English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mikkel Diskerud
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 93, 94, 95 ... 103, 104, 105  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6543
Location: Heaven

PostPosted: 08.11.2014 22:11    Post subject: Reply with quote

Litt synd siden mix har funnet seg til rette i indreløper rollen,Men sånne folk kan vi ikke forhandle med. Faren til mix altså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Benoni Hartvich
Rutinert


Joined: 30 Jan 2004
Posts: 798
Location: Trondheim

PostPosted: 08.11.2014 22:23    Post subject: Reply with quote

Pål Diskerud, eller noen assosiert med han, kan ikke ha noe med kontraktsforhandlingene med Mix. Her må RBK sette ned foten - en klubb som RBK forhandler ikke med kjeltringer, uansett hvilken side av loven de er på.
Back to top
View user's profile Send private message
Escudos
Veteran


Joined: 12 Dec 2007
Posts: 1324

PostPosted: 08.11.2014 22:48    Post subject: Reply with quote

Man velger ikke sine foreldre, utfordringen er selvfølgelig at pappa et agenten til Mix. Det kan være grunn god nok for ikke å gå videre med Mix. Synd for jeg har likt ham som spiller og i og for seg også utenfor banen.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 09.11.2014 12:37    Post subject: Reply with quote

Har lest artikkelen. Jeg synes oppriktig synd på Mikkel Diskerud. Jeg ønsker gjerne å beholde Mix i RBK, men det må være fullstendig uten Pål Diskeruds involvering og på en kontrakt helt på RBKs vilkår og på samme vilkår som for andre spillere i klubben, dvs gjerne 3.5 år + og ellers ´vanlige´vilkår´. Pål Diskerud som agentmotpart må være helt utelukket. Korte kontrakter eller andre spesialvilkår kan ikke inngås, fordi man i slike tilfeller kan mistenke RBK for å danse etter Pål Diskeruds pipe, en assosiasjon man ikke lenger kan gå inn i. Så får det heller være at dette på kort sikt kan bety en svekkelse av laget, og reduserte gullmuligheter i 2015.

Last edited by puckno on 09.11.2014 12:42; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Juch
Veteran


Joined: 14 Jun 2006
Posts: 2521
Location: Oslo

PostPosted: 09.11.2014 12:40    Post subject: Reply with quote

Neste gang 2mas intervjuer Hoftun angående spillernes kontraktsituasjoner, kan det jo være interessant å få en kommentar fra Hoftun om han er villig til å forhandle mer med agent Pål Diskerud.
Back to top
View user's profile Send private message
Sliter
Veteran


Joined: 10 Aug 2012
Posts: 1094
Location: Oslo

PostPosted: 09.11.2014 12:43    Post subject: Reply with quote

Denne artikkelen fra DN er nok kildesikret. Når saken får såpass mye spalteplass og Gjernes er en av forfatterne er saken grundig gjennomgått før trykk.
DN og spesielt Gjernes er opptatt av å holde sin sti ren etter saken med Fredly og litt lett holdning til kilder.

Dette er min betraktning og den er farget av at jeg jobber i NHST.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18486

PostPosted: 09.11.2014 12:58    Post subject: Reply with quote

Har lest saken jeg også nå. Heftig reportasje, vil nesten tro dette kan påvirke Mix litt inn mot dagens kamp. Det som iallefall er helt klart er at vi ikke kan akseptere noe annet enn standardkontrakter fra Pål Diskerud, livredd for hva Hoftun kan skrive under på. Kan jo ende med at Lerkendal, alle spillerne og NAEggen er Diskeruds eiendom.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 09.11.2014 14:22    Post subject: Reply with quote

Bare for å presisere, jeg ønsker ikke at vi skal ha noe med Mix å gjøre så lenge han har den hensynsløse griske og utvilsomt onde agenten til å forhandle for seg.

Solbakken blir reneste Titten Tei i sammenligning.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Ræven
Rutinert


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 580

PostPosted: 09.11.2014 15:12    Post subject: Reply with quote

Bare å ansette Diskerud senior tvert, da blir det slutt på underskudd hvert år.
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 23 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 09.11.2014 15:24    Post subject: Reply with quote

Fortsette lånet på Berntsen til Glimt med pant i Ndiaye?
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
media
Veteran


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 2521

PostPosted: 09.11.2014 15:29    Post subject: Reply with quote

Vi supportere må i alle fall være flinke til å skille far og sønn. Spesielt fordi alt jeg hører om hvordan Mix fungerer i gruppa, er så ensidig positivt. Han er stjerna som er flinkest i klassen til å ta seg av og støtte spillere som sliter, spesielt i garderoben. Mix er gull verdt for spillermiljøet.
Back to top
View user's profile Send private message
Ræven
Rutinert


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 580

PostPosted: 09.11.2014 15:53    Post subject: Reply with quote

Hakkespett wrote:
Fortsette lånet på Berntsen til Glimt med pant i Ndiaye?


Høres ut som en god plan, og absolutt noe svindel-Diskerud kan få til.
Back to top
View user's profile Send private message
Lloyd
Senior


Joined: 20 Dec 2004
Posts: 242
Location: Manilla, Ph.

PostPosted: 09.11.2014 20:29    Post subject: Reply with quote

media wrote:
Vi supportere må i alle fall være flinke til å skille far og sønn. Spesielt fordi alt jeg hører om hvordan Mix fungerer i gruppa, er så ensidig positivt. Han er stjerna som er flinkest i klassen til å ta seg av og støtte spillere som sliter, spesielt i garderoben. Mix er gull verdt for spillermiljøet.


Håper folk klarer å skille mellom far og sønn. Har lest artikkelen og dette var sterk kost. Kudos ellers til DN for at de er en av få norske aviser som fremdeles bruker tid og ressurser på denne typen gravejournalistikk.
Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 09.11.2014 20:32    Post subject: Reply with quote

Men Mix er en voksen mann. Han kan lett finne en annen agent enn sin far og da ta avstand fra det faren står for.
Back to top
View user's profile Send private message
nieuwlaat
Veteran


Joined: 13 Jul 2007
Posts: 2586

PostPosted: 09.11.2014 20:33    Post subject: Reply with quote

Det er ingen grunn til å forvente at supporterne skal skille mellom far og sønn, så lenge de nærmest opptrer som en enhet, og far representerer sønnen i forhandlinger med klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Lloyd
Senior


Joined: 20 Dec 2004
Posts: 242
Location: Manilla, Ph.

PostPosted: 09.11.2014 20:40    Post subject: Reply with quote

Virker som om enkelte gjør det, andre ikke later det til etter å ha lest seg gjennom tråden. Jeg har forståelse for at det kan være vanskelig i dette tilfellet men det må være greit å argumentere for at vi ikke skal dømme sønnen pga faren.

Forøvrig kom jeg til å tenke på relasjonen mellom John Arne Riise og hans mor. Selvsagt en helt annen kategori men jeg tror de fleste spillere gjør seg selv en bjørnetjenste ved å hanke inn et familiemedlem som sin agent.
Back to top
View user's profile Send private message
Saladin
Junior


Joined: 26 Aug 2014
Posts: 89
Location: Oslo

PostPosted: 09.11.2014 21:05    Post subject: Reply with quote

Knowrud wrote:
Men Mix er en voksen mann. Han kan lett finne en annen agent enn sin far og da ta avstand fra det faren står for.

Er ikke alltid like lett å bare kutte ut faren sin. I hvert fall ikke når han er så manipulerende som det denne fyren er.
Back to top
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 09.11.2014 22:07    Post subject: Reply with quote

Enig. Fint at man er kritisk til Pål Diskeruds "virksomhet", men det er Mix som spiller for oss og klarer ikke å se gode grunner til å dømme eller henge ut Mix for dette. Alt for enkelt å si at han skal kutte med faren fordi han driver med uetisk og sannsynlig, men vanskelig fellbar ulovlig virksomhet. Vi vet heller ingenting om hvor mye innsyn Mix har hatt. Kjipt at det går utover Mix som etter alle solemerker virker som en bra fyr.

En annen sak er at klubben kan kreve å ikke gjøre forretninger med Pål Diskerud. For de av oss som har latt oss underholde av hva som blir produsert på SS-forumet(Diskeruds er aktiv på flere forumer rundt omkring, hvert fall tidligere), er ikke dette en ny sak og det er mye stoff på nettet om det. Saken til DN er nok også på et eller annet vis drevet frem av ofrene. Tror nok Hoftun eller andre i RBK er klar over hvem det er vi har å gjøre med, uten at vi har brydd oss nevneverdig.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 09.11.2014 23:40    Post subject: Reply with quote

Den godeste Pål har skrevet innlegg på dette forumet, også. Først og fremst for å rakke ned på Skjelvik da han kom hit. Vet ikke helt hva som er historien de to imellom, men de var vel i Stabæk på samme tid.

Edit: Legger til, for potensielle søksmåls skyld, at jeg ikke er 100% sikker på påstanden over. Jeg fikk derimot tips fra en moderator på Stabæk-forumet om nicket var akkurat det samme som Pål brukte på SS-forumet. Både nick og innhold hadde klare fellestrekk med SS-aktiviteten, så jeg vil si jeg er 95% sikker.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Pillen
Senior


Joined: 15 Mar 2014
Posts: 237

PostPosted: 10.11.2014 00:04    Post subject: Reply with quote

Hva var nicket, Hedon?
Back to top
View user's profile Send private message
Trondheim
Veteran


Joined: 10 Mar 2007
Posts: 3109

PostPosted: 10.11.2014 00:32    Post subject: Reply with quote

- Hvis Guardiola melder seg frivillig, så blir det tricky

Men Mix Diskerud ser ingen grunn til å ikke la Kåre Ingebrigtsen fortsette i Rosenborg.

Videre forteller han:
-Jeg fikk jo med meg plingene og vi fikk en god magefølelse da Moldes scoringer kom. Da var jeg glad i Mode, men etter kampen hater jeg Molde igjen. Men mens kampen ble spilt, var jeg veldig glad i dem, innrømmer Mix Diskerud.


Umulig å misslike denne mannen!
Back to top
View user's profile Send private message
P
Senior


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 102

PostPosted: 10.11.2014 00:48    Post subject: Reply with quote

"Lynvingen" var ganske aktiv på forumtråden til Skjelvik da han ble klar for Rosenborg. Kanskje det var han? Fikk i tillegg skryt for språkbruken:

"En ting skal du ha poeng for, og det er godt språk. Artig å lese"
Back to top
View user's profile Send private message
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 10.11.2014 00:54    Post subject: Reply with quote

Han startet å publisere på forumet året Mix kom hit, så, sånn sett, så skal jeg være enig at det er sannsynlig det er ham. Velartikulert kis.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 10.11.2014 00:56    Post subject: Reply with quote

Nåja, samme bruker ble tatt i å stjele (direkte copy/paste) velformulerte ting fra blogger trundt omkring om jeg ikke husker feil. Ble tatt av en bruker som gjenkjente formuleringene Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 10.11.2014 00:56    Post subject: Reply with quote

Stemmer at det er Lynvingen. Kalte seg Fantomet på SS-forumet. Ikke akkurat samme nick, men samme sjanger. Akkurat samme språk, de samme språklige "morsommhetene" og det samme usammenhengende røret.

Ble stille på forumet da jeg sendte han et lite hint på melding om at jeg hadde en anelse om hvem han var, der jeg lurte på hva motivasjonen hans var for å rakke ned på Skjelvik.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 93, 94, 95 ... 103, 104, 105  Next
Page 94 of 105

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb