på skumle stier, og foreslår videre diskusjon her: Økonomi 2014
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nidaros 79
Senior


Joined: 31 Jul 2012
Posts: 110

PostPosted: 17.10.2014 07:10    Post subject: Reply with quote

joakleis wrote:
Jeg vet ikke helt hva du egentlig snakker om her. En styreleder på valg legger føringer for hvem som skal sitte som sportslig leder. En styreleder er jo på valg annethvert år, så da kan vel vedkommende egentlig bare ta avgjørelser annethvert år også da? Det ene året han ikke er på valg, er det eneste året han kan ta avgjørelser om hvem som skal inneha sentrale stillinger i klubben? Og hvis ikke styret skal ansette daglig leder, hvem skal da gjøre det?

Stjernen ble ansatt av en styreleder som allerede hadde varslet sin avgang og som var i ferd med å bli erstattet. Og han begynte i jobben sin rett etter at vi hadde fått en ny styreleder. Det var selvfølgelig håpløst. Når han i tillegg ikke var skikket til jobben, var det helt riktig at Koteng å kaste han på gata.

Hvis Dyrhaug og styret har blitt enig om at det er uproblematisk å kombinere oppgavene som arrangementansvarlig og daglig leder, så ser ikke jeg heller de helt store problemene med det. Jeg synes ut fra min høyst begrensede kunnskap at hun gjør en god jobb, og at det var en fornuftig ansettelse.


Mulig jeg er på vidda her...
Men for meg blir det ekstremt lite langsiktig å ha en daglig leder som blir ansatt avhengig av hvem som er styreleder!?
Dette er en fast jobb, ikke et verv, og du skal ha gode påskudd for å fjerne en daglig leder, ref kaoset rundt Hroar.

Hva når Koteng ikke sitter som styreleder lengre, og det blir valgt inn en ny person, som faktisk setter krav til diverse kompetanse fra daglig leder, og ikke bare er en hyggelig person?!
MÅ vi da bruke nye millioner på å fjerne en daglig leder som ble ansatt av siste styreleder?
At hun fortsatt gjør samme jobb som før hun ble daglig leder sier meg 2 ting:
1: Stillingen som Arrangementsansvarlig i RBK er tydeligvis ikke en 100% stilling! (noe som ikke er overaskende, og mere sløsing med penger)
2: De oppgavene hun gjør som Daglig leder er minimale, og derfor er denne stillingen kun for å dekke over at Koteng styrer ALT som skjer på brakka!
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 17.10.2014 11:00    Post subject: Reply with quote

Det var noen fine konspirasjonsteorier. Jeg er av den klare oppfatning av at Ivar Koteng stiller knallharde krav til kompetanse i administrasjonen, men ikke i sportslig ledelse. Hroar Stjernen fikk fyken fordi han ikke hadde nødvendig økonomisk kompetanse. Dyrhaug ble ansatt fordi hun er en drivende dyktig dame og som har den økonomiske kompetansen Koteng etterspurte. Det er ihvertfall mitt inntrykk. Så er det selvsagt et pluss at hun også er en hyggelig person som er lett å samarbeide med. Men en hyggelig person var Stjernen også.

At hun fremdeles har oppgaver som arrangementsansvarlig forteller meg at det er oppgaver som ikke nødvendigvis er så krevende at de trenger en 100% stilling. Ikke at jeg ser noe galt i det. De oppgavene hun gjør som daglig leder krever hennes oppmerksomhet i størsteparten av arbeidsdagen, men jeg antar at den oppmerksomheten kan skiftes når det nærmer seg kampdag på Lerkendal.

At Koteng er mye mer "hands on" enn tidligere styreledere er det nok liten tvil om. Men jeg ser ingenting galt i at han er mye mer aktiv enn flere av sine forgjengere. Han kunne latt Stjernen bli sittende, og la ting gå av seg selv, men resultatet hadde trolig neppe blitt det samme.

Når Koteng ikke lenger er styreleder sitter det forhåpentligvis en så dyktig person som daglig leder at den nye styrelederen kommer om ikke til ferdigdekket bord, så ihvertfall et bord som ser betydelig bedre ut enn restene av det fyllekalaset som Koteng kom til da han overtok.

Jeg har ingen problemer med en styreleder som styrer klubben, så lenge han styrer den i riktig retning. Kursen har kanskje ikke vært helt stø, men så langt ser det lovende ut.

Og jeg må fremdeles spørre: Hvem skal ansette daglig leder, om ikke styret?
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.10.2014 18:33    Post subject: Reply with quote

Etter å ha vært veldig administrasjonsstyrt siden kemnersaken - og spesielt fra slutten av 90-tallet av, er jeg personlig fornøyd med at det er et medlemsvalgt styre som nå har mest makt - både internt og eksternt.

Så kan man diskutere hvor godt styret utfører jobben.

Når det gjelder arrangementsoppgavene har Dyrhaug heldigvis overlatt en del til prosjektleder Anne Berit Sørensen, men hun bør gi fra seg mer. Blir jo litt feil at det er Dyrhaug som personlig lager passasjerlister til charterreiser osv.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.11.2014 21:55    Post subject: Reply with quote

Hun skal visst på lederseminar i morra.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
nieuwlaat
Veteran


Joined: 13 Jul 2007
Posts: 2586

PostPosted: 24.11.2014 22:43    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Tove står overfor to eksamener nå: Levere regnskap iht. budsjett 2014 og komme fram til 2015-budsjett som går i balanse.


Stryk der, altså.

Er det noen som kan forklare meg hvorfor det hasta så voldsomt å bytte ut Stjernen med Dyrhaug?
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 24.11.2014 22:49    Post subject: Reply with quote

Sparken tvert! Vi har ikke råd til å være grei og snill med inkompetente folk mer nå.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.11.2014 22:52    Post subject: Reply with quote

Ang. Hroar Stjernen:

Løfaldli i "I skyggen av Eggen" på s. 246 wrote:
Styret mente at han ikke involverte dem i stor nok grad. Koteng og Bård Benum var blant dem som etterspurte svar fra klubbens daglige leder om driften. Han fremsto usikker mot de garvede næringslivstoppene. Under flere møter opplevde de Stjernen som uforberedt. Den manglende økonomikompetansen, som han selv hele tiden hadde vært åpen på, var et tema der styret ikke så ønsket utvikling.


Vil dessuten han og Koteng generelt kom dårlig overens etter slengbemerkinga om at "Du hadde ikke vært her om jeg hadde bestemt" på hans første arbeidsdag.


Last edited by 2mas on 24.11.2014 22:54; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JanneB
Veteran


Joined: 24 Mar 2012
Posts: 2340

PostPosted: 24.11.2014 22:53    Post subject: Reply with quote

Han var vel hakke verre når det kom til å budsjettere inntekter. Skrekk og gru om Hroar skulle lagt fram budsjettet i år.

Jeg mener det er på tide at vi får inn kompetente og erfarne økonomiansvarlige i klubben. Helst noen med finansdirektør erfaring og som har resultater å vise til fra et eller flere større selskap i SMB markedet.
Back to top
View user's profile Send private message
1r9b1k7
Veteran


Joined: 16 Jun 2006
Posts: 1484

PostPosted: 24.11.2014 22:55    Post subject: Reply with quote

Tove er vel brukbar på daglig drift, men har tydeligvis mangler når det gjelder vurdering av budsjett. Iallefall ikke konservativ nok.

Mens styret mangler sportslig kometanse. Good shit...
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 25.11.2014 05:29    Post subject: Reply with quote

Faen, må nesten bruke noen timer på at fordøye dette her til morgen, men der er ingen tvil om at Dyrhaug står til stryk. For meg, uten noen stor innsikt, ser det ut som om at hun ikke klarer at være sjef nok til at hun klarer at implementere de riktige grep. Muligens har hun vært ansatt i en for kort periode til at få hennes endringer implementert, men det tyder på at hun er best som arrangementsansvarlig.

Samtidig gode poeng om at Perry, Wiggen etc. har været dyre løsninger, der skaper store endringer i budsjettet, men da kan du for faen ikke fortsette med Hoftun! Der er en grunn til at Chibuike og Bille overgangene går i null...
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 25.11.2014 06:16    Post subject: Reply with quote

Før man gir Dyrhaug strykkarakter, kan det være greit å se detaljene i regnskapet.

Dyrhaug var vel i sin vikarperiode hovedpersonen i den store reduksjonen av administrasjonen, og beviste at hun kan klare å redusere driftskostnadene.

Når vi får de endelige tallene, med alle detaljer, kan vi se om Dyrhaug har holdt driften under kontroll. Hvis kostnadene viser en nedgang og eller overholdelse av postene som vedrører daglig drift, har vel hun holdt sin del av budsjettet.

De fleste avvikene 2mas har listet opp i sin artikkel, er avvik som stort sett er utenfor daglig leders påvirkning, og må relateres til styrets overordnede avgjørelser.

Det er noe avvik på markedsinntekter, men dette er vel stort sett slik man ønsker å budsjettere i en salgsavdeling. Skal man ha en salgsavdeling som gir sitt ytterste, må man nesten budsjettere litt i overkant, for å holde presset oppe. Så jeg mener et avvik 1-2 mill her, ikke er noen katastrofe, men slik det bør være.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjetil Rekdal
Veteran


Joined: 14 Mar 2006
Posts: 6202

PostPosted: 25.11.2014 15:58    Post subject: Reply with quote

Ble fortalt i sommer at Tove er grei nok. Problemet går mer på at hun er dårlig til å stå imot press og det finnes andre i klubben som styrer henne nærmest som de vil. For lite sjef med andre ord.
_________________
In Rekdal We Trust!
Back to top
View user's profile Send private message
media
Veteran


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 2521

PostPosted: 25.11.2014 20:19    Post subject: Reply with quote

Tja. Ut fra de erfaringene jeg har, virker hun å utføre 250 % arbeid i en stilling. Tror man skal være varsom med å kritisere uten å ha annet enn synsing.
Back to top
View user's profile Send private message
jadda
Veteran


Joined: 20 Jul 2004
Posts: 1321
Location: Midt i smørøyet

PostPosted: 25.11.2014 23:22    Post subject: Reply with quote

Akkurat det å utføre 250% stilling er mulig at stemmer, men det oser ikke akkurat veldig imponerende lederegenskaper å ta på seg så mye operativt arbeid heller...
Det sagt, jeg har i utgangspunktet overhodet ingenting mot dama. Hun virker som ei med hodet rett skrudd på, men kommende år blir den virkelige svenneprøven. Da kan man ikke bortforklare med alt mulig omkringliggende.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 1 of 9

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb