English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 291, 292, 293 ... 443, 444, 445  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 29.10.2014 20:19    Post subject: Reply with quote

Steinar Lein kom til Hødd i februar og har i 2014-sesongen hatt stillinga som trenar/spelarutviklar. Steinar som er født og oppvaksen i Trondheim, har lang fartstid i toppfotballen og har spelt Tippeligafotball for både Rosenborg BK og FK Haugesund. Turen gikk deretter vidare til Vard, der han både har vore spelar, spelande trenar og trenar. I tillegg har han jobba som idrettslærar ved Haugesund Toppidrettsgymnas, der han jobba på fotballinja.

Steinar har trivast godt både i jobben og med å bo i Ulsteinvik. Då han kom til klubben i februar, signerte han ein avtale ut året. I dag signerte han og klubben ei ny kontrakt som strekker seg ut sesongen 2017. Det betyr at han også i 2015 blir ein del av trenar-teamet til hovudtrenar Sindre Eid, i tillegg til jobben som spelarutviklar.

Les meir: Steinar Lein held fram i Hødd
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
1r9b1k7
Veteran

PostPosted: 31.10.2014 14:35    Post subject: Reply with quote

Janne gjest hos Lundhs podcast. Litt om tiden i RBK også, men ikke så mye nytt.

Link til podcast
Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran

PostPosted: 31.10.2014 20:32    Post subject: Reply with quote

Noen er ute på knask eller knep i kveld.

Back to top
Ivar
Veteran

PostPosted: 31.10.2014 20:38    Post subject: Reply with quote

Å herre..
Tobb
Senior

PostPosted: 31.10.2014 20:45    Post subject: Reply with quote

Må ha tapt et veddemål. Ser ikke helt fornøyde ut.
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 31.10.2014 20:49    Post subject: Reply with quote

Er det Trondheim Torg forresten? År og dag siden jeg har vært der inne.
Back to top
Rånny
Legende

PostPosted: 31.10.2014 20:51    Post subject: Reply with quote

Jeg så Mini la ut et bilde av de to + Aamodt og Kjus. ( Tror det var i forbindelse med innspilling av " Hvem kan slå Aamodt og Kjus )

Med den store kjeften til Mini, så kanskje de veddet om hvem som vant?

- Torgeir Børven
Back to top
Hedning
Veteran

PostPosted: 01.11.2014 01:13    Post subject: Reply with quote

Ikke bra!

Ser ut som inngangen på Trondheim Torg ja.
Back to top
Vegard2711
Veteran

PostPosted: 01.11.2014 20:52    Post subject: Reply with quote

Passer jo nesten like godt i "Spillerne som aldri kom" tråden som denne her:

Bakary Saré er nå i Vitória Guimarães og i dag scoret han og fikk gult kort i 3-0 seieren mot Sporting Lisboa.

Vitória Guimarães ligger nå på 2 plass i serien, Porto har mulighet til å passere dem denne runden men de vil være i topp 3 uansett etter 9 runder.

Han gikk jo til Cluj vinteren 2010 siden RBK brukte så lang tid på å signere han den vinteren etter han hadde vært på lån hos RBK fra sommeren. Han ble jo sett på som en veldig god erstatter for Annan.

Last edited by Vegard2711 on 01.11.2014 23:48; edited 1 time in total
Back to top
Hedning
Veteran

PostPosted: 01.11.2014 21:32    Post subject: Reply with quote

Husker han var veldig god. Skjønte ikke noe av at han ikke ble signert.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 02.11.2014 14:03    Post subject: Reply with quote

435 (4+4 kamper) målløse minutter for Nicki Bille nå i Ligue 1...
Evian ligger for øvrig sist i ligaen - tre lag med 10 poeng.
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 02.11.2014 14:28    Post subject: Reply with quote

Chibuike med nytt mål i 1-0-seier.
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 03.11.2014 00:55    Post subject: Reply with quote

Innlegg en tid tilbake.

quentez wrote:
Merkelig. Jeg var skråsikker på at Chibuike ville bli en verdensklassespiller så fort han forlot Rosenborg.

Escudos følger opp med følgende:
Enda en trener som ikke skjønner hvor genial og god Chibbe er. Skandale

Alle med peiling så at Chibbe var alt for god for norsk tippeliga. Perry og ovennevnte herrer er ikke av dem.
Hvor kan man se mål og klipp fra tyrkisk liga?
Back to top
RBKdesi
Proff

PostPosted: 05.11.2014 20:47    Post subject: Reply with quote

http://www.vg.no/sport/fo.../23329543/

Quote:
– Om jeg kunne reist tidligere, som Ødegaard nå? Jeg hadde ikke tilbud fra Real Madrid som 15-16-åring, for å si det sånn. Det var vel bare PSG som var seriøst interessert på den tiden. Real Madrid kom på banen mens jeg spilte i Rosenborg, husker jeg. Men for meg var spill i Rosenborg ideelt før jeg dro utenlands, sier Carew.

Ha legger til at fordi RBK var blant de bedre klubbene i Europa på den tiden, og spilte i Champions League hvert år, samt hadde Nils Arne Eggen som trener, var valget var veldig riktig for ham.

– Det var faktisk det beste valget jeg har tatt, å dra til Rosenborg før jeg reiste ut, sier Carew - som kostet spanjolene 75 millioner kroner da han ble solgt sommeren 2000

Godt å lese at Carew har satt pris på jobben som ble gjort i Rosenborg. Visjonen for klubben burde vært at de største talentene ser Rosenborg som et godt alternativ når de er mellom 15-20 år, før de blir solgt de større klubber.

Ønsketenkning hadde jo vært at Rosenborg i det minste kunne prøvd å selge inn Trondheim som et godt alternativ til å reise ut, samt tilbydd Godset lik deal da Carew gikk fra VIF til RBK og en høy videresalgsprosent.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 05.11.2014 22:00    Post subject: Reply with quote

Han ville kanskje vært interessert i det hvis situasjonen var som på slutten av 90-tallet, men det er jo ingen grunn til å komme hit nå.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 06.11.2014 06:46    Post subject: Reply with quote

Fosna-Folket wrote:
[Kjell Rune Sellin] er nå i forhandlinger med Sandefjord om en forlengelse av kontrakten, som går ut i år. Den siste uken har en annen Tippeliga-klubb meldt interesse.

- Jeg kan ikke si hvilken klubb det er, sier Sellin, men han røper at det ikke er Rosenborg.

Vegard2711
Veteran

PostPosted: 07.11.2014 17:13    Post subject: Reply with quote

Tidligere RBK Jr Øyvind Alseth spiller for det beste ranka College laget i USA, Syracuse. Der spiller også tidligere Stabæk Jr Emil Ekblom.

Til helga så møter de Duke og sønnen til Jan Åge Fjørtoft, Markus i kvartfinalen i ACC sluttspillet (Atlantic Coast Championship).

Etter ACC sluttspillet så er det NCAA sluttspill, der tror jeg de kommer inn i 2 runde som seeda lag pga den gode sesongen. Deretter er det 3 runde, kvart, semi og finale om de skulle komme så langt.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 07.11.2014 17:35    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Chibuike med nytt mål i 1-0-seier.

Mål hvert 103 minutt i den tyrkiske ligaen. 1 assist, men to som vi teller uoffisielt. Dvs en ren assist, og ett stolpeskudd som gikk rett til medspiller.
Var nok et par som avskrev ham litt for tidlig etter et par kamper på benken i gaziantepspor.
En mann som scorer 9 mål på 14 starter for et offensivt utfordret RBK i 2013-sesongen er ikke dårlig..
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 07.11.2014 23:54    Post subject: Reply with quote

Chibuike med ny målgivende i 1-0-seier. Enorm som offmidt for tida.
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 08.11.2014 04:00    Post subject: Reply with quote

Veldig interessant og gøy at du holder oss oppdatert på dette.
Det var en åpenbaring å se ballbehandlingen til Chibbe versus Søder og andre profiler i tippeligaen.
På vei til å bli ny Konan historie.
Back to top
Chuck Horneland
Veteran

PostPosted: 08.11.2014 07:15    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
Tidligere RBK Jr Øyvind Alseth

Han begynte å følge meg på instagram. Så gadd jeg ikke følge tilbake. Da unfollowa han. Gay,
2mas
Sjef

PostPosted: 08.11.2014 15:14    Post subject: Reply with quote

Isolert sett er ikke Sellins foreløpige tippeligastatistikk mye å skryte av. På nesten 60 kamper i Rosenborg, Kongsvinger og Aalesund, har 25-åringen bare maktet å score seks mål.

– Det er flere grunner til det. Den viktigste er kanskje at jeg aldri klarte å spille meg til fast plass. Jeg ble heller aldri satset på som rendyrket spiss, sier Sellin til Sandefjords Blad.

Han har forhåpninger om minst å fordoble antall scoringer i Tippeligaen i løpet av 2015-sesongen med Sandefjord Fotball (SF). Torsdag signerte som kjent hurtigtoget på en ny toårsavtale med blåtrøyene.

(...)

SF-trener Lars Bohinen har allerede varslet at han akter å fortsette med 3-5-2-systemet i Tippeligaen til neste år. Der vil nok årets spissduo, Pål A. Kirkevold og Kjell Rune Sellin, som til sammen sto for 34 av SFs 62 seriemål, få en viktig rolle.

Les mer: Tror på gjennombrudd

Vil være artig om brannslukkeren endelig lykkes i Tippeligaen. Tommel'n opp!
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 08.11.2014 23:42    Post subject: Reply with quote

Virker som at Annan har fått sving på sakene igjen etter 3,5 år i uføre.
zaphod81
Veteran

PostPosted: 09.11.2014 15:23    Post subject: Reply with quote

Hva, dominerer han i Europaligaen nå? Det er jo umulig, mannen er jo definitivt over 40 år gammel og uhelbredelig over toppen, ifølge flere rbkweb-debattanter.

Bra vi ikke prøvde oss på ham, altså. Alt for stor risiko.
2mas
Sjef

PostPosted: 10.11.2014 21:46    Post subject: Reply with quote

Per Ciljan Skjelbred vil ikke «ta parti» med noen av retningene. Men han sier at miljøet hjemme i Trondheim var viktig.

- Vi hadde et veldig bra miljø og et veldig bra lag i Trygg/Lade. Vi var en gjeng som var veldig gode i tidlig alder. Det var også to jenter på laget. I sjuerfotball var vi blant de beste i Norge. Vi trente sammen hver dag. Mest utenom fellestreningene, faktisk. Vi hadde én til to fellestreninger i uken. Der var det mest spill og lite fokus på utvikling. Den talentutviklingen vi hadde sørget vi i stor grad for selv, sier Skjelbred.

- Slik var det frem til vi ble 11-12 år. Da var det flere som fikk andre interesser, og laget sprakk opp litt. Men jeg trente for meg selv hver dag. Enten det var julaften, nyttårsaften, i snø eller regn. Alene. Så tok etter hvert kretsen i Trondheim meg inn og jeg fikk trene med folk som var eldre enn meg. Jeg var ikke god nok da, men fikk en pekepinn på hvor nivået i Norge lå. Det var min første aha-opplevelse. Jeg skjønte at «her må det jobbes». Så kom proffdrømmen, ganske overraskende, en sommer. Da fikk jeg møte 11 andre talenter på min alder. Der lærte jeg mye, og det var også inngangsbilletten min til Rosenborg, forklarer landslagskapteinen.

Les mer: «Jeg trente for meg selv hver dag. Julaften, nyttårsaften, i snø og regn.»

Vi har hoppet inn i Høgmos Audi A7 og trillet noen hundre meter ned til sjøkanten, der vi ser Bastøferga på vei fra Moss til Horten.

– Der borte bodde Knut Torbjørn, vet du, sier Per-Mathias Høgmo.

Knut Torbjørn Eggen var også en «god venn». De hadde delt rom på juniorlandslaget på 1970-tallet og fulgt hverandre tett, og etter hvert blitt naboer på Jeløya.

– Kvelden før hadde vi vært sammen på stranda, gått en tre timer lang tur på Larkollen, sittet og pratet sammen om veien videre. Han hadde lyst til å komme tilbake i treneryrket. Og så, dagen etter, valgte han å gjøre det slutt.

Bølgene slår inn mot den gjengrodde fotballbanen ved fjæresteinenene. I rekkehuset bak oss står en mann halvt gjemt bak kjøkkengardinene og smugfotograferer Høgmo.

– Fotball er ikke veldig viktig, uansett hva du måler det med. Egentlig.

Les mer: Nasjonsbyggeren
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 291, 292, 293 ... 443, 444, 445  Next
Page 292 of 445

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb